وب سرور litespeed چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

وب سرور لایت اسپید

وب سرور لایت اسپید

وب سرور litespeed چیست؟

شرکت LiteSpeed که در New Jersey آمریکا وجود دارد. از شرکت های پیشرفته در ارائه خدمات وب سرور  و امنیت سرورهای میزبانی وب می باشد. این کمپانی توسط یک مجموعه از مهندسین به رهبری George Wang تاسیس شده است. شعار اصلی این شرکت این است که خرید سخت افزار قوی برای حل مشکلات سایت کارساز نیست و همچنین از نظر هزینه مقرون به صرفه نمی باشد. آنها به این موضوع اعتقاد دارند که در صورت استفاده از وب سرور مناسب شما تا حد زیادی نیاز به تهیه سرور با منابع بیشتر برای رفع نیازهای وب سایت خود را ندارید. وب سرور Lite Speed در چند سال اخیر گسترش بسیار زیادی یافته است.

وب سرور lite speed : شرکت لایت اسپید در New Jersey آمریکا می باشد. سرورکلیک از شرکت های پیشرو در خدمات webserver و امنیت میزبانی وب است. لایت اسپید وب سروری است بر پایه کارایی و سرعت بالا طراحی شده است. به دلیل سرعت بالا و استفاده و نصب بسیار ساده می توانید سایت خود را با این سیستم مجهز کنید. لایت اسپید عملکرد ومقیاس پذیری بسیار مناسبی دارد و تقریبا سرعت آن چند برابر آپاچی است. برای محتواهای ایستا یا استاتیک لایت اسپید از thttpd , boa و TUX استفاده میشود و برای محتواهای پویا یا دینامیک لایت اسپید تا 50 درصد سریع تر در نوشته های php است. ورژن 3 لایت اسپید از این به بعد در سرویس های خدمات هاستینگ و کنترل های سی پنل پشتیبانی میشود. این Web server بهترین انتخاب برای هاستینگ اشتراکی است زیرا دارای سرعت بالا و امنیت زیاد است.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

تعریف وب سرور litespeed

وب سرور litespeed چیست؟ این سوال جزء یکی از سوالاتی است که در خصوص web server برای تمامی کاربران به وجود می آید. اگر تا به اینجا مقالات ما را در سایت سرورکلیک همراه کرده باشید، حتما تا به اینجا متوجه شده اید که Web server چیست و چه کاربردی دارد؟ ما تا به اینجا در مورد دو نمونه از پرکاربردترین web server ها برای شما توضیح داده ایم. در مقالات قبلی شما را با وب سرور آپاچی و همچنین وب سرور nginx آشنا کرده ایم. امروز می خواهیم در مورد یکی دیگر از پرقدرت ترین و محبوب ترین ها را برای شما توضیح دهیم. در ادامه شما را با وب سرور لایت اسپید بیشتر آشنا خواهیم کرد و مزیت ها و معایب آن را برای شما مطرح می کنیم.

قابل توجه افرادی که مقالات مرتبط با وب سرور سایت ما را مطالعه نفرمودند، لازم به ذکر می باشد که در ادامه اشاره کوچکی به این مفهوم خواهیم کرد تا به معنی کلی آن پی ببرید، با ما همراه باشید.

مفهوم عمومی وب سرور (Web Server)

پیش از پرداختن به توضیح این عنوان، اجازه دهید تا معنی عمومی سرور را مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است که سرور ابر رایانه ای قدرتمند می باشد که وظیفه خدمت رسانی به تمامی کاربران آنلاین را بر عهده دارد. در نتیجه دقت نمائید که ارائه خدمات توسط آن تنها از طریق اینترنت انجام پذیر خواهد بود. حال توجه فرمائید که وب سرور بخشی از آن می باشد و در واقع به عنوان زیر مجموعه سرور در نظر گرفته می شود. به عبارتی دیگر این مفهوم در بردارنده مجموعه سخت افزار و نرم افزارهایی می باشد که به طور هماهنگ با یکدیگر، تعداد بی شماری از فعالیت ها را به انجام می رسانند. اکنون تصور نمائید که در مرورگر خود قصد جستجوی محتوایی را دارید، در این زمان مرورگر به صورت پیوسته درخواست های شما را به وب سرور منتقل می نماید. به ظاهر این کاری ساده می باشد، حال آن که واقعیت امر چیز دیگری است. بدین صورت که به منظور انجام فرایند جستجو و پاسخگویی، بسیاری از زیرساخت ها می بایست وجود داشته باشند تا امر مورد نظر (جواب گویی به درخواست کاربر) محقق شود.
شایان ذکر است که وب سرورها به طور کلی مسئولیت ذخیره تمامی اطلاعات یک وب سایت را عهده دار می باشند. در نتیجه در مواقع لزوم و پس از درخواست کاربران، محتوای مطرح شده را در اختیار آن ها قرار دهد. همان گونه که قبل تر نیز ذکر شد سرویس Lightspeed یکی از معروف ترین آن ها می باشد. اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که وب سرور لایت اسپید چیست؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به طور واضح به مفهوم این سرور واقف شوید.
شما عزیزان همچنین می توانید در صورت تمایل به منظور افزایش اطلاعات خود درباره انواع سرورها، مقاله انواع سرور چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه نمائید.

با وب سرور litespeed بیشتر آشنا شوید
لازم به ذکر می باشد که Lightspeed web server یک نوع سرور لینوکس است و همان گونه که قبل تر نیز به آن اشاره شد، توسط یکی از شرکت های آمریکائی ایجاد شده است. در واقع اگر بخواهیم فنی تر آن را مورد بررسی قرار دهیم شایان ذکر است که این سرور نرم افزاری می باشد که محتواهای وب سایت ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. به عبارت دیگر به دلیل برتری هایی که این نرم افزار از آن ها بهره مند است، می توان آن را از رایج ترین وب سرورها شمرد.
شما عزیزان می توانید در صورت تمایل، به منظور آشنایی با سرور لینوکس کلیک نمائید.

تعریف وب سرور litespeed

مزایای لایت اسپید

همان گونه که تا اینجای نوشته پی بردید که لایت اسپید چیست، حال در ادامه مطالب با مهم ترین مزایای وب سرور لایت اسپید آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.

  • سرعت بسیار بالا: از این مزیت هر چقدر هم که گفته شود باز هم کفایت نمی کند. ذکر این نکته حیاتی است که این مورد یکی از مهم ترین وجه تمایز این وب سرور نسبت به سایر نرم افزارها می باشد چرا که این سرویس با بهره گیری از mod php بر شتاب خود می افزاید. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های هاستینگ، ارائه دهنده آن به صورت پیش فرض هستند. شایان ذکر است که سرعت این سیستم شش برابر وب سرور آپاچی می باشد. در نتیجه به دلیل این امر گزینه ایده آلی پیش روی کاربران می باشد و نیز طرفداران بسیاری را جذب خود نموده است.
  • رابط کاربری قوی: همان گونه که در بخش سرعت نیز ذکر شد، به دلیل بهره مندی آن از شتاب بالا سبب شده تا عملکرد آن نیز دارای قدرت بسیار زیادی باشد. به علاوه شتاب سخت افزاری SSL آن نیز قابل توجه است.
  • امنیت بسیار مناسب: ذکر این نکته حیاتی است که این نرم افزار فضایی امن را برای کاربران خود فراهم می نماید و به شکلی طراحی شده است تا پیش از بروز مشکل از آن جلوگیری به عمل آورد. علت امر مطرح شده نیز بهره مندی این وب سرور از سیستم Anti-DDoS می باشد. به علاوه برخورداری آن از امنیت بالا سبب شده تا از بسیاری از مشکلاتی اعم از قفل شدن و قطعی های ناگهانی جلوگیری نماید. شما با بهره مندی از این نرم افزار دیگر نیازی به نگرانی بابت اطلاعات خود نخواهید داشت. در واقع این نرم افزار از تمامی داده هایتان در برابر افراد سودجو و هکر تا اندازه زیادی محافظت خواهد نمود.

سایر مزایای لایت اسپید

  • مدیریت سرور ساده داده ها: ذکر این نکته حیاتی است که سازماندهی بسیار راحت اطلاعات در این نرم افزار سبب شده است تا کار با آن جذاب تر از برنامه های دیگر باشد. در واقع شما عزیزان با بهره مندی از این مزیت، قادر خواهید بود تا به سهولت انواع داده های خود را نظم ببخشید.
  • افزایش عملکرد و کارایی داده ها: لازم به ذکر می باشد که تاثیر سرعت آن در عملکرد و کارایی این سرویس نیز منعکس خواهد شد.
  • پشتیبانی 24 ساعته: شایان ذکر می باشد که یکی دیگر از مزایای وب سرور لایت اسپید آن است که این نرم افزار از کارشناسان مجربی بهره مند می باشد که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان است.
  • مقرون به صرفه بودن: به این نکته توجه فرمائید که یکی دیگر از برجسته و در واقع محبوب ترین فایده این نرم افزار، قیمت نازل آن می باشد. شما عزیزان قادر خواهید بود با صرف هزینه ای پائین، از تمامی ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار بهره مند شوید. به علاوه این هزینه درباره لایسنس آن نیز صدق می کند، بدین صورت که به منظور استفاده از این نرم افزار می بایست لایسنس آن را خریداری نمائید. لازم به ذکر می باشد که شما عزیزان به منظور تهیه مجوز ذکر شده متحمل هزینه بسیار پائین و معقولی هستید.
  • سهولت در راه اندازی: لازم به ذکر می باشد که نصب وب سرور لایت اسپید عاری از هر گونه پیچیدگی است و به آسانی انجام پذیر خواهد بود. به علاوه شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه ابهامی در راه اندازی آن با مشاوران سرور کلیک در ارتباط باشید.

معرفی امکانات Web Server

قبل از اینکه بخواهیم در مورد یکی دیگر از نمونه هایی برای شما توضیح دهیم، بهتر است شما را با مفهوم کلی این کلمه آشنا کنیم. طبیعتا زمانی که شما از server یک درخواستی دارید، میزبان وظیفه دارد تا با انجام فرایندی اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد. در اختیار گذاشتن اطلاعات و فایل هایی که شما درخواست کرده اید برعهده آن می باشد.

همان طور که می دانید پروتکل ها نقش مهمی در اجرا دارند. به همین دلیل web server برای اینکه بتواند به درستی خدمت رسانی کند باید از یک پروتکل پشتیبانی کند که به آن  پروتکل  HTTP می گوییم. زمانی که کاربر از اینترنت و فضای وب درخواستی دارد، Litespeed سرور از طریق همین پروتکل درخواست و تقاضای کاربر را پاسخ می دهد. به دلیل اینکه میزبان ها بتوانند اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند باید به صورت مدام به یک اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

وب سرور litespeed به چه معناست؟

ویژگی های لایت اسپید

همان گونه که پی بردید که وب سرور litespeed چیست و چه کاربردی دارد، حال در اینجای مطالب به ذکر نمونه هایی از مشخصه های آن خواهیم پرداخت، که شما عزیزان با بهره مندی از شناخت آن ها قادر خواهید بود تا بهترین نوع این نرم افزار را تهیه نمائید.

  • قابلیت هایی مانند پشتیبانی و فیلترینگ: شایان ذکر می باشد که شما در این نرم افزار قادر خواهید بود تا در بسیاری از بخش های سایت خود فیلتر ایجاد نمائید.
  • دارای موتور URL آپاچی: لازم به ذکر است که این وب سرور قابلیت پشتیبانی از سیستم آپاچی را نیز دارد.
  • سرعت بسیار بالا: همان گونه که مطالعه فرمودید سرعت روان و بالای این نرم افزار را در بخش مزایای وب سرور لایت اسپید به تفصیل مورد بررسی قرار دادیم و ذکر شد که یکی از برجسته ترین برتری آن می باشد.
  • رابط کاربری قوی
  • انعطاف پذیر بودن: لازم به ذکر می باشد که این وب سرور در عین عملکرد قابل توجه خود، به صورت بهینه از CPU و حافظه سرور افراد بهره می گیرد. بدین صورت که این نرم افزار توانایی مدیریت و سازماندهی هزاران کاربر را به طور موازی دارد که به این قابلیت لایت اسپید عنوان Worker Process اطلاق می گردد. به علاوه میزان استفاده آن از CPU و حافظه نیز حداقل می باشد. همچنین این نرم افزار در مواقع بالا رفتن ترافیک سایت شما نیز یاری رسانتان خواهد بود. به علاوه لازم به ذکر می باشد که این وب سرور قابلیت سازگاری با انواع مرورگرهای قدیمی را دارد.
  • بررسی قطعی های ناگهانی

لایت اسپید وب سروری است که بر پایه عملکرد و سرعت بالا طراحی شده است. به علت سرعت بالایی که این وب سرور دارد و به دلیل استفاده و نصب بسیار ساده می توانید وب سایت خود را به این سیستم مجهز کنید. لایت اسپید کارایی و مقیاس پذیری مناسبی دارد، به طوری که سرعت آن 6 برابر سریع تر از آپاچی می باشد. برای محتواهای ایستا یا استاتیک لایت اسپید از thttpd , boa و TUX استفاده میشود. ولی برای محتواهای پویا یا دینامیک لایت اسپید تا 50 درصد سریع تر در سرویس های نوشته شده در php می باشد. نسبت به آپاچی و این به دلیل استفاده از mod_php می باشد که در این سرور استفاده شده است. شما می توانید ورژن های مختلف سرور لایت اسپید را از شرکت هاستینگ سرورکلیک تهیه کنید. زیرا این نوع سرورها از کنترل پنل های سی پنل دایرک ادمین پشتیبانی می کند. همچنین لازم است بدانید که لایت اسپید بهترین انتخاب برای هاستینگ اشتراکی می باشد. زیرا علاوه بر آنکه سرعت بالایی دارد از امنیت خیلی خوبی هم برخوردار می باشد.

پس تا به اینجا به این نتیجه رسیدیم که در صورت عدم حضور web server ما نمی توانیم به فایل ها و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشیم. چرا که این فایل ها فقط در با کمک سرور و پروتکل HTTP در اختیار ما قرار داده می شود. یکی از جالب ترین مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم تبدیل کردن کامپیوتر های شخصی به وب سرور محلی می باشد. شما می توانید این کار را با ساده ترین و محبوب ترین نرم افزارها روی سیستم خود انجام دهید.

انواع Web Server

  • Ngnix
  • Apache
  • Litespeed
  • Lighttpd
  • Internet information services

اگر برای شما نیز این سوال مطرح است که وب سرور Nginx چیست، می توانید مقاله آن را در سایت ما مطالعه نمائید.

هر یک از اینها دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و می توانند روی یک سیستم خاصی عملکرد خوبی داشته باشند. شما می توانید در ادامه با ما همراه باشید و با بررسی وب سرور litespeed بهترین نوع web server  را برای کامپیوترهای شخصی خود انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد وب لایت یا همان وب سرور litespeed چیست؟ برای شما توضیح دهیم.

خرید هاست لایت اسپید

وب سرور litespeed به چه معناست؟

حتما تا به الان در مورد وب سرور آپاچی شنیده اید. اگر نمی توانید از این مدل  استفاده کنید می توانید وب سرور litespeed را جایگزین آن کنید با بهترین سرعت و عملکرد از آن استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از وب لایت بهترین ها را تجربه کنید.

Litespeed، در یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شرکت های خدمات هاستینگ در آمریکا میزبانی می شود به همین دلیل شما می توانید شاهد بهترین عملکرد از طرف این سرور لایت اسپید باشید. یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به استفاده از این وب سرور بعد از آپاچی می شود، بدون شک عملکرد و سرعت بالای آن است که قبل تر هم به آن اشاره کوتاهی داشتیم.

یکی دیگر از دلایلی که استفاده از وب سرور لایت اسپید را برای کاربران راحت کرده است، شباهت آن به Apache می باشد. مقیاس پذیری فوق العاده ای که دارد می تواند تا حدود زیادی کاربران را به سمت خود جذب کند. البته باید توجه داشته باشید که لایت اسپید به نسبت آپاچی ویژگی ها و مزیت های بیشتری دارد که نمونه ای از آن سرعت بیشتر آن می باشد.

با توجه به اینکه نصب و راه اندازی کمی دشوار و پیچیده است. وب سرور litespeed به دلیل سادگی که دارد شما به راحتی می توانید آن را نصب و استفاده کنید. یکی از کاربردی ترین استفاده هایی که از آن می شود، می توانیم به استفاده در پروژه های دانشگاهی اشاره کنیم.

تا به الان دلایل زیادی برای استفاده از وب سرور litespeed وجود داشته است که نمونه از آن می توانیم به سازگاری آن با هسته آپاچی اشاره کنیم. با توجه به اینکه این نرم افزار مجهز به Anti-Ddos می باشد، می تواند به خوبی امنیت را برای شما ایجاد کند و شما می توانید بدون نگرانی کارهای خود را انجام دهید.

امکانات و قابلیت های وب سرور litespeed

امکانات و قابلیت های وب سرور litespeed

  • امنیت بالا به دلیل وجود Anti-Ddos
  • کارایی و مقیاس پذیری بالا
  • بهترین پشتیبان کننده از Ruby on Rail
  • قابلیت موتور URL آپاچی
  • نصب و راه اندازی ساده و راحت
  • به روز رسانی به صورت خودکار و اتوماتیک
  • سرعت بسیار بالا به نسبت آپاچی

خرید هاست لایت اسپید

لازم به ذکر می باشد که با مطالعه این مطلب و نیز با توجه به تمامی ویژگی های وب سرور لایت اسپید که مطالعه نمودید، شما می توانید بهترین نوع این نرم افزار را خریداری نمائید.

مواردی که نام برده شد از جمله برترین و خاص ترین مزایای لایت اسپید هستند. شما می توانید با بررسی این ویژگی ها و امکاناتی که برای این وب Litespeed سرور  در نظر گرفته شده است، بهترین آن را برای سیستم خود انتخاب کنید. شما می توانید وب سرور litespeed را در سه نسخه به صورت جداگانه تهیه کنید.

شایان ذکر است که به منظور سهولت شما عزیزان در انتخاب بهترین نسخه نرم افزار lightspeed با توجه به نیازتان در ادامه به بررسی این سه نسخه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. شایان ذکر است که علت دسته بندی این سرور، کارایی متفاوت آن ها می باشد.

نسخه استاندارد (Standard lightspeed edition)

شایان ذکر می باشد که این نمونه در وب سایت هایی کاربرد دارد که ترافیک بازدید در آن ها کم است. به علاوه شما عزیزان می توانید به صورت رایگان از این نسخه بهره مند شوید. همچنین این نمونه توانایی سازگاری با انواع کنترل پنل هایی اعم از سی پنل، WHM و نیز دایرکت ادمین را دارد.

نسخه اوپن  (Open lightspeed edition)

لازم به ذکر می باشد که این نمونه به صورت متن باز بوده و در نتیجه شما برای تهیه آن نیازی به صرف هزینه نخواهید داشت و می توانید همانند نوع قبلی به صورت رایگان از آن بهره مند شوید. اما مواردی که این نسخه مورد استفاده قرار می گیرد به منظور مصارف شخصی و تجاری است. به علاوه در سایت های پربازدید و گسترده کارایی لاطم را خواهد داشت. در نتیجه اگر سایت شما نیز جزء آن دسته است که همه روزه مورد استقبال تعداد زیادی کاربر می باشد می توانید این نسخه را تهیه نمائید. البته از این نکته حیاتی هنگام خرید نباید غافل شد که این نمونه با تمامی کنترل پنل ها سازگاری ندارد.

نسخه حرفه ای (Enterprise lightspeed edition)

لازم به ذکر می باشد که این نمونه با نام های سازمانی و تجاری نیز تلقی می شود. موارد استفاده این نمونه بیشتر در نهادهایی می باشد که ارائه دهنده خدمات هاستینگ هستند. در نتیجه اگر سایت شما نیز چنین خدماتی را در اختیار کاربران قرار می دهد و نیز بسیار گسترده است پیشنهاد می کنیم که این نسخه را خریداری نمائید.

در این قسمت درمورد اینکه وب سرور litespeed چیست؟ به صورت کامل برای شما توضیح دادیم و چند نمونه از ویژگی ها و مزایای لایت اسپید را برای شما مطرح کردیم. برای اطلاع از قیمت وب سرور لایت اسپید به شما پیشنهاد می کنیم به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید.

در صورتی که سایت شما نیاز به کانفینگ و بهینه سازی  دارد می توانید برای خرید لایسنس litespeed به سایت سرورکلیک مراجعه کنید تا ر کمترین زمان و بهترین کیفیت را بر روی میزبان شما نصب و کانفینگ شود. برای راهنمایی ها در این زمینه می توانید با متخصصان سایت در ارتباط باشید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. گوهری 29/03/1399 در 16:07- پاسخ دادن

    سلام از کاربرد وب سرور های آپاچی برای دیتابیس های مربوط به اشتراک ویوئو محتوا بذارید تشکر

  2. مصطفی نوری 30/03/1399 در 19:39- پاسخ دادن

    بنظرم وب سرور لایت اسپید نمیتونه جایگزین خوبی برای وب سرور آپاچی باشه. وب سرور آپاچی کار کردن باهاش خیلی خیلی راحته و اصلا با لایت اسپید قابل مقایسه نیست. به نظرم یه مقاله بزنید و وب سرور لایت اسپید رو با آپاچی مقایسه کنید اینطوری راحت تر میشه تصمیم گرفت.

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خدمات هاستینگ
وبلاگ

خدمات هاستینگ چیست؟

خدمات هاستینگ چیست؟ میزبانی وب یا (web hosting) یک بستر اصلی برای استفاده از وب سایت را فراهم می کند. دارا بودن کیفیت در ارائه خدمات هاستینگ و ثابت بودن

ادامه مطلب »
خرید سرور مجازی گرافیک‌دار
سرور

خرید سرور مجازی گرافیک‌دار

یکی از اقدامات لازم برای بهبود تجربه کاربران خرید سرورهای مجازی گرافیک‌دار می‌باشد. شاید تصور کنید که این سرورها تنها برای گرافیک و بازی مناسب هستند. البته که بهترین گزینه

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد