مراحل دریافت و نصب گواهینامه SSL در پلسک

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب گواهینامه SSL در پلسک

دریافت و نصب گواهینامه SSL برای بالا بردن سطح امنیت در سایت‌ها بسیار مهم می‌باشد. این گواهینامه نشان‌دهنده یک لایه رمزنگاری شده در ارتباط بین کاربر و سایت است. امروزه برای هر سایتی استفاده و نصب این گواهینامه امری ضروری است. اما آیا با مراحل دریافت و نصب گواهینامه SSL در پلسک آشنا هستید؟ برای نصب این گواهینامه در پلسک باید چند مرحله نه چندان پیچیده را پشت سر بگذارید. با ما در سرور کلیک همراه باشید تا با دریافت و نصب این گواهی در PLESK آشنا شوید.

گواهی SSL چیست و چه اهمیتی دارد؟

گواهی SSL یک لایه اتصال امن به شمار می‌آید که در برابر هکرها از سایت شما محافظت می‌کند. با داشتن و نصب این گواهی هکرها و افراد متخلف نمی‌توانند کار خود را در سایت به اتمام برسانند. گوگل نیز به این داشتن این گواهی در وب‌سایت‌ها اهمیت بالایی می‌دهد. توصیه می‌شود که برای رشد سایت هم که شده این گواهینامه امنیتی را نصب کنید. گواهی SSL برای سایت‌ها به دلایل زیر اهمیت دارد:

  • بالا بردن سطح ترافیک سایت
  • بهبود رتبه‌بندی گوگل سایت
  • حفظ برندینگ وب‌سایت
  • جلب اعتماد کاربران وب‌سایت

طبیعتا با وجود رقبایی که در دنیای وب وجود دارد عدم وجود این گواهی به نفع سایت نخواهد بود.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

نصب گواهینامه SSL در پلسک

مراحل نصب گواهینامه SSL در پلسک چیست؟

برای نصب این گواهینامه لازم است برای دامنه سایت Certificate آن را دریافت کنید. سپس می‌توانید ssl را نصب کرده تا https سایت شما نیز فعال شود. در این بخش با مراحل دریافت و نصب این گواهینامه امنیت سایت و اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم.

1- خرید گواهینامه امنیتی SSL

اولین گام برای نصب این گواهینامه امنیتی خرید ان می‌باشد. برای این منظور باید وارد سایت سرور کلیک شوید و از بخش مربوطه سرویس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از طی مراحل کار کد CSR برای شما ارسال می‌شود. این کد را باید در بخش PLESK از سرویس مورد نظر کپی کنید. در ادامه نیز باید اطلاعات درخواستی را مشابه موارد ثبت درخواست CERTIFICATE درج کنید. در انتها نیز ایمیلی را اضافه کرده و منتظر بمانید. یک ایمیل حاوی یک لینک برای شما از طرف ارائه دهنده SSL ارسال می‌گردد. این ایمیل بخش مهمی از پروسه نصب گواهینامه SSL در پلسک می‌باشد. با کلیک روی آن درخواست شما Approve خواهد شد. این ایمیل و لینک ارسال شده دارای تاریخ انقضاء هستند. بنابراین باید هرچه سریع‌تر نسبت به Approve کردن مشخصات خود از طریق آن اقدام کنید. با طی این مراحل کد ssl بلافاصله برای شما ارسال می‌گردد. این کد را ابتدا کپی کرده و سپس وارد کنترل پنل پلسک شوید.

نصب گواهینامه SSL در پلسک

2- نصب SSL در کنترل پنل پلسک

برای اینکه گواهی امنیتی SSL روی کنترل پنل پلسک نصب شود باید مراحل مختلفی را به ترتیب طی کنید. این مراحل برای آموزش راحت‌تر به صورت گام به گام در ادامه این مقاله سرور کلیک آورده شده است.

A- ابتدا به کنترل پنل پلسک وارد شده و بر روی گزینه Websites & Domains کلیک کنید. دامینی که مایل هستید گواهی ssl را روی آن نصب کنید انتخاب نمایید.

B- در این مرحله از نصب گواهینامه SSL در پلسک باید روی گزینه‌ای به نام SSL/TSL Certificates کلیک نمایید. در نسخه‌های قدیمی‌تر از پلسک به جای این گزینه از Secure your Site استفاده شده است.

C- در سمت راست صفحه گزینه‌ی Advanced settings را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. به این ترتیب به صفحه تنظیمات ssl از کنترل پنل خواهید شد.

D- در پایین این بخش چند گزینه خاکستری و یک گزینه آبی رنگ را مشاهده می‌کنید. گزینه آبی رنگ با عنوان Upload Certificate دیده می‌شود. در سمت چپ همین صفحه روئی گزینه Add SSL/TLS Certificate کلیک نمایید.

در این مرحله صفحه اضافه کردن گواهی امنیتی مورد نظر روی کنترل پنل نمایش داده می‌شود. در این مرحله از کار باید فایل‌های مربوطه را برای نصب گواهینامه SSL در پلسک بارگذاری کنید.

نصب گواهینامه SSL در پلسک

تمام فایل‌های مورد نیاز توسط مرجع رسمی صدور گواهی SSL برای شما ایمیل می‌شود. بنابراین در حساب کاربری خود تمام این فایل‌ها را پیدا خواهید کرد. بعد از دانلود فایل‌های مربوط به گواهی SSL آن‌ها را روی کنترل پنل پلسک آپلود کنید.

E- در این بخش از کار دوباره به منوی Websites & Domains باز گردید و روی گزینه Hosting Settings کلیک کنید. زیر نام دامنه‌های مورد نظر خود که مایل به امن کردن آن‌ها هستید نیز کلیک کنید.

F- به بخش Security از صفحه جدیدی که باز شده است بروید. از منوی کشویی آن باید گواهی مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی گزینه Apply کلیک کنید.

انجام این مراحل به ترتیب و به درستی به معنای نصب گواهینامه ssl در کنترل پنل plesk می‌باشد.

نصب گواهینامه SSL در پلسک

مزایای نصب گواهینامه SSL در پلسک چیست؟

نصب این گواهی امنیتی در کنترل پنل وب‌سایت و اپلیکیشن‌ها از جمله پلسک مزایای زیادی دارد.

  • بالا رفتن امنیت سایت و اپلیکیشن از اصلی‌ترین کارکردهای این گواهینامه می‌باشد.
  • گواهینامه SSL در واقع هویت سایت شما را تایید می‌کند. بعد تایید هویت از جنبه‌های مهم افزایش امنیت هر سایتی می‌باشد.
  • دریافت رتبه رنک بالاتر از موتورهای جستجو از جمله گوگل که اهمیت بالایی دارد. گوگل رسما از سال 2014 میلادی داشتن گواهینامه SSL را در الگوریتم‌های خود قرار داده است.
  • نظر و اعتماد مشتری با داشتن گواهی SSL بیشتر جلب می‌شود. امروزه کاربران به سایت‌هایی که فاقد این گواهینامه امنیتی هستند اعتماد چندانی نمی‌کنند. بنابراین برای رشد و حفظ جایگاه در بستر وب نیاز به اخذ و نصب این گواهینامه امنیتی خواهید داشت.

این مزیت‌ها بخشی از امتیازات گواهینامه SSL برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود.

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی از سرور کلیک مراحل نصب گواهینامه SSL در پلسک را توضیح دادیم. از طریق این آموزش مرحله به مرحله به راحتی می‌توانید این گواهینامه را در پلسک نصب کرده و فعال کنید. پلسک یکی از محبوب‌ترین کنترل پنل‌ها برای سایت‌ها به ویژه تحت سیستم عامل ویندوز می‌باشد. سوالات و ابهامات خود در زمینه نصب گواهی SSL روی کنترل پنل پلسک را از ما بپرسید. کارشناسان مجموعه در اسرع وقت به پرسش‌های شما در این حوزه پاسخ خواهند داد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست لینوکس ایران
وبلاگ

خرید هاست لینوکس ایران

خرید هاست لینوکس ایران هاست لینوکس ایران مناسب برای اجرا کردن نرم افزارهایی می باشد که با زبان برنامه نویسی PHP ، HTML ، css و دیگر زبان های متن

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد