مزایا و معایب میزبان ابری چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

مزایا و معایب میزبان ابری

 

مزایا و معایب میزبان ابری

مزایا و معایب میزبان ابری چیست؟ این سوال جزء آن دسته از سوالاتی است که امروز می خواهیم در این مقاله از سرورکلیک به آن پاسخ دهیم. در این مقاله می خواهیم درمورد، مزایا و معایب میزبان ابری برای شما عزیزان به صورت کامل توضیح دهیم، البته قبل از آن باید شما را با مفهوم کلی میزبان ابری آشنا کنیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

قبل از اینکه به معرفی Cloud Hosting بپردازیم، بهتر است تا حدودی درمورد، میزبان یا همان هاست برای شما توضیح دهیم. در این مقاله از سرورکلیک با ما همراه باشید تا شما را با هاست و کاربرد های آن، میزبان ابری چیست؟ مزایا و معایب میزبان ابری چیست؟ آشنا کنیم.

شما می توانید برای خرید حرفه ای ترین، پرسرعت  ترین، قدرتمند ترین و نامحدود ترین server برای سایت خود به سایت ما مراجعه کنید. به شما این اطمینان را می دهیم که در نظر گرفتن Cloud Hosting مناسب با سرعت بالا، می تواند تا حدود زیادی روی عملکرد سایت شما تاثیر داشته باشد. شما می توانید بهترین سرعت را دریافت کنید  همین مورد می تواند تا حدود زیادی روی رضایت کاربران شما تاثیر داشته باشد.

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

تمام طراحان سایت برای اینکه بتوانند، اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را ذخیره سازی کنند، نیاز به یک فضایی دارند تا بتوانند اطلاعات خود را در آن نگه دارند و در صورت نیاز از آن های استفاده کنند. به این فضایی که در اختیار مدیر سایت و طراح قرار می گیرد، هاست یا همان میزبان نام دارد که می تواند از سایت شما به صورت حرفه ای پشتیبانی کند.

با توجه به اینکه شما چه نوع سایتی راه اندازی کرده اید و اطلاعات سایت شما به چه صورت و در چه حجمی می باشد، باید برای آن میزبان انتخاب کنید، توجه داشته باشید که انتخاب میزبان کار راحتی نیست و پیچیدگی خود را دارد. شما می توانید با مراجعه به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک، نوع میزبان مورد نیاز خود را سفارش دهید.

Host ها فضایی روی سرور هستند. سرور ها سیستم های بسیار بزرگی هستند که به بخش های کوچک تری به نام هاست تقسیم شده اند. هر یک از این قسمت ها در اختیار یک سایت قرار می گیرند و از آن پشتیبانی می کنند. برای اطلاع از نوع هاست مورد نیاز خود و اطلاع از قیمت آن می توانید به مقاله “هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ ” مراجعه کنید.

انواع هاست چیست؟

به طور کلی host ها در دو دسته اصلی با عنوان: هاست لینوکس و هاست ویندوز تقسیم بندی می شوند. شما می توانید انواع هاست های زیر را در این دو نوع خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت و هزینه ای که باید در قبال خرید Host پرداخت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به سایت www.serverclick.com مراجعه کنید. در این قسمت از مقاله سرورکلیک، درمورد هاست و انواع آن برای شما توضیح دادیم. در ادامه می خواهیم شما را با یکی از قدرتمند ترین و پر سرعت ترین Host ها یعنی، میزبان ابری آشنا کنیم و مزیت ها و عیب های آن را برایتان بازگو کنیم.

بررسی خصوصیات میزبانی ابری

میزبان ابری چیست؟

میزبانی وب ابری چیست؟

Cloud Hosting یا همان میزبان ابری، جزء یکی از قدرتمند ترین، نا محدود ترین و پرسرع ترین هاست هایی است که می توانید از آن به عنوان میزبانی سایت خود استفاده کنید. میزبان ابری به عنوان یکی از محبوب ترین میزبان های وبی است که شما می توانید آن را در اختیار داشته باشید. این نوع میزبانی به نسبت، سایر میزبان ها عملکرد بهتری را برای کاربر فراهم می کند به همین دلیل است که محبوبیت خودش را افزایش داده است.

یکی از بزرگ ترین ویژگی ها و محبوبیت های خاصی که این میزبان ها دارند، این است که در تمام نقاط جهان پراکنده شده اند و برای اینکه بتوانند به کاربران اطلاع رسانی داشته باشند، در صورت بروز مشکل می توانند از سرورها و منابع دیگری استفاده کنند. هاست ابری یا همان میزبانی وب ابری، جزء جدید ترین تکنولوژی ها به شمار می رود

میزبان ابری، جزء یکی از انعطاف پذیر ترین میزبان ها با آپ تایم بالا می باشد. در میزبانی وب به صورت ابری، سایت ها به جای اینکه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری یک سرور استفاده کنند، می توانند از سرور های متنوعی استفاده کنند. در صورتی که در یکی از سرورها به منابعی دسترسی نداشتید، می توانید از سرورهای دیگر کمک بگیرید. میزبان ابری، دقیقا براساس پردازش ابری کار می کند، یعنی استفاده همزمان از چندین سرور. در ادامه درمورد مزیت ها و عیب های میزبان ابری و ویژگی های آن برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایا و معایب میزبان وب ابری چیست؟

مزایا و معایب میزبانی ابری چیست؟

در این قسمت از مقاله سرورکلیک می خواهیم، درمورد مزیت ها و معایب میزبان ابری و یا همان هاست ابری برای شما به صورت مختصر توضیح دهیم. طبیعتا تمامی هاست ها، دارای بدی ها و خوبی هایی هستند که هر کدام ازآن ها می تواند نشان دهنده نوع کابرد آن ها باشد. شما می توانید با بررسی، این مزایا و معایب هاست ابری، نوع Host مورد نیاز خود را برای میزبانی سایت خود از سرورکلیک خریداری کنید.

خصوصیات Cloud Hosting:

انعطاف پذیری

از مزیت هاست ابری می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد. این امر به ویژه برای سازمان‌ ها و یا شرکت‌ های کوچک‌ تری که رشد سریعی را تجربه می ‌کنند، مانند استارت ‌آپ ‌ها، مفید است. با توجه به نیاز کسب و کار خود می توانید به راحتی منابع مختلفی مانند فضای ذخیره سازی و پهنای باند را اضافه یا کم کنید. این موضوع در حالی است که شما نمی توانید با استفاده از هاست های معمولی با همان سهولت و سرعت همین کار را انجام دهید که این موضوع مزایای میزبان ابری را حتی بیش از پیش مشخص می کند. علاوه بر این، سرورهای میزبانی ابری با یک دستگاه و اتصال به اینترنت از هر کجا قابل دسترسی هستند.

مشکلات برای تهیه نسخه پشتیبان

یکی از مزایای هاست ابری این است که به دلیل استفاده از چند سرور، امکان پشتیبان گیری خودکار از داده های شما را فراهم می کند. در چنین شرایطی حتی اگر یک سرور از کار بیفتد، هیچ گونه از دست دادن اطلاعات وجود نخواهد داشت. بازیابی اطلاعات یک فرآیند آسان برای cloud hosting است. این در حالی است که با استفاده از هاست های معمولی، تمام داده های شما روی یک سرور است و در صورتی که آن سرور از کار بیفتد، بازیابی اطلاعات بسیار دشوارتر خواهد بود.

صرفه جویی در هزینه ها

پس از آشنایی با نحوه عملکرد هاست ابری نوبت به بررسی یکی از مزایای مهم آن یعنی صرفه جویی در هزینه ها می رسد. میزبانی ابری معمولاً به عنوان یک نرم افزار به عنوان سرویس یا همان (SaaS) ارائه می شود. مجموعه ارائه دهنده خدمات هاست، مسئول نگهداری از تمام سخت افزارهای لازم می باشد. از طرفی دیگر، مشتریان فقط برای منابع یا خدماتی که استفاده می‌ شود، هزینه پرداخت می ‌کنند.

مجموعه ارائه دهنده خدمات هاست همچنین می تواند بسته های میزبانی ابری مختلف را متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف ارائه دهد. می توانید درباره این مجموعه ها تحقیق کنید و خرید هاست لینوکس، خرید هاست ویندوزی، خرید هاست دانلود، خرید هاست فروشگاهی و همچنین خرید هاست های دیگری مانند cloud hosting را از مجموعه مورد نظر خود انجام دهید. سرور کلیک یکی از مجموعه هایی است که در زمینه خرید موارد مذکور می توانید به آن اعتماد کنید. توجه داشته باشید که قیمت گذاری می تواند به جنبه های مختلفی بستگی داشته باشد، با این وجود همواره گزینه های مناسبی برای کسب و کار شما وجود خواهد داشت.

از آنجایی که برخی از خدمات ابری را می توان در بین مشاغل مختلف به اشتراک گذاشت، این گزینه هزینه مناسبی برای کسب و کارها دارد. cloud hosting یک راه حل مقرون به صرفه برای مشکلات هاستینگ است. این موضوع به ویژه برای کسب و کارهای کوچکی که توانایی خرید و نگهداری سخت‌ افزار در محل را به تنهایی ندارند، بسیار مفید است.

از دیگر مزایای هاست ابری این موضوع است که شما می توانید در هزینه های مربوط به IT کسب و کارتان نیز صرفه جویی کنید. از آنجایی که تامین و نگهداری سخت افزار و سرورها بر عهده فروشنده شما است، نیازی به نگهداری یا خرید سخت افزار در داخل محل کار نیست. همچنین توجه داشته باشید که برخی از هاست های معمولی می توانند منجر به پرداخت هزینه بیشتر برای منابعی شوند که شما از آن ها استفاده نمی کنید.

سایر مزایای میزبان ابری

  • دسترسی به منابع به صورت اختصاصی
  • پایداری
  • پراکندگی دیتاهای سایت
  • هزینه های آپدیت
  • کاهش امنیت داده

مواردی که نام برده شد، از جمله معایب و مزایا میزبانی وب ابری بود، که در ادامه به صورت مختصر درمورد برخی از آن ها توضیح خواهیم داد. شما می توانید برای خرید میزبان وب ابری ارزان به شرکت خدماتی هاست سرورکلیک مراجعه کنید.

  • یکی از مهم ترین مواردی که می توانیم به عنوان ، مزیت میزبان ابری در نظر داشته باشیم، پایداری آن می باشد. توجه داشته باشید که در هاست ابری به دلیل اینکه ما می توانیم به تمام منابع سخت افزاری و نرم افزاری موجود روی سرورهای متفاوت دسترسی داشته باشیم، پایداری سرور اصلی بسیار بالا خواهد بود و مشکلی برای ما پیش نخواهد آمد.
  • یکی دیگر از مزیت های میزبان ابری، می توانیم به امنیت آن و همچنین دسترسی به منابع اختصاصی اشاره کنیم. با توجه به اینکه در این نوع سرورها، به صورت اختصاصی منابع ویژه و مخصوصی در اختیار شما قرار می گیرد و سایت های دیگر به منابع شما دسترسی نخواهند داشت، می تواند روی امنیت سایت شما تاثیر داشته باشد.
  • انعطاف پذیری، یکی دیگر از مزایا میزبانی ابری می باشد. در صورتی که شما از یک سری منابع که در اختیارتان قرار دارد، استفاده می کنید و این منابع به اتمام می رسد، شما می توانید سرویس های خود را از سایر منابع روی سرور به صورت مشترک استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که شما برای استفاده از این منابع باید هزینه پرداخت کنید.
  • معایب میزبان ابری، می توانیم به در خطر بودن امنیت داده هایمان اشاره کنیم. در این نو هاست ها، به دلیل اینکه منابع به صورت گسترده وجود دارد، توجه به امنیت یک سایت کار دشواری است. با در نظر گرفتن اینکه منابع به صورت پراکنده در سرور وجود دارد، شخص سومی برای برقراری امنیت باید این کار را انجام دهد که این گاهی منجر به سو استفاده از یک سایت می شود.
  • یکی دیگر از معایب میزبان ابری، تهیه نسخه پشتیبان می باشد. با توجه به اینکه منابع به صورت پراکنده روی یک سرور قرار دارند شما برای تهیه نسخه پشتیبان باید به صورت تخصصی عمل کنید که این کار می تواند زمان گیر و امنیت سایت را کاهش دهد. البته گاهی تهیه نسخه بکاپ توسط خود شرکت ها انجام می شود که این کار درست و امنی نیست.

در این مقاله از سرورکلیک به بررسی، مزایا و معایب میزبان ابری پرداختیم، شما می توانید با مطالعه این مقاله و در نظر گرفتن مزیت ها و عیب هایی که برای میزبانی وب ابری گفته شد، نوع هاست خود را با مناسب ترین قیمت، بالاترین سرعت و به صورت نامحدود از شرکت هاستینگ سرورکلیک خریداری کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

6 Comments

  1. علیرام 21/03/1399 در 12:48- پاسخ دادن

    سلام و خسته نباشید
    میخاستم بدونم اگر از میزبان ابری استفاده کنیم امکان این که هک بشیم کمتر میشه؟

    • hadi 28/04/1399 در 06:47- پاسخ دادن

      دوست عزیز هک شدن یا نشدن فک نمیکنم بستگی به نوع هاست شما داشته باشه و بیشتر به شرکت پشتیبان شما ارتباط داره که چه طوری سایت شما را میزبانی میکنه

  2. نسترن 21/03/1399 در 12:58- پاسخ دادن

    ببخشید هر چی حجم اطلاعات یه سایت بیشتر باشه باید از سرور ابری استفاده کنیم یا دلیل دیگه ای داره و اینکه سایت هایی که فایل های زیادی برای دانلود و اپلود دارند از کدوم هاست استفاده کنند بهتره؟ من شنیدم که هاست دانلود براشون گزینه خوبیه درسته؟

  3. ایرانی شاد 29/03/1399 در 15:54- پاسخ دادن

    سلام ممنون از مطالب خوب و عالیتون
    پشتیبانی هاست ابری تا چه حد در ایران قابل اعتماد هست مناسب سایت فروش کتاب و فایل pdf هست

  4. طاهر 30/03/1399 در 19:36- پاسخ دادن

    میزبان ابری اینقدر مزایا داره که دیگه معایبش دیده نمیشه دوستان بخرید اینقدر فکر نکنید هیچیش نمیشه سایتتونم هک نمیشه بخدا

  5. سپند رفیعی 09/04/1399 در 05:21- پاسخ دادن

    من از سرورکلیک برای سایتم هاست تهیه کردم پشتیبانی خیلی خوب بوده تا الان که راضیم ازش و سرعت بالایی هم داره

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خرید هاست ربات تلگرامی
هاست

هاست ربات تلگرامی چیست؟

هاست ربات تلگرامی چیست؟ در دنیای مدرن امروزی، فروشندگان به منظور برخورداری از بهترین ابزارها برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند به یک سری سرویس هایی می باشند تا علاوه

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد