آموزش نصب و تغییر فونت قالب و داشبورد وردپرس

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب و تغییر فونت قالب و داشبورد وردپرس

نصب و تغییر فونت قالب و داشبورد وردپرس

نصب فونت در وردپرس: همانطور که میدانید اگر در سایت خود از یک فونت منظم و حرفه ای استفاده نکنید، در نتیجه بازدیدکنندگان و کاربرانی که از سایت شما بازدید میکنند سریع خسته شده و از صفحه شما خارج می شوند و متاسفانه خود وردپرس نیز فونت های چندان زیبایی ندارد و معمولا فقط چند عدد فونت را بصورت پیشفرض دارا است. و در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد که هر فونتی را که دوست داشتید به سایت خود اضافه نمایید و جذابیت صفحه خود را دوچندان کنید پس با بخش آموزشی بلاگ سایت سرور کلیک همراه باشید که این آموزش کاربردی را فرا بگیرید و بتوانید از آن استفاده کنید.

تغییر فونت در وردپرس

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

نصب فونت در وردپرس 

برای تغییر فونت قالب وردپرس دو راه حل اساسی برای ما وجود دارد، راه حل اول استفاده از کد استایل css در هنگام طراحی قالب وردپرس و راه حل دوم تنظیم و نصب افزونه فونت فارسی وردپرس پس از طراحی پوسته سایت است. در این مقاله از سایت سرور کلیک به آموزش نصب فونت روی وردپرس توسط هر دو راه حل خواهیم پرداخت. پس تا انتها همراه ما باشید.

تغییر فونت وردپرس با کد CSS

نصب فونت جدید روی قالب وردپرس با کد CSS


دقیق ترین و اصولی ترین راه تغییر و نصب فونت در وردپرس (قالب) استفاده از کد استایل font-face میباشد.

در این روش که بیشتر در هنگام طراحی قالب سایت مورد استفاده قرار گرفته می شود، فونت وب دلخواه مان را که دارای فرمتهای استاندارد otf ، eot ، svg ، woff ، woff2 و ttf است در پوشه ای با نام fonts در هاست وردپرس خود قرار داده و در کنار سایر فایلهای پوسته آپلود میکنیم، سپس توسط دستور font-face در فایل style.css فراخوانی کرده و فونت هر قسمت از پوسته را که بخواهیم با استفاده از نام آن که با دستور font-family در فونت فیس معرفی کرده ایم، تغییر میدهیم.

به عنوان مثال من در فایل CSS ای که نوشتم یک نوع فونت را فراخوانی کرد ابتدا همانطور که گفتم در پوشه فونت حتما فونت ها رو آپلود کنید و بعد در فایل CSS خود آن را فراخوانی کنید:

 کدهای کامل دستور فونت فیس:

@font-face {

font-family: ‘BYekan’;

src: url(‘/fonts/BYekan.eot’);

src: local(‘b BYekan’), url(‘fonts/BYekan.woff’) format(‘woff’), url(‘fonts/BYekan.ttf’) format(‘truetype’), url(‘BYekan.svg’) format(‘svg’);

font-weight: normal;

font-style: normal;

}

و شما میتوانید کل body را به هر فونتی که خواستید تغییر دهید ( مثلا در کد بالا فونت  (BYekan فقط کافی است که font-family را با نام هر فونتی که ایجاد کرده ایم فراخوانی کنید که به راحتی فونت شما تغییر خواهد کرد.

افزونه فونت ماندگار وردپرس

اضافه کردن فونت به وردپرس توسط افزونه فونت ماندگار

برای نصب و اضافه کردن فونت توسط افزونه وردپرسی ، ما به شما افزونه فونت ماندگار (MW Font Changer) را پیشنهاد می دهیم. برای نصب افزونه MW Font Changer (فونت ماندگار) دو راه دارید.

  • نصب افزونه بصورت مطمئن و امن از مخزن وردپرس
  • با جستجوی ساده در اینترنت و دانلود و نصب

افزونه فونت ماندگار

افزونه فونت ماندگار دارای ویژگی های مختلفی است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این افزونه کاملا فارسی و راست چین شده است .
  • این افزونه را میتوانید به راحتی نصب و تنظیم کنید.
  • میتوانید فونت بخش مدیریت را با پوسته وردپرس تغییر دهید
  • شما میتوانید تعیین اندازه فونت را برای بخش های مختلف سایت انجام دهید.
  • این افزونه بیش از 20 فونت فارسی و 4 فونت انگلیسی را پشتیبانی می کند.
  • شما میتوانید توسط این افزونه از فونت وب زیبای IRANSans استفاده کنید.
  • این افزونه در واقع قابلیت سازگاری کامل فونت ها را با مرورگر های به روز مانند فایرفاکس و کروم دارد.

پس از نصب و فعالسازی افزونه، گزینه ای با عنوان فونت ماندگار در پیشخوان وردپرس اضافه میشود که از طریق آن میتوانید فونتهای بخش داشبورد وردپرس و پوسته (قالب) وردپرس را تغییر دهید.

تمامی تنظیمات این نرم افزار به زبان فارسی هستند در نتیجه انجام تنظیمات دلخواه بسیار راحت است. همچنین این افزونه دارای فرم ارسال انتقادات و پیشنهادات نیز هست که از طریق آن میتوانید درخواست خود را مبنی بر افزودن فونت های جدیدتر را هم ارسال کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. یارا 09/04/1401 در 12:28- پاسخ دادن

    من مدتهاست ازیان روش استفاده میکنم خیلی خوبه

  2. وردپرس 23/12/1401 در 03:54- پاسخ دادن

    بسیار عالی و کارآمد بود

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

سرور اختصاصی چیست؟
سرور

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی چیست ؟ اگر شما مایل به راه اندازی وب سایت خود هستید و قصد خرید سرور اختصاصی را دارید، لازم است بدانید که چندین پیشنهاد مختلف از سوی

ادامه مطلب »
vds چیست
وبلاگ

آیا می دانید VDS چیست؟

چند سال اخیر تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت ‌ها کار خود را به صورت مجازی انجام می دهند و به همین علت سرور هایی با قیمتی مناسب و

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد