خرید هاست کلود cloud با کیفیت عالی

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

خرید هاست کلود cloud

در این مقاله راجع به خرید هاست کلود مطالبی را بیان خواهیم کرد. به بیان دیگر، این مقاله یک راهنما برای خرید هاست کلود است. در ابتدای این مقاله به بررسی مفهوم هاست کلود می پردازیم. سپس بررسی می کنیم که از کجا باید به خرید هاست کلود اقدام کرد. پس از آن عنوان می کنیم که در خرید هاست کلود باید به چه مواردی دقت کنید. ویژگی های اصلی هاست کلود نیز در ادامه این مقاله بیان می شوند.

 

هاست کلود چیست؟

می‌ دانید که کلمه هاست به معنای میزبانی است. این کلمه در اینترنت هم به معنی میزبانی وب می باشد. در واقع در سرویس‌ های اینترنتی، هاست این وظیفه را دارد که از داده ‌های وب سایت یا اپلیکیشن‌ ها میزبانی کند. هاست کلود و یا همان هاست ابری یک نوع میزبانی وب است که منابع چند سرور را به صورت همزمان در اختیار کاربران می‌ گذارد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

استفاده از هاست کلود چند فایده دارد که همین فواید موجب می‌ شوند استفاده از آن ها روز به روز بیشتر شود. هاست کلاب سرعت بیشتری نسبت به هاست‌ های عادی دارد و مقیاس پذیری و انعطاف پذیری آن ها نیز بالا است. اگر بخواهیم به صورت ساده، هاست کلاد و یا همان هاست ابری را توضیح دهیم باید بگوییم که این سرویس‌ ها مثل سرویس گاز و برق هستند. همان طوری که می ‌توانید به اندازه نیازی که دارید گاز یا برق مصرف کنید و در انتهای ماه هزینه میزان مصرف شده را پرداخت کنید. در مورد سرویس کلود هم همین قضیه صدق می ‌کند. در واقع در هاست کلود کاربران می‌ توانند متناسب با نیازهای وب سایت خود، سرویس های لازم را دریافت ‌کنند و به همان اندازه ‌ای که مصرف کرده‌ اند پول پرداخت می‌ کنند.

خرید هاست کلود cloud

 

نحوه خرید هاست کلود

به منظور خرید هاست ارزان ، شما می توانید به چندین سرویس ارائه دهنده مراجعه کنید. این سرویس دهنده ها عبارت هستند از:

  1. امازون وب سرویس
  2. مایکروسافت آزور
  3. گوگل کلود پلتفرم
  4. و …

در خرید هاست کلود باید به چه مواردی دقت کنید؟

مهم ترین نکته ای که برای تصمیم گیری در مورد خرید هاست کلود مهم است، نیازهای خود شما هستند. بایستی نیازهای خود را به دقت تعیین کنید. در واقع قبل از هر چیز باید مشخص کنید که چه انتظاری از هاست کلود خریداری شده دارید. همچنین بهتر است بررسی کنید که آیا سرویس دهنده هاست کلود امکانات مورد نظر شما را فراهم می کند یا خیر. برخی از نکات دیگری که باید در هنگام خرید هاست کلود در نظر بگیرید عبارت هستند از:

  1. میزان منابع مورد نیاز برای برنامه ها یا سایت های شما
  2. امکانات امنیتی هاست کلود خریداری شده
  3. هزینه های خرید هاست کلود
  4. وجود سرویس های اضافی مثل پشتیبانی 24 ساعته در هاست کلود
  5. چندین گزینه برای مقایسه هاست کلود وجود دارد مثل AWS، Azure، Google Cloud و DigitalOcean. مزایا و معایب هر یک را بررسی کنید و بهترین گزینه را برای نیازهای خاص خود پیدا کنید.

 

ویژگی های اصلی هاست کلود

با این که هاست کلود از زیرساختی مشترک استفاده می کند، اما هر سرویس دهنده می تواند ویژگی ها و قابلیت های مختلفی را ارائه کند. اگر قصد خرید هاست کلود را دارید باید با این ویژگی ها آشنا باشید. برخی از ویژگی های اصلی هاست کلود شامل موارد زیر است:

1.       انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

یکی از ویژگی های اصلی هاست کلود، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری آن است. در واقع منابع در همان زمانی که درخواست می ‌شوند در دسترس خواهند بود و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در صورتی که یک سایت تقاضای منابع بیشتری کند این منابع به سرعت و بدون هیچ مشکلی در اختیار آن سایت قرار خواهد گرفت. منظور از منابع بیشتر، ترافیک بیشتر و یا نیاز به پیاده ‌سازی قابلیت‌ های جدید می باشد. به بیان دیگر در هاست کلود، امکان افزایش و یا کاهش منابع بر اساس نیاز است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به آسانی منابع مورد نیاز خود را تنظیم و بهینه کنید.

2.       امنیت هاست کلود

هاست کلود امنیت بالایی ارائه می دهد. شما می توانید از تکنولوژی های مختلف امنیتی مانند شبکه های خصوصی مجازی (VPN)، فایروال ها و رمزنگاری برای حفاظت از اطلاعات خود استفاده کنید.

 

3.       عملکرد بالای هاست کلود

با هاست کلود، شما از منابع محاسباتی و ذخیره سازی بالایی برخوردار هستید که می تواند به بهبود عملکرد برنامه ها و سایت های شما کمک کند.

خرید هاست کلود cloud

 

4.       پشتیبانی از چند پلتفرم

بسیاری از انواع هاست کلود امکان اجرای برنامه ها و سرویس ها بر روی چند پلتفرم زیر را دارند:

  1. لینوکس
  2. ویندوز
  3. Docker
  4. Kubernetes

 

5.       توزیع در جاهای مختلف

 

مزیت فوق العاده ‌ای که این نوع هاست ها دارند این است که در همه جاهای دنیا پخش شده اند و در صورتی که یکی از سرورها یا منابع آن ها با مشکلی مواجه شود، سایر منابع و سرورها می‌ توانند جای خالی آن را پر کنند و به سرویس دهی بپردازند.

 

معایب هاست کلود

هاست کلود دارای مزایای فراوانی هست ولی به هر حال اگر قصد خرید هاست کلود را دارید باید بدانید که این نوع هاست ها یک سری معایب هم دارند. در ادامه معایب هاست کلود و یا همان هاست ابری را بررسی می ‌کنیم.

1.       قیمت میزبانی ابری

هاست کلود نسبت به سایر هاست ‌ها هزینه بیشتری دارد. البته هزینه هاست کلود نسبت به این که خود شما به صورت شخصی بخواهید تجهیزات سرور را خریداری کرده و آن را راه ‌اندازی کنید، بسیار پایین ‌تر است ولی زمانی که بخواهید هاست کلود را از لحاظ قیمتی با سایر هاست ‌های مشترک مقایسه کنید متوجه می‌ شوید که این هاست ها هزینه بیشتری دارند.

 

2.       مشکل امنیتی

در هاست کلود امکان دارد که شما با خطراتی نیز مواجه شوید. به بیان بهتر، در صورتی که هاست کلود معتبر و امنی را انتخاب نکنید شما با خطرات امنیتی روبرو می شوید و حریم خصوصی شما نقض می شود. بنابراین در زمان انتخاب هاست کلود باید دقت لازم را به خرج دهید تا این سرویس را از شرکتی بخرید که امنیت بالایی دارد و معتبر است.

 

نتیجه گیری

 

در این مقاله راجع به خرید هاست کلود و یا هاست ابری مطالبی بیان شد. هاست ابری یا هاست کلود از انعطاف پذیر‌ترین ‌هاست‌ها است که دارای آپ تایم بالایی نیز می‌ باشد. در هاست کلود تنها از منابع نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری یک سرور استفاده نمی ‌کنند. بلکه از منابع سرورهای مختلفی بهره می‌ برند. بنابراین در صورتی که مشکلی برای یکی از سرورها پیش بیاید می ‌تواند از منابع سرورهای دیگر استفاده کند. به بیان ساده‌ تر میزبان ابری دقیقاً مثل پردازش ابری است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

نصب چند تلگرام در لینوکس
لینوکس

نصب چند تلگرام در لینوکس

استفاده از تلگرام روی دسکتاپ و کامپیوتر مدت‌ها است که رواج پیدا کرده است. مزایا و کاربردهای فراوانی که این نوع تلگرام دارد دلیل استقبال زیاد کاربران از آن شده

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد