تشخیص هاست وبسایت 0 تا 100چگونه است؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

تشخیص هاست وب سایت

برای اینکه بتوانید محتوای سایت خود را در اینترنت در دسترس سایرین قرار دهید به هاست احتیاج دارید. خرید هاست و دامنه جزو اولین قدم‌ها در راه اندازی وب‌سایت به شمار می‌روند. در واقع در یک سرور فیزیکی، فضایی را برای ذخیره فایل‌ها و داده‌های وب‌سایت خود خریداری می‌کنید. در واقع به واسطه هاست، شما می‌توانید سایت خود را در معرض دید عموم قرار دهید. از طریق پنل‌های مدیریتی‌ای که توسط میزبان وب در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید انتقال اطلاعات را انجام دهید. در این بخش از سایت سرور کلیک، راجع به اهمیت هاست و راه‌های تشخیص هاست وب سایت توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

هاست چه اهمیتی دارد؟

با توجه به ارتباط هاست و سایت، سرعت بالا آمدن سایت با نحوه سرویس‌دهی هاست، رابطه مستقیم دارد. هر چه سرور و هاست شما به درخواست‌ها سریع‌تر پاسخ دهد، سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت بیشتر خواهد بود. وارد یک سایت شده و متوجه می‌شوید به علت هاست خوبی که دارد، از سرعت بالایی برخوردار است. تصمیم می‌گیرید تا وب‌سایت خود را بر روی این هاست انتقال دهید. اولین راه برای شناسایی هاست وب‌سایت این است که از ادمین یا پشتیبان آن سایت، اطلاعات لازم را دریافت کنید. اما اگر این ارتباط امکان‌پذیر نباشد و یا پاسخی دریافت نکردید، نگران نباشید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد. برای به دست آوردن هاست یک وب‌سایت آموزش‌هایی را که در ادامه ارائه خواهیم کرد را دنبال کنید. پس از شناسایی هاست می‌توانید با مدیریت آن هاست ارتباط برقرار کرده و نسبت به انتقال سایت خود اقدام کنید.

تشخیص هاست وب سایت

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

راه‌های تشخیص هاست وب‌سایت

برای این منظور راه‌های زیادی وجود دارد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در هر یک از سایت‌های معرفی شده، اطلاعات مختلفی در مورد وب‌سایت مورد نظر ارائه خواهد شد. اما نکته مشترک همه آن‌ها معرفی هاست است که معمولا در روبروی فیلدی به نام “Name Server” درج می‌گردد.

استفاده از سایت WPBeginner

این سایت علاوه بر تشخیص میزبانی سایت، موضوع آن را نیز تشخیص می‌دهد. کافی است در صفحه اصلی سایت، آدرس وب‌سایتی که می‌خواهید هاست آن‌را پیدا کنید در کادر مربوطه وارد کنید. پس از چند ثانیه اطلاعات کاملی از آن دامنه و همچنین میزبان آن به شما ارائه خواهد شد.

استفاده از سایت WHOIS

اصول کار این سایت نیز مانند مورد قبلی است. بسیاری از دامنه‌های موجود در جهان، توسط سازمانی جهانی به نام ICANN مدیریت و برنامه ریزی می‌شوند. این شرکت فهرستی را از تمامی اطلاعات وب‌سایت‌ها منتشر کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهد. WHOIS  به شما این امکان را می‌دهد تا در این فهرست جستجو کرده و به میزبان وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از سایت check-host

این سایت از امکانات جالبی برخوردار است. پس از وارد کردن آدرس سایت مورد نظر اطلاعاتی را در لیست خود به شما نمایش خواهد داد. اطلاعات کلی در مورد سایت، Ping سایت، پروتکل‌های HTTP استفاده شده در سایت و TCP port و UDP port.

موارد خاص در تشخیص هاست وب‌سایت

برخی از سایت‌ها از فایروال وب‌سایت یا سرویس‌های CDN استفاده می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان با روش‌های گفته شده به اطلاعات هاست آن‌ها دسترسی پیدا کرد. وب سایت‌ها با کمک این سرویس‌ها، کلیه ترافیک خود را از طریق سرورهای خودشان، هدایت می‌کنند. بنابراین همه ابزارهای آشکار کننده میزبانی، سرورهای شرکت را به عنوان میزبان شناسایی می‌کنند. به عنوان مثال استفاده از CDN Cloudflare که به صورت رایگان در دسترس است بسیار فراگیر است. به این تریتب با استفاده از سرویس‌های معرفی شده، شما هاست Cloudflare را مشاهده خواهید کرد. Sucuri‌ یکی دیگر از سرویس دهنده‌های فایروال وب‌سایت و سرویس‌های امنیتی است. بنابراین در مورد برخی از سایت‌ها نیز ممکن است با عنوان این شرکت مواجه شوید.

راه‌های دیگر پیدا کردن هاست یک وب‌سایت

اگر با توجه به راه‌های ارائه شده همچنان نتوانستید به هاست مورد نظر دسترسی پیدا کنید، می‌توانید این چند توصیه را هم پیگیری کنید. البته که این راه‌ها برای تشخیص هاست وب‌سایت، وقت‌گیر بوده و ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشند. اما به عنوان آخرین راه حل، ارزش وقت گذاشتن دارند. از ادمین سایت مورد نظر، پرس و جو کنید. در تمامی سایت‌ها، یک صفحه به نام «درباره ما» وجود دارد. ممکن است اطلاعات هاست را در این صفحه پیدا کنید. در پاورقی صفحه‌ها، نام طراح سایت را می‌توانید پیدا کنید. با آن‌ها ارتباط گرفته و آدرس هاست را از آن‌ها بخواهید. همچنین می‌توانید، از صفحه «تماس با ما» فرم مربوطه را پر کرده و درخواست خود را مطرح کنید.

دلایل پیدا کردن هاست یک وب‌سایت

این مسئله را می‌توان از سه دیدگاه بررسی کرد. یک پیدا کردن هاست وب‌سایت خودتان و دوم پیدا کردن هاست وب‌سایت دیگران. در حالت اول، ممکن است به هر دلیل، به طراح و توسعه دهنده سایت خود دسترسی نداشته باشید. یا زمان زیادی از راه‌اندازی سایت گذشته و اطلاعات آن‌را فراموش کرده‌اید. در این صورت یا مواردی مشابه، نیاز دارید تا هاست خود را شناسایی کنید. مورد دوم زمانی اتفاق می‌افتد که به سایتی مراجعه می‌کنید و با سرعت بسیار بالای آن مواجه می‌شوید. اینجاست که تشخیص هاست وب‌سایت مورد نظر برایتان اهمیت پیدا می‌کند. اگر بتوانید هاست مورد نظر را پیدا کنید، می‌توانید سایت خود را به آن انتقال دهید. به این ترتیب، سرعت پاسخ درخواست‌های سایت خود را افزایش داده و رضایت بازدید کنندگان را به دنبال خواهد داشت. در حالت سوم، شما متوجه می‌شوید که کسی محتوای شما را سرقت کرده و مورد سو استفاده قرار داده است. بنابراین باید بتوانید به هاست سایت خاطی، یک اخطار DMCA ارسال کنید. به همین دلیل باید بتوانید هاست آن سایت را پیدا کنید.

سخن پایانی

در این بخش از سایت سرور کلیک تلاش کردیم تا راه‌های تشخیص هاست وب‌سایت را با هم مرور کنیم. اما تنها به تعداد محدودی از این راه‌ها اشاره شد. البته تعداد سایت‌ها و راه‌های بیشتری نیز وجود دارد. می‌توانید تمامی این موارد را در بخش نظرات با دوستان و همکاران ما به اشتراک بگذارید. پیدا کردن هاست یک وب‌سایت در برخی مواقع امری حیاتی است. این مسئله می‌تواند بر روی کارکرد سایت شما تاثیر مستقیم گذاشته و بر تعداد بازدیدکنندگان سایت شما نیز موثر باشد. همواره سعی کنید اطلاعات هاست سایت خود را در مکانی امن ذخیره کرده و نگهداری کنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد