خرید هاست دیتابیس با کیفیت عالی و قیمت استثنایی

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

خرید هاست دیتابیس

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید هاست دیتابیس مطالبی را بیان کنیم. دو نام هاست بانک اطلاعاتی و دیتابیس هاستینگ هم نام ‌هایی هستند که به جای نام هاست دیتابیس به کار می ‌روند. در این مقاله ابتدا به تعریف هاست دیتابیس می پردازیم. سپس تفاوت دیتابیس عادی با هاست دیتابیس را بیان می کنیم. در ادامه مقاله نیز مزایای خرید هاست دیتابیس را ذکر می کنیم. پس از آن نیز کاربرد سرورهای پایگاه داده در میزبانی وب‌ سایت ‌را توضیح می دهیم. در انتهای مقاله هم نکات لازم در هنگام خرید هاست دیتابیس را ذکر خواهیم کرد.

 

هاست دیتابیس چیست ؟

منظور از هاست دیتابیس، دیتابیس ‌هایی هستند که به صورت اینترنتی امکان دسترسی به آن ها وجود دارد. در واقع افرادی که به یک بانک اطلاعاتی همیشه در دسترس نیاز دارند به سمت استفاده از هاست دیتابیس می ‌روند. ممکن است هاست دیتابیس متعلق به یک اپلیکیشن خاص و یا متعلق به یک وب سایت خاص و حتی کاربردهای دیگر باشد. این نکته را هم اضافه کنیم که به کمک کنترل پنل تحت وب، هاست دیتابیس قابل کنترل است.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

خرید هاست دیتابیس

 

تفاوت دیتابیس عادی با هاست دیتابیس

همان طور که می‌ دانید دیتابیس یا بانک اطلاعاتی و یا همان پایگاه داده، وظیفه ذخیره و نگهداری منظم و سازماندهی شده اطلاعات را بر عهده دارد. کاربران برای این که اطلاعات خود را به صورت منظم در جایی ذخیره کنند به سراغ بانک اطلاعاتی می‌ روند.

بانک اطلاعاتی ‌های عادی و مرسومی که ما می‌ شناسیم در کامپیوتر فرد ذخیره می‌ شوند. البته می ‌توان بانک ‌های اطلاعاتی را در حافظه ‌های دیگری مانند هارد اکسترنال یا فلش مموری و غیره هم ذخیره کرد. بسیاری از کاربران به دنبال این هستند که وابستگی خود را به کامپیوتر شخصی یا حتی حافظه هارد اکسترنال و … از بین ببرند و از هر جایی از دنیا  به صورت اینترنتی به بانک اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. این دسته از افراد به سراغ هاست دیتابیس می ‌روند تا بتوانند از هر جایی که هستند از طریق اینترنت به داده‌ها و اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

 

مزایای خرید هاست دیتابیس

خرید هاست دیتابیس و استفاده از آن دارای چندین مزیت است که در این جا ما به دو مورد اصلی آن اشاره می کنیم.

1.      امکان استفاده اشتراکی از یک دیتابیس

فرض کنید چند نفر برنامه نویس که به صورت دور کاری با هم یک تیم را تشکیل داده ‌اند بر روی یک دیتابیس کار می ‌کنند. در صورتی که این دیتابیس بر روی کامپیوتر شخصی هر کدام از آن ها باشد، قطعاً آن دیتابیس با مشکل ناسازگاری داده ها مواجه خواهد شد. چرا که هر یک از برنامه نویسان، اطلاعات مدنظر خود را در دیتابیس ذخیره می ‌کنند و کل داده های دیتابیس به هم خواهد خورد. ولی اگر از دیتابیس اشتراکی و یا همان هاست دیتابیس برای این منظور استفاده شود، هیچ ناسازگاری پیش نخواهد آمد و همه برنامه نویسان  اطلاعات به روز شده را در دیتابیس خواهند دید و اگر یکی از برنامه نویسان محتوای دیتابیس را تغییر دهد، بلافاصله همه برنامه نویسان دیگر همه تغییرات رخ داده را خواهند دید.

2.      بالا رفتن امنیت داده ‌ها

وقتی که از هاست دیتابیس استفاده می ‌شود داده‌ ها توسط سرورهای قوی نگهداری می ‌شوند و به دلیل بکاپ‌ های زیادی که از آن ها گرفته می‌شود امکان از دست رفتن اطلاعات درون آن ها بسیار کم می‌ شود.

 

کاربرد سرورهای پایگاه داده در میزبانی وب‌ سایت ‌

هاست دیتابیس در هاستینگ وب هم کاربرد زیادی دارد. اگر بخواهیم به چند نمونه از کاربردهای هاست دیتابیس در هاستینگ وب اشاره کنیم می ‌توانیم به مواردی مانند مدیریت کردن مدارک و اسناد شاخص‌ های موتور جستجو برای سرورهای ایمیل و وارد کردن محتواهای داینامیک در صفحات وب اشاره کنیم. در بین کاربردهای هاست دیتابیس در هاستینگ وب شاید بتوان بارزترین مورد را همین وارد کردن محتواها در صفحات وب پویا دانست. صفحات وب پویا دارای طرح ‌بندی‌های استانداردی هستند که با یک سری اطلاعات مربوط به آدرس صفحه، مواردی از این دست پر می‌ شوند. چند مورد از صفحات وب داینامیکی که از هاست دیتابیس بهره می ‌برند، در ادامه آمده است.

.متن موجود در وبلاگ و یا صفحه محتوای طبقه‌ بندی مطالب موجود در وبلاگ

  1. آگهی‌های شغلی که دسته بندی‌ شده اند
  2. سایت ‌هایی که دسته‌ بندی‌شده اند
  3. اطلاعات و نقشه‌های راهنمای وب
  4. مطالبی که در خوراک خبری (feed) فیس­بوک وجود دارند
  5. گوگل و نتایج جستجوی دیگر
  6. قسمت های محتوای قابل مدیریت وب‌ سایت‌ ها
  7. فهرست‌ های محصولات در سایت‌های تجارت الکترونیک و جزئیات فرایند سفارش
  8. جزئیات حساب و تنظیماتِ در لحظه وارد شدن به سایت

نکات لازم در هنگام خرید هاست دیتابیس

در هنگام خرید هاست ارز باید به یک سری از نکات دقت کنید. در واقع هاست دیتابیس خریداری شده باید دارای یک سری از ویژگی ‌ها باشد تا بتوانیم آن را یک هاست دیتابیس خوب تلقی کنیم.

1.      استفاده از به روزترین بانک اطلاعاتی

بدیهی است که وقتی هاست دیتابیس شما می ‌تواند گزینه خوبی باشد که از به روزترین نرم ‌افزار بانک اطلاعاتی استفاده کند.

2.      سازگاری با ورژن‌های قدیمی

هاست دیتابیس خریداری شده باید با ورژن‌های قدیمی هم سازگار باشد. چرا که بسیاری از کاربران دارای نرم‌افزارهای قدیمی هستند. بدیهی است که این دسته از افراد دوست دارند که هاست دیتابیس آن ها با نسخه‌ های قدیمی هم کار کند.

3.      قابلیت متصل شدن مستقیم کاربر

هاست دیتابیس خریداری شده باید به نحوی باشد که کاربر بتواند مستقیماً و بدون هیچ واسطه ‌ای به آن وصل شود و درخواست‌های خود را به آن ارسال کرده و پاسخ‌ های خود را از آن بگیرد.

 

4.      سرعت بالا

هاست دیتابیس خریداری شده باید بتواند درخواست‌های کاربران را با نهایت سرعت انجام دهد و پاسخ مورد نظر آنها را سریعا برای آنها ارسال کند البته باید به این نکته اشاره کنیم که تنها بالا بودن سرعت هاست دیتابیس نمی‌تواند مشکل سرعت شما را برطرف کند بلکه سرعت اینترنتی که در اختیار دارید نیز تاثیر زیادی در زمان دریافت پاسخ‌ها از هاست دیتابیس دارد

5.      گرفتن نسخه پشتیبان روزانه

هاست دیتابیس باید به صورت روزانه نسخه پشتیبان تهیه کند چرا که به هر حال احتمال دارد اطلاعات افراد پاک شوند و با این بکاپ گیری قابلیت اعتماد بالا می‌ رود.

6.      امنیت بالا

هاست دیتابیس باید دارای امنیت بالایی باشد و کاربران با اطمینان خاطر داده‌های خود را در آن قرار دهند بدون این که نگرانی بابت فاش شدن اطلاعات خود و یا به سرقت رفتن آن ها داشته باشند.

7.      مناسب برای داده‌ های پرتقاضا

یکی از ویژگی‌هایی که هاست دیتابیس باید داشته باشد این است که درخواست برای داده‌ های پرتقاضا را با سرعت بالایی پاسخ دهد.

 

 

نتیجه گیری

هاست دیتابیس یک نوع سرور پایگاه داده است که عملیات مختلف ذخیره داده ‌ها و بازیابی و مدیریت آن ها را انجام می ‌دهد. هاست دیتابیس می ‌تواند عملیات به روز رسانی داده‌ ها را نیز به خوبی مدیریت کند. همچنین این نوع سرور این امکان را فراهم می ‌کند که به طور همزمان چندین سرور و یا چندین کاربر به آن دسترسی داشته باشد. هاست دیتابیس یکپارچگی و امنیت داده‌ها را نیز فراهم می ‌کند. منظور ما از داده‌ هایی که در هاست دیتابیس ذخیره می ‌شوند، میلیون ‌ها و حتی میلیاردها داده ‌ای است که بسیاری از آن ها هم می ‌توانند به صورت همزمان به وسیله کاربران مختلفی در دیتابیس ذخیره شوند.

 

با خرید هاست دیتابیس می توانید همه کارهای مربوط به پایگاه داده ها را از طریق اینترنت و بدون نیاز به نصب نرم افزار بانک اطلاعاتی خاصی انجام دهید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

دایرکت ادمین چیست؟
وبلاگ

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا سازیم و بدانیم که دایرکت ادمین (Direct Admin) چیست، اما پیش از

ادامه مطلب »
وبلاگ

خرید VPS با حجم بالا

یکی از سرویس‌هایی که برای ذخیره اطلاعات با وسعت زیاد و در حجم بالا استفاده می‌شود VPS حجم بالا است. این سرورهای مجازی بیشتر برای کسانی که نیاز به سرورهای

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد