نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

یکی از کنترل پنل‌های مدیریت سرور و هاست کنترل پنل پلسک نام دارد. پلسک قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز را دارد و به شکل مالتی پلتفرم ارائه شده است.  اما چون هزینه لایسنس پلسک از کنترل پنل‌های لینوکس بالاتر است از آن برای سرورهای تحت ویندوز استفاده می‌شود. در این مطلب از گروه سرور کلیک نحو نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی را شرح می‌دهیم.

معرفی کوتاهی از کنترل پنل پلسک

کنترل پنل‌های مختلفی برای مدیریت سرور و هاست وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این بین چرا نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی توصیه می‌شود؟ زیرا این کنترل پنل یک تیم پشتیبانی بسیار قدرتمند دارد و به صورت مدام آن را توسعه می‌دهند. در نتیجه اغلب توسعه‌دهندگان هاست‌های اشتراکی برای سرورهای ویندوزی از این کنترل پنل استفاده می‌کنند. پلسک برای اولین بار در سال 2001 و در یک شرکت روسی معرفی و ارائه شد. امروزه بیشتر از 19 نسخه مختلف از این کنترل پنل ویندوزی در بازار وجود دارد. البته نسخه لینوکس این کنترل پنل جذاب نیز وجود دارد. اما با توجه به رقبای قوی دیگری همچون سی پنل و دایرکت ادمین موفقیت سرورهای ویندوزی را کسب نکرده است. با توجه به جایگاه مهم کنترل پنل پلسک در سرورهای تحت ویندوز آموزش روان نصب آن را ارائه کرده‌ایم.

 

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

چطور روی سرور ویندوزی کنترل پنل پلسک نصب کنیم؟

اقدامات لازم برای نصب کنترل پنل پلسک را در این بخش به صورت مرحله به مرحله ذکر می‌کنیم. چنانچه مطابق این مراحل پیش بروید کنترل پنل پلسک بدون هیچ مشکلی روی سرور ویندوزی نصب می‌شود.

1- برای اولین گام لازم است به سایت پلسک رفته و ثبت نام کنید تا امکان دانلود فایل نصب را داشته باشید. بعد از انجام ثبت نام سریال فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد. این سریال زمان مشخصی دارد و در انتهای پروسه نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی به کار می‌آید. پس اطلاعات آن را به دقت وارد کرده و ذخیره کنید. بعد از دانلود این کنترل پنل بر روی فایل نصبی آن کلیک کرده تا اجرا شود.

نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

2- در این مرحله باید زبان، نام کاربردی و کلمه عبور را انتخاب کنید. بعد از ان می‌توانید به مراحل بعدی نصب کنترل پنل پلسک وارد شوید.

نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

3- در این مرحله به بخش نصب این کنترل پنل وارد شده‌اید. سه گزینه در صفحه‌ی پیش رو در مقابل شما وجود دارد که برای نصب با اولین گزینه سروکار خواهیم داشت. دو گزینه دیگر برای آپدیت و ارتقای این کنترل پنل ویندوزی به کار می‌رود. پس روی گزینه اول install or upgrade product کلیک کنید و وارد مرحله بعدی نصب شوید.

نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

4-  در این مرحله اگر مایل به تنظیمات خاصی هستید باید از طریق گزینه updates source and installation setting اقدام کنید. مواردی که در این صفحه تنظیم می‌شود عبارتند از:

  • منبع دانلود کنترل پنل پلسک
  • تغییر لوکشن
  • دسترسی پروکسی سرور
  • زبان کنترل پنل

می‌باشند. برای نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی باید از تب summary نصب را به صورت پیش فرض ادامه دهید.

نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی

5-  در مرحله پنجم به صورت پیش فرض نسخه نصبی پایداری که نمایش داده شده است را انتخاب کنید. سپس نوع نصب را از بین سه گزینه موجود انتخاب نمایید. recommended از محبوب‌ترین نوع نصب این کنترل پنل به شمار می‌رود. بعد از انتخاب نوع نصب از شما درباره دایرکتوری نصب سوال پرسیده می‌شود. در انتها نیز باید پسوورد خود را وارد کنید تا فرایند نصب شروع شود.

در این بخش از کار نصب شروع شده و بین 30 تا 90 دقیقه زمان می‌برد. در انتها می‌توانید با آدرس ip:8880 وارد کنترل پنل پلکس خود شوید.

مزایای کنترل پنل پلسک برای سرورهای ویندوزی چیست؟

تا اینجا با نصب این کنترل پنل محبوب روی سرورهای ویندوزی آشنا شدیم. در این بخش به مزیت‌ها و نقاط قوت این کنترل پنل به ویژه برای سرورها و هاست‌های ویندوزی اشاره خواهیم کرد. از جمله مزیت‌های کنترل پنل پلسک می‌توان به:

  • محیط کاربر پسند کنترل پنل پلسک
  • کاربری بسیار ساده و روان آن
  • وجود ابزارهای متنوع برای کنترل هاست در این کنترل پنل
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلفی مانند PHP- ASP- PYTHON- Ruby
  • وجود مخزن اختصاصی برای نصب انواع نرم‌افزارهای مورد نیاز
  • امکان نصب CMS تنها با چند کلیک ساده
  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی آنلاین

اشاره نمود. به همین خاطر نصب کنترل پنل پلسک برای سرورهای ویندوزی رواج زیادی دارد. نکته مهم برای نصب این کنترل پنل Clean بودن ویندوز است. به این معنا که دیگر کنترل پنل‌های وب هاستینگ و رول‌هایی نظیر lls روی سرور نصب نباشند.

نصب کنترل پنل پلسک برای چه افرادی مفید است؟

این کنترل پنل برای مدیرانی مناسب است که محیطی کاربرپسند را ترجیح می‌دهند. چرا که دسترسی‌های این کنترل پنل بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است. همچنین برای کاربرانی که مایل هستند هاست ویندوز راه‌اندازی کنند کنترل پنل پلسک مناسب است.  اگر میزبان سایت از کنترل پنل c پنل پشتیبانی نمی‌کند کنترل پنل پلسک گزینه مناسبی است. این کنترل پنل یک انتخاب هوشمندانه برای افرادی است که می‌خواهند روی backend سایت خود کنترل بیشتری داشته باشند. کنترل پنل پلسک به شما کمک می‌کند تا راه موثری برای سازمان‌دهی:

  • فضای داخلی سایت
  • دامنه‌ها
  • پایگاه داده‌ها

در دسترس داشته باشید. پلسک را می‌توان کنترل پنلی قدرتمند با کاربری و استفاده‌ی آسان معرفی نمود. پلسک اولین کنترل پنلی است که هم از سیستم عامل ویندوز و هم لینوکس پشتیبانی می‌کند. با این کنترل پنل قادر هستید به تمام منابع دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

کنترل پنل‌ها قابلیت‌های مدیریتی زیادی را در اختیار وب‌مسترها قرار می‌دهند. در این مقاله از وب سرور نصب کنترل پنل پلسک در سرور ویندوزی را آموزش دادیم. این کنترل پنل یکی از بهترین‌ها برای سرور و هاست ویندوزی به شمار می‌رود. آموزش نصب این کنترل پنل به صورت مرحله به مرحله ارائه شد تا ساده و روان باشد. امیدواریم این مقاله آموزشی از سری مقالات سرور کلیک برای شما مفید واقع شود. نظر شما درباره این کنترل پنل و قابلیت‌های آن برای سرورهای ویندوزی چیست؟!

 

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

ساخت SSL در IIS
آموزش

ساخت SSL در IIS

آموزش نصب SSL در IIS موضوعی است که در این نوشته تصمیم داریم تا اطلاعات کاملی در مورد آن ارائه دهیم. در صورتی که شما هم قصد نصب گواهینامه SSL

ادامه مطلب »
خرید هاست وردپرس
وبلاگ

خرید هاست وردپرس

خرید هاست وردپرس خرید هاست وردپرس ، یکی دیگر از  بهترین خدمات شرکت هاستینگ سرورکلیک می باشد؛ فروش هاست وردپرس، به همراه امکانات بسیار ویژه ای در اختیار کاربران قرار

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد