دلایل مختلف Crash کردن VPS ( اشکالات رایج سرورهای مجازی)

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

Crash کردن VPS

به دلیل مزیت‌های زیادی که سرورهای مجازی دارند امروزه استفاده از آن‌ها گسترش پیدا کرده است. این سرورهای گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که دردساز هستند. آشنایی با این مشکلات برای کسانی که از سرورهای مجازی استفاده می‌کنند ضروری است. آیا با دلایل مختلف Crash کردن VPS و اشکالات رایج سرورهای مجازی آشنا هستید؟ نقص‌های سخت افزاری و کمبود منابع بخشی از این دلایل در کرش کردن سرور مجازی محسوب می‌شوند. با ما در این مطلب از سرور کلیک همراه شوید تا درباره علل رایج CRASH کردن سرورهای مجازی بدانید.و همچنین شما میتوانید با ما خرید وی پی اس را تجربه کنید.

سرور مجازی چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

ابتدا کمی درباره VPS و مزایای استفاده از خواهیم گفت. این نوع از سرورها به دلیل مزیت‌های زیادی که دارند در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. سرورهای مجازی سرویس‌های میزبانی وی هستند که منابع یک سرور فیزیکی را بین چند کاربر تقسیم می‌کنند. فضای اختصاص داده شده به هر کاربر کاملا ایزوله و مختص به وی می‌باشد. به همین خاطر به نسبت هاست‌های اشتراکی در VPS دسترسی‌های بیشتری وجود دارد. این مزیت بزرگ موجب شده تا محبوبیت سرورهای مجازی از هاست‌های اشتراکی بیشتر باشد. اما این مورد تنها مزیت و امتیاز سرورهای مجازی به حساب نمی‌آید. آشنایی با مزایای این سرورها در کنار شناخت دلایل Crash کردن VPS مفید می‌باشد. در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مزایای VPSها اشاره خواهیم کرد.Crash کردن VPS

1- انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتر

به کمک سرورهای مجازی کاربران کنترل کاملی بر روی:

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

  • سرور
  • سیستم عامل
  • نرم افزارها
  • تنظیمات شبکه

دارند. این کنترل و انعطاف‌پذیری در مدیریت هرچه بهتر به کاربران vps کمک می‌کند.

2- امنیت بالا

یکی از ویژگی‌ها و مشخصه‌های جذاب سرورهای مجازی سطح بالای امنیت در آن‌ها است. نسبت به هاست‌های اشتراکی میزان امنیت سرورهای مجازی بیشتر است.

3- عملکرد بهتر سرور

منابع سرورهای مجازی به صورت اختصاصی در اختیار کاربر آن قرار داده می‌شوند. بنابراین هر کاربر سهم مخصوص به خود از سرور فیزیکی اصلی را در اختیار دارد. این موجب می‌شود تا نسبت به هاست اشتراکی عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

4- هزینه پایین

قطعا خرید سرورهای مجازی هزینه پایین‌تری نسبت به سرورهای اختصاصی به همراه دارد. همچنین هزینه اولیه راه‌اندازی و نگهداری از سرورهای اختصاصی بسیار بالاست.

این موارد موجب می‌شود تا کاربران نیاز خود به سرویس‌های میزبانی وب را از طریق vpsها برطرف کنند.

دلایل Crash کردن VPS

با وجود محبوبیت سرورهای مجازی اما گاهی با مشکلاتی هم مواجه می‌شوند. این مشکلات و به اصطلاح کرش کردن سرورهای مجازی باعث ایجاد دردسرهایی برای کاربران می‌شود. دلایلی که باعث بروز این مشکلات در سرورهای مجازی می‌شود متنوع و متعدد هستند. در این بخش به شما خواهیم گفت که چرا با مشکل CRASH کردن سرورهای مجازی مواجه می‌شویم.

1- کمبود منابع

گاهی محدودیت در منابع سرورهای مجازی موجب کرش کردن سرور به ویژه هنگام افزایش درخواست‌ها می‌گردد. این حالت بیشتر زمانی رخ می‌دهد که برای افزایش منابع با محدودیت‌هایی مواجه باشید.

2- نصب نمودن نرم‌افزارهای نامناسب

استفاده و نصب بعضی از نرم افزارها می‌تواند باعث CRASH کردن سرورهای مجازی گردد. همچنین عدم به روزرسانی نرم افزارها هم می‌تواند به چنین مشکلاتی در سرور مجازی منتهی گردد.

3- ایرادات سخت افزاری

یکی از دلایل رایج و شایع Crash کردن VPS نقص در سخت‌افزارها می‌باشد. اگر سخت افزارهایی که سرورهای مجازی روی آن قرار دارند دچار مشکل شوند VPS اصطلاحا کرش می‌کند. در این شرایط برخورداری از خدمات پشتیبانی مناسب می‌تواند مشکل سرور مجازی را به سرعت رفع کند.

4- استفاده از افزونه‌های نامناسب

عملکرد سرورهای مجازی به افزونه‌های مورد استفاده روی آن بستگی زیادی دارد. پس استفاده از افزونه‌های نامناسب یا عدم به روز رسانی آن‌ها می‌توان منجر به کرش کردن VPS گردد.

5- ایرادات نرم افزاری

برخی از اشکالات نرم افزاری مانند باگ‌ها موجب کم شدن عملکرد سرور مجازی می‌شوند. در نتیجه این ایرادات نرم‌افزاری سرور مجازی با مشکلاتی نظیر CRASH کردن مواجه خواهد شد.

6- حمله‌های سایبری

حملات سایبری نیز می‌توانند موجب Crash کردن VPS شوند. دزدیدن منابع یکی از دلایل حملات سایبری به سرورهای مجازی محسوب می‌شود.

این موارد از اصلی‌ترین دلایل کرش کردن VPSها و از جمله مشکلات شایع سرورهای مجازی هستند. البته برای مقابله با این مشکلات VPSها راه‌ حل‌هایی نیز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

راه‌های جلوگیری از Crash کردن سرورهای مجازی

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای پیشگیری از کرش کردن vps مورد استفاده قرار دهید. این روش‌ها بسته به علت کرش کردن vps می‌توانند به کار آیند.

1- خرید سرورهای مجازی با قابلیت توسعه منابع

کمبود منابع از شایع‌ترین و اصلی‌ترین دلایل کرش کردن سرورهای مجازی می‌باشد. در نتیجه با خرید سرورهای که امکان افزایش منابع در آن‌ها وجود دارد بر این مشکل مهم غلبه خواهید کرد. کارشناسان ما در مجموعه سرور کلیک اطلاعات  لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهند داد.

2- استفاده از راه‌کارهای امنیتی

نصب و استفاده از نرم افزارهای ضد ویروس و فایروال می‌تواند به پیشگیری از Crash کردن VPS کمک زیادی بکند.

3- تهیه مداوم نسخه پشتیبانی

تنظیمات سرورهای مجازی و بکاپ‌گیری‌های منظم از راه‌کارهای مهم در جلوگیری از کرش کردن VPS می‌باشد. زیرا در صورت بروز هر نوع مشکلی این امکان که سرور را به حالت اولیه بازگردانید وجود دارد. در نتیجه عملکرد سرور مجازی بهبود یافته و دیگر کرش نخواهد کرد.

4- نرم افزارهای مدیریت سرور

نرم افزارهای مدیریت سرور می‌توانند کمک زیادی به بهینه‌سازی عملکرد سرورهای مجازی بکنند. بنابراین استفاده از پلسک و سی پنل به عنوان ابزارهای مدیریتی در سرورهای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

رعایت این وارد کمک می‌کند تا از بروز مشکلات احتمالی در سرورهای مجازی جلوگیری گردد. با خرید پنل‌های مورد نظر خود از سرور کلیک پشتیبانی کاملی از این مجموعه دریافت می‌کنید.

کلام پایانی

سرورهای مجازی با توجه به قابلیت‌هایی که دارند در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. از این رو باید با مشکلات رایج و دلایل Crash کردن VPS آشنا بود. این اطلاعات به ما در مواجه درست با این مشکلات در سرورهای مجازی کمک زیادی می‌کنند. برای خرید سرورهای مجازی با بالاترین کیفیت و پشتیبانی کامل تیم به کارشناس ما در سرور کلیک پیام دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست لینوکس حرفه ای
وبلاگ

خرید هاست لینوکس حرفه ای

خرید هاست لینوکس حرفه ای خرید هاست لینوکس حرفه ای: در سرورهای پرقدرت مجهز به انواع تجهیزات امنیتی و فایروال، هارد پرسرعت و دارای انواع آنتی ویروس ها برای میزبانی سایت

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد