ویندوز سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

سرور ویندوز چیست؟

 

ویندوز سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

ویندوز سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

برای پاسخ دادن به این سوال که windows server یا ویندوز سرور چیست ؟ می توان گفت که سیستم عامل شرکت مایکروسافت سرور ویندوز یکسری از سیستم عامل های سرور کلاس می باشد، که به اشتراک گذاشتن خدمات با چند کاربر و کنترل گسترده ای از ذخیره سازی داده ها، برنامه های کاربردی و شبکه های مشترک طراحی شده است. با گسترش ویندوز شرکت مایکروسافت دو نوع خط سیستم عامل را تعریف کرد، که توسط آنها توانست بسیاری از مشکلات افراد را در زمینه ویندوز سرور برطرف کند. در ابتدا نمی توان تفاوت بین ویندوز سرور یا وندوز معمولی را تشخیص داد. زیرا دسکتاپ هر دوی انها بسیار بهم شباهت دارند، و آیکون های آن بهم شباهت دارند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

تمام نسخه های ویندوز با یک نسخه از ویندوز قابل استفاده کاربران متناظر هستند و برای نمونه ویندوز سرور XP می باشند. از آنجایی که ویندوز سرور و سیستم عامل ویندوز کدبیس مشترکی دارند، می توانید اغلب کارکرد ها را بر روی هر دو آنها داشته باشید. همچنین می توانید برنامه هایی مانند مرورگر یا ادیتور عکس را روی ویندوز سرور دانلود و نصب کنید. و بسیاری از برنامه های اولیه را مانند نوت پد را در نسخه ویندوز سرور بگنجانید. شما می توانید برای خرید ویندوز سرور به سایت سرورکلیک مراجعه کنید و با توجه به نوع سیستم عامل خود بهترین آن را خریداری کنید.

ویندوز سرور چیست و چه مزایایی دارد؟

سرور ویندوز یک میزبان مجازی با سیستم عامل قدرتمند می باشد که دسترسی کامل برای انجام هر موردی روی این سرورها برای شما فراهم میشود. به این صورت که با پرداخت هزینه کمتر نسبت به سرور اختصاصی می توانید یک سرور مجازی ساز قوی همراه با منابع سخت افزاری خواهید داشت. می توانید سیستم عامل ویندوز مورد نظرتان را روی آن نصب کنید و با دسترسی کنترل پنل به آن متصل شوید و بدون هیچ محدودیتی برنامه های خود را مدیریت کنید.

سرور مجازی یا Windows Server چیست؟ این سوال یکی از سوالاتی است که امروز می خواهیم در این مقاله از سایت سرورکلیک به آن بپردازیم. در این مقاله می خواهیم درمورد تفاوت سرور ویندوز و معمولی، انواع ویندوز سرور ها، سرور ویندوز چیست؟ خرید سرور ویندوز ارزان و… برای شما توضیح دهیم. پس در این مقاله با سرورکلیک همراه باشید تا بتوانیم بهترین اطلاعات را در خصوص Windows Server در اختیار شما قرار دهیم.

همان طور که می دانید میزبان مجازی یکی از اعضای خانواده مایکروسافت است، به صورت کلی این شرکت نسخه های ویندوز خود را به دو صورت خانگی و مخصوص برای سرور به کاربران ارائه می کند، برای نمونه می توانیم به ویندوز 10 و ویندوز سرور  2016 اشاره کنیم که هر یک از آن ها کاربرد های متفاوتی را دارند و می توانند میزبانی چندین و حتی یک سایت را برعهده داشته باشند، به همین دلیل در ادامه این مقاله درمورد میزبان مجازی و انوع آن برای شما توضیح خواهیم داد.

ویندوز سرور چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از ویندوز سرور

  • نرم افزار های مدیریت سازمانی
  • اکتیو دایرکتوری
  • DHCP
  • File & Storage
  • سرویس آپدیت ویندوز

ویندوز سرور چیست ؟

سرور ویندوز یا همان windows server جزئی از خانواده شرکت مایکروسافت است که این روز ها محبوبیت بسیار زیاد یدر بین مردم پیدا کرده است. سرور مجازی، به عنوان یکی از قوی ترین و حرفه ای ترین سیستم عامل های تحت سرور به حساب می آید. سرور مجازی از همان ابتدا یعنی سال 2000 که به خانواده بزرگ مایکروسافت پیوست، محبوبیت خود را تا حدود زیادی افزایش داد.

یکی از مهم ترین مواردی که توانست محبوبیت را افزایش دهد، رول ها و فیچرها در سیستم عامل بود، چرا که به مدیران شبکه کمک می کرد تا بتوانند راحت تر کارهای پشتیبانی و مدیریت سایت های خود را انجام دهند. همان طور که می دانید، Microsoft برای اینکه رضایت کاربران خود را به دست آورد، هر 4 سال یک بار جدید ترین نسخه ویندوز خود را در اختیار مردم قرار می دهد.

با توجه به پیشرفتی که شرکت مایکروسافت در این زمینه داشته است، رول های بسیاری برای این نوع سیستم عامل های ویندوز در نظر گرفته شده اند، که هر یک از آن ها با توجه به کاربردی که دارند می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند و برای کاربران در رده های مختلف منحصر به فرد هستند.

سرور مجازی یا همان ویندوز سرور، معمولا برای کارهای تجاری کاربرد دارد و مایکروسافت آن را مخصوص سرورهای خاص و بزرگ تولید کرده است. اولین بار در سال 2003 ساخته شد و پس از آن هر 4 سال یک بار نسخه جدید آن وارد بازار شد. سرور های معمولی و ویندوز هایی که تمام ما بر روی سیستم های خود داریم و با استفاده از آن کارهای روزمره خود را انجام می دهیم، سرورهای معمولی هستند. اما سرورهایی که برای کارهای بزرگ تجاری استفاده می شوند، همان windiws server است.

ویندوز سرور چیست ؟

ویندوز سرور به چه دردی می خورد؟

تا اینجا به سوال windows server چیست؟ پاسخ دادیم. همچنین توضیح دادیم که وظیفه ویندوز سرور چیست؟ در این بخش از این مقاله قصد داریم تا توضیحات کاملی در مورد کاربرد ویندوز سرور و قابلیت های ویندوز سرور ارائه دهیم. مهم ترین مورد کاربرد ویندوز سرور مربوط به خدمات سرویس دهی آن می باشد.

از جمله قابلیت های ویندوز سرور می توانیم به مواردی مانند ارائه سرویس DNS، دریافت و ارسال ایمیل، خدمات نمایش وب سایت، دیتابیس سرور و …. اشاره کنیم. خصوصیات ویندوز سرور به گونه ای طراحی و اجرا شده است که شما می توانید به طور همزمان از تمامی این قابلیت ها بهره ببرید. برخی از ابزارها و سرویس هایی که می توانید روی انواع ویندوز سرور نصب و راه اندازی کنید عبارتند از :

  • File storage
  • Printer Service
  • DHCPT
  • Active Directory
  • و ….

انواع ویندوز سرور ها:

  • Windows Server 2000
  • Windows Server 2033
  • Windows Server 2008
  • Windows Server 2008 R2
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2012 R2
  • Windows Server 2016

برای اینکه بدانید کدام ویندوز سرور بهتر است برخی از ویژگی های تعدادی از این انواع مختلف ویندوز سرور را به طور مختصر بیان خواهیم کرد. به این ترتیب پاسخ سوال سرور ویندوز چیست؟ و همچنین ویندوز سرور به چه دردی می خورد؟ نیز برای شما روشن تر خواهد شد.

  • قابلیت های ویندوز سرور 2019: Windows Admin Center، کنترل سرویس‌ های در حال اجرا روی چندین سرور، مدیریت عملکردها، پیکربندی و …
  • قابلیت های ویندوز سرور 2016: Nano Server، امنیت بالا، Network Controller، قابلیت مدیریت دستگاه ‌های شبکه و …
  • قابلیت های ویندوز سرور 2012 : Hyper-V Replica، سوئیچ مجازی Hyper-V و …
  • قابلیت های ویندوز سرور 2008 R2 : انتقال از ویندوز ویستا به 7، پشتیبانی قوی از Group Policy ها در بخش اکتیو دایرکتوری و …
  • قابلیت های ویندوز سرور 2008 : ارتقا در اکتیو دایرکتوری، پیشرفت در Hyper-V و ….

سرورهای ویندوز در سال های مختلفی ساخته شده اند و هر ساله نسخه های جدید آن برای انجام کارهای تجاری در اختیار مدیران شبکه قرار می گرفته است. در ادامه درمورد فرق میزبان مجازی و معمولی برای شما عزیزان توضیح دهیم. پس در ادامه به سرورکلیک همراه باشید.

تفاوت ویندوز سرور با سرور معمولی چیست؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که ویندوز سرور چیست و چه کاربردی دارد ؟ چگونه با آن کار کنیم؟ سرعت و نصب آن به چه صورت هست؟ آیا به صورت رایگان می توانیم از آن استفاده کنیم؟ تنظیمات و تعمیرات آن به چه صورت است و در آخر تفاوت آن با یک سرور معمولی در چیست و ما کاربران معمولی از کدام server ها استفاده کنیم.

در این قسمت می خواهیم تنها به یکی از سولات شما پاسخ دهیم، چرا که با پاسخ دادن به همان یک سوال شما می توانید به تمام سولات خود درمورد ویندوز سرور دست پیدا کنید. پس در ادامه به تفاوت های میان آنها اشاره خواهیم کرد.

اگر شما به صورت کلی با این دو نوع ویندوز روبه رو شوید نمی توانید تشخیص دهید که کدام ویندوز معمولی و کدام یک میزبان ویندوزی است. چرا که صفحه اصلی آن ها کاملا به یکدیگر شبیه است و آن ها از یک کد برای پیاده سازی و عملکرد برنامه ها استفاده می کنند.

شما می توانید از سرور مجازی برای کارهایی تجاری بزرگ استفاده کنید و به دلیل اینکه مانند یک سرور لینوکس است، نصب تمام برنامه های ویندوز روی آن امکان پذیر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که این سرور وینداز، دارای تمام ابزار های پایه روی خود می باشد و نیازی به نصب نیست.

سرور مجازی به دلیل اینکه برای کارهای مدیریتی و تجاری بزرگ استفاده می شود، نرم افزار های پیشرفته تری دارد که می توانیم به Active Directory,DHCP,File and Storage,Print Serviced و Windows Update Services اشاره کنیم. این نرم افزارها هرکدام می توانند وظایف متفاوتی داشته باشند و برای آن ضروری هستند.

تفاوت ویندوز سرور با سرور معمولی چیست؟

مزیت های یک سرور مجازی:

  • عملکرد قابل اطمینان
  • قیمت مناسب
  • کنترل کردن
  • شخصی سازی
  • حفاظت از اطلاعات
  • رشد منابع

چگونه فضای میزبانی مناسب وب سایت خود را انتخاب کنید ؟

جدا از تفاوت های فنی و نرم افزاری هاست لینوکسی و هاست ویندوزی که باعث می شود بین طرفداران هر کدام از این سرویس ها بحث باشد ، انتخاب هاست مناسب وب سایت ، به زبان برنامه نویسی وب سایت بستگی دارد.

بهترین ویندوز سرور کدام است؟

در این مطلب پاسخ برخی از مهم ترین سوالات خود در این زمینه مانند مایکروسافت ویندوز سرور چیست؟ ویندوز سرور به چه دردی می خورد؟ کدام ویندوز سرور بهتر است؟ وظیفه ویندوز سرور چیست؟ و … را به طور کامل دریافت کردید. طبق توضیحاتی که ارائه شد متوجه می شویم که اینگونه سرورها با نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز ارائه میشود. برحسب نیاز خود و برنامه ای که بر روی سرور اجرا خواهید کرد می توانید سرور مجازی ویندوز خود را در موقعیت های مختلف تهیه کنید.

در صورتی که برای مدیریت سایت های خود نیاز به امکانات بیشتری از هاست و دسترسی admin برای میزبان ویندوز خود دارید و از طرفی امکان پرداخت هزینه تهیه سرور اختصاصی را ندارید می توانید از Windows Server استفاده کنید.

خرید ویندوز سرور در سایت سرورکلیک

توجه داشته باشید که، معمولا دارای محدودیت سخت افزاری کمتری می باشد.افرادی که به صورت حرفه ای با سیستم کار می کنند، نخواهند توانست به راحتی با windows server ارتباط بگیرند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای آن ها ویندوز معمولی می باشد. قیمت ویندوز سرور طبیعتا کمتر از نوع معمولی نخواهد بود چرا که برای چندین نفر را پشتیبانی می کند. شما می توانید برای خرید سرور مجازی ایران تحویل آنی به سایت www.serverclick.com مراجعه کنید. همچنین می توانیم از سرور های مجازی و سرور های اختصاصی نیز استفاده کنید.

سرور مجازی ویندوز یک نوع سرور با سیستم عامل قدرتمند مایکروسافت ویندوز سرور می باشد. و دسترسی کامل برای اعمال هر مورد روی این سرورها را برای شما ایجاد می کند. به همین دلیل با پرداخت هزینه کمتر نسبت به یک سرور اختصاصی می توانید یک سرور مجازی قوی همراه با منابع سخت افزاری قدرتمند داشته باشید. شما می توانید نسخه سیستم عامل ویندوز سرور مورد نظر خود را بر روی آن نصب کنید و با دسترسی admin به سرور متصل شوید و بدون هیچ محدودیتی پروژ های خود را به راحتی مدیریت کنید.

جمع بندی

در این نوشته اطلاعات کاملی در مورد خصوصیات ویندوز سرور ارائه شد و با بررسی انواع ویندوز سرور به سوال windows server چیست؟ و همچنین وظیفه ویندوز سرور چیست؟ پاسخ دادیم. آشنایی با  انواع ویندوز سرور به شما کمک می کند تا بدانید کدام ویندوز سرور بهتر است.

همان طور که در پاسخ به سوال مایکروسافت ویندوز سرور چیست؟ اشاره کردیم ویندوز سرور یک نسخه از سیستم‌ عامل‌ ویندوز مایکروسافت می باشد. کاربرد ویندوز سرور این است که خدمات را میان چندین کاربر به اشتراک می گذارد. خصوصیات ویندوز سرور به طور اختصاصی برای استفاده سرورها طراحی شده است. در واقع قابلیت های ویندوز سرور متناسب با نیازی های مصارف سازمانی و تجاری می باشد.

شما برای خرید سرور ویندوز، خرید هاست ارزان cpanel، خرید هاست پرسرعت، خرید سرور ادوبی کانکت، خرید سرور اختصاصی،  خرید هاست ویندوزی، خرید سرور مجازی پر سرعت، خرید هاست دانلود و … می توانید از خدمات مجموعه سرور کلیک به عنوان بهترین شرکت هاستینگ در ایران بهره ببرید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

5 Comments

  1. امیرعباس 09/04/1399 در 06:30- پاسخ دادن

    من میخام واسه خرید و فروش دامنه یه سایت بزنم به نظر شما هاست رایگان خوبه و کفایت میکنه یا نه؟
    برای شروع چی پیشنهاد می کنید؟
    ممنون از اطلاعاتتون..

  2. نهالی 16/04/1399 در 18:19- پاسخ دادن

    خاستم بدونم شرکت شما سرور مجازی رایگان رو امنیتش رو تضمین میکنه و اینکه پشتیبانی از سرور مجازی به چه صورت انجام میشه؟

  3. صابر 16/04/1399 در 18:20- پاسخ دادن

    سرعت سرور مجازی به نسبت سرور اشتراکی و خصوخصی چه جوریه؟ کدوم سرعت بیشتری دارن؟

  4. امید 01/11/1399 در 20:51- پاسخ دادن

    با عرض سلام و خسته نباشید بنده میخواستم تمام مطالب این وب سایت را برای دانشگاه خود به عنوان تحقیق اراعه دهم آیا شما راضی هستید که تمام متن این مطلب را کپی کنم و منشر کنم البته با ذکر منبع و درج آدرس این مطلب در فایل نوشتاری خود ممنون میشم که هر چه زود تر جواب بدهید زیرا تا جمعه برای اراعه وقت دارم سپاس از زحمات شما

    • modir2 02/11/1399 در 06:35- پاسخ دادن

      سلام
      با ذکر منبع بلامانع می باشد
      موفق باشید

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

هاست اشتراکی ایران
وبلاگ

هاست اشتراکی ایران

هاست اشتراکی چیست؟ زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یک وبسایت دارید، انتخاب پلن هاستینگ وب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید محتوای مورد نظر خود را

ادامه مطلب »
خرید هاست ارزان cpanel با کیفیت بالا
وبلاگ

خرید هاست ارزان cpanel

خرید هاست لینوکس cpanel خرید هاست ارزان cpanel یکی از بهترین سرویس های میزبانی  در سایت سرورکلیک می باشد. قیمت میزبان cpanel در این سایت بسیار مناسب می باشد. سرویس

ادامه مطلب »
وبلاگ

خرید سرور مجازی برای ترید

گسترش بازارهای سرمایه باعث شده افراد زیادی مایل به فعالیت در آن باشند. اما لازمه‌ی این فعالیت اتخاذ یک مسیر ایمن و مناسب برای حضور در بازارهای سرمایه‌ای جهان است.

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد