دایرکت ادمین چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا سازیم و بدانیم که دایرکت ادمین (Direct Admin) چیست، اما پیش از آن اجازه دهیم تا به مفهوم هاست ها واقف شویم با ما همراه باشید.
در دنیای مدرن امروز بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت صورت پذیر می باشند و در واقع افراد قادر خواهند بود به صورت آنلاین و نیز با صرف وقت ناچیزی بیشتر نیازهای خود را پاسخگو باشند. حال آن که برای راه اندازی وب سایت کسب و کار خود در اینترنت، وجود ابزار و تجهیزاتی لازم است. گذشته از سیستم مورد نیاز و دانش لازم، مجموعه نرم افزارهایی که برای سیستم خود برمی گزینید می بایست به طور صحیح انتخاب شوند. در مقالات قبل درباره سرور و هاست ها به تفصیل توضیح دادیم حال آن که به منظور یادآوری، مشروحی از آن ها را در ادامه به طور مختصر توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

به طور کلی هاست ها قسمتی از سرور می باشند که وظیفه ذخیره سازی و نگهداری تمامی اطلاعات سایت شما را بر عهده دارند. حال لازم به ذکر می باشد که به منظور کارایی هاست ها وجود کنترل پنل الزامی است. عنوان ذکر شده نوعی نرم افزار می باشد که مدل های متفاوتی از آن ها در بازار وجود دارد. شایان ذکر است که کنترل پنل ها به طور کلی مدیریت اطلاعات را برای هاست ها راحت تر نموده و در واقع عملکرد هاست ها را تقویت می نمایند. به عنوان محبوب ترین آن ها می توان به سی پنل و دایرکت ادمین اشاره نمود. حال آن که در این مقاله سعی کردیم تا به این سوال که کنترل پنل دایرکت ادمین چیست، پاسخ لازم را بدهیم با ما همراه باشید تا به طور کامل با این نرم افزار آشنا شوید. به علاوه در صورت تمایل به منظور آگاهی از این که هاست سی پنل چیست روی آن کلیک نمائید.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

دایرکت ادمین چیست : در واقع یک کنترل پنل میزبانی وب گرافیکی می باشد؛ که واسطه به اینترنت است و مدیریت وبسایت ها را بر روی هاست و سرور بسیار آسان کرده است. با دایرکت ادمین می توانید وب سایت های خود را با سطح هایی مانند Admin، Reseller ، یا به صورت نماینده و یا یک کاربر معمولی مدیریت کنید. بزرگ ترین مزیت این کنترل پنل این است که از تحریم ها دور می باشد، این میزبانی توانسته مبتنی بر لینوکس باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای Cpanel باشد. شرکت های هاستینگ مانند سرورکلیک توانسته اند با نصب این کنترل پنل گرافیکی روی سرورهای خود اقدام به ارائه سرویس هاست اشتراکی کنند.

کنترل پنل دایرکت ادمین، علاوه بر سادگی و راحتی که در استفاده دارد، دارای قابلیت ضد Crash می باشد که این ویژگی موجب افزایش پایداری در سرویس ها میشود. سرعت این نوع کنترل پنل بسیار بالا می باشد، زیرا طراحی آن به گونه است که ساده، زیبا اما در عین حال کاربردی و حرفه ای می باشد. DirectAdmin تنها بر روی سیستم های لینوکسی به ویژه ورژن های RedHat، CentOs، FreeBSD و Debian اجرا میشود. به همین دلیل شما می توانید با داشتن با داشتن یک سرور لینوکسی، طیف گسترده ای از گزینه های کنترل پنل میزبانی را پیش رو داشته باشید. Direct Admin به شما امکان خرید Lifetime License را می توانید و توسط آنها می توانید به صورت کامل از تمام خدمات و قابلیت های همیشگی DirectAdminاستفاده کنید.

دایرکت ادمین چیست ؟ این سوال هم جزء یکی از سوالاتی است که برای تمام وبمستران پیش می آید. اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت کرده باشید حتما نام کنترل پنل را شنیده اید و تا حدودی با آن آشنا هستید. در این مقاله از سری مقالات سرورکلیک می خواهیم به معرفی کنترل پنل دایرکت ادمین بپردازیم و درمورد کاربرد دایرکت ادمین برای شما بگوییم. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا به صورت کامل درمورد محبوب ترین و پر سرعت ترین پنل دایرکت ادمین برای شما توضیح دهیم.

اگر بخواهیم توضیحی مختصر درمورد کنترل پنل برای شما داشته باشیم، باید بگوییم: محیطی که در اختیار شما قرار می گیرد برای اینکه بتوانید سایت خود را مدیریت کنید، کنترل پنل نام دارد. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای پنل مدیریت مانند دایرکت ادمین و یا سی پنل، سایت و اطلاعات مربوط به آن را به خوبی و به درستی مدیریت کنید. در این قسمت می خواهیم شما را برا پنل مدیریت دایرکت ادمین بیشتر آشنا کنیم و در مورد کاربرد آن برای شما بگوییم.

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

سی پنل و دایرکت ادمین چیست ؟

دایرکت ادمین، به عنوان یکی از محبوب ترین پنل های مدیریت میزبانی است که به عنوان یک رابط گرافیکی در اختیار شما قرار داده می شود. شما می توانید با استفاده از دایرکت ادمین، مدیریت سایت خود را به آسانی و به راحتی انجام دهید. امکاناتی که در این پنل مدیریت قرار گرفته است، می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

DirectAdmin به عنوان یکی از پلتفرم های هاستینگ شناخته شده است، که نصب و راه اندازی آن بسیار راحت است و به همین دلیل توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین طرفداران خود پیدا کند. معمولا از این کنترل پنل با نام پنل مدیریت لینوکسی نیز یاد می کنند و اغلب برای مدیریت آسان و میزبانی سایت از آن استفاده می کنند. دایرکت ادمین با هاست سی پنل تفاوت های بسیار زیادی دارد به همین دلیل نمی توان آن ها را جایگزینی برای یکدیگر قرار داد.

دایرکت ادمین به دلیل اینکه با راحتی دسترسی بالایی دارد و نصب و راه اندازی آن ساده و آسان است، همچنین از نحوه ورور راحتی برخوردار است، با نسخه هایی چون: ردهت، فدورا، سنت اواس، فری بی اس دی، دیبان و… سازگاری دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که از دایرکت ادمین استفاده میشود، این است که برخلاف سی پنل که مورد تحریم قرار گرفته است، اینگونه نیست و دسترسی و نصب راحتی دارد.

شما حتی می توانید از آن به جای سی پنل که تحریم شده استفاده کنید و از کارایی راحت آن لذت ببرید. شما می توانید برای خرید هاست دایرکت ادمین جهت استفاده و میزبانی نیز به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید. قیمت هاست دایرکت ادمین مناسب است و دارای امکانات و قابلیت های فراوانی می باشد. با توجه به اینکه این پنل مدیریت به عنوان یک رابط کاربری راحت در اختیار شما قرار می گیرد برای مدیریت هاست، شما می توانید ارتباط راحتی را با محیط آن برقرار کنید.

دایرکت ادمین، بهترین و پرسرعت ترین رابط کاربری

دایرکت ادمین، بهترین و پرسرعت ترین رابط کاربری

دایرکت ادمین چیست : DirectAdmin به عنوان یک رابط کاربری، امکانات زیادی را در اختیار مدیر قرار می دهد. این کنترل پنل برای اولین بار در سال 2003 با یک نسخه کامل وارد بازار شد و به دلیل ورود و نصب و راه اندازی راحتی که داشت، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و بسیاری از شرکت های هاستینگ در کنار پنل مدیریت سی پنل از دایرکت ادمین نیز استفاده کردند.

با توجه به اینکه راحتی دسترسی برای مدیران سایت اهمیت زیادی دارد، پس کنترل پنل DirectAdmin به عنوان یکی از بهترین و حرفه ای ترین پنل های مدیریت در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توانیم برای این پنل نام ببریم، سادگی و راحتی آن است و نیاز به آموزش ندارد. تعریفی که برای DirectAdmin در نظر گرفته شده است، می تواند یکی از دلایل جذب مدیران باشد.

Crash، یکی از مهم ترین مواردی است که معمولا به آن توجه می شود. وجود این قابلیت می تواند بسیاری از کارهای وبمستران را مختل کند و یا به تاخیر بیندازد، اما توجه داشته باشید که دایرکت ادمین قابلیت ضد Crash را دارد و به همین دلیل تا حدود زیادی به پایداری و مقاومت خود اضافه کرده است. اگر وارد محیط دایرکت ادمین شده باشید، متوجه دسترسی آسان و کاربری راحت آن خواهید شد.

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی خرید کنترل پنل دایرکت ادمین ارزان قیمت می باشد، امکان خرید لایسنس دایرکت ادمین است و اینکه شما می توانید به صورت مداوم از امکانات و قابلیت های آن استفاده کنید. از دیگر مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم، نصب راحت، محیط کاربری آسان، تنظیمات ساده و آسان، ورود و امکان نصب لایسنس می باشد.

حال که تا به اینجای مطالب پی بردید که direct admin چیست، در ادامه نمونه هایی از مزایا و معایب دایرکت ادمین برای شما عزیزان ذکر خواهد شد با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از دایرکت ادمین چیست ؟

  • سیستم آماری دقیق و پیشرفته: این نرم افزار با بهره مندی از سرویس آماری به روز خود، کار سازماندهی و مدیریت کاربران را به مراتب آسان نموده است. شما با دسترسی به جداول و روند عملکرد سایت خود در هر زمانی و نیز به سهولت قادر خواهید بود تا وب سایت خود را نظم ببخشید.
  • داشتن زیردامنه یا Sub Domain
  • مدیریت کردن صفحات ارور و خطا: شایان ذکر است، در صورتی که در وب سایت شما خطایی رخ دهد و در نتیجه عملکرد هاست پائین آید، وجود این کنترل پنل باعث می شود تا مشکلات مطرح شده به بهترین شیوه سازماندهی شوند. در نتیجه در مواقع بروز این قبیل پیشامدها، نرم افزار دایرکت ادمین یاری رسان شما خواهد بود. این ویژگی به علاوه باعث پایداری عملکرد خود نرم افزار نیز می شود.
  • امکان بکاپ گیری به صورت اتوماتیک: تصور نمائید که در حال وارد کردن اطلاعات در سایت خود می باشید که ناگهان سیستم شما هنگ کرده و خاموش می شود. حال آن که شما فراموش کردید تا از آن ها کپی کرده باشید. در این شرایط نیازی به نگرانی نیست در صورتی که شما نرم افزار دایرکت ادمین را روی سیستم خود داشته باشید. این کنترل پنل به صورت پیوسته و نیز خودکار از تمامی اطلاعات شما کپی می گیرد و در جای مخصوص ذخیره می نماید.
  • امنیت کاربردی بسیار بالا: یکی از مسائلی که برای بسیاری از کاربران هنگام استفاده از نرم افزاری از اهمیت بالا برخوردار است، فضای قابل اعتماد آن می باشد. شما با بهره مندی از این کنترل پنل دیگر نیازی به نگرانی بابت اطلاعات خود ندارید چرا که این نرم افزار دارای امنیت بسیار بالایی بوده و از تمامی جزئیات وب سایت شما محافظت می نماید.
  • عملکرد بالا: لازم به ذکر می باشد به عنوان یکی دیگر از مزایای کنترل پنل دایرکت ادمین، می توان به روان بودن کارایی آن اشاره نمود. بهره مندی این نرم افزار از این مزیت به ویژه مانع از ایجاد اختلال و هنگی خواهد شد و در نتیجه از زمان با ارزش شما بهینه ترین استفاده را می نماید.
  • اشغال فضای کم: یک نکته برجسته که این نرم افزار از آن بهره مند می باشد، این است که در سیستم کاربران فضای کمی را در بر می گیرد. به علاوه حجمی که در هاست به آن اختصاص داده می شود نیز بسیار ناچیز می باشد. در نتیجه با آسودگی خاطر این نرم افزار کم حجم را بروی سیستم خود راه اندازی نمائید.
  • رابط کاربری ساده: همان گونه که مستحضرید و قبل تر نیز ذکر شد، علت ممتاز این که نرم افزار دایرکت ادمین از محبوبیت بالایی بهره مند می باشد، سهولت استفاده از آن است. در نتیجه به جای استفاده از دیگر پنل هایی که کار در فضای آن ها به سختی انجام پذیر است، پیشنهاد می کنیم که این نرم افزار را خریداری نمائید تا از سادگی محیط آن لذت کافی را ببرید.
  • مقرون به صرفه: لازم به ذکر می باشد که یکی دیگر از برتری های این نرم افزار نسبت به دیگر انواع کنترل پنل ها، قیمت بسیار معقول آن است. به علاوه اگر شما قصد خریداری سی پنل را دارید، می بایست به این نکته توجه فرمائید که هزینه دایرکت ادمین از آن پائین تر می باشد. به علاوه لازم به ذکر است که نوع رایگان این کنترل پنل نیز موجود می باشد و شما عزیزان می توانید در صورت تمایل از نسخه رایگان آن بهره مند شوید.
  • فیلتر نبودن: یکی دیگر از مزایای کنترل پنل دایرکت ادمین عدم تحریم بودن آن در کشور ایران می باشد. در نتیجه شما عزیزان می توانید بدون نیاز به وی پی ان از این نرم افزار پرکاربرد، بهره مند شوید. لازم به ذکر می باشد که این مزیت نیز برتری این نرم افزار نسبت به سی پنل را نشان می دهد چرا که همان گونه که مستحضرید، سی پنل در کشور ما تحریم بوده و برای بهره مندی از آن می بایست از فیلترشکن استفاده نمائید. در نتیجه بی شک کنترل پنل دایرکت ادمین بهترین نرم افزار پیش روی شما کاربران عزیز می باشد.

با محدودیت های کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا شوید

لازم به ذکر می باشد که این نرم افزار با وجود بهره مندی از مزایای برجسته ای که قبل تر مطرح شدند، دارای تعدادی عیوب، البته هر چند کم می باشد که در اینجا با آن ها آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

عدم گستردگی اجتماع دایرکت ادمین: همان گونه که مستحضر هستید این نرم افزار دارای جامعه بسیار کوچکی بوده و محبوبیت قابل توجهی را ندارد. در نتیجه در صورت وجود ابهام و یا سوال، کاربران کمی برای پاسخ به پرسش دیگران وجود خواهد داشت. البته لازم به ذکر می باشد که تیم مجرب سرور کلیک به صورت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان است لذا در صورت وجود هر گونه سوالی می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

ناسازگاری دایرکت ادمین با سیستم عامل ویندوز: ذکر این نکته حیاتی است که کنترل پنل دایرکت ادمین به لحاظ سیستم عامل دارای محدودیت می باشد و آن هم این است که تنها با سیستم لینوکس سازگار بوده و شما عزیزان نمی توانید بر روی سرور ویندوز از آن بهره مند شوید.

به منظور اطلاعات بیشتر درباره سرور لینوکس کلیک نمائید.

بهره مندی از لایسنس پولی: لازم به ذکر می باشد که این محدودیت شامل افرادی است که قصد راه اندازی این نرم افزار را بر روی سرور مجازی، اشتراکی و یا اختصاصی دارند. این قبیل کاربران می بایست به منظور نصب کنترل پنل ادمین بر روی سرورهای ذکر شده، مقداری هزینه بابت تهیه لایسنس این نرم افزار بپردازند.

لازم به ذکر است که شما عزیزان در صورت تمایل به منظور افزایش اطلاعات خود درباره انواع سرورها، می توانید بر روی مقاله انواع سرور چیست و چه کاربردی دارد کلیک نمائید.

چگونه وارد دایرکت ادمین شویم؟

ویژگی ها و کاربرد دایرکت ادمین

ویژگی ها و کاربرد دایرکت ادمین چیست ؟

از مهم ترین ویژگی های DirectAdmin می توانیم به رابط کاربری راحت، سرعت و پایداری بالا، پشتیبانی قوی، قیمت مناسب اشاره کنیم. این موارد از جمله برترین ویژگی ها و خصوصیاتی است که می توانیم برای این پنل مدیریت نام ببریم. به صورت کلی DirectAdmin در سه سطح دسترسی وجود دارد از جمله: ادمین، نماینده و کاربر.

هر یک از این سطح ها دارای ویژگی هایی هستند که می توانند به عنوان قابلیت ها و امکانات Direct Admin شناخته شوند. این پنل مدیریت شامل بخش های متنوعی می باشد که در ادامه به مهم ترین قسمت های آن اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید که هر یک از این قسمت ها وظایف مخصوص به خود را دارند و می توانند کابردهای متنوعی داشته باشند.

در صورت اینکه پنل مدیریت شما با مشکل روبه رو شود و شما تمام اطلاعات خود را از دست بدهید، می توانید دوباره آن ها را بازگردانی کنید و به آن دسترسی داشته باشید. نحوه ورود، نصب راحت، و تنظیماتی که دارد از جمله مهم ترین مواردی است که در اختیار شما قرار داده می شود.

خصوصیات DirectAdmin:

  • مدیریت پست الکترونیک
  • تهیه نسخه پشتیبان
  • بازگردانی نسخه پشتیبان
  • مراقبت از دایرکتوری ها
  • مدیریت DNS و FTP و mysql

خرید دایرکت ادمین از سایت سرورکلیک

قسمت های مختلف DirectAdmin:

  • Your Acconunt: همان گونه از عنوان این قسمت آشکار است، به منظور مدیریت حساب کاربری مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی که در این قسمت وجود دارد این است که شما می توانید اطلاعات بسیار قدیمی خود را نیز در اینجا آپلود کرده و سپس آن ها را مدیریت نمائید. به علاوه قادر خواهید بود تا بر تعداد دامنه های خود اضافه کنید. خود این بخش شامل مواردی از جمله Subdomain Management، SSL Certificates، Domain Setup، FTP Management، Hotlinks Protection و Site Redirection می باشد.
  • Email Management: لازم به ذکر می باشد که با وجود این قسمت دایرکت ادمین، شما قادر خواهید بود تا به ساخت ایمیل و نیز سازماندهی آن ها بپردازید. به علاوه در این بخش می توانید فیلترهایی را اعمال کرده و در واقع شخصی سازی نمائید. اجزای مختلف این قسمت نیز عبارتند از؛ Mailing Lists، Spamassassin Setup، SPAM Filters، Autoresponders، Vacation Messages، Autoresponders، Forwarders و E-mail Accounts.
  • Advanced Features: همان گونه که از این عنوان آشکار است، این بخش تنظیمات اضافی را شامل می شود. در این قسمت شما قادر خواهید بود تا از اطلاعات خود کپی نمائید و نیز آن ها را بازیابی کنید. به علاوه به منظور امنیت بیشتر می توانید در این بخش کدی را وارد نمائید البته به این نکته توجه فرمائید که شما می بایست این پسورد را به خاطر بسپارید چرا که هر زمانی که قصد ورود به این نرم افزار را داشته باشید، این رمز را باید وارد نمائید.

خرید دایرکت ادمین از سایت سرورکلیک

Your Acconunt برای تنظیمات دامنه، پسورد، آمار سایت، مدیریت فایل ها، بکاپ گیری و اتصالات در اختیار شما قرار داده میشود. در حالی که Email Management همان طور که از نامش پیداست برای لیست ایمیل ها، وب میل ها، پاسخگویی خودکار ایمیل ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و در آخر Advanced Features برای کرون جاب ها، صفحاتی که خطا دارند، مسائل امنیتی و… کاربرد دارند.

در این مقاله درمورد اینکه دایرکت ادمین چیست ؟ به شما پاسخ دادیم و سعی کردیم به معرفی آن در این قسمت بپردازیم و درمورد کاربرد و ویژگی های آن برای شما بگوییم. شما می توانید برای خرید هاست دایرکت ادمین ارزان به شرکت خدماتی هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید و با اطمینان خرید خود را از ما انجام دهید.

دایرکت ادمین، ساده ترین قیمت گذاری و نصب یکسانی را بر روی سرور مجازی و اختصاصی دارد. شما می توانید برای پرداخت در محدوده زمان های مشخص، از هر یک از لایسنس های ماهانه، سه ماهه و… استفاده کنید.  یکی از مهمترین تفاوت های دایرکت ادمین، موجود در سایت سرورکلیک پشتیبانی نامحدود در همه ی پکیج های آن می باشد.


Recent search terms:

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. Amir reza 05/08/1401 در 21:32- پاسخ دادن

    محتوایی خوب و مفید بود ممنونم از شما بابت تلاش تون

  2. وردپرس 17/01/1402 در 08:56- پاسخ دادن

    بسیار عالی و کارآمد بود

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

سرور

خرید سرور مجازی برای ربات تلگرام

با توجه به اینکه ربات تلگرام قابلیت‌های زیادی دارد و کارهای زیادی انجام می‌دهد گزینه خوبی برای کاربران است. این ربات‌ها در واقع نرم افزارهایی هستند که برای اهداف مختلف

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد