آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

آیا تا به حال آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست را مطالعه کرده اید؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن باز و رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت یا وبلاگ خود را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی ایجاد و مدیریت کنید. وردپرس محبوب ترین CMS در جهان است و توسط میلیون ها وب سایت در سراسر جهان استفاده می شود. وردپرس به طور گسترده برای ایجاد وبلاگ استفاده می شود. رابط کاربری آسان آن و طیف گسترده ای از ویژگی ها، آن را به انتخابی عالی برای بلاگرها در همه سطوح تبدیل می کند. همچنین وردپرس می تواند برای ایجاد وب سایت های تجاری برای انواع مختلف مشاغل استفاده شود. از نمونه های آن می توان به وب سایت های فروشگاهی، وب سایت های خدمات حرفه ای و وب سایت های خبری اشاره کرد. از طرف دیگر وردپرس می تواند برای ایجاد وب سایت های عضویت استفاده شود که در آن کاربران می توانند برای دسترسی به محتوای ممتاز یا خدمات ثبت نام کنند. برای ایجاد وب سایت های آموزشی و به منظور به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص شما با دیگران نیز می توان از استفاده شود.وشما عزیزان میتوانید در سرور کلیک به صفحات هاست وردپرس و …. مراجعه نیز کنید.

 

مقدمات نصب ورد پرس بر روی لوکال هاست

در ادامه شما با نصب  وردپرس روی لوکال هاست xampp آشنا می شوید اما قبل از شروع، باید از داشتن موارد زیر مطمئن شوید:

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

  • کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز
  • نرم افزار XAMPP نصب شده
  • مرورگر وب

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

XAMPP چیست؟

XAMPP مخفف عبارت X (برای سیستم عامل های کراس پلتفرم) A (برای Apache) M (برای MySQL) P (برای PHP) P (برای Perl) است. این نرم افزار یک بسته نرم افزاری رایگان و متن باز است که مجموعه ای از سرویس های وب را برای نصب آسان و مدیریت سرور وب محلی در اختیار شما قرار می دهد. در مجموع، XAMPP یک ابزار ارزشمند برای توسعه دهندگان وب، مربیان، دانشجویان و هر کسی است که نیاز به راه اندازی و اجرای یک سرور وب محلی دارد. کاربردهای XAMPP عبارتند از:

  • توسعه وب: XAMPP به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به اتصال به اینترنت، وب سایت ها و برنامه های وب را در کامپیوتر خود توسعه، تست و اشکال زدایی کنید. این امر برای طراحان وب، برنامه نویسان وب و هر کسی که می خواهد با وب سایت ها و برنامه های وب کار کند، بسیار مفید است.
  • آموزش: XAMPP به طور گسترده در آموزش برای آموزش مفاهیم مربوط به وب مانند HTML، CSS، JavaScript، PHP و MySQL استفاده می شود.
  • مدیریت محتوا: XAMPP می تواند برای نصب و اجرای سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند WordPress، Joomla و Drupal استفاده شود.
  • آزمایش: XAMPP می تواند برای آزمایش اسکریپت ها، برنامه ها و وب سایت های جدید قبل از انتشار آنها در اینترنت استفاده شود.
  • استفاده شخصی: XAMPP می تواند برای نصب و اجرای برنامه های وب شخصی مانند ویکی ها، گالری های عکس و وبلاگ ها استفاده شود.

مزایای استفاده از XAMPP نیز عبارتند از:

  • XAMPP برای نصب و استفاده بسیار آسان است. حتی اگر تجربه قبلی با سرورهای وب نداشته باشید، می توانید XAMPP را به سرعت راه اندازی و اجرا کنید.
  • XAMPP یک نرم افزار رایگان و متن باز است، به این معنی که می توانید آن را به صورت رایگان دانلود، استفاده و تغییر دهید.
  • XAMPP کراس پلتفرم است یعنی برای سیستم های عامل ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس می باشد.
  • XAMPP شامل همه چیزهایی است که برای راه اندازی و اجرای یک سرور وب محلی نیاز دارید، از جمله Apache، MySQL، PHP و Perl.
  • XAMPP را می توان به راحتی بر روی یک درایو USB نصب کرد و به هر کجا که می روید با خود حمل کنید.

استفاده از XAMPP، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • برای استفاده در محیط های تولیدی طراحی نشده است، به این معنی که برای میزبانی وب سایت های زنده که به ترافیک سنگین نیاز دارند، توصیه نمی شود.
  • به طور پیش فرض با تنظیمات امنیتی سختی ارائه نمی شود، بنابراین مهم است که قبل از استفاده از آن برای هر گونه منظور عمومی، اقدامات امنیتی مناسب را اتخاذ کنید.
  • به روز رسانی XAMPP می تواند کمی پیچیده باشد، به خصوص اگر از نسخه های سفارشی استفاده می کنید.

 

مراحل نصب

XAMPP را اجرا کنید. برای انجام این کار به پوشه XAMPP در کامپیوتر خود بروید و بر روی xampp-control.exe کلیک کنید. سپس خدمات مورد نیاز را راه اندازی کنید. مطمئن شوید که Apache و MySQL در لیست “Modules” فعال هستند. دکمه “Start” را برای هر کدام از این دو سرویس کلیک کنید.

سپس یک پایگاه داده MySQL ایجاد کنید. به صفحه “MySQL” در XAMPP بروید و بر روی دکمه “OpenMySQL” کلیک کنید. در کنسول MySQL نیز باید دستورات زیر را اجرا کنید:

CREATE DATABASE wordpress;

CREATE USER ‘wpuser’@’localhost’ IDENTIFIED BY ‘password’;

GRANT ALL PRIVILEGES ON wordpress.* TO ‘wpuser’@’localhost’ WITH GRANT OPTION; FLUSH PRIVILEGES;

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

توجه داشته باشید که “password” را با رمز عبور دلخواه خود جایگزین کنید.

در مرحله بعد باید پوشه وردپرس را دانلود کنید. به وب سایت رسمی وردپرس (https://wordpress.org/download/) بروید و بر روی دکمه “Latest Version” کلیک کنید. فایل فشرده وردپرس (به عنوان مثال wordpress-5.2.4.zip) را دانلود کنید.

سپس باید پوشه وردپرس را در پوشه htdocs XAMPP قرار دهید.  به منظور انجام این کار به پوشه htdocs در داخل پوشه نصب XAMPP خود بروید. فایل فشرده وردپرس را که دانلود کرده اید، به این پوشه استخراج کنید و نام پوشه استخراج شده را به wordpress تغییر دهید.

در مرحله بعدی وردپرس را نصب کنید. مرورگر وب خود را باز کنید و به آدرس http://localhost/wordpress بروید و مراحل نصب را دنبال کنید. باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و اطلاعات پایگاه داده خود را وارد کنید (نام پایگاه داده، نام کاربری، رمز عبور و میزبان). سپس عنوان سایت و نام کاربری و رمز عبور مدیر خود را تنظیم کرده و بر روی دکمه “Install WordPress” کلیک کنید.

 

ورود به وردپرس

پس از اتمام نصب، به آدرس http://localhost/wordpress/wp-admin بروید. نام کاربری و رمز عبور مدیر خود را که در طول نصب تنظیم کرده اید، وارد کنید. با انجام این کارها شما وردپرس را با موفقیت روی لوکال هاست خود نصب کرده اید.

 

نکاتی برای نصب وردپرس روی لوکال هاست

در آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در صورت بروز مشکل در نصب وردپرس، می توانید به فایل های log XAMPP یا مستندات وردپرس مراجعه کنید.
  • برای آپلود و ویرایش فایل های وردپرس، می توانید از یک ویرایشگر متن مانند Notepad++ یا Sublime Text استفاده کنید.
  • برای مشاهده وردپرس در مرورگر خود، باید XAMPP و Apache در حال اجرا باشند.
  • برای دریافت افزونه ها و قالب های وردپرس، می توانید به داشبورد وردپرس خود بروید یا از وب سایت های دیگر مانند https://wordpress.org/support/forum/themes-and-templates/ و https://wordpress.org/plugins/ دانلود کنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

سی پنل وردپرس
آموزش

نصب وردپرس در سی پنل

هر فعالیتی که در آن به هم ریختگی وجود داشته باشد، معمولا این به هم ریختگی باعث کاهش کیفیت عملکرد آن می شود. حال فرقی نمی کند که این آشفتگی

ادامه مطلب »
پرسرعت ترین سرور دانلود
وبلاگ

پرسرعت ترین سرور دانلود

پرسرعت ترین سرور دانلود پرسرعت ترین سرور دانلود:  هاست دانلود، هاست کاملی است برای میزبانی فایل های دانلودی وب سایت شما میباشد. این سرویس ها برای کاربرانی مناسب است که

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد