چگونه نصب کالی لینوکس را خود انجام دهیم؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب کالی لینوکس

سیستم عامل‌های لینوکس نسبت به ویندوز از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند. یکی از این سیستم‌ عامل‌ها که کاربرد زیادی هم دارد سیستم عامل کالی لینوکس می‌باشد. این سیستم عامل منبع باز قابلیت تست نفوذ و امنیت دارد. به همین خاطر  کالی لینوکس توسط بسیاری از افراد نصب و استفاده می‌شود. اما چگونه کالی لینکوس نصب کنیم؟ طی چند مرحله که در این مطلب از سرور کلیک خواهیم گفت موفق به نصب کالی لینوکس می‌شویم.

آشنایی با سیستم عامل کالی لینوکس

این سیستم عامل که قبلا با نام BACK TRACK شناخته می‌شد یک توزیع متن باز لینوکس است. هدف اصلی در این نسخه از سیستم عامل لینوکس تست نفوذ پیشرفته و حسابرسی امنیتی می‌باشد. KALI Linux برای دستیابی به این هدف از کانفیک‌ها و ابزارهای مختلفی کمک می‌گیرد.  در نتیجه این اتوماسیون‌ها کاربران بدون امور جانبی روی اقدامات تسکی متمرکز می‌شوند. این موارد درون برنامه‌ای کار با این سیستم عامل متن باز را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.  این سیستم عامل چندین هزار ابزار مختلف با وظایف متفاوت درون خود دارد. اهداف مختلفی از طریق این ابزارها و تنها با نصب کالی لینوکس محقق می‌شود که عبارتند از:

  • انجام تحقیقات
  • تست نفوذ
  • جرم شناسی رایانه‌ای
  • مهندسی معکوس
  • مدیریت آسیب پذیری
  • تست رد تیم red team

می‌باشند. کالی لینوکس در واقع راه کاری چند پلتفرمی محسوب می‌گردد که کاملا رایگان به کارشناسان امنیت شبکه کمک می‌کند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

ویژگی‌های سیستم عامل کالی لینوکس

قبل از اینکه برای نصب این سیستم عامل اقدام کنید باید با ویژگی‌های آن آشنا باشید. در این بخش از مقاله کارشناسان سرور کلیک برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کالی لینوکس را بیان می‌کنند. ویژگی‌های اصلی و مهم سیستم عامل کالی لینوکس عبارتند از:

  • تعداد زیادی ابزار تست نفوذ
  • قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های بی‌سیم گسترده
  • هسته سفارشی و پچ شده برای تزریق
  • پشتیبانی کامل از ARMEL و ARMHF
  • مخازن امضا شده با GPG
  • توسعه‌یافتگی در محیطی امن
  • پشتیبانی‌های چند زبانه

می‌باشد. در ادامه به پروسه و مراحل لازم برای نصب این سیستم عامل منبع باز خواهیم پرداخت.

نیازهای سخت افزاری برای نصب کالی لینوکس

برای نصب سیستم عامل کالی لینوکس باید شرایط سخت افزاری آن را داشته باشید. چنانچه به لحاظ بودجه سخت افزاری دچار مشکل هستید بهتر است این سیستم عامل را در حالت نصب نمایید. در حالت بیسیک پوسته امنیتی پایه که به آن SSH گفته می‌شود بدون نسخه دسکتاپ نصب خواهد شد. در این شرایط فضایی معادل 128 مگا بایت رم و 2 گیگا بایت حافظه دیسکی نیاز دارید. برای نصب محیط دسکتاپ سیستم پیشنهادی به صورت پیش فرض Xfce4 می‌باشد. در ابتدا باید فایل کالی لینوکس را متناسب با معماری پردازنده خود دانلود نمایید. سپس فایل مربوطه را روی یک DVD رایت کنید یا یک فلش بوت بسازید. روش‌های نصب مختلفی برای سیستم عامل کالی لینوکس وجود دارد که اعم از:

  • دستگاه قابل بوت
  • بوت دوگانه
  • مجازی سازی
  • شبکه

می‌باشند.

آموزش نصب کالی لینوکس

در این بخش از مقاله به طور مرحله به مرحله نصب سیستم عامل کالی لینوکس را شرح خواهیم داد. با پیگیری مراحل گفته شده می‌توانید به راحتی و بدون برخورد به مشکل این سیستم عامل متن باز را نصب و استفاده کنید.

1- گام اول بوت

در ابتدا باید محیط انتخابی خود را فرآیند نصب را انتخاب نمایید. لینوکس با صفحه‌ای به نام بوت کالی از شما استقبال خواهد کرد. سپس گزینه‌ای با نام Graphical install را انتخاب کنید.

نصب کالی لینوکس

2- انتخاب زبان مورد نظر برای کالی لینوکس

انتخاب زبان مورد نظر هم در پروسه نصب و هم در زمان استفاده از این سیستم عامل اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید زبانی که مایل هستید در آن از kali Linux استفاده کنید را انتخاب نمایید.

3- انتخاب موقعیت جغرافیایی

در این بخش باید موقعیت جغرافیایی خود را نیز در لیست مشخص شده توسط کالی لینوکس انتخاب کنید.

4- تنظیمات مربوط به شبکه

در این مرحله رابط‌های شبکه سیستم شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و سرویس DHCP جستجو می‌شود. در این مرحله از فرآیند نصب کالی لینوکس باید نام میزبان سیستم خود را وارد کنید.نصب کالی لینوکس

5- ایجاد حساب کاربری و تنظیم ساعت

در این مرحله باید یک حساب کاربری کامل اعم از نام کاربری و رمز عبور قوی را ایجاد نمایید. سپس منطقه زمانی خود را در این مرحله از نصب سیستم عامل مورد نظر تعیین و تنظیم کنید.

6- مرحله دیسک

بسته به تنظیماتی که برای دیسک‌ها انجام داده‌اید نصب کننده گزینه‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌کند. بهتر است از یک دیسک کاملا تمیز برای نصب این سیستم عامل استفاده شود. دیسک مورد نظر خود را باید برای انجام پارتیشن‌بندی انتخاب کنید. البته این امکان که همه فایل‌ها در یک پارتیشن باشند هم وجود دارد. در انتهای این بخش باید روی گزینه ادامه CONTINUE کلیک کرده تا به مرحله بعد بروید.نصب کالی لینوکس

7- اطلاعات مربوط به پروکسی

کالی لینوکس سیستم عاملی است که از یک مخزن مرکزی برای توزیع استفاده می‌کند. در نتیجه زمان نصب کالی لینوکس باید اطلاعات پروکسی مناسب آن را نیز درج کنید.نصب کالی لینوکس

8- متا بسته‌ها و اطلاعات بوت

بخش بعدی کار نصب بسته‌های مورد نیاز و سپس تایید GRUB برای نصب بوت است. بهتر است برای نصب بوت لودر هارد دیسک را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هیچ درایوی برای این منظور انتخاب نخواهد شد.

با راه‌اندازی مجدد پروسه نصب این سیستم عامل منبع باز کامل خواهد شد. حالا می‌توانید برای اهداف مورد نیاز خود از سیستم عامل کالی لینوکس استفاده کنید.

برای دانلود کالی لینوکس چه باید کرد؟

برای اینکه این سیستم عامل کاربردی را دانلود و سپس نصب کنید بهتر است به سایت رسمی آن بروید.  در این وب‌سایت می‌توانید پلن مورد نظر خود را انتخاب کرده و دانلود کنید. برای دانلود نیز کافی است روی آیکون آب رنگ مربوط به دانلود فایل مورد نظر کلیک نمایید.

سخن پایانی

چگونگی نصب کالی لینوکس برای کسانی که به این سیستم عامل نیاز دارند مفید می‌باشد. در این مطلب کارشناسان ما در سرور کلیک تلاش کردند تا به بیان ساده این آموزش را ارائه کنند. نظرات و سوالات خود در زمینه سیستم عامل کالی لینوکس را با مشاوران تیم ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

تغییر پورت SSH در سرور مجازی
آموزش

تغییر پورت SSH لینوکس

تغییر پورت SSH تغییر پورت SSH یکی از اقدامات امنیتی است که جهت ایمن سازی و حفظ امنیت سرور خود، بهتر است انجام شود. در این مقاله پورت SSH را

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد