سرور مجازی اوبونتو را بهتر بشناسیم

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

یکی از سرورهای لینوکس که توسط Canonical Ltd توسعه پیدا کرده را می توان با اوبونتو نام گذاری نمود. این سرور اوبونتو به دلیل راحتی در استفاده یکی از پرطرفدارترین توزیع ها به شمار می رود. سرور مجازی Ubuntu یکی از قدیمی ترین سیستم عامل های محبوب desktop به شمار می رود. این سیستم عامل به سه شکل اصلیServer، Desktop و Core دسته بندی می شود. سرور اوبونتو بر گرفته از بنیاد اوبونتو است که  در سال ۲۰۰۴ توسط یک developer و کارآفرین آفریقای جنوبی، مارک شاتل ورث، بنیان نهاده شد. او سرور لینوکس جذابی را ایجاد کرد که در میان کاربران محبوب واقع شد. شاتل ورث برای سیستم عامل جدید خود منبع دبیان را استفاده کرد و نام آن را اوبونتو نهاد. واژه اوبونتو به معنای انسانیت برای دیگران است.

شرکت بریتانیایی Canonical Ltd. با فروش و پشتیبانی سرور مجازی Ubuntu ایجاد درآمد می کند و حمایت
می شود. شرکت Canonical یک نسخه جدید از اوبونتو را به صورت متداول و هر شش ماه یکبار نشر داده و پس از آن به مدت 18 ماه در قالب نسخه های امنیتی از آن پشتیبانی می کند. خرید سرور Ubuntu در برگیرنده بسته های
نرم افرازی است که با مجوز عمومی گنو (GNU)ایجاد شده اند.  از مهم ترین پیش‌نیازها برای اوبونتو و اصلی ترین پیش‌نیاز این سیستم، داشتن اکانت هایو است.

سرور مجازی اوبونتو

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

پیش‌نیازهای نصب اوبونتو

سرور مجازی اوبونتو برای نصب نیاز به موارد زیر دارد، زیرا بدون آن امکان استفاده از این سرور امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از مهم ترین نکات در استفاده از سرور مجازی ubuntu، نصب بودن درایو USB یا   DVDاست که به شما دسترسی راحت به سرور را می دهد.

فایل ISO اوبونتو سرور، پردازنده دو هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی و ۲۵ گیگابایت فضای هارد دیسک از دیگر پیش نیازهای استفاده از سرور ubuntu است.

در نهایت با در اختیار داشتن دسترسی به اینترنت برای بارگیری بروزرسانی‌های لازم از مهم ترین نیازها به شمار می رود.

از مهم ترین نکات در انتخاب سرور هاستینگ و اینکه بدانیم هاست ویندوز بهتر است یا لینوکس، باید به تحقیق پرداخته و بهترین هاست را از معتبرترین شرکت هاستینگ تهیه نمایید. در مبحث سرور اوبونتو در میان انواع سرور باید دقت داشت که از کدام سیستم عامل سرور بر پایه سرور لینوکس استفاده نمود. در این میان به شما سرور لینوکس ubuntu را پیشنهاد می کنیم. خرید سرور مجازی اوبونتو به صورت منبع باز و  open source است و در بین سیستم های desktop بسیار محبوبیت یافته است. با خرید هاست لینوکس و خرید سرور مجازی اوبونتو امکان سفارشی سازی، افزایش امنیت و فراهم کردن نیازهای سخت افزاری را در اختیار شما قرار می دهد.

Ubuntu VPS

مزایای سرور اوبونتو

انتخاب سیستم عامل لینوکس اوبونتو یا سرور مجازی  Ubuntu برای نصب بر روی سرور مجازی میزبان سایت، دارای مزیت های متعددی است که مهم ترین آنها شامل موارد زیر می شود.

بروز رسانی های منظم امنیتی

سرور مجازی اوبونتو مانند نسخه دسکتاپ، به طور متناوب هر شش ماه به روز رسانی ها برای بهبود عملکرد سیستم را ارائه می دهد. در این میان به روزرسانی تحت عنوان Standard Security Maintenance ( SSM ) نیز به مدت پنج سال ارائه می شود.

مقیاس پذیری

با استفاده از این سرور می توان ورژن های minimal یا standard را نصب و استفاده نمود. شما می توانید این سرور را بسته به نیاز و کسب و کار خود منطبق نمایید. مقیاس پذیری و به عبارتی  hyperscale computing از ویژگی های مهم سرور اوبونتو است که عملکرد و ظرفیت بالایی را ارائه می کند.

کیفیت بالا

سرور Ubuntu از کارامدترین انواع سرور به شمار می رود. به دلیل عدم استفاده از رابط گرافیکی، نیاز سخت افزاری به مراتب پایین تری دارد . همچنین کیفیت بسیار بالایی را شامل می شود.

سرور مجازی Ubuntu

در پایان

در زمان خرید سیستم عامل، باید تحقیقات و مطالعات بیشتری را انجام داد تا بسته به نیاز شما و کسب و کارتان بهترین هاستینگ و سیستم عامل را خریداری نمایید. خرید سرور اوبونتو به شما کمک می کند تا سرعت کار و هاستینگ بالایی داشته باشید. خرید سرور مجازی اوبونتو به دلایلی مانند مقرون به صرفه بودن، امنیت و قابلیت اطمینان بالا یک گزینه مناسب و ایده آل به شمار می  رود. با تهیه این سرور می توانید پشتیبانی مناسب و باکیفیتی را در کار خود تجربه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

قیمت هاست لینوکس
وبلاگ

قیمت هاست لینوکس ایران

قیمت هاست لینوکس ایران؛ ارزان ترین میزبان داخلی قیمت هاست لینوکس در سایت سرورکلیک که یکی از بهترین سایت های فروش هاست لینوکس می باشد بسیار مناسب است. خرید هاست

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد