هاست ابری و هاست معمولی چه تفاوتی دارد؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی

هاست ابری و هاست معمولی چه تفاوتی دارد؟

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی : شاید بهتر باشد قبل از هر اقدامی، باید تعریف درستی از هاست داشته باشید و اینکه هاست ابری وهاست معمولی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ با توجه به تعاریفی که وجود دارد، هاست به معنای میزبانی است. در واقع فضایی که اطلاعات و داده های شما بر روی سایت در اینترنت قرار می گیرد و مخاطبان شما از این اطلاعات استفاده می کنند، اصلی ترین وظیفه هاست دریافت و ارسال داده ها و سرویس های مختلف می باشد. بهتر است بدانید که مدیریت آن نسبت به سرورهای دیگر بسیار آسان است و مانند حافظه آنلاین فعالیت می کند.

Cloud Hosting یا میزبانی ابری نوعی از میزبانی است که اساس فعالیت آن بر اساس رایانش ابری می باشد. در این نوع از میزبانی وب سایت ها به جای استفده از منابع سخ افزاری و نرم افزاری یک سرور، از چندین سرور به طور همزمان استفاده میشود. در سرورهای میزبان ابری، داده ها و اطلاعات مورد نیاز در نقاط مختلف جغرافیایی قرار می گیرند، و با استفاده از فناوری های سرورهای مجازی این امکان فراهم میشود؛ تا هر کدام از آنها بخشی از وظیفه میزبانی را بر عهده بگیرند. این ویژگی به عنوان افزونگی در سرور مجازی شناخته میشود، و باعث افزایش کارایی سرویس های میزبانی میشود. هاست ابری نسبت به هاست معمولی برتری بیشتری دارد. دارای انعطاف پذیری بالایی است، و باعث میشود تا صرفه جویی بیشتری در هزینه های خود داشته باشید.

فرق هاست ابری و هاست معمولی چیست؟

همان طور که اطلاع دارید انواع مختلفی از هاست برای میزبانی سایت وجود دارد. که در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم به معرفی هاست ابری و هاست معمولی و تفاوت میان آنها بپردازیم. هاست ابری یا میزبانی وب ابری که اصطلاحا با نام Cloud Hosting شناخته می شود. تفاوت عمده host ابری نسبت به اغلب آنها پایداری و سرعت بیشتر است. که به دلیل کاربرد نرم افزارها و سخت ‌افزار های استفاده شده در این سرویس می باشد. مانند استفاده از وب سرور لایت اسپید و هارد های پرقدرت و سریع SSD در این سرویس است. در این میزبانی کاربر می تواند به صورت لحظه ای مصرف داده های خود را از منابع سرور مثل رم سی پی یو و … مشاهده کند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

فرق هاست ابری و هاست معمولی چیست؟

فرق بین هاست ابری و هاست معمولی چیست؟ اگر به دنبال رقابت در فضای آنلاین هستید باید قبل از هر چیزی یک host مناسب پیدا کنید و سایت خود را بر روی آن میزبانی نمایید. اما سوال اینجاست که چگونه می توانیم هاست مناسبی برای کسب وکار خود انتخاب کنیم؟ هاستینگ می تواند مسئله پیچیده ای برای شما باشد و گزینه های زیادی پیش رویتان قرار گیرد. در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که سردرگم شوید و ندانید برای شروع کار چه نوعی را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم تفاوت میزبان ابری و معمولی را با هم مرور کنیم. این دو گزینه جزو رایج ترین انتخاب هایی است که پیش روی شما قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که برای هر فردی یک انتخاب ویژه می تواند مناسب باشد و هر انتخابی برای هر فردی مناسب نیست. نوع مناسب هاست به نیازهای سایت شما بستگی دارد.

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی چیست؟

این سوال مانند تمام سوالاتی است که در خصوص تفاوت هاست های متنوع برای تمام کاربران به وجود می آید. شما زمانی می توانید یک هاست خوب و پر قدرت برای سایت خود انتخاب کنید، که بتوانید تفاوت و فرق بین آن ها را بدانید.

در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم درمورد تفاوت هاست ابری و هاست معمولی یا همان اشتراکی، مزیت های هاست ابری و معمولی، همچنین معایب آن برای شما عزیزان و طراحان سایت توضیح دهیم. همان طور که می دانید، دارای انواع متفاوتی هستند که هر یک از آن ها می توانند کارایی خاصی داشته باشند.

به همین دلیل توصیه می شود، قبل از خرید هاست مورد نظر، نیاز های خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین host را خریداری کنید. تفاوت بین هاست ابری و معمولی با شناخت کلی هاست برای شما امکان پذیر خواهد بود. پس در ادامه درمورد مختصر توضیحی درمورد آن، انواه آن و کاربرد هایی که دارد خواهیم داد

هاست ابری با هاست معمولی چه فرقی دارد؟

هاست ابری با هاست معمولی چه فرقی دارد؟

طراحان سایت برای اینکه بتوانند، اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود ذخیره و نگه داری کنند، نیاز به فضایی به نام هاست دارند. همان طور که می دانید و قبلا در سایر مقالات به آن اشاره کرده ایم، هاست ها روی فضایی به نام سرور قرار دارند. سرور ها نیز سیستم هایی بسیار بزرگ هستند که به صورت دائم و 24 ساعته به اینترنتی پرسرعت و پرقدرت دائمی متصل شده اند.

شما برای اینکه بتوانید یک سایت به راه اندازید به سیستم مدیریت محتوا و دامنه نیاز دارید. شاید برای شما سوال باشد که دامنه چیست؟ دامنه همان آدرسی است که شما از آن طریق سایت خود را به دیگران معرفی می کنید. زمانی که شما یک سایت ایجاد می کنید باید برای آن یک نام و آدرس منحصر به فرد، جذاب و ساده و یکتا پیدا کنید. تا مردم بتوانند از طریق آن شما را پیدا کنند.

هاست ها با توجه به انواع که دارند در کاربرد های متفاوتی استفاده می شوند. ما به صورت کلی دو نوع هاست داریم:

شما می توانید انواع هاست ها را در این دو نوع با مناسب ترین قیمت از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک خریداری کنید.

درمورد سیستم مدیریت محتوا بهتر است بدانید که این نوع سیستم به گونه های متنوعی در اختیار شما قرار می گیرد و شما با استفاده از آن سایت خود را مدیریت می کنید. توجه داشته باشید که یکی از معیار های انتخاب host می تواند همین سیستم مدیریت محتوا باشد. برای نمونه وردپرس یکی از آن هاست، که شما می توانید برای کارایی راحت تر از هاست وردپرس برای آن استفاده کنید.

هاست ها را می توانید در انواع زیر خریداری کنید:

با در نظر گرفتن نوع سایتی که راه اندازی کرده اید، بهتر است این نوع host ها را از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک خریداری کنید. در ادامه درمورد دو نمونه از بهترین و پربازدید ترین و پرسرعت ترین هاست ها برایتان توضیح خواهیم داد و درنهایت به تفاوت بین آن ها خواهیم پرداخت.

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

خرید هاست ابری، یه عنوان یکی از پرسرعت ترین و پرکاربردترین هاست هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد. وجود این هاست ها به صورت رایگان می تواند جذابیت سفارش را برای مشتری دو چندان کند، اما توجه داشته باشید که همیشه خرید رایگان به صرفه نمی باشد. چرا که ممکن است شما در این راه تمام اطلاعات سایت خود را از دست بدهید.

هاست های ابری دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که همین مورد می تواند به برتری آن ها اضافه کند. هرچه برتری یک host به نسبت دیگری بیشتر باشد، طبیعتا فروش بالاتری خواهد داشت. برای مشاهده قیمت host ابری می توانید به سایت سرورکلیک مراجعه کنید.

مزیت های هاست ابری:

  • به راحتی در دسترس بودن
  • انعطاف پذیری
  • صرفه جویی در هزینه
  • استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزاری
  • عملکرد بیشتر
  • تعمیر و رفع مشکل سرویس ها

پس از اینکه توضیح کوتاه درمورد امنیت Cloud hosting داده شد در ادامه به تمایز بین هاست ابری و معمولی خواهیم پرداخت و قبل از آن برای شما مزیت ها و معایب هاست ابری را مطرح می کنیم. یکی از هم ترین ویژگی هایی که host ابری دارد، استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری موجود در چندین سرور می باشد و دیگر تنها از یک سرور استفاده نمی کند.

این موضوع می تواند یکی از برترین مزیت های Cloud hosting به شمار بیاید. معمولا افرادی که به دنبال سرویس های انعطاف پذیر هستند و می خواهند به منابع گسترده تری دسترسی داشته باشند، به فکر خرید هاست ابری مناسب قیمت و رایگان هستند. که می توانند به شرکت هاست سرورکلیک مراجعه کنند.

معایب Cloud hosting:

  • کاهش امنیت
  • مشکلاتی برای نسخه پشتیبان
  • افزایش برخی از هزینه ها

خرید هاست ابری در نوع ویندوز، یکی از مواردی است که بسیاری از طراحان سایت به آن توجه می کنند، شما می توانید برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود نیز از این نوع host خریداری کنید. در این قسمت درمورد cloud hosting برای شما کاربران توضیح دادیم و مزیت ها و معایبی را مطرح کردیم در ادامه در مورد یکی از پرفروش ترین هاست های موجود در شرکت هاستینگ سرورکلیک برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

هاست معمولی چیست؟

هاست معمولی چیست؟

هاست معمولی یا اشتراکی، یکی از شناخته شده ترین موجود در شرکت خدماتی سرورکلیک می باشد. این نوع به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد معمولا بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. یکی از مهم ترین آن ها استفاده مشترک از هاست که منجر به کاهش هزینه می شود.

همان طور که می دانید هاست ها روی سرور هایی قرار دارند. وقتی می گوییم هاست معمولی یا همان اشتراکی، یعنی تعداد زیادی از هاست روی یک سرور قرار گرفته است که هر کدام از آن ها در اختیار طراحی قرار می گیرد و می تواند سایت آن ها را پشتیبانی کند.

تعداد زیادی هاست معمولی روی یک سرور قرار می گیرد و شما می توانید به صورت اشتراکی و به صورتی که برای شما تعیین شده است از این منابع موجود استفاده کنید. شما برای استفاده از میزان منابعی که دارید باید مقدار مشخصی هزینه پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که ارزان بودن قیمت هاست معمولی یا اشتراکی یکی از بارزترین ویژگی های آن است.

مزیت ها:

  • قیمت ارزان
  • عملکرد راحت تر
  • چندین host روی یک سرور
  • پشتیباتی به صورت خودکار
  • پرداخت هزینه برای منابعی که استفاده کرده اید

معایب :

  • امنیت پایین تر
  • دسترسی به اطلاعات
  • هک شدن سایت و اطلاعات آن
  • کیفیت سرویس دهی متفاوت

در این قسمت از مقاله سایت سرورکلیک، سعی کردیم تا درمورد هاست معمولی یا همان اشتراکی به صورت کامل برای شما توضیح دهیم و مزیت ها و عیب های آن را برایتان بازگو کنیم. حتما شما با شناخت هر یک از این هاست ها می توانید برای خرید هاست، راحت تر تصمیم بگیرید و مناسب قیمت ترین هاست را خریداری کنید. در ادامه به تفاوت کلی هاست ابری و معمولی اشاره می کنیم.

فرق بین هاست ابری و معمولی

چه فرقی بین میزبان ابری و اشتراکی وجود دارد؟

شما با خرید این نوع هاست به امکانات بیشتری دسترسی خواهید داشت و همچنین امنیت سایت بالا می تواند نشان دهنده قابل اعتماد بودن شما باشد. اگر فکر می کنید سایتی که قرار است بعد از مدتی از کار بیفتد و دیگر فعالیتی روی آن انجام نشود و صرفا حتی یک پروژه دانشجویی است به شما میزبان اشترکی را پیشنهاد می کنیم.هاست ابری و هاست معمولی چه تفاوتی دارد؟ Cloud hosting به نسبت هاست معمولی دارای هزینه بیشتری می باشد و تنها دلیلی که دارد این است که می تواند میزان ترافیک بیشتری را مدیریت کند. اگر شما می خواهید به صورت حرفه ای روی سایت خود کار کنید و می خواهید بهترین نتیجه را داشته باشید، می توانید host ابری را خریداری کنید.

اینها به دلیل اینکه ارزان قیمت است محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد. البته توجه داشته باشید که هر چه هزینه آن کمتر باشد، طبیعتا امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می شود، کمتر خواهد بود. یکی از مهم ترین این موارد دسترسی و صرفا از دست رفتن اطلاعات شخصی سایت شما می باشد اما اگر نیاز به عملکرد بالاتری دارید، host ابری بهترین انتخاب خواهد بود. برای مشاوه بهتر می توانید به سایت www.serverclick.com مراجعه کنید.

مزایای ساختار هاست ابری

  • بالاتر رفتن سطح حفاظت از اطلاعات
  • استفاده بهینه از منابع سرور
  • امکان ارتقا و تعمیر سرور بدون خارج شدن از دسترس
  • افزایش سطح قدرت و کارایی
  • عملکرد بهتر در حملات

خرید هاست ابری و هاست معمولی در سایت سرورکلیک

ساختار هاست ابری به اینگونه است که تمامی سرورها بصورت تجمعی وارد سیستم می شود و اطلاعات وب سایت ها به صورت اشتراکی بر روی آنها قرار می گیرد. به این روش که چند نسخه از یک وبسایت در سرورهای دیگر وجود دارد و بصورت موازی باهم میزبانی میشوند. شما می توانید بهترین خرید بهترین هاست ابری و یا معمولی را در سایت سرورکلیک انجام دهید.

هاست ابری برای افرادی که سایت هایی با ترافیک بالا و بازدید کننده زیاد دارند می تواند مناسب باشد. زیرا با توجه به مفهوم  هاست ابری زمانی که بازدید کننده سایت زیاد میشود، پهنای باند کم در سرورهای دیگر می تواند کمک کند و  پهنای باند را تقسیم کند. این موضوع باعث میشود تا سرعت سایت در زمانی که بازدید کننده های زیادی در سایت شما هستند کاهش پیدا نکند و سایت از دسترس خارج نشود. شما می توانید با توجه به نیاز وب سایت خود، خرید بهترین هاست ابری و یا معمولی را از سایت سرورکلیک تهیه کنید.

بررسی تفاوت های هاست ابری و هاست معمولی

  • هاست ابری در مقایسه با هاست معمولی وردپرس از عملکرد فنی و امنیتی بالای برخوردار می باشد.
  • وردپرس بهینه سازی های قابل توجه ای در بخش مختلف فضای مدیریت خود دارد.
  • تمامی سرورها برای وردپرس استاندارد سازی شده اند.
  • سرویس های وردپرسی معمولا فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتر در اختیار شما قرار می دهند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

5 Comments

  1. سوگل بهمنی 21/03/1399 در 13:24- پاسخ دادن

    سلام
    من یه مدت بود سایت فروشگاهی داشتم و از هاست ابری براش استفاده کردم که الان خیلی پشیمونم البته. چون واقعا هیچ کاربردی براش نداشت انگار. حالا باز میخام اوکی کنم این سایت فروشگاهی رو میخام بدونم از چه هاستی استفاده کنم بهتره؟

  2. سمانه امیری 09/04/1399 در 04:46- پاسخ دادن

    روزتون بخیر
    من میخام یه سایت آموزشی وردپرس راه اندازی کنم که بتونه وبینارهای اموزشی رو هم به خوبی ساپورت کنه. الان نمیدونم چه هاستی تهیه کنم . برای همچین فروشگاهی هاست ما باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

  3. پویا امینی 09/04/1399 در 04:48- پاسخ دادن

    واسه سایت وردپرسی که که تمرکز زیادی روی فروش فیلم و آموزش و اینا داره از چه هاستی استفاده کنیم بهتره؟ من نظر خودم روی هاست فروشگاهی بود ولی الان بعید میدونم مناسب باشه؟ شما چی پیشنهاد می کنید؟

  4. حمیدی 16/04/1399 در 18:39- پاسخ دادن

    من واسه سایتم از هاست ابری استفاده کردم خیلی خوب نبود، بعد از یه مدت مجبور شدم تغییرش بدم و الان از هاست اشتراکی استفاده میکنم. سرعت و اینا هم خوبه نسبتا.

  5. عزتی 16/04/1399 در 18:41- پاسخ دادن

    من ولی از هاست اشتراکی واسه سایتم استفاده کردم بعد از یه مدتی همه اطلاعات سایتم سرقت شد. حالا نمیدونم بخاطر هاست بوده یا شرکت خدمات و پشتیبانی که به خوبی انجام نشده…

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خدمات هاستینگ
وبلاگ

خدمات هاستینگ چیست؟

خدمات هاستینگ چیست؟ میزبانی وب یا (web hosting) یک بستر اصلی برای استفاده از وب سایت را فراهم می کند. دارا بودن کیفیت در ارائه خدمات هاستینگ و ثابت بودن

ادامه مطلب »
آیا اتاق سرور اشعه دارد
سرور

آیا اتاق سرور اشعه دارد؟

اتاق سرور به محلی گفته می‌شود که تجهیزات مربوط به نگهداری اطلاعات مهم هر سازمانی در آن جای دارد. از این رو اهمیت این اتاق از بعد مختلف مطرح می‌شود.

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد