دلایل نصب نشدن وردپرس را بررسی میکنیم

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

گاهی اوقات مشکلات وجود دارند که مانع نصب وردپرس می‌شوند. برای حل این مشکلات در وهله اول باید بدانید چرا وردپرس نصب نمیشه؟! خطا در پایگاه داده‌ها و خطای داخلی سرور از جمله دلایل نصب نشدن وردپرس هستند. در این مطلب از سرور کلیک دلایل بروز این مشکل و راه حل آن‌ها را آموزش خواهیم داد.و همچنین ما در سرور کلیلک به مقوله هاست وردپرس نیز پرداخته ایم .

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز CMS می‌باشد که امکان طراحی و توسعه سایت با آن وجود دارد. از طریق وردپرس این امکان وجود دارد که بدون کدنویسی تولید محتوا کرد. این سیستم مدیریت محتوا دارای قالب‌های بسیار متنوع و افزونه‌های زیادی است که کار با آن را ساده می‌کند. از آنجایی که وردپرس متن باز است با آن هر نوع سایتی را می‌توان طراحی نمود. از این جهت کاربرد و موارد استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت سایت‌ها زیاد است. کار کردن با قالب‌های وردپرس بسیار ساده است و نیاز به مهارت و. تخصص خاصی ندارد. از این رو بسیاری از مدیران سایت تمایل دارند از این سیستم مدیریت متن باز برای ساخت سایت بهره بگیرند. در ایران تعداد بسیار زیادی از وب‌سایت‌ها از نوع وردپرس می‌باشد.

دلایل نصب نشدن وردپرس

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

مزایای وردپرس چیست؟

پیش از بیان دلایل نصب نشدن وردپرس به مزیت‌های آن اشاره‌ای خواهیم کرد.

  • سهولت آموزش و فراوانی افزونه‌های وردپرس
  • دسترسی رایگان و متن باز بودن
  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • امکان طراحی قالب‌های اختصاصی در وردپرس

این موارد بخشی از دلایل محبوبیت و کاربرد گسترده از وردپرس می‌باشند.

مشکلات و دلایل نصب نشدن وردپرس چیست؟

مشکلات متعددی در مسیر نصب بسته وردپرسی وجود دارد که اغلب به راحتی قابل رفع هستند. با اینهمه اگر مشکلاتی در این مسیر رخ داد که قادر به رفع آن نبودید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید. در این بخش رایج‌ترین و شایع‌ترین علل عدم نصب وردپرس را شرح خواهیم داد.

1- خطا در اتصال به پایگاه داده

این مشکل در نصب وردپرس با پیامی تحت عنوان ” Error Establishing DATABASE Connection” روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود. این پیام به معنای بروز مشکلاتی در ارتباط سایت با پایگاه داده محسوب می‌شود. بروز اشتباه در فایل wp-config.php از دلایل اصلی مشاهده این خطا می‌باشد. برای بررسی و رفع آن باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ورود به سایت با کلاینت FTP
  • باز کردن فایل مذکور
  • بررسی اطلاعاتی نظیر: نام پایگاه داده- نان کاربری پایگاه داده- رمز عبور و هاست پایگاه داده

چنانچه همه چیز در این بررسی درست بود بازنشانی رمز عبور را امتحان کنید. در این مرحله احتمالا نیاز دارید به صورت دستی رمز عبور My SQL را تغییر بدهید. اگر مشکل برطرف نشد با پشتیبانی شرکت ارائه دهنده میزبانی تماس بگیرید. این عامل از مهم‌ترین دلایل نصب نشدن وردپرس محسوب می‌شود.

2- وجود فضای خالی اضافی در کدنویسی فایل‌ها

برای حل این مشکل باید فایلی که در پیامم خطا ذکر شده را پیدا کنید. سپس بر اساس دستورالعمل زیر مشکل عدم نصب وردپرس را برطرف کنید:

  • دسترسی از طریق FTP به فایل‌ها
  • دانلود فایلی که در پیغام خطا ذکر شده است.
  • باز کردن فایل مذکور از طریق یک ویرایشگر
  • حذف کردن تمام فضاهای خالی پیش از عبارت PHP?>
  • ذخیره سازی تغییرات ایجاد شده
  • آپلود مجدد فایل مذکور از طریق FTP

توجه داشته باشید که امکان رخ دادن این خطا در فایل‌های دیگر هم وجود دارد. بنابراین باید در متن خطا به دقت نام فایل و مسیر دسترسی به آن را بخوانید. این مراحل را برای هر فایلی که در متن خطا ذکر شده تکرار کنید.

3- خطاهای داخل سرور

یکی دیگر از دلایل نصب نشدن وردپرس خطای داخلی سرور یا Error 500 می‌باشد. این مشکل را می‌توان آزار دهنده‌ترین دلیل عدم نصب وردپرس به شمار آورد. با این حال در صورت مواجه با این خطا نگران نشوید. زیرا می‌توانید با راه‌کاری که در ادامه خواهیم گفت بر این مشکل غلبه کنید:

  • در پاره‌ای از اوقات از طریق یک رفرش خطاهای مرورگر رفع شده و وردپرس نصب می‌شود. برای رفرش کردن کلیدهای f5 و Ctrl را برای چند لحظه و به صورت همزمان نگه دارید.
  • اطلاعات زیاد در مرورگرها نیز از دیگر دلایل بروز این خطا در نصب وردپرس محسوب می‌شوند. پس کوکی‌ها و کش را از اطلاعات مازاد پاکسازی کنید و سپس صفحه را رفرش نمایید.

چنانچه با انجام این راه‌کارها نتیجه نگرفتید باید تیم پشتیبانی تماس گرفته و از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

4- محدودیت در فضای PHP

چهارمین مشکلی که موجب Fail شدن پروسه نصب وردپرس می‌شود محدودیت فضای PHP است. برای حل این مشکل ناگزیر به افزایش میزان حافظه مربوط به PHP هستید. برای رفع این مورد از دلایل نصب نشدن وردپرس باید ظرفیت فایل wp-confif.php را افزایش دهید.

5- خطای مربوط به آپلود پرونده‌های وردپرس

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که با این مواجه می‌شویم تنظیمات نادرست مجوز دسترسی فایل‌ها است. همچنین برخی از مشکلات مربوط به فایل‌های وردپرس نیز می‌تواند ما را با این خطا هنگام نصب وردپرس مواجه کند.  برای رفع این مشکل باید یک قطعه کد را به فایل wp-config.php اضافه نمایید.

Define(‘ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS’/true)

6- خطای فعال نبودن توابع Shell Exec و ZIP Archive

اگر این توابع در سرور فعال نباشند با مشکل نصب وردپرس مواجه خواهید شد. از این توابع در ایجاد و استخراج برخی از فایل‌های فشرده استفاده می‌شود. همچنین برخی از دستورات سیستمی به کمک این توابع اجرا می‌شوند. بهترین اقدام هنگام مواجه با این خطا تماس با تیم پشتیبانی هاستینگ است. درگیر شدن با توابع سرور کار تخصصی محسوب شده و باید توسط متخصصین انجام گیرد.

هاست سرور کلیک پایان مشکلات نصب وردپرس

یکی از عوامل مهم که به نصب بی دردسر وردپرس کمک می‌کند زیرساخت‌های قوی هاست سرور است. بهترین هاست وردپرس با زیرساخت‌های سخت افزاری عالی در مجموعه سرور کلیک ارائه می‌شود. همچنین با خرید هاست سرور از این مجموعه پشتیبانی‌های 24 ساعته و جامعی را دریافت می‌کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و مشاهده پلن‌های موجود به صفحه مربوطه مراجعه کنید. کارشناسان ما آماده ارائه راهنمایی‌های لازم و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سخن پایانی

برای رفع مشکلات و دلایل نصب نشدن وردپرس چندین راه‌کار وجود دارد. در این مقاله از سرور کلیک تلاش کردیم به شکل ساده دلایل و راه‌حل این مشکلات را بیان کنیم. سوالات خود را با ما در میان بگذارید و منتظر پاسخ کارشناسان تیم سرور کلیک باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

آموزش تغییر سیستم عامل VPS
وبلاگ

تغییر سیستم عامل VPS

سرور مجازی شخصی (Virtual Private Server) در واقع یک بخش از سرور اختصاصی است که روی آن هر نوع از سیستم عامل که نیاز داشته باشید، نصب کرده و فعالیت

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد