آموزش بکاپ سی پنل به صورت قدم به قدم با 3 کلیک

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

اطلاعاتی که در هر سایت قرار دارد از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود. در نتیجه حفظ این اطلاعات به ویژه برای کسب و کارهای اینترنتی اهمیت به سزایی پیدا می‌کند. بکاپ گرفتن از اطلاعات مهم شیوه‌ی متداول و مرسوم برای حفظ آن‌ها است. یکی از روش‌های بکاپ‌گیری نیز بکاپ گرفتن از سی پنل می‌باشد. کارشناسان سرور کلیک در این مطلب آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل را شرح داده‌اند. در صورتی که شما هم از Cpanel استفاده می‌کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

دلایل اصلی از بین رفتن اطلاعات چیست؟

علت‌های زیادی وجود دارد که اطلاعات سایت به خطر افتاده و از بین می‌رود. بنابراین راهی وجود ندارد که بتوان به صورت 100 درصد امنیت اطلاعات موجود در یک سایت را تضمین کرد. بخشی از عوامل تهدید کننده‌ی اطلاعات سایت شامل:

  • هکرها: یکی از تهدیدهای مهم برای نابودی اطلاعات سایت حمله هکرها می‌باشد. هکرها بعد از نفوذ به سایت می‌توانند اطلاعات درج شده در آن را از بین ببرند.
  • اشتباهات شخصی: یکی دیگر دلایل از دست رفتن اطلاعات در سایت اشتباهات شخصی مدیر سایت است. به این شکل که با انتخاب یک گزینه نادرست یا خطائی جزئی باعث از بین رفتن اطلاعات سایت می‌شود.
  • ویروس‌ها: یکی دیگر از عوامل مخرب و نابودکننده اطلاعات سایت ویروس‌ها هستند. ویروسی شدن سایت‌ها در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر و بدون درمان است. از این رو با آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل می‌توانید اطلاعات نابود شده را بازگردانید.

می‌شوند. البته عوامل از بین برنده اطلاعات سایت تنها به همین چند مورد ذکر شده محدود نمی‌باشد. بلکه در این بخش از مقاله سرور کلیک مهم‌ترین عوامل و فاکتورهای دخیل در نابودی اطلاعات سایت را معرفی کردیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

اهمیت بکاپ‌گیری از اطلاعات سایت در چیست؟

در این بخش از آموزش بکاپ‌گیری CPanel درباره اهمیت انجام این فرآیند توضیح خواهیم داد. کسب و کارها در دنیای مدرن امروزی نیاز به حضور و فعالیت در بستر اینترنت را دارند. اصلی‌ترین سرمایه در هر سایت نیز اطلاعاتی است که در آن جای داده شده است. از بین رفتن اطلاعات باعث می‌شود تا سایت‌ها و در نتیجه بیزینس‌های وابسته به آن‌ها آسیب ببینند. در واقع از بین رفتن اطلاعات سایت به هر دلیلی که رخ دهد به منزله از بین رفتن سرمایه‌ی آن کسب و کار است. در نتیجه یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران سایت بکاپ گرفتن از اطلاعات مندرج در سایت است.

معرفی کامل سی‌پنل ( CPanel ):

پیش از آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل باید با مفهوم این عبارت در سایت‌ها آشنا شویم. زمانی که یک هاست یا سرور خریداری می‌کنید به یک کنترل پنل برای مدیریت آن نیاز دارید. کنترل پنل رابط گرافیکی بین کاربر و امکانات هاست به شمار می‌رود. در بین انواع مختلف کنترل پنل cpanel از محبوب‌ترین انواع می‌باشد. سی‌پنل از جمله کنترل پنل‌های پرطرفدار سرورهای لینوکسی است. از این طریق کاربران این امکان را پیدا می‌کنند که تمام امکانات هاتس و سرور خود را یک جا کنترل نمایند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت سی‌پنل سهولت و سادگی استفاده و کار با آن است. در کنار کار با این کنترل پنل باید نحو بکاپ‌گیری از اطلاعات آن را نیز بیاموزید. به این ترتیب سایت را در برابر خطر از بین رفتن اطلاعات حفظ می‌کنید.

برای خرید هاست و سرور مجازی مورد نیاز خود می‌توانید از طریق سایت سرور کلیک اقدام نمایید. بهترین کیفیت هاست فروشگاهی و سرور اختصاصی ایران با پشتیبانی کامل در این مجموعه در اختیار شما قرار داده می‌شود. سرور کلیک نامی آشنا و مطمئن در زمینه فروش انواع سرورهای مجازی در کشور است.

آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل:

برای اینکه پروسه پشتیبانی گیری از این کنترل پنل محبوب به درستی انجام شود باید گام به گام پیش روید. در ادامه به گام‌ها و مراحل لازم برای بکاپ‌گیری از کنترل پنل محبوب cpanel می‌پردازیم.

1- گام اول:

در گام اول باید برنامه‌ی cpanel را بر روی هاست خود نصب و سپس آن را اجرا کنید. بعد از آن گزینه‌ی backup Wizard از بخش Files را انتخاب نمایید.

2- گام دوم:

بعد از طی کردن مرحله اول صفحه‌ای در مقابل شما باز می‌شود. روی این صفحه گزینه‌ای به نام backup دیده می‌شود. شما باید این گزینه را انتخاب و کلیک کنید.

3-  گام سوم:

در این مرحله از پروسه بکاپ‌گیری شما باید روش کار را به صورت دقیق تعیین کنید. در واقع باید مشخص کنید که هر بخش cpanel را به صورت جداگانه یا همه را یکجا بکاپ‌گیری می‌کنید. این قسمت از آموزش بسیار مهم بوده و ر قالب قسمت جداگانه‌ای شرح داده می‌شود.

آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل در بخش‌های مجزا:

اگر تمایل دارید از هر بخش به صورت جداگانه بکاپ بگیرید باید گزینه‌ای به نام select Partial Backup را انتخاب کنید. این گزینه در بخش سوم از مراحل گفته شده روی صفحه ظاهر خواهد شد. بعد از انتخاب این گزینه به شما امکان بکاپ‌گیری جداگانه از قسمت‌های زیر داده می‌شود:

  • Home Directory: تمام پوشه‌های موجود در فایل منیجرهاست با انتخاب این بخش بکاپ‌گیری می‌شوند.
  • MYSQL Databases: با کلیک کردن روی این گزینه به صفحه‌ای شامل تمام اسامی دیتابیس‌ها منتقل می‌شوید.
  • Email forwarder & filters: با انتخاب این گزینه از تمام ایمیل‌های سایت بکاپ گرفته خواهد شد.

آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل به صورت کلی:

اگر مایل به بکاپ‌گیری از همه‌ی اطلاعات سایت خود هستید باید گزینه‌ای به نام full backup را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه دیگر احتیاجی به بکاپ‌گیری‌های مجزا نیست. همچنین پروسه پشتیبانی‌گیری از سی‌پنل با سرعت بیشتری نسبت به حالت قبل اجرا می‌گردد. بعد از انتخاب گزینه فول بکاپ دو کادر در مقابل شما ظاهر می‌شود. یکی از فیلدها که مربوط به backup Destination است باید مسیر home directory را انتخاب کرد. در کادر مربوط به ایمیل هم اگر مایل باشید ایمیل آدرس خود را درج نمایید. در انتهای این پروسه نیز بر روی گزینه Generate Backup کلیک نمایید. با این کار فرآیند بکاپ‌گیری فول فایل از سی‌پنل سایت آغاز می‌گردد. هرچه اطلاعات هاست سایت بیشتر و حجم فایل‌ها بالاتر باشد زمان مورد نیاز برای این پروسه نیز بیشتر خواهد بود.

کلام پایانی:

آموزش بکاپ‌گیری از سی‌پنل در این مقاله از گروه سرور کلیک ارائه شد. امیدواریم این مطلب برای کاربران عزیز سایت سرور کلیک مفید واقع گردد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد