وردپرس روی سرور مجازی و مزایای آن

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

استفاده از وردپرس به دلیل سادگی استفاده و افزونه‌های متعدد آن محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است. به کمک وردپرس می‌توان فروشگاه‌های اینترنتی حرفه‌ای را برای توسعه کسب و کارها راه‌اندازی کرد. از فاکتورهای مهم در عملکرد وب‌سایت‌ها کیفیت و سرعت مناسب است. از این رو بسیاری از کاربران مایل هستند از سرورهای مجازی استفاده کنند هرچند انتخاب بهترین سرور مجازی کار آسانی نیست و نیاز به مطالع و تجربه دارد.

آیا با مزایای وردپرس روی سرور مجازی آشنا هستید؟! با ما در این مطلب از سرور کلیک همراه شوید تا با ویژگی‌ها و مزیت‌های vps برای وردپرس آشنا شوید.و میتوان در سرور کلیک به صفحات دیگر از جمله هاست وردپرس دیدن کنید.

مزایای میزبانی وردپرس

استفاده از سرورهای مجازی برای وردپرس دارای مزایای ارزشمندی است که در این بخش ذکر می‌کنیم. این مزایا در واقع نشان دهنده اهمیت بالای وردپرس روی سرور مجازی هستند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

1- هزینه پایین‌تر نسبت به سرورهای فیزیکی

خرید و نگهداری از سرورهای فیزیکی دارای هزینه بالایی می‌باشد. این هزینه‌ها عبارتند از:

  • خرید سرور فیزیکی
  • تامین هزینه برق مورد نیاز سرور
  • هزینه تعمیر و نگهداری سرور
  • هزینه به روزرسانی سخت‌افزارها
  • هزینه پشتیبانی سرور که بر عهده صاحب آن است.

این هزینه‌ها موجب می‌شود تا همه قادر به خرید و استفاده از سرورهای فیزیکی نباشند. این در حالی است که امین این هزینه‌ها در سرور مجازی بر عهده شرکت ارائه دهنده می‌باشد.

2- بالا رفتن امنیت سایت

یکی دیگر از مزایای سرورهای مجازی برای سایت‌های ورپرسی سطح امنیت بالای آن است. چرا که منابع سرور در VPS به شکل اختصاصی برای هر کاربر در نظر گرفته می‌شوند. از ایم جهت امکان تنظیمات امنیتی خاص بر روی سرور نیز وجود دارد. به بیان ساده اگر یک سایت وردپرسی مورد حمله قرار بگیرد سایر سایت‌های وردپرسی روی سرور تهدید نمی‌شوند. این امکان نیز وجود دارد که منابع را بر اساس نیاز امنیتی خود بهینه سازی نمایید.

3- مقیاس‌پذیری بیشتر وردپرس روی سرور مجازی

اغلب وب‌مسترها از مقیاس پذیری به عنوان یک ویژگی کلیدی در سایت‌ها نام می‌برند. در سرورهای مجازی منابع به صورت اختصاصی در اختیار هر کاربری قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های خوب VPSها امکان افزایش منابع با توسعه و رشد سایت است. بنابراین می‌توانید به اندازه‌ی منابعی که مصرف نموده‌اید هزینه پرداخت کنید. همچنین می‌توانید سایت خود را به یک سرور مجازی بزرگ‌تر منتقل کرده تا به منابع بیشتری دسترسی داشته باشید.

4- دریافت پشتیبانی‌های بهتر

بسیاری از کاربران وردپرس نیاز دارند تا افزونه‌ها و تنظیمات متعددی را بدون محدودیت روی سایت خود اعمال کنند. استفاده از سرورهای مجازی برای این گروه از کاربران وردپرس به شدت توصیه می‌شود. در سرورهای مجازی به راحتی می‌توانید PHP یا MySQL را نصب کنید. این ویژگی سهولت مدیریت و توسعه سایت وردپرسی را موجب شده و از دلایل محبوبیت سرورهای مجازی می‌باشد.

5- سهولت به روزرسانی

برای به روزرسانی سایت وردپرس در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید به سراغ VPSها بروید. چرا که این امکان را در وردپرس روی سرور مجازی دارید زمان دقیق به روزرسانی را تعیین کنید. بعلاوه از طریق دسترسی‌هایی که به فایل‌ها و پایگاه داده دارید امکان به روزرسانی افزونه‌ها و تم‌ها را خواهید داشت. توجه داشته باشید که قبل از به روزرسانی یک نسخه بک‌آپ از سایت خود تهیه کنید.

6- قابلیت انجام سفارشی تنظیمات

در سرورهای اشتراکی این امکان که به صورت سفارشی تنظیماتی را اعمال کرد وجود ندارد. اما در سرورهای مجازی به دلیل دسترسی کامل به پایگاه داده می‌توان ماژول‌هایی را نصب نمود. تنظیمات سفارشی کمک می‌کنند تا عملکرد سایت بهینه شده و کنترل سرور راحت‌تر باشد.

پشتیبانی سرور مجازی از تکنولوژی‌های جدید

وردپرس روی سرور مجازی

در سرورهای مجازی امکان توسعه سایت وردپرس از طریق تکنولوژی‌های جدید وجود دارد. در واقع تکنولوژی‌های نوین مورد استفاده در سایت‌های وردپرسی در VPS پشتیبانی می‌شوند. پشتیبانی از سیستم عامل لینوکس از جمله دلایل محبوبیت سرورهای مجازی است. چرا که لینوکس دارای سطح امنیت بالا و امکانات کاربری زیادی می‌باشد. بعلاوه سایت‌های وردپرسی بر اساس زبان برنامه‌نویسی PHP ساخته می‌شوند. این زبان برنامه‌نویسی در سرورهای مجازی به صورت کامل پشتیبانی می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت وردپرس روی سرور مجازی تبدیل به ابزار مدیریتی بسیار کارآمدی می‌گردد. تمام این ویژگی‌ها و امتیازات زمانی قابل استفاده هستند که از یک شرکت معتبر اقدام به خرید VPS کنید.

انتقال سایت وردپرس به سرور مجازی

تا به اینجا پی به امتیازات متعدد سرورهای مجازی برای سایت‌های وردپرس بردیم. این امتیازات موجب می‌شوند تا بسیاری مایل به انتقال سایت وردپرسی خود روی سرورهای مجازی باشند. در این بخش به نکات مهمی که در انتقال سایت وردپرس روی VPS باید رعایت گردد اشاره می‌کنیم.

1- اخذ نسخه کامل پشتیبانی

پیش از انتقال وردپرس به سرور مجازی یک نسخه پشتیبانی کامل دریافت نمایید. پایگاه داده، فایل‌ها و تنظیمات وب‌سایت باید در نسخه پشتیبانی وجود داشته باشند.

2- بررسی مشخصات سرور مجازی مقصد

سرورهای مجازی از نظر میزان منابعی که ارائه می‌دهند با هم تفاوت دارند. پس با توجه به نیازهایی که برای سایت وردپرس دارید باید بهترین بسته را انتخاب و خریداری کنید. به علاوه وردپرس روی سرور مجازی به پشتیبانی PHP و MySQL نیاز دارد. پس به این ویژگی در بسته VPS خریداری شده نیز دقت داشته باشید.

3- سازگاری

ابتدا باید بررسی کنید آیا سرور مجازی مورد نظر با افزونه‌ها و نرم‌افزارهای وردپرسی شما سازگاری دارد یا خیر.

4- به روزرسانی DNS

با به روزرسانی DNSD سرور مجازی جدید نیز تنظیم خواهد شد. بنابراین بعد از انتقال سایت به سرور مجازی این به روزرسانی انجام گیرد.

5- تست عملکرد

با بررسی عملکرد وردپرس روی VPS از کارکرد درست آن اطمینان حاصل نمایید.

6- پیکربندی امنیتی

یکی از کارهای بسیار مهم هنگام انتقال سایت به VPS پیکربندی فایروال‌ها است.

7- بکاپ‌آپ گیری دوباره

بعد از اینکه مراحل فوق را به ترتیب انجام دادید دوباره از تغییرات صورت گرفته نسخه پشتیبانی تهیه کنید. این کار را حتی از تغییرات معناداری صورت نگرفته است انجام دهید. چرا که این بکاپ‌گیری مشکلات امنیتی وردپرس روی سرور مجازی را به حداقل ممکن می‌رساند.

بعد از انجام این مراحل به راحتی قادر به انتقال سایت وردپرسی به vps هستید.

سخن پایانی

میزبانی وردپرس روی سرور مجازی به عنوان یک راه‌کار عالی برای تامین نیاز کاربران شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای خرید سرور مجازی از شرکت سرور کلیک از تمام امتیازات گفته شده بهره‌مند شوید. کارشناسان تیم آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات تکمیلی در زمینه vps هستند.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد