خرید هاست به صرفه با قیمت مناسب و پشتیبانی 24 ساعته

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

در این مقاله قصد داریم راجع به خرید هاست به صرفه مطالبی را به اشتراک بگذاریم. در ابتدای این مقاله توضیح می دهیم که اصلا چه نیازی به خرید هاست داریم. سپس توضیح می دهیم که وظیفه هاست چیست. پس از آن بررسی می کنیم که برای خرید هاست به صرفه باید به چه نکاتی توجه کنیم.

 

چرا هاست می ‌خریم؟

وقتی که می ‌خواهید یک سایت طراحی کنید و آن سایت را در فضای اینترنت قرار دهید تا همه کاربران اینترنتی بتوانند سایت شما را بازدید کنند، نیاز به خرید هاست خواهید داشت. در واقع در صورتی که شما بهترین و اصولی‌ ترین سایت را هم طراحی کرده باشید ولی آن سایت را در هاست بارگذاری نکرده باشید، هیچ کسی نمی ‌تواند سایت شما را مشاهده کند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

صرف بارگذاری سایت در هاست هم کافی نیست و بایستی هاستی را خریداری کنید که کیفیت لازم را دارد و نیازهای شما را برآورده می ‌کند. بسیاری از سایت ‌ها هستند که به بهترین نحو ممکن طراحی و کد نویسی شده اند ولی چون از هاست خوبی استفاده نکرده اند، سایت آن ها اصلاً موفق نبوده و کاربران اقبال مناسبی به آن نشان نداده اند.

بنابراین در هنگام خرید هاست باید خساست را کنار بگذارید و بهترین هاست ممکن برای سایت خود را خریداری نمایید. با این وجود این بدان معنا نیست که همه هاست ‌های گران قیمت با کیفیت هستند و به درد شما می‌ خورند. در واقع بسیاری از امکاناتی که در هاست های گران قیمت وجود دارد، اصلاً به کار شما نمی ‌آید. پس باید در هنگام خرید هاست دقت کنید که با کیفیت ‌ترین‌ هاستی را خریداری کنید که از لحاظ اقتصادی هم به صرفه است.

 

وظیفه هاست چیست؟

پس از خرید هاست یک فضایی در سرور فیزیکی در اختیار ما قرار می ‌گیرد که می ‌توانیم فایل ‌ها و داده ‌های مختلف خود را در این فضا بارگذاری کنیم. البته این فضا به صورت موقت در اختیار ما هست. در واقع  اگر بخواهیم بهتر بگوییم باید بگوییم که این فضا به صورت اجاره در اختیار ما قرار دارد. معمولاً خرید ‌هاست به صورت سه ماهه یا شش ماهه یا نه ماهه و یا یک ساله صورت می‌ پذیرد. البته هاست تنها مسئولیت نگهداری داده ‌ها و اطلاعات سایت ما را بر عهده ندارد بلکه میزبانی سایت ما را به صورت کامل انجام می‌ دهد. یعنی وظیفه دارد سایت ما را پردازش کند و به بهترین نحو ممکن آن را به کاربران اینترنتی نشان دهد. بنابراین می ‌توانیم بگوییم که هاست وظیفه نمایش دادن سایت ما و بالا نگه داشتن آن را در فضای اینترنت بر عهده دارد.

خرید هاست به صرفه

 

برای خرید هاست به صرفه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به منظور خرید هاست به صرفه باید به یک سری از نکات توجه کنید. با این کار می توانید هاستی را خریداری کنید که در نهایت پشیمان نشوید. این نکات عبارت هستند از:

1.      بالا بودن آپ تایم هاست به صرفه

هاستی که به دنبال خرید آن هستید بایستی آپ تایم بسیار بالایی داشته باشد تا به صرفه باشد. منظور از آپ تایم، مدت زمانی است که سرور هاست شما در دسترس است. مقدار آپ تایم همیشه با درصد مشخص می‌ شود. هر چقدر که عدد مربوطه عدد بالاتری باشد، نشان دهنده این است که آن هاست مدت زمان بیشتری در دسترس است و مدت خرابی یا از دسترس خارج شدن آن خیلی کم است. به هیچ عنوان نباید هاستی را خریداری کنید که آپ تایم آن زیر ۹۹ درصد است.

هر چند شاید خرید هاست با آپ تایم بالاتر نسبت به خرید هاست با آپ تایم پایین ‌تر، هزینه بیشتری را بطلبد ولی در نهایت هاست های با آپ تایم بالاتر به صرفه‌ تر خواهد شد. چرا که از دسترس خارج شدن یک هاست می‌ تواند از لحاظ اقتصادی ضرر زیادی به سایت‌ هایی بزند که در آن هاست بارگذاری شده اند.

2.      امکان ارتقا در هر زمان

هاست به صرفه هاستی است که امکان ارتقا در هر زمانی را داشته باشد. در واقع وقتی که شما اقدام به خرید هاست می ‌کنید باید هزینه کمی را پرداخت کنید و هاستی با منابع حداقلی خریداری نمایید و با گذشت زمان و مشخص شدن دقیق نیازهای شما، با پرداخت پول بیشتر، منابع بیشتری را از هاست درخواست کنید. در صورتی که هاست خریداری شده امکان ارتقا نداشته باشد شما همان ابتدا مجبور خواهید شد که پول زیادی را صرف کنید و هاستی را خریداری کنید که منابع زیادی دارد. چون در غیر این صورت امکان خواهد داشت که چند مدت بعد منابع شما کم بیاید و مجبور شوید آن‌ هاست را کنار بگذارید و به سراغ خرید هاست دیگری بروید.

 

 

3.      داشتن گواهینامه SSL

یکی از موارد بسیار مهم در خرید هاست به صرفه این است که آن هاست از لحاظ امنیتی در سطح بالایی باشد. در صورتی که هاست خریداری شده، امنیت خوبی نداشته باشد و حمله ‌ای به سایت شما صورت پذیرد، حتماً از لحاظ اقتصادی ضرر خواهید کرد. بنابراین هاست به صرفه‌، هاستی است که امنیت بالایی داشته باشد. به عنوان مثال هاستی که می‌ خرید باید گواهینامه SSL داشته باشد. معمولاً هاست های امروزی این گواهینامه را به صورت رایگان ارائه می ‌دهند ولی حتی اگر به صورت پولی هم قرار باشد این گواهینامه ارائه شود، باز هم ارزش دارد.

4.      پشتیبانی 24 ساعته

 

به منظور خرید هاست به صرفه باید به این نکته دقت کنید که این هاست پشتیبانی و مانیتورینگ ۲۴ ساعته داشته باشد. به هر حال در هر لحظه‌ ای از شبانه روز احتمال دارد که مشکلی در سایت شما به وجود بیاید و بخواهید با پشتیبانی تماس بگیرید. به هیچ عنوان نباید به سراغ هاست هایی بروید که ساعت هایی از روز را تعطیل هستند و به پشتیبانی نمی‌ پردازند. در صورتی که پشتیبانی خوبی از سایت شما به عمل نیاید حتماً از لحاظ اقتصادی ضرر خواهید کرد. بنابراین هاست به صرفه هاستی است که دارای پشتیبانی خوبی باشد.

 

5.      بک آپ

در صورتی که قصد خرید هاست به صرفه را دارید حتماً باید دقت کنید که هاست خریداری شده توسط شما به صورت روزانه و هفتگی و ماهانه از سایت شما بک آپ بگیرد. در صورتی که هاست خریداری شده، امکانات خوبی برای بک آپ گیری نداشته باشد، امکان از دست رفتن اطلاعات زیادی از سایت شما وجود دارد. در این صورت باید هزینه و زمان بسیار زیادی را صرف کنید تا اطلاعات از دست رفته را مجدداً در سایت خود قرار دهید. البته در بسیاری از موارد، حتی با صرف هزینه و زمان هم نمی ‌توان اطلاعات از دست رفته را بازیابی کرد. نتیجه می ‌گیریم که هاست ارزان و به صرفه هاستی است که بک آپ گیری خوبی داشته باشد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به هاست به صرفه صحبت شد. وقتی صحبت از هاست به صرفه می‌ شود، نباید فقط به فکر پولی باشیم که در لحظه خرید هاست پرداخت می‌ کنیم. شاید یک هاست قیمت بسیار پایینی داشته باشد ولی بعد از خرید آن مشکلاتی برای سایت شما پیش بیاید که مجبور باشید پول ‌های زیادی را پرداخت کنید. بنابراین اگر هاستی که خریداری می‌ کنید یک هاست معتبر و ارزشمند باشد شما را از پرداخت هزینه ‌های جانبی مصون نگه می‌ دارد و پولی که شما خرج می کنید فقط همان هزینه اولیه‌ خواهد بود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

هاست وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟ (هاست مخصوص وردپرس)
هاست

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست : هاست وردپرس، یکی از بهترین سرویس هایی می باشد که توسط سایت سرورکلیک در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای آشنایی با هاست وردپرس می توان

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد