ریدایرکت دامنه http به https با فایل htaccess در هاست

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

ریدایرکت http به https با استفاده از htaccess

ریدایرکت http به https با استفاده از htaccess

در این مقاله از بخش آموزشی سایت سرور کلیک با نحوه انتقال یک سایت از http به https است در خدمت شما هستیم ، بسیاری ار کاربران برای امنیت وب سایت خود از گواهینامه ssl استفاده میکنند و تمایل دارند که آدرس های وب سایت آنها به صورت خودکار با حالت https آورده شود. برای انجام این تنظیمات میتوانید از فایل Htaccess که در هاست لینوکس شما وجود دارد استفاده کنید.

نحوه ریدایرکت http به https با استفاده از فایل htaccess

در این آموزش ریدایرکت http به https را در CPanel را به شما خواهیم آموخت، در طول این آموزش درصورتی که در انجام هریک از کارها مشکل داشتید به تصاویر موجود در محتوا توجه بیشتری کنید، یا اینکه در بخش کامنت های این مقاله با ما در میان بگذارید تا به سرعت به شما پاسخ دهیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

مدیریت فایل در سی پنل

مدیریت فایل در سی پنل

1- وارد فضای هاست خود شوید.

ابتدا وارد فضای هاست لینوکس خود شوید. درصورتی که نمی دانید چگونه به فضای هاست cpanel خود وارد شوید از هاستینگ و سایتی که هاست خود را خریداری کرده اید و اگر از سرور کلیک هاست خود را تهیه کرده اید از پشتیبانی سرور کلیک اقدام به پرسش چگونگی ورود به cpanel کنید. پشتیبانی هاستینگ یک آدرس، یوزر نیم سی پنل و پسورد آن را در اختیار شما خواهد گذاشت که با این دسترسی ها میتوانید وارد هاست لینوکس خود در محیط Cpanel شوید.

فایل Htaccess در فایل منیجر سی پنل

فایل Htaccess در فایل منیجر سی پنل

2- فایل htaccess را در فایل منیجر سی پنل پیدا کنید.

به بخش فایل منیجر سی پنل هاست خود وارد شوید، به بخش Public_html یا همان روت هاست وارد شوید و سپس فایل htaccess را پیدا کنید، در تصویر مکان این فایل مشخص شده است. مراقب باشید که فایل دیگری را ویرایش یا حذف نکنید، سایت شما از تغییرات ایجاد شده در فضای روت هاست به سرعت تاثیر می پذیرد و می تواند دچار مشکل شود.

ادیت کردن فایل htaccess در Cpanel

ادیت و ویرایش فایل htaccess در Cpanel

3- فضای ویرایش کد را باز کنید.

فایل Htaccess را در روت هاست یا همان بخش Public_html یافته، سپس روی فایل راست کلیک کرده و Edit را بزنید تا صفحه ویرایشگر کد برای شما باز شود. دقت داشته باشید که هیچ کدی را نباید در این بخش حذف یا دستکاری کنید. تنها باید کد های داده شده را در این فایل قرار دهید. در صورتی که فایل htaccess را نداشتید از منوی فایل منیجر چک کنید که برخی فایل ها را بصورت hiden قرار نداده باشد و درصورتی که به این صورت بود تیک آن بردارید تا نمایش داده شوند. درصورتی که بازهم فایل htaccess را نداشتید، در روت هاست یک فایل htaccess ایجاد و کد ها را درون آن قرار دهید.

4- کد را در ویرایشگر جایگزین کنید.

پس از باز شدن ویرایشگر کد فایل Htaccess، کد زیر را کپی کرده و در آن قرارداده و فایل را سیو نمایید و سپس سایت را همراه با http آزمایش کنید، در صورتی که بدون مشکل این عملیات را انجام داده باشید اینبار سایت بر روی https باز خواهد شد.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off 
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

نکته: توجه داشته باشید که، اگر فایل htaccess. در هاست شما وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید و بعد از اینکه کدهای بالا را درون فایل قرار دادید در مسیر public_html هاست آپلود کنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

2 Comments

  1. امیررضا 11/11/1399 در 05:24- پاسخ دادن

    ممنون از مقاله خوب و خلاصه تون، به راحتی تونستم ریدایرکت http به https رو از روی Cpanel انجام بدم.

  2. تشکری 09/04/1401 در 12:22- پاسخ دادن

    ممنون توضیحات خوبتون تشکر

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد