سرور ایران چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

سرور های ایرانی

سرور های ایرانی

سرور ایران چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

سرور ایرانی ارزان؛ یکی از خواسته های کسانی است که به دنبال امنیت و سرعت بالاتر برای داده های خود هستند. خرید سرورهای ایرانی، به همراه خدمات با کیفیت جهانی با موقعیت ایران برای بهره مندی همه کاربران وب فارسی و نه تنها سازمان های دولتی همیشه یکی از دغدغه های اصلی سایت سرورکلیک برای فروش سرور در ایران بوده است. امروزه با توجه به فناوری های به وجود آمده، مجموعه سرورکلیک این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با خرید سرور های ایرانی، سرور اختصاصی ایران و یا اجاره سرور مجازی ایران بتوانند بدون نیاز به پرداخت هزینه های سنگین از کیفیت مناسب سرور های ایران بهره مند شوند.

سرور در ایران: همانطور که می دانید سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که همیشه روشن است و درخواست های کاربرانی که به آن متصل هستند را پاسخ می دهد. سرور های یکی از پایه ای ترین زیرساخت های اینترنت هستند و شما در اصل در هنگام ارسال درخواست های مختلف، این درخواست ها را از سرور های سایت های مختلف می خواهید و هاست های سایت های مختلف نیز روی سرور پیاده می شوند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

اما یکی از سوالاتی که همیشه ذهن افراد را درگیر می کند این است که سرورایران چیست؟ یا مزایای استفاده از سرور ایران چیست؟ تفاوت سرور ایران و خارج در چیست؟ در ادامه این مقاله در وب سایت سرورکلیک قصد داریم تا سوالات بالا را پاسخ دهیم.

 

سرور ایرانی چه کاربردی دارد؟

گفته شد سرور یک سیستم و کامپیوتر بزرگ است که حجم دیتای بسیار زیادی دارند و یک سیستم عامل خاص روی آنها نصب می شود و به اشخاص مختلف اختصاص داده می شود. در واقع طرز کار این است که شخصی تعدادی کامپیوتر را در جایی با روش خاصی به یک دیگر متصل می کند و یک سرور درست می کند، آن را ثبت می کند، سرور خود را همیشه روشن و متصل به اینترنت نگه می دارد و آن را به افراد مختلف اختصاص می دهد.

انواع مختلف هاست، سرور مجازی دانلود و … روی سرور های نصب می شوند و به اشخاصی که به آن نیاز دارند، به عنوان یک خدمت ارائه می شود. سیستم عامل های سرور نیز معمولا موارد زیر هستند:

  1. لینوکس: تمامی توزیعات لینوکس مانند Debian، CentOS و …
  2. ویندوز: تمامی نسخه های مختلف ویندوز سرور مانند Windows Server 2016، Windows Server 2012 یا نسخه های قدیمی تر مانند Windows Server 2008
  3. مجازی: سرور های مجازی که روی سرور ها نصب می شوند مانند VMware، KVM، Hyper-V و …

 

انواع سرور از لحاظ تخصیص منابع :

سرور ها از دو طریق دسته بندی می شوند. یکی از طریق اشخاصی که به آنها ارائه می دهند و دیگری از طریق خدمتی که به مشتری ارائه می دهند.در ادامه این انواع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

حال که با مفهوم سرور آشنا شدید؛ در این قسمت می خواهیم به بررسی کاربرد آنها بپردازیم. سرورها برای ارائه خدمات به کاربران به چند دسته سرور اشتراکی، سرور مجازی و اختصاصی تقسیم میشوند که نحوه تخصیص منابع آنها متفاوت است.

سرورهای ایرانی

  1. سرور اشتراکی :

بر روی سرورهای اشتراکی با توجه به نوع کاربردی که دارد؛ تعداد وب سایت، دیتابیس یا میل دامین تعریف شده‌اند که در لحظه می تواند پاسخگوی درخواست های متعددی از کاربران باشد. همانطور که از نام یک سرور اشتراکی می توان فهمید، منابع آن مانند پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و… طبق تعاریف مدیر سرور بین کاربران با اشتراک فضای سرور ایجاد می ‌شود.

  1. سرور اختصاصی مجازی :

مقایس بزرگ تر با منابع اختصاصی تر از یک سرویس اشتراکی است؛ که از طریق مجازی سازها تقسیم منابع یک سرور اختصاصی، توسط چند ماشین مجازی صورت می گیرد. با توجه به خصوصی بودن منابع ماشین های مجازی، تعداد وب سایت هایی که بر روی سرور میزبان ایجاد میشود از وب سایت های سرور اشتراکی کمتر است.

  1. سرور اختصاصی ایران :

شرکت های بزرگ و وب سایت های پربازدید و پرترافیک مانند فروشگاه های آنلاین، به منابعی بیش از یک ماشین مجازی نیاز دارند. کاربران این دسته از سرویس ها در پردازنده RAM، فضای دخیره‌ سازی اطلاعات، جایگاه قرارگیری در رک و پهنای باند بر روی یک سرور، به صورت کاملا اختصاصی میزبانی می‌شوند.

در ایران سرورهای اختصاصی به دو دسته عمده بنام سرور اختصاصی ایران و سرور اختصاصی خارج کشور تقسیم میشوند. تفاوت این دو مورد عموما محدود به موقعیت جغرافیایی آنها میشود که در چه مکان و دیتاسنتری، میزبانی میشوند. سرورهای اختصاصی ایران در سایت سرورکلیک به دلیل استفاده از سخت افزارهای قدرتمند و متنوع از بهترین برندهای دنیا در زمینه سخت افزار سرور مانند  HP، Dell و… به علاوه سیستم های مدیریت و مانیتورینگ شبکه مورد استقبال بسیاری از بهترین وبسایت های ایران قرار گرفته است.

بهترین سرور ایرانی

سرور مجازی ایران چیست؟ سرورهای مجازی از طریق یک سیستم مجازی‌سازی، رم، سی‌پی‌یو و هارد را که جزء منابع سرور است برای هر سایت به‌صورت رزرو تعریف می‌کنند. در این صورت هر سایتی می‌تواند بر اساس میزان تعیین شده به منابع دسترسی داشته باشد؛ بنابراین وقتی صحبت از سرور مجازی ایران می‌شود منظور ساختن یک سرور مجازی در کشور ایران است که باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی نزدیک‌تر به سرور، سرعت بالاتری را تجربه می‌کنید. سرورهای مجازی این امکان را به شما می دهند که به سیستمی با قدرت پردازش بسیار بالاتری دسترسی داشته باشید که این موضوع می تواند شما را از خرید سیستم جدید،بی نیاز کند.

در همه نقاط دنیا، سرور های خود را ایجاد می کنند و به افراد در کشور های خود اختصاص می دهند. در ایران نیز افراد و شرکت ها سرور های خود را بنا می کنند و آن را به مشتریان خود ارائه می دهند. انواع مختلف سرور های ایرانی، مانند سرور های اختصاصی ایرانی، سرور های مجازی ایران، سرورایرانی زمپ یا سمپ و انواع دیگری از سرور های ایرانی توسط این شرکت ها به مشتریان ارائه می شود و مشتریان از آنها استفاده می کنند.

انواع سرور داخل ایران از نظر کارایی:

سرور ها از نظر کارایی و نوع خدمتی که ارائه می دهند، به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول، وب سرور ها هستند (Web Server) و خدمات هاستینگ (Hosting) را ارائه میدهند. دسته دوم میل سرور ها هستند. Mail Server ها نیز نوعی دیگر از سرور ها هستند که در آن امکان ارسال و دریافت پیام وجود دارد؛ مانند پیامرسان ها یا ایمیل های مختلف. دسته سوم نیز Data Server ها سرور های اطلاعات هستند. این سرور ها به اشخاص مختلف اختصاص داده می شود و افراد اطلاعات مهم خود را که می خواهند از آنها استفاده کنند را در آن ذخیره می کنند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “ انواع سرور و کاربرد آنها ” را مطالعه کنید.

 

سرور ایران یا سرور خارج

مزایای استفاده از سرورهای ایرانی چیست؟

سرور ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟ سرور مجازی  ایران صرفاً برای میزبانی روی یک سایت نیست؛ بلکه به علت داشتن ویژگی‌های کاربردی می‌توانید استفاده‌های بیشتری از آن داشته باشید مانند: دانلود و آپلود، مدیریت اتوماتیک سرویس و داشتن سرعت بالای سرور. استفاده از سرور مجازی ایران نیز مزایای خاص خود را دارد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره کرده‌ایم.

  1. پینگ پایین: پینگ بسیاری از سرور های ایران به دلیل اینکه در کشور خودمان هستند و مشکل پینگ رفع می شود و پینگ این سرور ها خیلی پایین می آید.
  2. دیتاسنتر های با کیفیت: در سرور های ایرانی، از دیتاسنتر های بسیار خوب و با کیفیتی استفاده می شود و خیلی به شما کمک می کند.
  3. اینترنت قوی: از آنجایی که سرور در ایران، در کشور خودمان دایر شده و از آن استفاده می شود، سازگاری بالایی با اینترنت ایران دارد و اینترنت آن نیز قوی می باشد و مشکلی از نظر سرعت پیش نمی آید.
  4. اتصال همیشگی و بدون قطعی: مدت زمان Uptime سرور های ایرانی، بسیار بالاست و تقریبا اتصالی همیشگی دارند و شما می توانید از آنها در سایت های خود استفاده کنید و نگران قطعی سایت خود نباشید.
  5. سخت افزار بروز: در ساخت و بروزرسانی این سرور ها از سخت افزار های جدید و بسیار باکیفیت استفاده می شود.
  6. هزینه پایین: از آنجایی که موقع خرید یک سرور خارجی مجبور هستید تا به دلار پول بدهید، باید بیشتر از سرورایرانی هزینه کنید تا بتوانید یک سرور مناسب برای خود خریداری کنید. با توجه‌ به نوسانات بازار ارز و دلار سرورهای خارجی هم دچار نوسان می‌شوند.
  7. کپی‌رایت: مراکز داده خارج از ایران روی قانون کپی‌رایت حساسیت بالایی دارند؛ یعنی باتوجه‌به این قانون شما حق استفاده از ویندوزهای غیراورجینال و برنامه‌های کاربردی کرک شده را ندارید. این درصورتی‌که ما در ایران چنین قانون نداریم و چون هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم کاربران می‌توانند با استفاده از سرور ایرانی آزادانه هر برنامه یا سیستم عاملی را که می‌خواهند استفاده کنند.

سرور ایران چه ویژگی هایی دارد

 

تفاوت سرور ایران و خارج چیست؟

سوال بالا، سوالی است که تقریبا همه افرا ممکن است در شروع کسب و کار و طراحی سایت خود، از خود بپرسند و رسیدن به جواب آن نیز معمولا پروسه سختی است. در ادامه قصد داریم تا نکاتی را به شما بگوییم تا بتوانید راحت تر بین این دو گزینه انتخاب کنید. درست است، در این مقاله قصد نداریم تا سرور برتر را معلوم کنیم؛ بلکه قصد داریم تا نکات مهم در خرید سرور را به شما بگوییم تا بتوانید سروری که به دردتان می خورد را خریداری کنید.

نکته اول: نوع کسب و کار شما

نکته اولی که باید به آن دقت داشته باشید این است که آیا کسب و کار شما قابلیت کار در سطح بین المللی را خواهد داشت یا نه؟ اگر کسب و کار شما، قابلیت بین المللی شدن ندارد یا خودتان قصد ندارید در سطح بین المللی کار کنید، خرید یک سرور خارجی، یک کار غیرضروری است.

نکته دوم: مقایسه سخت افزاری سرور ها

طبیعتا وقتی شما رم، گرافیک، هارد و CPU قوی تری نسبت به یک سیستم دیگر داشته باشید، سخت افزار قوی ترین دارید. در سرور های ایران، از سخت افزار های بروز و خوبی استفاده می شود و سرور های خوب و با کیفیت هستند، اما به دلیل تحریم بودن و واقعی نبودن گارانتی سخت افزار های مختلف و همچنین قیمت بالای آنها به دلیل قیمت بالا دلار، سخت افزار های سرورایرانی دیر تر از سرور های خارجی بروز می شود و در این مقایسه سرور های خارجی بهتر هستند و اگر سخت افزار سرور برایتان خیلی مهم است؛ باید سمت سرور های خارجی بروید.

نکته سوم: ظرفیت دیتا سنتر ها

ظرفیت دیتا سنتر ها در سرور های ایرانی و خارجی، تفاوت زیادی ندارند و نمی توان به راحتی گفت که سرور های خارجی بهتر از ایرانی است یا برعکس. اما به هر حال این نکته، یکی از مهم ترین نکته هایی است که در خرید سرور باید به آن توجه داشته باشید.

نکته چهارم: قیمت سرور

و اما چهارمین و مهم ترین نکته قیمت سرور است. قیمت سرورهای ایرانی همیشه از سرور های خارجی کمتر است و همانطور که می دانید در دوره و زمانه ای زندگی می کنیم که در تمام نقاط جهان، قیمت محصول یا خدمت، یکی از مهم ترین معیار ها در خرید آن است. از آنجایی که شما مجبورید سرور های خارجی را با قیمت دلار بخرید و دلار نیز قیمت بالایی دارد، قیمت سرور ایران همیشه برای شما ارزان در می آید و شما می توانید با قیمت مناسب تری آن را تهیه کنید.

خرید سرور ایرانی ارزان

اجاره سرور مجازی ایران

خرید سرور مجازی ایرانی، برای بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و سایت هایی که به منابع بیشتری نیاز دارند مناسب می باشد. سرور مجازی حد فاصل بین سرویس میزبانی وب اشتراکی و سرور اختصاصی است. در سرویس های هاستینگ مشترک تعداد زیادی وب سایت بر روی یک سرور قرار می گیرند. خرید سرور مجازی داخل ایران برای چنین کاربرانی مناسب می باشد.

چگونه به سرور ایران وصل شویم؟

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از سایت‌های داخلی ایران به علت بعضی سیاست‌های داخل سازمانی بر روی سرورهای خارجی مسدود شده‌اند و سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای تاجران، مسافران و دانشجویان خارج از کشور شده است. بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید سرور مجازی ایرانی است. چرا؟ بگذارید با یک مثال برایتان توضیح دهیم. احتمالاً برایتان پیش‌آمده است که قصد ورود به یک سایت خارجی با اینترنت خود را داشته‌اید؛ اما اجازه ورود به شما داده نشده است. چرا که این سایت با محدودیت ورود آی پی همراه بوده است و بعد از تغییر آی پی خود به یک کشور دیگر این مشکل رفع می‌شود. برعکس این اتفاق هم امکان‌پذیر است؛ یعنی شما برای ورود به یک سایت ایرانی با اینترنت خارج از کشور نمی‌توانید وارد شوید و باید آی پی خود را بر روی ایران قرار دهید البته این مسائل بیشتر برای سایت‌هایی است که از نظر امنیتی محدودیت‌هایی رو بر روی آی پی آن‌ها اعمال کرده باشند.

جالب است بدانید که دانلود تعدادی از فایل‌هایی که سرور آنها در ایران قرار دارد، با آی پی ایران بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. در این صورت خرید سرور مجازی پر سرعت می‌تواند در بعضی از زمان‌ها به شما کمک کند که بتوانید با سرعت بیشتری فایل‌های خود را دانلود کنید

خرید سرورهای ایران ارزان در سرورکلیک

اگر شما هم قصد دارید تا برای کار خود، یک سرور ایرانی تهیه کنید، می توانید پس از بررسی تفاوت سرور ایران و خارج بهترین سرور های ایرانی را در شرکت هاستینگ سرورکلیک خریداری کنید. شما می توانید سرور های مختلف ایران را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در صفحه «سرور اختصاصی ایران» خریداری کنید و از آن استفاده کنید.  تهیه سرورهای ایرانی ارزان می تواند برای کاربرانی که در موقعیت ایران قرار دارند مناسب باشد. شما می توانید در سایت سرورکلیک از آخرین قیمت سرور ایرانی مطلع شوید و سرور مورد نظر خود را با پرداخت هزینه کمتری سفارش دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. مسعود 09/04/1401 در 10:31- پاسخ دادن

    همون اول خارجیشو بگیرین بهتره

  2. قاسمی 02/08/1401 در 16:41- پاسخ دادن

    آیا موقعیت مکانی بر روی سئو وب سایت و سرعت آن تاثیر دارد؟

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

هاست لینوکس داخلی
وبلاگ

هاست لینوکس داخلی

هاست لینوکس داخلی چیست؟ هاست لینوکس داخلی نوعی از فضای میزبانی است که سیستم عامل سرور آن مبتنی بر لینوکس می باشد. انتخاب هاست باید با توجه به نوع برنامه

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد