تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

تفاوت سرور اشتراکی و اختصاصی

تفاوت سرور اشتراکی و اختصاصی

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی: در سرورهای اشتراکی منابع سرور در اختیار کاربران بسیار زیادی به اشتراک گذاشته میشود. سرورهای اشتراکی، بسیار ارزان تر و راحت تر می باشند و میزان مشخصی از پهنای باند، فضای مورد نیاز، دیتابیس، ایمیل و هر آن چیزی که برای مدیریت ساده و کاربرد پسند یک سایت و ایمیل نیاز است را در اختیار عموم کاربران قرار می دهد. همچنین لازم است بدانید که در سرویس های اشتراکی نیازی به داشتن اطلاعات فنی، دقیق و یا شیوه عملکرد زیر ساخت های سرور ندارید. زیرا زیرساخت های آن و پیکربندی های سرورها از قبل توسط مدیران انجام میشود و مدیریت و پشتیبانی آن توسط شرکت هاستینگ ارائه شده انجام میشود. اما باید به این نکته بسیار مهم توجه کنید که شرکت سرورکلیک تمام تلاش خود را می کند تا با ارائه پایه و زیر ساخت های مناسب و همینطور اختصاص دادن منابع بیشتر در سرویس های میزبانی اختصاصی و اشتراکی بتواند رضایت کاربران خود را بدست آورد. اما ممکن است سرعت پایین و تاثیر پذیری سرورهای اختصاصی به دلیل تاثیر گرفتن از سرویس های سایر مشترکین باشد. در صورتی که اطلاعات سایت، سرعت بارگذاری و آپ تایم بودن سایت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد می توانید از خرید سرور اختصاصی و یا اشتراکی موجود در سایت سرورکلیک استفاده کنید.

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی: این سوال هم جزء سوالاتی است که در برای کاربران و طراحان سایت به وجود می آید. در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مفهوم کلی سرور چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ انواع سرورها و فرق بین سرور اختصاصی و اشتراکی آشنا کنیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

موضوع اصلی این مقاله که می خواهیم درمورد آن توضیح دهیم. تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی می باشد. قبل از اینکه به این سوال بپردازیم، باید برای شما درمورد Server و کاربردهایی که در طراحی سایت و راه اندازی آن دارد به صورت مختصر توضیح دهیم.

بررسی تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی

برای درک بهتر این موضوع که تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟ برای درک بهتر این موضوع بهتر است سرورها را با املاک مقایسه کنیم. سروریس های اشتراکی را همانند اجاره آپارتمان در نظر بگیرید که همگی به یک نفر که همان شرکت هاستینگ می باشد. در این حالت این صاحب خانه فضاهایی مانند پارکینگ، استخر، حیاط و … را بین مستاجرین خود به اشتراک می گذارد. در سرویس های اشتراکی نیز فضای مورد استفاده، پهنای باند، CPU، RAM و… بین مشترکین به اشتراک گذاشته می شود. این در حالی است که در سرورهای اختصاصی مانند اجاره ی ویلاهای سازمانی مانند آن ویلاهایی که مختص به یک سازمان در شهرهای مختلف ایران مانند شمال کشور می باشد. شما در اینکه فضاهای مشترکی آمفی تئاتر، رستوران و… با دیگران مشترک هستید اما فضاهایی وجود دارند که تنها مالک آنها شما هستید.

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی با یکدیگر چیست؟

بررسی تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی

سرور، یکی از مواردی است که ما باید برای ایجاد سایت به آن دسترسی داشته باشیم. همان طور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم، می دانید که ما برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل های سایت خودمان، نیاز به فضایی داریم که اصطلاحا به آن هاست و میزبان گفته می شود.

Host ها روی فضایی به نام server قرار دارند و ما از طریق آن می توانیم اطلاعات سایت خود را در اختیار کاربر قرار دهیم. server سیستم های بسیار بزرگی هستند که برای اینکه بتوانند بدون وقفه به ما خدمات رسانی کننده، به یک اینترنتی دائم و پر سرعت به صورت 24 ساعته متصل هستند.

به صورت کلی می توان گفت که سرورها به قسمت های کوچک تری به نام هاست تبدیل می شوند که سایت ما روی آن قرار داده می شود. Server ها به صورت های مختلفی می توانند از سایت ما پشتیبانی کنند و منابع را در اختیار ما قرار دهند. با توجه به اینکه سایت ها دارای انواع مختلفی هستند و برخی از آن ها گستردگی بیشتری دارند، سرور ها نیز در مدل های مختلفی در اختیار مشتریان قرار داده می شود. که شما می توانید برای خرید هر یک از آن ها به سایت www.serverclick.com مراجعه کنید.

server مانند کامپیوترهایی هستند که ما برای انجام کارهای شخصی از آن استفاده می کنیم با این تفاوت که به یک اینترنت دائمی و پرسرعت متصل هستند. اما توجه داشته باشید که فضای ذخیره سازی، هارد دیسک، RAM و… را شامل می شوند. شما می توانید با در نظر گرفتن نوع سایتی که دارید، server مناسب را برای آن انتخاب کنید.

انواع سرور:

Server هایی که نام برده شد، نمونه ای از پر فروش ترین ها هستند. شما می توانید برای خرید server های مجازی پرسرعت، دانلود و اقتصادی به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید. اگر می خواهید سایت شما با بیشترین سرعت برای کاربران لود شود و رضایت کاربر را به همراه داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم از سرورهای قوی، پرسرعت، حرفه ای و پر قدرت استفاده کنید. در ادامه درمورد تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی برای شما توضیح خواهیم داد.

منظور از سرور های اختصاصی چیست؟

منظور از سرور های اختصاصی چیست؟

dedicated server و یا همان سرور اختصاصی، جزء یکی از پرطرفدارترین سروهایی است که می تواند از سایت شما پشتیبانی کند. همان طور که می توان از نام آن فهمید، این نوع server ها به صورت خصوصی در اختیار شما قرار داده می شوند و تنها سایت شما به صورت اختصاصی از منابع موجود روی این server استفاده می کند.

این مدل به نسبت سایر سرورها، دارای ویژگی ها و خصوصیات بیشتری می باشد و همین می تواند یکی از دلایلی باشد که شما به سمت خرید این سرور بروید. سرورهای خصوصی به دلیل اینکه منحصر به فرد هستند و تنها از یک سایت پشتیبانی می کنند، این یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیاتی است که می تواند درصد فروش server اختصاصی را بالا ببرد.

معمولا سایت هایی که خیلی بزرگ هستند و میزان اطلاعات بالایی دارند و در کنار اطلاعاتشان بسیار حساس است، بهترین انتخاب و گزینه برای آن ها dedicated server می باشد. چرا که امنیت در این مدل به نسبت دیگر سرورها، بسیار بالاست و همین یکی از دلایلی فروش بالای آن می باشد.

مهم ترین تفاوت و فرقی که می توانیم برای سرور اشتراکی و اختصاصی در نظر داشته باشیم، امنیت می باشد که در اشتراکی، خیلی خیلی کمتر از اختصاصی می باشد. در ادامه درمورد مزیت ها و معایب و به صورت کلی ویژگی هایی dedicated server برای شما توضیح خواهیم داد.

ویژگی های سرورهای اختصاصی:

  • امنیت بسیار بالا
  • هزنیه خرید بالا
  • سرعت بالا
  • دور بودن از هکرها و ویروس ها
  • دسترسی به منابع نامحدود
  • سرعت دسترسی و عملکرد حرفه ای

در این قسمت درمورد مزیت ها و معایب میزبان اختصاصی برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با در نظر گرفتن این خصوصیات و بررسی ویژگی هایی که در ادامه برای سرورهای اشتراکی گفته می شود، بهترین آن را از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک سفارش و خریداری کنید.

سروراشتراکی به چه معناست؟

سروراشتراکی به چه معناست؟

Shared server یا همان سرورهای اشتراکی، جزء یکی از رایج ترین، پرکاربردترین، قویترین، ارزان ترین server هایی هستند که شما می توانید از شرکت خدمات هاستینگ سفارش دهید. این مدل server ها تا به الان به دلیل کارایی بسیار بالایی که داشته است و همچنین فروش بالایی که در بین کاربران داشته است، توانسته اند محبوبیت بسیار زیادی را در بین مدیران سایت پیدا کنند.

زمانی که درمورد سرور و یا هاست اشتراکی برای شما توضیح می دهیم، به این معناست که سایت شما به همراه چندین سایت دیگر برای میزبانی روی یک server قرار می گیرند. طبیعتا وقتی که سایت شما به صورت مشترکی روی یک سرور قرار گرفته است می تواند محدودیت هایی داشته باشد و بسیاری از امکانات را نداشته باشد.

استفاده از server های اشتراکی به دلیل مزیت هایی که دارد میتواند کارایی را برای کاربر بیشتر کند. معمولا شرکت هایی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، می توانند برای شروع از این مدل سرور مشترک استفاده کنند. خرید سرور اشتراکی از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک به راحتی با ارزان ترین قیمت امکان پذیر است.

ویژگی های سرورهای اشتراکی:

  • امنیت پایین تر
  • هزینه کمتر
  • راه اندازی راحت و آسان
  • دسترسی به منابع محدود
  • استفاده از فضای ذخیره سازی به صورت محدود
  • عدم دسترسی به سرور برای کنترل سایت

در این قسمت درمورد هاست و یا میزبان اشتراکی برای شما توضیح دادیم، شما می توانید با بررسی این مدل server و ویژگی ها و خصوصیاتی که برای آن گفته شد در صورت نیاز این هاست را برای سایت خود سفارش دهید. توجه داشته باشید که اگر امنیت و اطلاعات سایت برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است از گزینه اول که برای شما توضیح دادیم استفاده کنید.

عمکلرد سرور اختصاصی مجازی

در سرورهای اختصاصی، هر وب سایت به صورت جداگانه ای روی فضاهای مجازی مختلف مانند سخت افزارهای مستقل و قدرتمند قرار می گیرد. و نرم افزار های سیستم را به صورت جداگانه ای مدیریت می کند؛ در نتیجه هر وب سایت بر روی واحدهای مجازی جداگانه ای به صورت مستقل وجدا از هم فعالیت می کند. با توجه به اینکه وب سایت های دیگری مانند سایت شما روی سرور مشابه به صورت فیزیکی قرار دارد، سایت شما تنها وب سایتی است که روی مخصوص مجازی خود قرار دارد و منابع اختصاصی مانند: CPU،RAM،میزان فضا و… را شامل می شود. همچنین عملکرد بقیه روی وبسایت شما هیچ تاثیری ندارد.

فرق سرور اشتراکی و اختصاصی

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟

مزایای سرور اشتراکی نسبت به اختصاصی

  • توسعه سریع
  • هزینه کمتر نسبت به سرور اختصاصی
  • مقرون به صرفه بودن و هزینه مناسب
  • انعطاف پذیری بیشتر
  • مهاجرت سریع تر
  • دسترسی بالا

تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟

با توجه به مزیت ها و معایبی که برای سرور اختصاصی و اشتراکی برای شما توضیح دادیم. شما می توانید با در نظر گرفتن نوع سایت خودتان، بهترین server را برای پشتیبانی خریداری کنید. اگر قیمت برای شما اهمیت زیادی دارد و می خواهید برای یک سایت مبتدی و تازه یک سایت راه اندازی کنید، برای پشتیبانی آن بهتر است از اشتراکی استفاده کنید.

اگر می خواهید سایتی را پشتیبانی کنید که اطلاعات بسیار زیادی دارد و امنیت برای آن حرف اول را می زند، اختصاصی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. چرا که سرورهای اختصاصی، تنها از سایت شما میزبانی خواهند کرد و خدمات را به صورت کامل در اختیار شما قرار خواهند داد.

یکی از فرق های سرور اشتراکی و اختصاصی، می توانیم به سرعت آن اشاره کنیم. از آنجایی که سرعت سایت اهمیت زیادی دارد و همین مورد می تواند برای کاربر یک امتیاز مثب باشد، سرور هایی که به صورت خصوصی سایت شما را پشتیبانی می کنند، دارای سرعت بیشتری هستند، چرا که تنها یک سایت را در اختیار دارند و می توانند خدمات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

در حالی که سرورهای که به صورت مشترک، چندین سایت را میزبانی می کنند به این صورت نیست و گاهی ممکن است سایت شما برای server اولویت نباشد و به همین دلیل سرعت لود برای شما بسیار پایین باشد. در کنار آن منابع محدودی است که در اختیار شما قرار داده می شود.

در این مقاله درمورد تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟ برای شما توضیح دادیم شما می توانید با در نظر گرفتن نکاتی که در خصوص این دو مدل server گفته شد بهترین، پرسرعت ترین، حرفه ای ترین، قوی ترین و ارزان ترین آن را از شرکت خدماتی سرورکلیک خریداری کنید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

5 Comments

  1. موسی زاده 29/03/1399 در 16:08- پاسخ دادن

    برای سایتی که محتوای تصویری و نسبتا سنگین داره چه سروری پیشنهاد میشه

    • حامد رضوی 09/04/1399 در 05:47- پاسخ دادن

      اقای موسی زاده به نظرم از سرور اختصاصی استفاده کنید. سرور های اشتراکی درسته مزیت های زیادی دارن ولی برای سایتی که شما در نظر دارید مناسب نیست. سرور اختصاصی امکانات بیشتری در اختیار شما قرار میده و اینکه به دلیل اینکه سایت شما محتوای تصویری زیادی داره سرعت بالاتری رو میتونید در اختیار داشته باشید.

  2. نظری 28/04/1399 در 06:46- پاسخ دادن

    نظر منم روی سرور اختصاصیه بخاطر اینکه سرعت و امنیت خیلی بیشتر و بالاتره و دیگه تگرانی وجود نداره ولی خب سرور های اشتراکی ممکنه یه سری مشکلاتی برای سایت شما داشته باشه که اصلی ترینش هم همین سواستتفاده و ایناست. اگر هزینه براتون مطرح نیست به شما سرور اختصاصی رو پیشنهاد می کنم. البته که شرکت هاست هم تاثیر زیادی روی این مسائل داره.

  3. پویان فر 16/05/1399 در 07:45- پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید من یه سایت فروشگاهی میخام بزنم که محصولاتم رو داخل سایت بزارم و بفروشم. میخواستم بدونم چه هاستی خوبه بگیرم؟

  4. سعید 16/05/1399 در 07:49- پاسخ دادن

    سلام. یعنی من اگه بخام سرعت سایتم بالا باشه و برای داده هایی که روی سایت دارم امنیت داشته باشم باید از سرور اختصاصی استفاده کنم؟؟ یعنی سرور اشتراکی سرعت پایین تری داره؟

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

انواع لایسنس پلسک
سرور

انواع لایسنس پلسکو قیمت های آن

پلسک یکی از انواع کنترل پنل‌هایی است که امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد. به همین خاطر در انواع سرورهای ویندوزی و لینوکس از آن استفاده می‌کنند. تهیه لایسنس‌های این

ادامه مطلب »
پرسرعت ترین سرور دانلود
وبلاگ

پرسرعت ترین سرور دانلود

پرسرعت ترین سرور دانلود پرسرعت ترین سرور دانلود:  هاست دانلود، هاست کاملی است برای میزبانی فایل های دانلودی وب سایت شما میباشد. این سرویس ها برای کاربرانی مناسب است که

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد