سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

سرور یا VPS چیست؟

سرور یا VPS چیست؟

سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور مجازی چیست: سرور خصوصی مجازی یا همان virtual private server می باشد که به واسطه تجزیه سرور فیزیکی قدرتمند به سرورهایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر به کمک فناوری های مجازی سازی ساخته میشوند. سرور مجازی به طور گسترده ای در زمینه خدمات اینترنت کاربرد دارد. سرور خصوصی مجازی که اغلب VPS هم نامیده میشود، می تواند حریم شخصی برای کاربران ایجاد کند. هر سرور مجازی به طور کاملا جداگانه ای عمل می کند و بر روی یک سرور می تواند از سیستم عامل های مختلفی با نسخه های متفاوتی استفاده کرد.

سرور مجازی دقیقا همانند یک سرور اختصاصی می باشد و با همان سطح دسترسی عمل می کند، با این تفاوت که چند عدد سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار می گیرند. به عبارت بهتر می توان گفت که با استفاده از تکنولوژی های مجازی سازی و با بهرمندی از سخت افزارهای پرقدرت و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی با امکانات متفاوت تقسیم میشود. هر سرور مجازی با توجه به تنظیمات و کانفینگ اولیه سهم خاصی از منابع سرور را مانند CPU  حافظه اصلی  و فضای دیسک سخت را با پهنای باند نامحدود به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار کاربران قرار می دهد.

تعریف سرور مجازی

سرور مجازی یا وی پی اس مخفف شده ی عبارت Virtual Private Server می باشد که به معنای سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل محسوب می شود؛ که این کار با مجازی سازی انجام میشود. به اینگونه که یک سرور به چند قسمت تقسیم میشود و می توان برای اهداف مختلفی از آن استفاده کرد. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم میشود؛ اغلب در شرایط یکسانی قیمت خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی کمتر است. در این مطلب از سایت سرورکلیک به طور کامل درمورد سرور مجازی صحبت می کنیم و کاربردهای آن را برایتان شرح می دهیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

برای اکثر ما این سوال پیش می آید که VPS یا سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ سرور مجازی یا وی پی اس مخفف شده جمله ی virtual private server به معنای سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی است کامل شده است. اینکار با مجازی سازی صورت می گیرد. به این صورت که یک میزبان به چند قسمت تقسیم می شود که مقصد های مختلفی از آنها استفاده می کند. با تکیه بر این موضوع که یک سرور کامل به چند بخش تفکیک میشود در یک شراط یکسان قیمت خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است. در این نوشته به طور کامل درمورد سرور مجازی صحبت می کنیم و کاربردهای آن را برایتان شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید.

سرور مجازی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

سرور مجازی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

سرور مجازی و یا vps چیست؟ سرور اختصاصی مجازی نوعی ماشین مجازی است که از منبع اصلی سرور فیزیکی استفاده می کند. در این نوع سرویس منبع های سرور های فیزیکی از جمله RAM  و CPU به طور کاملا خصوصی برای VDS کنار گذاشته میشود. هر سرور مجازی شامل یک سیستم عامل کامل و مستقل است. با تقسیم و بندی و جدا کردن منابع سرور و تبدیل آنها به چند سرور مجازی در دوره های کامپیوتر های قدیمی وجود داشته است. امروزه با تکامل فناوری نرم افزارهای مجازی سازی قابل نصب روی کامپیوترهای شخصی بیش از پیش رایج پیدا کرده است.

در این قسمت از سایت سرورکلیک می خواهیم درمورد VPS یا سرور مجازی و کاربرد آن برای شما عزیزان توضیح دهیم. سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از سوالاتی که برای تمام کاربران ایجاد می شود، در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد بهترین سرور مجازی، خرید سرور مجازی، چگونگی دسترسی یه server virtual یا VPS برای شما به صورت کامل توضیح دهیم.

قبل از اینکه بخواهیم درمورد سرور خصوصی برای شما توضیح دهیم، بهتر است تا حدودی شما را با سرور و مفهوم کلی آن آشنا کنیم. در ابتدا به تعریف Server خواهیم پرداخت و در نهایت درمورد انواع آن و تعریف سرور VPS خواهیم گفت. در ادامه با این مقاله از سرورکلیک با ما همراه باشید.

مزایای vps به میزبان اشتراکی چیست؟

  • استقلال در مدیریت سیستم عامل و نصب نرم افزارهای مورد احتیاج
  • امکان خاموش، روشن و reboot کردن سرور
  • منابع کاملا مستقل
  • امنیت ذاتی بالاتر

سرور مجازی در مقایسه با سرویس اشتراکی از دسترسی ها و امکانات بسیار بالایی برخوردار است. ولی در برخی از امکانات مثل: فضای ذخیره سازی داده ها و یا هسته ی پردازنده در رده پایین تری از یک سرور اختصاصی قرار دارد. برای فردی که می خواهد یک سایت پر بازدید داشته باشد و بودجه کافی برای خرید سرور اختصاصی ندارد، بهترین پیشنهاد خرید سرور اختصاصی مجازی است.

ویژگی های سرور اختصاصی مجازی یا vps چیست؟

سرور مجازی سرعت بالا

برحسب تکنولوژی و ساختار مجازی سازی، معمولا سرورهای مجازی برگرفته از یک یا چند سرور اختصاصی هستند، اما در حالت معمولی چند سرور مجازی برگرفته شده از یک سرور اختصاصی است. سیستم های مجازی ساز بر اساس نوع و عملکردی که دارند با هزینه ی بسیار کمی ارائه می شوند. برای مثال برای هر یک از سرورهای مجازی به صورت Local (محلی) و یا Public (عمومی) یکسری راهکارهای خاصی وجود دارد. هر کدام از سرورهای مجازی در سطح وب باید حداقل از یک آی پی استفاده کنند تا بتوانند آن را در شبکه نصب کنند.

سیستم های مجازی ساز بر اساس تعداد هسته ی مجاز سی پی یو از مقدار مجاز رم مقدار حجم هارد دیسک و… به صورت اختصاصی و یا اشتراکی استفاده می کند.

vps چیست و به چه دردی میخوره؟

برحسب تکنولوژی های به وجود آمده و ساختار مجازی سازی، معمولا سرورهای مجازی برگرفته از یک یا چند سرور اختصاصی می باشند. در حالت عادی می توان گفت که تعداد زیادی سرور مجازی برگرفته از یک سرور اختصاصی هستند. برای این کار نیاز به یک نرم افزار مجازی ساز می باشد. سیستم های مجازی ساز به صورت رایگان و یا هزینه ای برای برای سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند. همچنین لازم است تا سرویس میزبانی مورد نظر تکنولوژی مجازی سازی را پشتیبانی کند.  برای ایجاد سرور مجازی در سطح وب حداقل باید برای آن یک آی پی در نظرگرفت تا بتوان آن را در شبکه ثبت کرد. سیستم های مجازی ساز نسبت به تعداد هسته های مجاز سی پی یو، مقدار مجاز رم، حجم مورد استفاده دیسک و … برای هر سرور مجازی به صورت اختصاصی یا اشتراکی قابل پیکربندی می باشند.

ویژگی های سرور اختصاصی مجازی یا vps چیست؟

  • خصوصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره کردن اطلاعات
  • مدیریت اختصاصی از راه دور
  • نصب نرم افزار های مورد نیاز
  • ارتقای منابع در کوتاه ترین زمان موجود
  • میزبانی تعداد بالای وب سایت های بدون محدودیت
  • داشتن IP خصوصی
  • پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با سروراختصاصی
  • مدیریت مانند خاموش و روشن کردن با دسترسی به کنترل پنل
  • عیب جستن سریع و جا به جایی اطلاعات به ماشین مجازی دیگر

بیشترین کاربرد vps در سایت هایی مانند فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین است که نیازمند ترافیک ماهانه بالاتر و فضای ذخیره کردن بیشتر و پردازنده قدرتمند تر از میزبان های اشتراکی است. سرور اختصاصی مجازی راهکار مناسب و کاربردی خواهد بود.

سرور مجازی با امکانات و ویژگی های منحصربه فرد خود انتخاب مناسبی برای کنار گذاشتن محدودیت های سرویس های اشتراکی خواهد بود . با راه اندازی سریع و امکان مدیریت سرور از طریق کنترل پنل را دارد. می توانید با سرعت بالا وب سایت خود را بر بستر یک هاست اختصاصی بارگذاری کنید.

سرور مجازی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید سرور مجازی ایران

سرور یکی از مهم ترین امکاناتی است که در هنگام راه اندازی سایت در اختیار ما قرار داده می شود، برای اینکه بتوانیم به اطلاعات خود در سایت دسترسی داشته باشیم به هاست نیاز دارید که هاست روی سرور قرار می گیرد. حتما می پرسید که سرور چیست؟

server به کامپیوتر ها و سیستم های بسیار بزرگ و قدرتمندی گفته می شود که به صورت 24 ساعته و شبانه روز به اینترنت پرسرعت و قوی متصل است و می تواند در زمان های مختلف، درخواست های کاربر را پاسخ دهد. سرور ها دارای انواع متفاوتی هستند.

سرور هایی که به تنهایی در یک شبکه کار می کنند، Server شبکه نامیده می شود. هر چه تعداد کامپیوتر های متصل به شبکه بیشتر و بیشتر شود و از سرور اطلاعات دریافت کند به آن ها سرور های اینترنتی می گوییم. معمولا هر سروری برای اینکه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهد نیاز به منابع سخت افزاری دارد.

از جمله منابع سخت افزاری سرور می توانیم به پردازنده، RAM، هارددیسک و… اشاره کنیم. هر یک از آن ها وظیفه مخصوص به خود را دارند. به صورت کلی ما سه نوع server داریم. سرور مجازی، اشتراکی و اختصاصی. هر یک از آن ها دارای ویژگی هایی هستند که با توجه به نیاز خود می توانیم آن ها را از شرکت هاستینگ سرورکلیک سفارش دهیم.

ویژگی های سرور:

  • دارای منابع سخت افزاری منحصر به فرد
  • قابلیت افزایش ارتقاء سخت افزار
  • اتصال 24 ساعته به اینترنت
  • عملکرد بالا
  • قدرت پردازش بسیار زیاد
  • امنیت بالا

در این قسمت از مقاله سرورکلیک، سعی کردیم تا به صورت کلی مفهوم سرور را برای شما بیان کنیم و درمورد انواع آن و ویژگی هایی که دارد برای شما بگوییم. در ادامه درمورد اینکه VPS چیست و به چه دردی می خوره؟ بهترین سرور خصوصی، خرید سرور VPS برای شما توضیح خواهیم داد.

سرور vps چیست؟

سرور VPS چیست؟

سرور VPS مخفف عبارت Virtual Private Server می باشد که به معنی همان سرور مجازی می باشد. یکی از پرقدرتمند ترین و نامحدود ترین است که در سایت سرورکلیک با قیمت مناسب و ارزان به فروش می رسد. همانطور که میدانید سرور ها به چندین بخش تقسیم می شوند و در اختیار مدیران قرار می گیرند.

سرور vps هم به همین صورت می باشد که بخشی از سرور اختصاصی است  که می تواند منابعی را در اختیار مردم و مشتری قرار دهد و در قبال آن ها هزینه ای را دریافت کند. این سرور به عنوان یکی از پرفروش ترین سرور ها در شناخته شده است که شما می توانید آن را به صورت قانونی از سرور کلیک خریداری کنید.

در این قسمت می خواهیم همه چیز را درمورد اینکه سرور مجازی چیست برای شما عزیزان و کاربران گرامی توضیح دهیم. شاید هنوز برای شما سوال باشد که سرور مجازی چیه؟ و چه کاربردی داره؟ این سرور به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین سرویس های میزبانی وب هست که در اختیار سایت هایی که دارای پردازش و اطلاعات زیادی هستند قرار می گیرد.

مزایای استفاده از سرور مجازی

  • هزینه بسیار پایین نسبت به سرور اختصاصی
  • قابلیت ارتقا منابع
  • دسترسی Root به سیستم عامل
  • قابلیت جابه جایی بین مجازی سازها
  • سرعت راه اندازی بالا
  • قابلیت نصب سیستم عامل دلخواه

سرور مجازی ویندوز چیست ؟

این Server کاملا شبیه به سرور های اختصاصی می باشد ولی در سرور مجازی یا vps از سخت افزاری فیزیکی به صورت مجازی به صورت تقسیم بندی استفاده می شود. اما در Server اختصاصی اینگونه نیست. به همین دلیل است که دارای امنیت بسیار بالایی می باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که منجر به خوب بودن و سرعت بالای این نوع می شود، این است که اگر یک سایت از منابعی استفاده کند و به پایان برسد تنها منابع برای سایت مصرف کننده به پایان رسیده است و هیچ محدودیتی برای دیگر سایت ها ایجاد نخواهد کرد.

در این Server منابع به صورت نامحدود در اختیار سایت قرار داده می شود. شما می توانید با خرید، اجاره سرور خصوصی به صورت سالیانه و حتی یک روزه بهترین اتفاق را برای سایت خود رقم بزنید. حجیم بودن این server ها یکی دیگر از ویژگی های بارز آن می باشد که اغلب مورد توجه قرار می گیرد.

شما می توانید برای خرید یک سرور vps رایگان، نامحدود با سرعت بالا و خوب به سایت خدماتی هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید و server مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی سفارش و خریداری کنید. پس از آن می توانید به صورت حرفه ای با آن کار کنید و بهترین سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

سرور مجازی چه کاربردی دارد؟

کاربرد سرور مجازی چیست ؟

  • هزینه مناسب تر نسبت به سرور اختصاصی
  • قابلیت ارتقا منابع در هر زمان
  • دسترسی Root یا Administrator
  • سرعت بسیار مناسب
  • قابلیت جا به جایی
  • سرعت راه اندازی بالا
  • قابلیت نصب سیستم عامل دلخواه

در پاسخ به پرسش سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ سرورهای مجازی یا vps دارای کاربرد های گوناگونی می باشند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

کاربرد سرور مجازی در ذخیره اطلاعات

پیش از این که سرور مجازی وارد کسب وکار اشخاص شود، برای ذخیره کردن داده ها و اطلاعات از دیتابیس‌ سخت‌ افزاری استفاده می کردند که بسیار بزرگ بوده و فضای بسیاری را می گرفتند و هزینه زیادی هم برای خرید آن‌ ها پرداخت می شد. با گذر زمان این سیستم ‌ها عملکرد مطلوبی نداشته چون بسیار قدیمی شده اند. با ورود vps یا سرور مجازی، که هم موجب کاهش مشکلات سخت‌ افزاری شده و هم موجب شده که افراد نگران آپدیت و ارتقاء سخت افزار ها نباشند، هیچ یک از داده های شما تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

کاربرد سرور مجازی برای ساخت  vpn

قطعا تاکنون از vpn  استفاده کرده اید که آن را با نام فیلترشکن هم می شناسند و برای ورود به وب سایت ‌هایی که در کشور مان تحریم شده اند، استفاده می‌ نمایید. خرید سرور مجازی پر سرعت می‌ تواند یک شبکه با سرعت خیلی بالای اینترنت را برای شما فراهم نمایند. یکی از فواید به کارگیری از سرور مجازی (vps) به جای  vpn، ثابت بودن  Ipدر موقع انجام کار و یا بعد از قطع شدن اینترنت می باشد. به این صورت می ‌توانید از خدمات وب سایت ‌های خارجی که به IP ایرانی حساس می باشند مثل مسترکارت، پی پال، وب سایت ‌های فریلنسری و غیره به سادگی استفاده نمایید.

کاربرد سرور مجازی برای استفاده در سرور بازی

از آن جایی‌ که هر روز بر تعداد گیمرهای حرفه‌ای و افراد علاقه مند به گیم و بازی افزوده می شود. برای به کار گیری تمام امکانات گیم ‌ها لازم است که سرور مجازی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین امروزه استریمر های بسیاری هستند که با استفاده از بازی کردن و پخش مجازی ویدئویی بازی خود کسب درآمد کرده و به درآمد  بالایی در ماه رسیده اند. یکی از برترین روش ها برای میزبانی سرور اختصاصی بازی ‌ها، خرید سرور مجازی پر سرعت و استفاده از آن برای بازی می باشد. برای سرگرم شدن به بازی های پربازدید RuneScape،  minecraft و World of  Warcraft احتیاج به استفاده از سرور مجازی است.

 کاربرد سرور مجازی در تست نرم افزارها و سیستم عامل ها

با به کار گیری و استفاده از سرور مجازی می ‌توانید از نسخه ‌های جدید یک نرم افزار استفاده نمایید و آن را تست کنید، بدون اینکه باگ ‌های آن به سیستم شما آسیبی وارد کنند.

کاربرد سرور مجازی برای استفاده از نرم افزارهای منسوخ شده

بعضی مواقع، بعد از بروز رسانی یک نرم افزار با نسخه ای برخورد کنید که امکان دارد مثل نسخه قبلی نباشد و یا کاربرد های نسخه قبلی را نداشته باشد. در این حالت شما می ‌توانید برای به کار گیری از قابلیت‌ های نسخه قبلی از سرور مجازی استفاده نمایید. خرید سرور مجازی کاربردهای اساسی و مهمی دارد که شامل میزبانی وب پرمصرف، امکان به کارگیری برای وب سرویس ‌ها، رمزگذاری اطلاعات، کنترل کارایی سیستم‌ ها، بالا بردن سرعت و ترافیک اینترنت و غیره می باشد .

سرور مجازی چیست؟

سرور اختصاصی یا همان VPS چیست و چه کاربردی دارد؟ و بهترین Server کدام است؟ نمونه ای از سولاتی است که با تمام خریداری همراه است. شما تا زمانی که درمورد کاربرد و نحوه استفاده و دسترسی به سرور مجازی ندانید نمی توانید به درستی به آن متصل شوید.

مهم ترین موردی که درمورد سرور اختصاصی بیان می شود این است که کاملا به هاست شباهت دارد و می تواند سایت را میزبانی کند و منابعی را در اختیار کاربر قرار دهد. Server های مجازی به دلیل اینکه به صورت مجزا کار می کنند، به بخشی از سرور و منابع آن مانند فضای دیسک، پهنای باند، منابع نرم افزاری و … دسترسی دارند.

توجه داشته باشید که شما تنها می توانید این سرور های VPS را به صورت لینوکس و ویندوز خریداری کنید. قیمت سرور اختصاصی مجازی با توجه به عواملی مانند: منابع سخت افزاری، نرم افزاری، نگه داری، منابع اختصاصی، لوکیشن سرور و… می تواند تا حدود زیادی در سرورکلیک متغییر باشد.

خرید سرور مجازی در سایت سرورکلیک

خرید سرور مجازی در سایت سرورکلیک

شاید برای شما سوال باشد که server ایرانی و خارجی به چه معناست؟ وقتی ما بعد از نام server ، نام یک کشور را مطرح می کنیم به این معناست که میزبانی های زیادی در دیتاسنتر های آن کشور قرار دارند. مانند آلمان، هلند، آمریکا، انگلیس و… سرورهای vps برای افرادی که در زمینه کسب و کارهای بزر فعالیت می کنند و نیاز به پهنای باند بسیار زیادی دارند و امنیت سایت برایشان مهم است، بهترین میزبانی برای آن ها مجازی می باشد.

  • امکان مدیریت به صورت اختصاصی از راه دور
  • امکان نصب برنام های دلخواه
  • در اختیر داشتن IP خصوصی
  • پرداخت هزینه کمتر
  • امکان عیب یابی سریع و راحت تر
  • قابلیت اطمینان
  • پهنای باند زیاد

در این مقاله از سایت سرورکلیک، توانستیم همه چیز را درباره یک server مجازی  و اینکه سرور مجازی چیست برای شما بیان کنیم و مفهوم سرور VPS یا همان مجازی را به همراه کاربرد های آن برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با مراجعه به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک یک Server حرفه ای و مجازی را با قیمت ارزان و به صورت نا محدود به صورت اینترنتی در بهترین شکل خریداری کنید.یکی از کاربردهای سرور مجازی استفاده از آن به عنوان سرویس دهنده میزبانی وب می باشد. بسیاری از شرکت های میزبانی با استفاده از سرورهای مجازی سرویس میزبانی برای کاربران خود و موسسات مختلف ارائه می دهد.

سرور مجازی چگونه کار میکند؟

قطعا اگر در مورد انواع سرور ها و یا بهترین هاست ها اطلاعاتی به دست آورده باشید، حتما چشمتان با vps یا سرور مجازی آشنا شده است. اما آیا می دانید یک سرور مجازی چگونه کار میکند؟

بهترین شرکت هاستینگ در ایران از یک سرور فیزیکی مادر استفاده می نماید تا چند سرور مجازی کاملا مجزا ایجاد نماید. با کمک نرم افزاری به نام  hyperviser، شرکت خدمات هاستینگ یک لایه مجازی را روی سیستم عامل پیاده کرده تا آن را به چند سرور مجازی تقسیم نماید.

دیوار های مجازی، به هر یک از کاربران این امکان را می دهد تا سیستم عامل و نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب نماید که همین امر این سرور را به یک سرور اختصاصی، ایمن و جدا از سایر کاربران مبدل کرده است.

همانگونه که می دانید هنگام ساخت یک سرور مجازی، سرور فیزیکی به چند دسته تقسیم بندی می شود که شامل RAM، میزان سی پی یو و فضای دیسک می باشد. همانند زمانی است که هارد خود را به چند درایو تقسیم می نمایید. ولی فضایی که برای جدا سازی سرور اختصاص می گیرد، با درایوبندی هارد فاصله بسیاری دارد که این فاصله قطعا خیلی بیشتر است.

با استفاده از یک نرم افزار، قسمت مشخصی از سرور مادر به هر سرور مجازی اختصاص داده می شود. وقتی که وب سایت روی یک هاست با منابع مختص خودش قرار بگیرد، این منابع مثل یک سرور اختصاصی برای شما کار می کند؛ یعنی وقتی که سرور اصلی منابع بیشتر و قدرتمندتری داشته باشد، سخت افزار های سرور مجازی هم قدرت بیشتری دارند.

بعد از اتمام مرحله های بالا قسمت بندی و اختصاص منابع هم تکمیل شده که سرور مجازی همانند یک سرور اختصاصی عمل می نماید. در ادامه، شما به روت دسترسی کامل دارید و قادر هستید VPSو یا سرور مجازی را کانفیگ و تنظیم کنید. در نتیجه، هر سرور می تواند قطعات جدیدی درخواست نماید و آن را کانفیگ کرده و یک سیستم عامل انتخاب نماید و در صورت نیاز ریست ( restart ) کند.

در نهایت زمانی که بخش بندی کامل شد، سرور مجازی یک محیط ریموت یا از راه دور به دست می آورد. این به این معنی است که هر کاری که روی VPS خود انجام دهید، بر سرور دیگران تأثیری ندارد. این که سرور مجازی چگونه کار میکند، کاملا به این ارتباط دارد که چه منابع سخت افزاری به آن داده شده است. امیدواریم ابهاماتتان در خصوص اینکه سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ برطرف شده باشد.

اتصال به سرور مجازی

استفاده از سرور مجازی یکی از انتخاب هایی است که شما در هنگام انتخاب سرور مناسب برای سایت خود دارید. نرم افزارهای مختلفی می توانند به شما برای اتصال به سرور مجازی کمک کنند. برای اتصال به سرور مجازی در ویندوز، یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای موجود، Putty نام دارد. برای اتصال به سرور مجازی با گوشی های اندرویدی نیز می توانید از برنامه Remote Desktop استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه اتصال به سرور مجازی مراجعه کنید.

اتصال به سرور مجازی

تنظیمات سرور مجازی

تنظیمات سرور مجازی، شامل مجموعه ‌ای از تنظیمات و پیکربندی ‌ها هستند که برای تنظیم و مدیریت سرور مجازی استفاده می ‌شوند. این تنظیمات شامل مواردی همچون تعیین سطح دسترسی کاربران، میزان حافظه و پهنای باند مجازی، تعیین تنظیمات امنیتی و پشتیبانی از پروتکل ‌های مختلف شبکه هستند. همچنین، تنظیمات سرور مجازی شامل تنظیمات شبکه نیز می‌ شوند. با انجام درست تنظیمات سرور مجازی، کاربران می ‌توانند از منابع سرور به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و از انعطاف ‌پذیری بیشتری در مدیریت منابع برخوردار باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه تنظیمات سرور مجازی مراجعه کنید.

تفاوت VPS و  VDS

VPS  به معنای سرور مجازی خصوصی است که برای یک کاربر خاص تنظیم شده است و منابع سخت ‌افزاری مشخصی برای آن تخصیص داده می ‌شود. در VPS، هر کاربر مجهز به یک سیستم عامل مجزا و دسترسی به منابع سخت ‌افزاری مشخص است. اما در VDS هر کاربر می ‌تواند به عنوان یک کاربر روی سیستم خود عمل و از امکاناتی مانند Remote Desktop و SSH استفاده کند. در کل، تفاوت اساسی بین VPS و VDS در دسترسی کاربران به سیستم عامل و تنظیمات مربوط به آن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه تفاوت VPS و VDS مراجعه کنید.

سرور مجازی ویندوز چیست؟

سرور مجازی ویندوز، یک نوع سرور مجازی است که سیستم عامل ویندوز را بر روی سرور مجازی فراهم می ‌کند. با استفاده از سرور مجازی ویندوز، کاربران می ‌توانند برنامه ‌های مختلفی که برای سیستم عامل ویندوز نوشته شده‌ است را روی سرور مجازی خود اجرا کنند. سرور مجازی ویندوز، با استفاده از نرم ‌افزارهای مجازی ‌سازی مختلفی مانند Hyper-V و VMware، توسط سرویس ‌دهندگان ارائه داده می ‌شود که قابلیت مدیریت و کنترل کامل بر روی منابع سرور مجازی را به کاربران ارائه می ‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی ویندوز چیست؟ مراجعه کنید.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

سرور مجازی لینوکس و ویندوز، دو نوع سرور مجازی هستند که هر کدام از آن ‌ها سیستم عامل مخصوص به خود را بر روی سرور مجازی اجرا می‌ کنند. سرور مجازی لینوکس، سیستم عامل لینوکس را بر روی سرور مجازی فراهم می ‌کند. لینوکس یک سیستم عامل باز و رایگان است که قابلیت انعطاف ‌پذیری بیشتری نسبت به ویندوز دارد و برای سرورهای ابری و مجازی بسیار محبوب است. سرور مجازی ویندوز سیستم عامل ویندوز را بر روی سرور مجازی فراهم می ‌کند. ویندوز یک سیستم عامل پرطرفدار است که برای برنامه‌ های محبوبی مانند Microsoft SQL Server، ASP.NET و Microsoft Exchange Server استفاده می ‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز مراجعه کنید.

تفاوت سرور مجازی لینوکس و ویندوز

سرور ابری و سرور مجازی

سرور ابری و سرور مجازی دو رویکرد مختلف برای ارائه خدمات سرور هستند. سرور ابری، یک محیط پویا و قابل تغییر است که توسط یک یا چندین سرویس‌ دهنده ارائه می ‌شود. در سرور ابری، منابع سخت ‌افزاری از جمله پردازنده، حافظه، سیستم ذخیره سازی و شبکه در یک مرکز داده مشترک قرار دارند و کاربران می ‌توانند به راحتی با درخواست منابع این مرکز داده، از منابع سخت ‌افزاری مورد نیاز خود استفاده کنند. در سرور مجازی، منابع سخت ‌افزاری به چندین بخش تقسیم شده و هر بخش به عنوان یک سرور مجازی به کاربر اختصاص داده می ‌شود. هر سرور مجازی به صورت مستقل، دارای سیستم عامل و برنامه ‌های خودش است و کاربر می ‌تواند تنظیمات سیستم عامل و برنامه ‌های خود را به دلخواه تنظیم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور ابری و سرور مجازی مراجعه کنید.

سرور مجازی فارکس

سرور مجازی فارکس یک نوع سرور مجازی است که برای اجرای برنامه ‌های معاملاتی فارکس به کار می ‌رود. سرور مجازی فارکس، به عنوان یک سرور مجازی مجزا، به شما اجازه می ‌دهد تا برنامه‌ های معاملاتی خود را در یک محیط امن و پایدار اجرا کنید. این سرویس به شما این امکان را می ‌دهد که به صورت مستقل، بدون نیاز به خرید و نگهداری سخت ‌افزارهای مجزا، به برنامه ‌های معاملاتی فارکس خود دسترسی داشته باشید. سرور مجازی فارکس، به عنوان یک سرویس ابری، در مرکز داده ‌هایی قرار دارد که به صورت مشترک، منابع سخت ‌افزاری را ارائه می ‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی فارکس مراجعه کنید.

 

سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟

انتخاب کشور برای سرور مجازی بستگی به نیازها و موارد کاربردی شما دارد. در واقع، هر کشوری ممکن است برای نیازهای مختلف، مزایا و معایب خود را داشته باشد. برای مثال، اگر شما به دنبال سرعت بالا و ارائه خدمات پایدار هستید، انتخاب کشوری با زیرساخت ‌های فنی و شبکه قوی می‌ تواند مناسب باشد. همچنین، اگر شما به دنبال قیمت مناسب و استفاده از سرویس ‌های مربوط به کشور خود هستید، می ‌توانید از سرورهای داخلی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی کدام کشور بهتر است؟ مراجعه کنید.

انتخاب بهترین سرور مجازی

انتخاب بهترین سرور مجازی بستگی به نیازها و موارد کاربردی شما دارد. در واقع، هر سرویس سرور مجازی ممکن است برای نیازهای مختلف، مزایا و معایب خود را داشته باشد. برای انتخاب بهترین سرور مجازی، می ‌توانید به مواردی مانند قابلیت ارائه خدمات پشتیبانی، سرعت و پایداری سرویس، قیمت، امنیت و حفظ حریم خصوصی، زیرساخت ‌های فنی و شبکه و موارد دیگر توجه کنید. در حالت کلی، سرور خصوصی مجازی با منابع سخت‌افزاری بالاتر قابلیت ارائه خدمات بهتری را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه انتخاب بهترین سرور مجازی مراجعه کنید.

 

سرور مجازی کاهش پینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرور مجازی کاهش پینگ به معنای کاهش زمان تاخیر در ارسال و دریافت داده‌ ها بین دستگاه شما و سرور می‌ باشد. این کار با استفاده از ابزارها و تکنیک ‌هایی انجام می ‌شود که به کاهش زمان تاخیر و افزایش سرعت ارتباط بین دستگاه شما و سرور کمک می ‌کند. یکی از روش ‌های کاهش پینگ در سرور مجازی، به کارگیری سرورهای قرار گرفته در مراکز داده ‌ای ابری با فاصله کمتر از دستگاه شما می ‌باشد. در واقع، فاصله کمتر بین دستگاه شما و سرور، زمان تاخیر در انتقال داده ها را کاهش داده و سرعت ارتباط را افزایش می ‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی کاهش پینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ مراجعه کنید.

سرور مجازی میکروتیک

سرور مجازی میکروتیک یک سرویس سرور مجازی برای اجرای سیستم ‌عامل میکروتیک بر روی یک سرور فیزیکی است. سرور مجازی میکروتیک با استفاده از تکنولوژی مجازی ‌سازی، به شما اجازه می ‌دهد تا با استفاده از منابعی مانند پردازنده، حافظه و فضای دیسک فیزیکی، چندین سرور مجازی را روی یک سرور فیزیکی اجرا کنید. این کار به شما امکان مدیریت سرورهای مجازی میکروتیک با استفاده از یک پنل مدیریتی اختصاصی را می ‌دهد. سرور مجازی میکروتیک برای مدیریت شبکه‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود و امکانات بسیاری برای مدیریت شبکه را فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی میکروتیک مراجعه کنید.

سرور مجازی اوبونتو

سرور مجازی اوبونتو یک سرویس سرور مجازی برای اجرای سیستم ‌عامل اوبونتو بر روی یک سرور فیزیکی است. اوبونتو یکی از پر استفاده ‌ترین سیستم ‌عامل‌های لینوکسی است که در بسیاری از سرورها و کامپیوترها به عنوان سیستم ‌عامل اصلی استفاده می‌ شود. سرور مجازی اوبونتو برای مدیریت سرورها و شبکه ‌ها، اجرای برنامه ‌های مختلف، پایگاه‌ داده‌ها و محیط ‌های توسعه ‌ای مانند LAMP و غیره استفاده می‌ شود. با استفاده از سرور مجازی اوبونتو، امکاناتی مانند مسیریابی، فایروال، SSH، FTP، وب سرور و غیره در دسترس قرار می‌ گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی اوبونتو مراجعه کنید.

 

سرور مجازی وارز

سرور مجازی وارز یک سرویس سرور مجازی برای اجرای نرم ‌افزارهای مرتبط با فناوری زنجیره ‌بندی بر روی یک سرور فیزیکی است. این سرویس برای کاربران امکان اجرای نرم ‌افزارها و ارزیابی و مدیریت دارایی ‌های دیجیتال را با استفاده از سرویس ‌های ابری فراهم می ‌کند. این سرویس به شما امکان مدیریت وارزها، بلاکچین‌ ها، تراکنش‌ ها و سایر اطلاعات مرتبط با فناوری زنجیره‌ بندی را می ‌دهد. با استفاده از سرور مجازی وارز، شما می‌ توانید زنجیره‌ های تأمین، سیستم ‌های پرداخت و سایر بخش ‌های مرتبط با فناوری زنجیره ‌بندی را به راحتی مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی وارز مراجعه کنید.

سرور مجازی برای بایننس

سرور مجازی برای بایننس یک سرویس سرور مجازی است که به کاربران بایننس اجازه می ‌دهد تا با استفاده از منابعی مانند پردازنده، حافظه و فضای دیسک فیزیکی، سرورهای مجازی را برای اجرای نرم ‌افزارهای مرتبط با تجارت ارزهای دیجیتال ایجاد کنند. بایننس یکی از بزرگترین صرافی ‌های ارزهای دیجیتال در جهان است و ارائه دهنده خدمات مالی مبتنی بر فناوری بلاکچین به مشتریان خود می باشد. با استفاده از سرور مجازی برای بایننس، می‌توانید به راحتی تجارت ارزهای دیجیتال را انجام دهید و به دنبال رشد و سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال باشید. این سرویس به کاربران بایننس امکان اجرای روبات ‌های تجاری، نرم ‌افزارهای پیشرفته تحلیلی و مدیریت دارایی ‌های دیجیتال را با استفاده از سرورهای مجازی فراهم می ‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی برای بایننس مراجعه کنید.

سرور مجازی اندروید

سرور مجازی اندروید یک سرویس سرور مجازی است که به کاربران امکان اجرای برنامه ‌های اندرویدی را بر روی سرور فیزیکی می دهد. با استفاده از این سرویس، کاربران می ‌توانند برنامه‌ های اندرویدی خود را بر روی سرور خصوصی مجازی نصب کرده و به راحتی از آن ‌ها استفاده کنند. سرور مجازی اندروید برای توسعه‌ دهندگان نرم ‌افزارهای اندرویدی  بسیار مفید است. با استفاده از این سرویس، می ‌توانید به راحتی برنامه‌ های اندرویدی خود را توسعه دهید و از آن ‌ها استفاده کنید. با استفاده از این سرویس، می ‌توانید برنامه ‌های اندرویدی خود را برای چندین کاربر به صورت همزمان در دسترس قرار دهید و به صورت موثرتری مدیریت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی اندروید مراجعه کنید.

اتصال دامنه به سرور مجازی

اتصال دامنه به سرور مجازی یکی از مراحل اصلی در راه ‌اندازی یک وب سایت است. برای اتصال دامنه به سرور مجازی، نیاز است تا ابتدا یک نام سرور (Hostname) برای سرور مجازی خود در نظر بگیرید. سپس، باید اطلاعات DNS را بروز کنید و نام سرور خود را با آی‌ پی سرور مجازی تطبیق دهید تا امکان دسترسی به وب سایت شما از طریق دامنه فراهم شود. پس از تنظیم DNS و اتصال دامنه به سرور مجازی، شما می ‌توانید وب سایت خود را روی سرور مجازی خود مستقر کرده و با استفاده از نام دامنه، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه اتصال دامنه به سرور مجازی مراجعه کنید.

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

هاست اشتراکی و سرور مجازی دو روش متفاوت برای میزبانی وب سایت ها هستند. در هاست اشتراکی، چندین سایت را می ‌توان روی یک سرور فیزیکی میزبانی کرد و همه سایت ها از منابع مشترک سرور استفاده می ‌کنند. هر سایت دسترسی محدودی به منابع سرور دارد و ممکن است در صورتی که یک سایت بازدید بالا داشته باشد، سرعت بارگیری سایت های دیگر روی همان سرور کاهش یابد. در مقایسه با هاست اشتراکی، سرور مجازی امکانات بیشتری را برای کاربر فراهم می ‌کند و به دلیل اختصاص منابع مجزا به هر سرور خصوصی مجازی، عملکرد سایت شما تحت تاثیر بارگیری سایت های دیگر قرار نمی ‌گیرد. با این حال، سرور مجازی هزینه بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی مراجعه کنید.

سرور مجازی چیست؟ SSD

سرورهای مجازی معمولاً از دو نوع هارد دیسک استفاده می‌ کنند، یکی HDD و دیگری  SSD.  SSD ها هارد دیسک هایی هستند که به جای استفاده از دیسک های مکانیکی دارای قطعات الکترونیکی هستند و به طور قابل توجهی سرعت بیشتری نسبت به HDD دارند. به همین دلیل، سرورهای مجازی SSD سرعت و عملکرد بهتری در ارائه خدمات به کاربران دارند. با این حال، هزینه‌ استفاده از سرورهای SSD نسبت به هاردهای معمولی بیشتر است. استفاده از سرورهای مجازی با هارد SSD می ‌تواند به افزایش سرعت و عملکرد وب سایت شما کمک کند و بهترین راه حل برای کسانی باشد که به دنبال راندمان بالا و سرعت بیشتر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه سرور مجازی SSD  چیست؟ مراجعه کنید.

تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی

تفاوت اصلی بین سرور مجازی و سرور اختصاصی در اختصاص منابع سخت ‌افزاری به کاربران است. هر سرور مجازی به صورت مستقل می ‌تواند برنامه‌ های خود را اجرا کرده و به منابع مشترک سرور دسترسی داشته باشد؛ اما به طور جداگانه از بقیه سرورهای مجازی کار می ‌کند. در سرور اختصاصی، یک سرور کامپیوتری به صورت خصوصی برای یک نفر یا شرکت در اختیار قرار می‌ گیرد و تمام منابع سخت ‌افزاری به صورت کامل به کاربر اختصاص داده می‌ شوند. با استفاده از سرور اختصاصی، کاربر می‌ تواند به صورت کامل تنظیمات سرور را مدیریت کرده و آن را به نحوی تنظیم کند که بهترین عملکرد را برای وب سایت خود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به صفحه تفاوت سرور مجازی با سرور اختصاصی مراجعه کنید.


Recent search terms:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

4 Comments

  1. بشکوه 29/03/1399 در 16:37- پاسخ دادن

    سرور اختصاصی رو برای چه سایت هایی پیشنهاد میدین بیشتر
    برای سایت های شرکتی که مشتری b2b دارند و برای تبلیغ شرکت هستند مناسب هست یا خیر

  2. پژمان 09/04/1399 در 06:44- پاسخ دادن

    روزتون بخیر
    سرورهای داخلی میتونن از سرورهای خارجی هاست بگیرن برای سایت های داخلی؟ ولی پشتیبانیش با خودشون باشه، یعنی اگه مشکلی پیش آمد خودشون پیگیری کنند؟

  3. مهراد توکلی 16/04/1399 در 18:32- پاسخ دادن

    خسته نباشید
    پشتیبانی سرورکلیک از سرور مجازی به چه صورت هست؟ این سایت پشتیبانی رو برای تمامی هاست هایی که داره به صورت 24 ساعته انجام میده؟

  4. اسفندیاری 16/04/1399 در 18:34- پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید
    من یه سری واسه سایتی که راه انداخته بودم از شرکت…. هاست مجازی تهیه کردم اما متاسفانه پشتیبانی به خوبی صورت نمی گرفت و همیشه سرعت سایتم پایین بود. با اینکه هاست مجازی بود و خیلی امکانات بالایی رو باید میداشت. الان میخام هایت تهیه کنم، همون مجازی بگیرم یا اختصاصی چون سایتم خیلی مهمه و میخام در عرض چند ماه بیا بالاا
    ممنون میشم راهنمایی کنید…

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خرید هاست Plesk
هاست

خرید هاست Plesk و مزیت های آن

اگر به دنبال راه‌کاری اقتصادی و موثر برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود هستید خرید هاست پلسک انتخاب مناسبی است. پلسک نوعی از هاست محسوب می‌شود که در آن از کنترل پنل

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد