تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

فرق هاست لینوکس با هاست وردپرس

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس چیست؟

در این مقاله از سرورکلیک قصد داریم تا به بررسی تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس بپردازیم. سیستم مدیریت محتوای WordPress یکی از قوی ترین و بهترین مدیریت محتوا برای ایجاد وبسایت ها و یا وبلاگ های شخصی است؛ که به صورت رایگان و متن باز در دسترس است. در کنار این مزایا، سادگی کار با وردپرس، فراوان بودن افزونه ها، پوسته ها و آموزش های رایگانی که وجود دارد؛ وردپرس را به برترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل می کند. با رشد فناوری و تکنولوژی در آن، شرکت سرورکلیک اقدام به ارائه هاست های مخصوص یا همان WordPress hosting کرده است. که امکانات و شرایط منحصر به فردی دارد، در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت ها این دو نوع هاست می پردازیم.

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرسدر این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم به تفاوت های میان هاست وردپرس و هاست لینوکس بپردازیم. قبل از پرداختن به سایر تفاوت‌ها بهتر است اشاره کنیم که مهم‌ترین تفاوت هاست وردپرس و لینوکس در این است که در هاست وردپرس می‌توان کانفیگ خاص‌تری سوار کرد. سامانه مدیریت محتوای WordPress از بهترین و قوی ترین سامانه مدیریت محتوا است که برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ شخصی بکار می رود. در کنار مزایایی که این نوع host ها دارند؛ سادگی کار با وردپرس، زیاد بودن افزونه ها و پوسته ها و آموزش رایگان وردپرس را تبدیل به برترین سامانه مدیریت محتوا کرده است. با رشد روزافزون آن شرکت هاستینگ سرورکلیک اقدام به ارائه Linux hosting کرده است که دارای امکانات و شرایط منحصر به فردی است که اگر علاقه‌مند به خرید هاست لینوکس هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

 

در اینجا سامانه مدیریت محتوای هاست وردپرس و هاست لینوکس را می خواهیم برایتان شرح دهیم. یکی از قوی ترین و بهترین سامانه مدیریت محتوا برای ایجاد وبلاگ یا وب سایت شخصی است که به صورت رایگان و در اختیار شما قرار داده شده است.

در کنار این مزایا، سادگی کار با وردپرس و فراوان بودن افزونه ها و پوسته ها وردپرس را تبدیل به بهترین سامانه مدیریت محتوایی کرده است. با رشد بسیار بالای آن شرکت های هاستینگ اقدام به ارائه ی host های مخصوص وردپرس کرده اند که امکانات و شرایط منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه به بررسی فرق هاست وردپرس و هاست لینوکس می پردازیم.

تفاوت هاست لینوکس و وردپرس در چیست؟

در زمان خرید میزبانی وب ممکن است با انواع مختلفی از میزبانی ها با توجه به نوع سیستم عامل و یا نحوه سرویس دهی به صورت اختصاصی و یا اشتراکی با آن رو به رو هستند. با توجه به فراگیری و گسترش نرم افرارهای مدیریت محتوا به خصوص وردپرس به تازگی شرکت های ارائه دهنده میزبانی پلان های مخصوصی را برای آن ارائه کرده اند؛ به نام هاست وردپرس که پیش نیاز این نرم افزار WordPress می باشد. یا توجه به این موضوع وردپرس بر اساس زبان php طراحی شده است، با آنکه در هاست ویندوزی قابل اجرا است اما بهترین سیستم برای اجرایی شدن آن در هاست وردپرس، لینوکس است.

سایت سرورکلیک که به عنوان بهترین شرکت هاستینگ در ایران فعالیت می‌کند، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. شما اگر به دنبال خرید سرور مجازی پر سرعت هستید و یا به طور کلی به دنبال خرید هاست لینوکس و یا ویندوزی هستید، می‌توانید از تعرفه‌های ما دیدن فرمایید و در صورت نیاز اقدام به خرید نمایید.

ویکی پدیا در مورد لینوکس:

لینوکس میتواند سخت‌افزارهای مختلفی از جمله انواع مختلف تلفن همراه، تبلت، مسیریاب، و کنسول بازی تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها را پشتیبانی ‌کند. اگرچه ابتدا لینوکس فقط برای استفاده روی ریزپردازنده‌هایی با معماری ۸۰۳۸۶ اینتل طراحی شده بود، اما امروزه انواع گوناگون معماری‌ها را پشتیبانی می‌کند و در انواع و اقسام وسایل از رایانه شخصی گرفته تا ابررایانه‌ها و تلفن‌های همراه و سرورها به کار می‌رود.

هاست لینوکس نیز از سیستم عامل سیستم لینوکس استفاده می کند. از آنجایی که لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است،استفاده از آن رایگان می باشد. اکثر شرکت های میزبانی وب لینوکس را ترجیح می دهند؛ زیرا منبع باز بودن لینوکس و استفاده رایگان از آن به معنای پایین نگه داشتن هزینه است و این موضوع باعث میشود تا ارائه این میزبانی ها با قیمت پایین تری باشد. و خریداران علاقه بیشتری به این نوع میزبانی داشته باشند.

انواع تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

انواع تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

  • پیش بینی و فراهم کردن منابع بیشتر در سرور
  • خاص بودن کانفینگ سرور نسبت به هاست لینوکس
  • آپگرید سریع تر سخت افزار نسبت به سرور معمولی
  • ارائه پکیج های مدیریت آسان
  • ارائه پوسته های متنوع

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس در چیست؟

هنگام خرید میزبانی وب ممکن است با انواع مختلفی از میزبانی ها بسته به نوع سامانه عامل ها یا نحوه سرویس دهی اشتراکی و یا اختصاصی با آنها رو به رو شوید. با توجه به آموزش های رو به گسترش نرم افزارهایی که به مدیریت محتوا مربوط است به ویژه وردپرس به تازگی شرکت های هاستینگ پلان های ویژه ای را برای آنها ارائه داده اند به نام میزبان وردپرس که بر پایه زبان php طراحی شده است. با اینکه در سرور های ویندوزی نیز قابل اجراست اما بهترین سامانه عامل برای اجرا در WordPress Hosting، هاست لینکوس است.

برای افرادی که مبتدی هستند تفاوت هاست لینوکس و وردپرس بسیار واضح خواهد بود و کاربرد Linux hosting می تواند سخت‌تر و پیچیدگی بیشتر نسبت به هاست وردپرس باشد. همچنین می‌توانید برای خرید هاست وردپرس با همکاران ما در سرور کلیک اقدام کنید.

انواع تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

  • میزبان وردپرس بر پایه ی سامانه عامل لینوکس اجرا میشود.
  • سامانه مدیریت محتوای وردپرس دارای قالب ها و افزونه های فراوانی است که به طور مدام به تعداد آنها افزوده میشود.
  •  سرعت به روز رسانی نسخه های وردپرس بسیار بالا است.

تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس چیست؟ این سوالی است که می تواند تا حدودی ذهن کاربران را به خود درگیر کند، در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم درمورد تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس برای شما کاربران توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با مزیت ها و معایب هر یک از هاست ها آشنا کنیم.

قبل از اینکه بخواهیم درمورد فرق بین هاست لینوکس با هاست وردپرس برایتان بگوییم، باید مفهومی درمورد host را در نظر داشته باشید. به همین دلیل در ابتدای این مقاله شما را با هاست، انواع آن و کاربرد هایی که دارد آشنا خواهیم کرد. پس از آن به صورت کامل درمورد تفاوت هاست وردپرس و لینوکس خواهیم گفت.

هاست مناسب برای وردپرس کدام است؟

هاست مناسب برای وردپرس کدام است؟

زمانی که شما یک سایت راه اندازی می کنید، برای نگه داری و ذخیره سازی اطلاعات سایت خود نیاز به فضایی دارید تا بتوانید فایل های مربوط به سایت خود را در آن نگه داری و مدیریت کنید. به این فضا که به روی سرور قرار دارد و به صورت 24 ساعته به یک اینترنتی پرسرعت و پرقدرت و دائمی متصل است،  host می گویند.

پس تا به اینجا متوجه شدیم که فضایی روی سرور است. سرور نیز به کامپیوتر های بسیار بزرگی گفته می شود که به قسمت های مختلفی به نام هاست تبدیل شده است. هر یک از این قسمت ها با عنوان Host می توانند از یک وبسایت پشتیبانی کنند و امکاناتی را در اختیار مدیران سایت قرار دهند. به همین دلیل است که می گوییم. هاست ها دارای انواع مختلفی هستند.

برای اینکه یک سایت راه اندازی کنید به سه چیز مهم نیاز دارید: سرور، دامنه و سامانه مدیریت محتوا نیاز دارید. هاست مقدار فضایی است که از طرف سرور در اختیار ما قرار داده می شود تا ما بتوانیم اطلاعات مربوط به سایت خود را درون آن نگه داری و مدیریت کنیم.

همچنین می‌توانید اقدام به خرید سرور مجازی اقتصادی کنید که در این شرایط دیگر نیازی به خرید هاست نیست.

مهم ترین تفاوت هاست مخصوص وردپرس و هاست لینوکس

مهمترین تفاوت بین هاست لینوکس و هاست ویندوزی

  • پیش بینی و فراهم آوردن منابع بیشتر در سرور
  • خاص بودن کانفینگ سرور نسبت به Linux hosting
  • سرعت بالاتر سخت افزار سرور نسبت به سرورهای معمولی
  • ارائه پوسته های متنوع به عنوان بخشی از خدمات

دامنه نیز به آدرسی گفته می شود که شما برای سایت خود انتخاب می کنید تا کاربران بتوانند از طریق آن به سایت شما دسترسی داشته باشند. انتخاب نام دامنه یا همان Domain یکی از مهم ترین مواردی است که باید مدنظر گرفت. شما زمانی می توانید سایت خود را به خوبی به کاربران معرفی کنید که نام مناسبی برای وبسایت خود انتخاب کرده باشید.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، این است که درهنگام انتخاب نام و آدرس سایت از عنوانی انتخاب کنید که منحصر به فرد باشد و توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد همچنین توجه داشته باشید که نامی که انتخاب می کنید به گونه ای باشد که به راحتی در ذهن کاربر جای بگیرد و به راحتی فراموش نشود.

سیستم مدیریت محتوا، نرم افزاری است که در اختیار شما قرار می گیرد تا شما بتوانید سایت خود را مدیریت کنید و تنظیماتی را روی سایت خود انجام دهید که دارای انواع مختلفی می باشد. پس توجه داشته باشید که host جزء مهم ترین این موارد است که در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی میزبان ها در دو نوع: هاست لینوکس و هاست ویندوز عرضه می شوند.

شما می توانید هر یک از host ها را در دو نوع لینوکسی و ویندوزی از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک سفارش دهید. به شما این اطمینان را می دهیم با مراجعه به سایت سرورکلیک، بهترین، پرسرعت ترین و ارزان قیمت ترین هاست ها انتخاب خواهید کرد. تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس در قیمت نیز خودش را نشان می‌دهد، اما در سایت سرور کلیک هر دو این موارد نسبت به دیگر فروشگاه‌ها از قیمت مناسب‌تری برخودار است.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

پس از اینکه درمورد انواع هاست را برای شما نام بردیم، حتما اولین سوالی که برای شما پیش می آید این است که هاست وردپرس چیست و چه مزیت ها و معایبی دارد. در این قسمت می خواهیم درمورد WordPress Hosting و بیان ویژگی ها و خصوصیات آن بپردازیم. پس از آن درمورد تفاوت های آن با هاست لینوکس توضیح خواهیم داد.

یکی از حرفه ای ترین، اختصاصی ترین host هایی که می توانید برای سایت خود در نظر داشته باشید، بدون شک host وردپرس می باشد. اگر به دنبال سرور ویژه هستید می توانید با مراجعه به شرکت هاستینگ سرورکلیک این هاست را به صورت اینترنتی خریداری کنید. سرور کلیک تمام تلاش خود را برای ارائه هاست وردپرس با کیفیت بالا و خدماتی در شان و درخور کاربران خود کرده است.

این نوع host به صورت لینوکسی ارائه می شود و اغلب برای کنترل پنل های دایرکت ادمین و سی پنل استفاده می شود. به نسبت میزبان های دیگر دارای تنظیمات منحصر به فردی می باشد و می تواند با قدرت و سرعت بالایی سایت شما را پشتیبانی کند. همان طور که گفتیم سرویس های مدیریت محتوا دارای انواع متفاوتی هستند. یکی از آن ها وردپرس می باشد.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، به شما خرید هاست وردپرس را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید این host را با قیمت ارزان و ویژه از سرورکلیک سفارش دهید. قیمت هاست های موجود در شرکت سرورکلیک بسیار مناسب می باشد. این host مخصوص وردپرس می باشد به همین دلیل عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

ویژگی های هاست وردپرس:

  • مدیریت راحت و آسان
  • به صرفه بودن از هر نظر
  • عملکرد بالا
  • امینت بالا
  • اعتبار بیشتر
  • قیمت مناسب

مواردی که نام برده شد، نمونه ای از ویژگی های WordPress Hosting می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن این ویژگی ها بهترین آن را برای سایت خود سفارش دهید. برای دانلود host می توانید به سایت سرورکلیک مراجعه کنید. در ادامه درمورد هاست لینوکس برای شما توضیح می دهیم و در نهایت اختلاف یا تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس را بیان خواهیم کرد.

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس چیست؟

یکی از پرسرعت ترین و پربازدید ترین هاست هایی که مورد استفاده طراحان قرار میگیرد، می توانیم به هاست لینوکس اشاره کنیم. این نوع host معمولا برای سیستم عامل های لینوکس مورد استفاده قرار میگیرد. البته این یکی از تصوارت اشتباهی است که با کاربران همراه است. شما می توانید با هر نوع سیستم عاملی از این نوع هاست استفاده کنید.

این نوع هاست ها روی سرور هایی قرار میگیرند با سیستم عامل لینوکس به همین دلیل می توان گفت دارای امنیت بالاتری هستند. این یکی از مواردی است که اغلب طراحان سعی می کنند از این نوع سیستم عامل استفاده کنند. این نوع هاست به نسبت ویندوز دارای امنیت و پایداری بیشتری می باشد. در کل سیستم عامل لینوکس بین تمامی سیستم عامل ها از بالاترین سطوح امنیتی برخوردار می باشد، همچنین سرعت بسیار بالای این سیستم عامل هاست لینوکسی را نیز در برابر سایر هاست ها متمایز کرده است. با خرید هاست لینوکسی شما خدمات با بالاترین امنیت و سرعت دریافت خواهید کرد.

شما وقتی برای سایت خود از host لینوکس استفاده می کنید معمولا با مشکلی روبه رو نخواهید شد. اغلب شرکت ها که در این زمینه کار می کنند، سعی می کنند برای راحتی کار خود از یک هاست خوب، نا محدود، پرسرعت و پربازید لینوکس استفاده کنند. برای خرید هاست لینوکس، شرکت هاستینگ سرورکلیک را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید به صورت حرفه ای کار کنید، بهترین گزینه برای شما host لینوکس می باشد.

ویژگی های هاست لینوکس:

  • امینت بسیار بالا
  • کارایی و عملکرد مناسب
  • امکان استفاده از بانک اطلاعاتی
  • امکان استفاده از دستورات HTML
  • سرعت بسیار بالا نسبت به هاست ویندوزی
  • تنظیمات سریع و بدون مشکل لینوکس

اختلاف هاست لینوکس و هاست وردپرس در چیست؟

اگر مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده باشید، می توانید به اختلاف های جزئی هاست لینوکس و هاست وردپرس، پی برده باشید. ما در این مقاله سعی کردیم درمورد هر یک از این host ها به صورت جداگانه به همراه ویژگی های آن توضیح دهیم و تا حدودی در مورد بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ برای شما گفتیم.

مهم ترین موردی که می تواند روی انتخاب نوع host به شما عزیزان کمک کند، سیستم مدیریت محتوایی است که با آن کار می کنید. اگر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می کنید، بهترین انتخاب برای شما همان هاست وردپرس می باشد. در غیر این صورت ممکن است در هنگام فعالیت با مشکلات جدی روبه رو شوید. هاست های مدیریت شده وردپرس در واقع به جهت افزایش کارایی و سرعت سیستم مدیریت محتوا وردپرسی شما کانفیگ اختصاصی وردپرس پیدا می کنند و بصورت اختصاصی برای وردپرس بهینه سازی می شوند.

مورد بعدی درمورد سیستم عامل سیستم سرور بود. معمولا سرور هایی که دارای سیستم عامل لینوکس هستند، اغلب ازهاست لینوکس استفاده می کنند، با توجه به اینکه این کار خیلی منطقی نیست اما باز هم می تواند کارایی بهتر و بیشتری داشته باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن تمام مواردی که در این مقاله گفته شد، بهترین و مناسب قیمت ترین هاست را از شرکت خدمات هاست سرورکلیک خریداری کنید.

شما باید شرکتی را برای خرید هاست لینوکس خود انتخاب کنید که بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. پس از بررسی تفاوت این دو نوع host و بررسی مزایا و معایب آنها بهتر می توانید تصمیم گیری کنید که چه نوع سروری برای سیستم شما مورد نیاز است برای خرید هاست وردپرس می توانید به شرکت هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

9 Comments

  1. یاسین 29/03/1399 در 16:30- پاسخ دادن

    سلام هاست هایی که برای ورد پرس ارائه میشه از لحاظ امنیت وردپرس در چه سطحی هستن؟

  2. وحید 09/04/1399 در 06:46- پاسخ دادن

    یه هاست خوب واسه سایت های وردپرسی معرفی کنیم
    سپاس

  3. بهنام 16/04/1399 در 18:36- پاسخ دادن

    واسه سایت های وردپرسی حتما باید از هاست وردپرس استفاده کنیم؟ واینکه سرعت سایت به نوع هاست بستگی داره دیگه درسته؟ واسه یه سایت فروشگاهی وردپرسی اگر بخاییم هاست تهیه کنیم لینوکس بگیریم بهتره یا همون هاست وردپرس؟

    • seoadmin 31/04/1400 در 12:28- پاسخ دادن

      با سلام دوست عزیز، بله سرعت سایت به نوع هاست بستگی داره، بهترین کاری که شما میتونید کنید اینه که برای مدتی هاست لینوکس تهیه کنید و استفاده کنید ، سپس هاست وردپرسی تهیه کنید و بکاپ سایتتون رو یه مدت روی هاست وردپرس اجرا کنید و تست کنید، خودتون دستتون میاد که کدوم میتونه برای سایت شما و کانفیگ شما بهتر باشه. کانفیگ سایت ها خیلی مهمه ، ممکنه سایت شما روی هاست لینوکسی بهتر باشه تا هاست وردپرسی و برعکس این موضوع هم میتونه اتفاق بیوفته. درنهایت باز هم سوالی در مورد هاست لینوکس و وردپرس داشتین در خدمتیم خوشحال میشم به سوالاتتون پاسخ بدم. موفق باشین.

  4. نادر 16/04/1399 در 18:38- پاسخ دادن

    سلام
    ببخشید هاست وردپرس هم واسه سیتم عامل لینوکس اجرا میشه هم ویندوز؟

  5. علی 08/04/1401 در 14:46- پاسخ دادن

    سلام هاست هایی که برای ورد پرس ارائه میشه امنیت وردپرس در چه سطحی قرار داره؟؟

  6. مهراد 09/04/1401 در 10:24- پاسخ دادن

    سلام هاست هایی که برای ورد پرس ارائه میشه از لحاظ امنیت وردپرس چه جوریه در چه حده ؟

  7. ناصری 30/09/1401 در 05:07- پاسخ دادن

    سلام برای سایت خارجی هاست لینوکس بهتره از نظر سرعت یا هاست ویندوزی؟؟

  8. وردپرس 27/12/1401 در 09:54- پاسخ دادن

    بسیار عالی و کارآمد بود

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

هاست لینوکس داخلی
وبلاگ

هاست لینوکس داخلی

هاست لینوکس داخلی چیست؟ هاست لینوکس داخلی نوعی از فضای میزبانی است که سیستم عامل سرور آن مبتنی بر لینوکس می باشد. انتخاب هاست باید با توجه به نوع برنامه

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد