تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی چیست؟

تفاوت هاست اشتراکی با سرور مجازی چیست؟ پس از اینکه شما یک وب سایت را با زبان برنامه نویسی مورد نظر خود برنامه نویسی و طراحی کرده اید؛ قطعا نیاز به یک فضا برای قراردادن آن در اینترنت دارید. در چنین موقعیتی ممکن است شما با واژه هایی مانند هاست های اشتراکی و سرور مجازی شخصی رو به رو شوید. مهم ترین تفاوت بین میزبان های اشتراک گذاری و vps ها در این است که شما یک هاستینگ اشتراکی همانطور که از نام مشخص می باشد، وب سایت خود را در کنار سایر وب سایت هایی که برای افراد دیگر هستند بر روی سرور قرار می دهید. در ادامه این مطلب از سایت سرورکلیک می خواهیم اطلاعاتی را در رابطه با مقایسه هاست اشتراکی و سرور مجازی در اختیارتان قرار دهیم.

در چنین شرایطی منابع اختصاص یافته به وب سایت شما در روی این سرور به ازای تعداد وب سایت ها و میزان کاری که هر کدام از آنها دارند به اشتراک گذاشته میشود. شما در هاست های اشتراکی تقریبا هیچ مدیریتی بر روی منابعی که در حال استفاده از آن روی سرور هستید ندارید در حالی که در سرورهای مجازی شخصی یا vps ها شما یک سرور مجازی که در نتیجه نصب نرم افزارهای مجازی ساز بر روی سرور فیزیکی ایجاد میشوند را به صورت تمام و کمال در اختیار می گیرد و همه منابعی که بر روی این سرور قرار دارند؛ به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد و شما مدیریت بهتری بر روی منابع سرور خود دارید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ما مفهومی با عنوان سرور اختصاصی و یا Dedicated Server نیز برای فرآیندهای هاستینگ داریم؛ که شاید مدیریت بهتری را برای برخی از منابع ارائه دهد.

هاست اشتراکی وب یا Shared Web Hosting چیست؟

سیستم های میزبان های اشتراکی معمولا بر روی سخت افزار ارائه میشوند که روی این سخت افزار معمولا سیستم عامل های ویندوز یا لینوکس نصب میشود. نگهداری و مدیریت چندین وب سایت و کاربر به این سرور واگذار میشود. منابع موجود بر روی این سرور شامل پهنای باند، فضا، پردازش و … به صورت مشترک در میان همه کاربران و وب سایت ها تقسیم میشود. بعضا حتی اولویت بندی و یا محدودیت در دسترسی منابع به کاربران نیز اعمال میشود.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

امروزه بیشتری افرادی که به تازگی وارد فضای میزبانی وب میشوند؛ سرویس های میزبانی وب را به صورت اشتراکی ارائه می دهند و بعضی از آنها وب را به صورت بسته های نامحدود به کاربران ارائه می دهند که شما به عنوان یک کاربر می توانید هر چقدر که تمایل داشتید از این منابع استفاده کنید. اما باید این موضوع را یادآور شد که طبیعتا ارائه خدمات نامحدود حرف بیهوده ای است.

استفاده از هاست اشتراکی چه مزایایی دارد؟

سرویس هاست اشتراکی، منابع سرور اعمل از حافظه RAM، پهنای باند اینترنتی، قدت پردازش بالا، فضای ذخیره سازی و نرم افزارهای کاربردی که بر روی سرور قرار دارند؛ همگی به اشتراک گذاشته میشوند. برای مثال وب سرور آپاچی همراه با پایگاه داده های MySQL و کنسول مدیریت CPanel و ایمیل سرورهای متن باز در یک سرور لینوکسی و همچنین وب سرور وب سرور IIS به همراه پایگاه داده MSSQL سرور و کنسول مدیریتی PLESK و ایمیل سرورهای ویندوزی در یک سرور ویندوزی به همراه دیگر سرورها در میان کاربرانی که از آنها استفاده می کنند و وب سایت های آنها در سرور به اشتراک گذاشته میشود.

هاست سرور مجازی خصوصی و یا Private Server چیست؟

مقایسه هاست اشتراکی با وی پی اس

در یک VPS یا سرور مجازی خصوصی منابع سخت افزاری موجود بر روی یک سرور فیزیکی با استفاده از تکنولوژی به نام مجازی سازی پیکربندی میشوند به گونه ای که از یک سرور فیزیکی می توان چندین سیستم عامل مختلف را با منابع سخت افزاری متفاوت ایجاد کرد. به سیستم عامل ها یا سرورهایی که از این طریق ایجاد میشوند سرور مجازی و یا Virtual Server گفته می شود.

بر روی هر کدام از  Virtual Server هایی که ایجاد شده سرویس دهنده هاستینگ می تواند سیستم عامل های مختلف با منابع سخت افزاری و نرم افزاری مختلف را با توجه به درخواست کاربر راه اندازی کند. کاربرانی که سرور مجازی را خریداری می کنند در واقع مدیریت کاملی بر روی منابع این سرور دارند. به طور کلی می توان گفت که تمامی منابع این سیستم مجازی به صورت خصوصی و یا اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد. زمانی که شما درخواست یک vps از یک سرویس دهنده را می دهید، می توانید اندازه حافظه رم، ظرفیت هارد دیسک و تمام چیزهایی را که به آن نیاز دارید را به صورت دلخواه سفارش دهید.

تفاوت های اصلی سرویس Shared Hosting و VPS Hosting :

  • هاست های اشتراکی نسبت به vps ارزان تر است.
  • منابع سرور در هاست اشتراکی در میان همه کاربران به اشتراک گذاشته میشود.
  • منابع سرور در VPS ها به صورت اختصاصی به کاربران اختصاص داده میشود.
  • هاست های اشتراکی فقط برای وب سایت های کم ترافیک و تجارت های تازه کار مناسب است.
  • VPSها برای وب سایت های پرترافیک و تجارت ها و برندها مناسب است.
  • کاربرانی که از وی پی اس استفاده می کنند می توانند سرور خود را به دلخواه مدیریت کنند اما در هاست اشتراکی چنین امکانی وجود ندارد.
  • انعطاف پذیری سرویس های vps با توجه به مدیریت آنها توسط کاربر بسیار بیشتر از هاست اشتراکی می باشد.

خرید هاست اشتراکی و وی پی است در سایت سرورکلیک

ما در این مطلب از سایت سرورکلیک سعی کرده ایم تا توضیحات کاملی در رابطه با این دو سرویس در اختیارتان قراردهیم تا در هنپام خرید بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین شما می توانید برای خرید هاست اشتراکی ارزان و یا vps پرسرعت به شرکت هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. مجید 09/04/1401 در 10:35- پاسخ دادن

    کدوم کار ادمو بهتر راه میندازه ؟

  2. جعفرزاده 30/09/1401 در 06:21- پاسخ دادن

    سلام .اگر از سرور مجازی برای یک سایت استفاده کرد دیگه ip برای اون نمایش داده نمیشه ؟؟

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خرید بهترین هاست وردپرس
وبلاگ

بهترین هاست وردپرس در ایران

بهترین هاست وردپرس و انتخاب بهترین شرکت هاستینگ ایرانی بهترین هاست وردپرس : انتخاب هاست همیشه دغدغه و مشکل اصلی همه ی وبمسترهای حرفه ای بوده است. اگر بخواهیم یک

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد