نحوه اتصال SSH به سرور

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نحوه اتصال SSH به سرور

نحوه اتصال SSH به سرور موضوعی است که در این نوشته تصمیم آموزش آن را داریم. همان طور که می دانید کاربر با استفاده از Secure Shell یا همان SSH می تواند با سرورهای مجازی لینوکسی و یا سرورهای اختصاصی ارتباط برقرار کند. در واقع با استفاده از SSH، کاربر برای اجرا کردن دستورات روی سرور نیازی به دسترسی فیزیکی به سرور نخواهد داشت. با توجه به اهمیت و مزایای این نوع اتصال پیشنهاد می کنیم اتصال به سرور از طریق ssh را حتما بیاموزید و به کار ببرید.

سرور کلیک با ارائه آموزش های مفیدی مانند آموزش نحوه استفاده از ssh و اتصال به سرور، آموزش نحوه ویرایش تنظیمات فایل Hosts در ویندوز و کاربرد آن، آموزش نحوه بکاپ گیری از دایرکت ادمین، آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت و … به شما در راه اندازی و مدیریت حرفه ای سایت کمک زیادی می کند.

نحوه اتصال SSH به سرور

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

SSH چیست؟

پیش از اینکه نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس را آموزش دهیم بهتر است به طور کلی به سوال SSH چیست؟ پاسخ دهیم. Secure Socket Shell یا همان SSH این امکان را برای شما فراهم می کند تا اتصال به سرور را از طریق رابط کاربری متنی و دستورات انجام دهید. در واقع با اتصال از طریق ssh برای ایجاد تغییرات در سرور کافی است تا دستورات مورد نظر خود را در کلاینت و سیستم لوکال تایپ کنید.

نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس مشروط به برقراری موارد خاصی است. برخی از مهم ترین شروط لازم برای اتصال به سرور از طریق ssh عبارتند از :

  • در اختیار داشتن نام دستگاه راه دور یا آدرس IP آن
  • مجوز ارتباط از راه دور باید در قسمت تنظیمات فایروال فعال باشد.
  • روشن بودن دائمی و اتصال سیستم راه دور به شبکه
  • دریافت تمامی مجوزهای مورد نیاز جهت اتصال به سیستم از راه دور
  • فعال بودن برنامه ‌های سمت سرور و کلاینت

 

اتصال به سرور از طریق ssh

آموزش نحوه استفاده از ssh و اتصال به سرور

در قدم اول برای اتصال از طریق ssh نیاز به دانلود نرم افزاری مانند نرم افزار Putty دارید. بعد از اجرا کردن این نرم افزار پنجره ای برای شما باز می شود که یک فیلد با عنوان ( or IP address ) Host Name باز می شود که باید در این فیلد نام سرور یا IP خود را وارد کرده و  Open را کلیک کنید. در فیلد روبرویی که مربوط به Port می باشد به صورت پیش فرض عدد 22 وارد شده است. اما توجه داشته باشید که اگر برای SSH در سرور شما Port خاصی تعریف شده باید آن را در این فیلد به جای عدد 22 وارد کنید.

بعد از انجام مراحل بالا جهت اتصال ssh ممکن است پیام امنیتی PuTTY Security Alert به شما ارسال شود. در صورت مشاهده این پیام کافی است تا روی Yes کلیک کنید.

در مرحله دوم نحوه اتصال SSH به سرور، صفحه ای سیاه رنگ خواهید دید که باید در آن نام کاربری خود را وارد کنید. چند دقیقه بعد از زدن Enter کیبورد، رمز عبور از شما خواسته می شود و شما باید رمز عبور خود را با دقت وارد نمایید و باز هم روی Enter کلیک کنید.

به این ترتیب شما می توانید مدیریت و کنترل از راه دور سرور دیگری را به عهده بگیرید. یکی از مزایای اصلی این اتصال امن بودن آن است.

آموزش نحوه استفاده از ssh و اتصال به سرور

در واقع نوع سیستم عامل در نحوه ssh زدن تأثیر دارد. شما می توانید برای خرید هاست لینوکس، خرید هاست ویندوزی، خرید هاست دانلود، خرید هاست وردپرس و … از خدمات سرور کلیک استفاده کنید.

نحوه اتصال به SSH درسرور لینوکس

می توانید از ابزار OpenSSH برای اتصال به SSH درسرور لینوکس استفاده کنید. برای نصب OpenSSH باید به طور همزمان هم در سیستمی که می خواهید از طریق آن اتصال را برقرار کنید و هم در سرور، به ترمینال دسترسی داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که کلاینت SSH در برخی از توزیع‌ های لینوکسی به صورت پیش فرض نصب می باشد. برای اطمینان از این موضوع که کلاینت SSH نصب شده است یا نه باید صفحه ترمینال را باز کرده و دستور ssh را تایپ و Enter را فشار دهید. اگر این کلاینت در سرور لینوکس شما نصب شده باشد پیامی برای شما ارسال می شود.

بعد از اینکه ابزار OpenSSH را در سرور و همچنین در کلاینت نصب و راه اندازی کردید، برای اتصال ssh باید دستور ssh your_username@host_ip_address را در ترمینال SSH اجرا کرده و کلید Enter را را بفشارید.

حالا باید رمز عبور خود را با دقت وارد کرده و باز هم Enter را بزنید. در این هنگام ممکن است سوالی با محتوای تمایل یا عدم تمایل به ادامه دادن به اتصال برای شما ارسال شود که باید بعد از تایپ کردن yes، Enter را بزنید. (البته این پیام در اتصال های بعد از بار اول ارسال نمی شود. )

با استفاده از این نحوه اتصال SSH به سرور، کلید انگشت نگاری ECDSA،  از راه  دور امکان اتصال به سرور را پیدا خواهید کرد. پس طبق این توضیحات متوجه شدید که نحوه اتصال به SSH درسرور لینوکس به مولفه ای در سمت سرور و همچنین مولفه ای در سمت کلاینت نیاز دارد.

نحوه ssh زدن

برخی از مهم ترین مواردی که در مشکلات مربوط به  اتصال به ssh باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از :

  • اطمینان از درست و کامل وارد شدن IP سیستم راه دور
  • اطمینان از نصب درست و کامل نرم افزار SSH
  • مطمئن شوید پورتی که در آن به SSH daemon درخواست می دهید اشتباه هدایت نمی شود.
  • اطمینان از درست وارد کردن رمز عبور و همچنین نام کاربری

نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس

جمع بندی

در این نوشته اتصال به سرور از طریق ssh را به طور کامل توضیح داده ایم. همان طور که اشاره کردیم نحوه اتصال به SSH درسرور لینوکس بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی از مزایای اتصال به ssh بهره ببرید. اتصال ssh به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید بدون دسترسی فیزیکی به سرور و از راه دور، سرور خود را کنترل و مدیریت کنید. نحوه ssh زدن به سرور با استفاده از از برنامه ‌های کلاینت – سروری می باشد.

در آموزش نحوه استفاده از ssh و اتصال به سرور به این نکته اشاره کردیم که نرم افزار PuTTY یکی از مطرح ترین نرم افزارهایی می باشد که برای متصل شدن به  سیستم عامل ویندوز می توانید از آن استفاده کنید. نحوه اتصال به ssh سرور لینوکس با استفاده از برخی ابزارهای خاص مانند OpenSSH می باشد.

اگر شما مدیر شبکه و سیستم هستید آموزش نحوه ssh زدن برای شما بسیار مفید است و به شما کمک می کند تا به طریقی کاملا ایمن سیستم خود را از راه دور به راحتی کنترل کنید. اتصال از طریق ssh به صورت نصب یک برنامه به روی سیستم است که ارتباط با یک سیستم یا سرور دیگر را برای شما امکان پذیر می کند.

مجموعه سرور کلیک به عنوان بهترین شرکت هاستینگ در ایران علاوه بر خدماتی که در زمینه خرید سرور مجازی اقتصادی، خرید هاست فروشگاهی، خرید هاست ارزان cpanel، خرید هاست اپلیکیشن و …. با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می کند، با ارائه آموزش های حرفه ای به شما کمک می کند تا به سوالات مهمی مانند تفاوت سرور اختصاصی و اشتراکی چیست؟ هاست ابری و هاست معمولی چه تفاوتی دارد؟ سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ و … نیز پاسخ دهید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

هاست سی پنل چیست؟
وبلاگ

هاست سی پنل چیست؟

هاست سی پنل چیست؟ هاست سی پنل چیست : یکی از محبوب ترین کنترل پنل های میزبانی وب یا همان وب هاستینگ می باشد. سی پنل مبتنی بر سیستم عامل

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد