آموزش قدم به قدم بکاپ گیری دایرکت ادمین در 3 قدم ساده

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

بکاپ گیری دایرکت ادمین

آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین برای استفاده کسانی که به این سطح دسترسی دارند مناسب است. اصولا حفظ اطلاعات سایت یکی از کارهای مهمی است که باید به عنوان مدیر سایت در نظر داشت. استفاده از دایرکت ادمین پرکاربردترین مسیر برای بکاپ‌گیری اطلاعات سایت به شمار می‌رود. این بکاپ‌گیری‌ها باید به صورت روزانه یا هفتگی بسته به حجم اطلاعات انجام گیرد. در ادامه با ما در گروه سرور کلیک همراه شوید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی ارائه کنیم.

نکات طلایی در بکاپ‌گیری از سایت:

در این بخش به چند نکته مهم که در زمان بکاپ‌گیری باید در نظر بگیرید اشاره می‌کنیم. اولین مورد اینکه نسخه پشتیبانی از اطلاعات سایت را به صورت منظم تهیه نمایید. هر چه نسخه پشتیبان اطلاعات سایت به روزتر باشد احتمال بازگردانی موفقیت آمیز سایت بالاتر می‌رود. ذخیره‌سازی نسخه پشتیبانی سایت را در مکانی ایمن و مطمئن انجام دهید. مکان ذخیره‌سازی اطلاعات سایت نباید دسترسی آزاد برای همه افراد داشته باشد. آزمایش کردن نسخه پشتیبانی سایت را هرگز فراموش نکنید. با آزمایش کردن نسخه پشتیبانی از بازگردانی سایت مطمئن خواهید شد. رعایت کردن این نکات به محافظت هرچه بیشتر از اطلاعات سایت شما منتهی می‌گردد.

منظور از دایرکت ادمین چیست؟

پیش از اینکه آموزش بکاپ‌گیری در دایرک ادمین را شرح دهیم به مفهوم آن اشاره می‌کنیم. شناخت ماهیت این مفاهیم در طی روان و ساده‌ی پروسه بکاپ‌گیری کمک زیادی خواهد کرد. منظور از دایرکت ادمین نرم افزاری برای مدیریت سرورهای وب می‌باشد. این نرم افزار مدیریتی به کاربران اجازه می‌دهد دامنه‌ها و سرویس‌ها را به خوبی مدیریت کنند. در واقع به وسیله دایرکت ادمین کاربران بدون نیاز به تکنیسن‌ها می‌توانند تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنند. این تصور از دایرکت ادمین که مرتبط به تجهیزات شبکه است کاملا اشتباه می‌باشد. دایرکت ادمین را می‌توان راه حلی برای مدیریت ساده و روان وب سرور دانست. دید درست نسبت به این نرم افزار همچون یک دستیار شخصی در وب سرور است. دایرکت ادمین قابل اعتماد، ایمن و در هماهنگی با سایر بخش‌های نرم افزاری سایت است. در مبحث آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین اول باید این نرم افزار را نصب کنید. در ادامه ابتدا نصب کردن دایرکت ادمین را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

بکاپ گیری دایرکت ادمین

چطور دایرکت ادمین را نصب کنیم؟

دایرکت ادمین به عنوان یک پلتفرم هاستینگ که مبتنی بر وب است شناخته می‌شود. در وهله اول به یک سرور مبتنی بر سیستم عامل‌هایی نظیر لینوکس دارید. برای خرید سرورهای مجازی مورد نیاز خود باید کارشناسان سرور کلیک تماس بگیرید. بخش فنی قدرتمند و پشتیبانی‌های کامل بخشی از خدمات سرور کلیک به کاربران خود است. در گام بعدی باید حداقل 1 گیگا بایت رم و 10 گیگا بایت فضای ذخیره‌سازی نیز در اختیار داشته باشید. مراحل دیگری که پیش از نصب دایرکت ادمین باید انجام گیرند شامل:

  • تنظیم کردن ip ثابت
  • غیر فعال نمودن se linux
  • نصب بسته‌های اضافی

می‌باشد. حالا می‌توانید به بخش تنظیمات رفته و پیکربندی فایروال و تنظیم گواهی ssl را انجام دهید. پیکربندی تنظیمات DNS آخرین مرحله از کار نصب دایرکت ادمین است. همیشه نصب کردن دایرکت ادمین با چالش‌هایی مواجه می‌گردد. اما با دریافت راهنمایی‌های درست و اصولی این چالش‌ها خیلی زود برطرف می‌شوند.

آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین به کمک کنترل پنل:

در این بخش خواهیم گفت که چطور بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین به کمک کنترل پنل‌هایی نظیر CPANEL انجام می‌گیرد. برای این منظور ابتدا باید وارد بخش دایرکت ادمین از کنترل پنل سایت خود شوید. سپس بر روی گزینه‌ای به نام CREAT/RESTORE BACKUPS کلیک کرده و آن را انتخاب نمایید. صفحه‌ای جدید پیش روی شما باز می‌شود که تمام گزینه‌های لازم برای بکاپ‌گیری در آن وجود دارد. در این مرحله باید به درستی اطلاعات مورد نظر خود برای پشتیبانی‌گیری را انتخاب کنید. سپس باید گزینه‌ای به نام CREATE BACKUP را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه یک پیام در سمت راست و پایین صفحه پدیدار خواهد شد. این پیام نشان دهنده در حال انجام بودن پروسه بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین است. حجم داده‌ها روی زمان مورد نیاز برای بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین اثرگذار است. در انتهای کار فایلی که اطلاعات بکاپ در آن قرار دارد در پوشه‌ی BACKUPS روی کنترل پنل ایجاد می‌شود. مهم‌ترین نکات و اطلاعات در زمینه آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین در این بخش ارائه شد.

کمبود فضا در زمان بکاپ‌گیری:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه شود وجود فضای کافی برای بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین است. بنابراین باید به مقدار حجم اطلاعات و فضای موجود روی هاست خود توجه کنید. چنانچه فضای کافی برای ذخیره کردن اطلاعات بکاپ‌ گرفته شده وجود نداشته باشد در حین کار خطا داده می‌شود. با نمایش خطای حافظه پروسه بکاپ‌گیری از سایت نیز متوقف خواهد شد. توصیه می‌شود تا در چنین حالتی بکاپ‌های قدیمی‌تر را حذف کنید. همچنین حذف فایل‌های اضافی و زائد نیز به ایجاد فضای کافی برای بکاپ‌گیری کمک می‌کنند. اگر در هاست با کمبود فضای برای نگهداری از نسخه‌های بکاپ مواجه‌اید باید هاست پشتیبان‌گیری تهیه کنید. با تهیه هاست پشتیبانی‌گیر از هدر رفتن وقت و پر شدن فضای هاست اصلی جلوگیری خواهید کرد. به منظور تهیه انواع هاست دیتابیس مورد نیاز جهت بکاپ‌گیری از طریق سایت سرور کلیک اقدام کنید. راهنمایی‌های لازم برای خرید هاست مناسب توسط کارشناسان سرور کلیک انجام می‌گردد.

دانلود فایل بکاپ و ذخیره آن در سیستم:

بعد از اینکه آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین را فرا گرفتید باید قادر به ذخیره آن در سیستم خود باشید. در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم که فایل‌های بکاپ در هاست منیجر و در دایرکتوری بکاپ‌ها ذخیره می‌شود. پس برای دانلود فایل بکاپ باید به این بخش مراجعه کرده و روی آن کلیک نمایید. با این کار گزینه‌ای برای دانلود فایل بکاپ نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را در سیستم خود ذخیره کنید.

سخن پایانی:

آموزش بکاپ‌گیری در دایرکت ادمین یکی از راه‌های ساده و البته کاربردی برای حفظ اطلاعات سایت است. با حفظ اطلاعات و داده‌های سایت در واقع از سرمایه و کسب و کار خود در بستر اینترنت محافظت می‌کنید. ما در گروه سرور کلیک تلاش کرده‌ایم تا با ساده‌ترین شکل ممکن این مفاهیم کاربردی را شرح دهیم. امیدواریم این آموزش برای کاربران و خوانندگان سایت سرور کلیک مفید واقع گردد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست جنگو
سرور

خرید هاست جنگو

خرید هاست جنگو برای کسانی که توسعه‌دهنده نرم افزار با پایتون و در فریم جنگو هستند بسیار ضروری است. علت آن نیز ویژگی‌ها و شتخصه‌هایی است که فریم ورک جنگو

ادامه مطلب »
خرید سرور مجازی کاهش پینگ
سرور

خرید سرور مجازی کاهش پینگ

خرید سرور مجازی کاهش پینگ به شما در کم کردن میزان پینگ دریافتی از سرورهای هدف کمک می‌کند. پینگ کمتر از اصلی‌ترین نیاز تریدرها و گیمرها به شمار می‌رود. زیرا

ادامه مطلب »
سرور

خرید سرور مجازی برای ربات تلگرام

با توجه به اینکه ربات تلگرام قابلیت‌های زیادی دارد و کارهای زیادی انجام می‌دهد گزینه خوبی برای کاربران است. این ربات‌ها در واقع نرم افزارهایی هستند که برای اهداف مختلف

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد