در خرید هاست لینوکس، به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نکات مهم در خرید هاست لینوکس
نکات مهم در خرید هاست لینوکس

نکات مهم در خرید هاست لینوکس

راهنمای خرید هاست لینوکس مناسب و درجه یک: هاست ها یکی از مهم ترین پیش نیاز های طراحی و افتتاح یک سایت است و در واقع هاستی که شما برای وب سایت خود خریداری می کنید، پایگاه داده های شما در دنیای بزرگ و بی پایان وب است. یکی از انواع معروف هاست که طرفداران بسیار زیادی در جهان دارد، هاست لینوکس می باشد. اما در خرید یک هاست لینوکسی خوب و با کیفیت، نکاتی وجود دارد که باید آنها را بشناسید و معیار های خود را نسبت به آنها تشکیل دهید و سپس خرید هاست لینوکسی را انجام دهید.

در ادامه این مقاله در وب سایت خرید هاست سرور کلیک؛ قصد داریم تا به 10 نکته بسیار مهم در راهنمایی خرید هاست لینوکس مناسب و درجه یک اشاره کنیم.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

 

چرا هاست لینوکس؛ تفاوت هاست لینوکس با بقیه انواع هاست چیست؟

هاست های لینوکسی نیز همان مشخصه های هاست های دیگر را دارد؛ فقط با یک تفاوت بسیار بزرگ. احتمالا می دانید که سیستم عامل لینوکس، یک سیستم عامل خاص است که از 0 تا 100 آن را می توان تغییر داد. لینوکس به معنی واقعی کلمه متن باز ترین سیستم عامل جهان است. هاست های لینوکسی نیز به همین شکل هستند و شما می توانید همه چیز هاست خود را تغییر دهید و از کنترل کردن آن ره روش خود لذت ببرید.

 

معیار و راهنمای خرید هاست لینوکس مناسب و درجه یک

تقریبا 99 درصد از شرکت های هاستینگ، ویژگی های وسوسه برانگیزی برای هاست های خود و خدماتی که قرار است به شما ارائه بدهند، انتخاب می کنند تا شما خرید خود را از آنها انجام دهید. برخی از این آپشن ها نیز بسیار خوب و مهم هستند، ولی برخی از آنها فقط برای به دام انداختن شماست. در ادامه تلاش داریم تا درباره 10 معیار انتخاب بسیار مهم در خرید هاست لینوکس صحبت خواهیم کرد.

 

1) شناخت نیاز های سایت

اولین و مهم ترین موضوعی که در خرید هاست باید به آن دقت داشته باشید، این است که نیاز های وب سای خود را بشناسید. در این بخش باید سوالاتی از این قبیل از خود بپرسید که برای مثال «قصد طراحی چه نوع سایتی را دارید؟»، «حجم ترافیک و بازدید سایت شما چقدر خواهد بود؟»، «به چه مقدار فضای میزبانی برای آپلود فایل نیاز دارید؟» یا «آیا نیاز به پشتیبانی از برنامه یا اسکریپت خاصی را دارید؟»

جواب سوالات بالا از مهم ترین مشخصه ها و معیار های شما در خرید یک هاست لینوکسی است. نکته دیگر نیز در خرید هاست لینوکس، این است که این نوع از هاست؛ میزبانی از سایت هایی که برنامه ها و زبان های ویندوزی، مانند ASP و دیتا بیس MSSQL نیاز دارند، را پشتیبانی نمی کند.

آپ تایم هاست

2) مقدار پایداری سرور هاست

برای متوجه شدن این معیار، باید اول مفهوم Uptime را بشناسید.

Uptime یا پایداری یک سرویس به این معناست که سرور شما در چند درصد از تایم شبانه روز، توانایی در دسترس بودن را دارد.

ممکن است افراد مختلف در همه جای کره زمین، قصد بازدید از سایت شما را داشته باشند. پایداری سرور هاست شما باید بالا باشد تا اگر شخصی در ساعت نامتعارفی برای ما (برای مثال 5 صبح) قصد بازدید از سایت شما را داشت بتواند این کار را انجام دهد. به عنوان مثال اگر یادتان باشد، گاهی برخی از شلکه های تلویزیونی، بعد از ساعت 12 یا 1 شب دیگر برنامه ای نشان نمی دادند و فقط یک تصویر به شما نشان داده می شد. پایداری سرور هاست شما نیز دقیقا همچین وضعیتی را تعیین می کند.

هر چه این درصد بالاتر باشد، هاست شما بهتر و البته گران تر خواهد بود. اگر این درصد 99.9% باشد عالی است و پایداری سایت شما در بالاترین حد ممکن می باشد.

 

3) قیمت هاست

قیمت، همیشه یکی از مهم ترین معیار های ما در خرید همه اجناس، محصولات یا خدمات مختلف است. اما نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هیچ وقت نباید گول ارزان قیمت بودن یک هاست را بخورید. قیمت مناسب یک هاست لینوکسی قطعا اهمیت بسیار زیادی دارد اما وقتی می بینید قیمت یک هاست لینوکس خیلی پایین است باید به آن شک کنید. این یکی از روش هایی است که باعث می شود شما فریب خورده و هاست بی کیفیت خریداری کنید.

 

4) بازگشت وجه و دوره تست رایگان

سه نکته درباره هاست های لینوکس که باید به آن دقت داشته باشید عبارت اند از:

  1. آیا میزبانی که انتخاب کرده اید، دوره تست رایگان دارد؟
  2. آیا می توانید در این دوره، سرویس خود را لغو کرده و درخواست دریافت وجه کنید؟
  3. آیا برای بازگشت وجه، هزینه اضافی دریافت می کنند؟

جواب این 3 سوال در انتخاب یک هاست لینوکس تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

5) پشتیبانی از دامنه جانشین

ممکن است شما در ابتدا سایت خود را با دامنه ir بسازید اما بعد از مدتی به مشکل بخورید یا برای بهتر کردن شرایط سایت؛ قصد تعویض Subdomain را داشته باشید. موقع خرید هاست لینوکس باید چک کنید که سرویسی که دارید هاست را از آن خریداری می کنید، این پشتیبانی را انجام می دهد و به خوبی این کار را انجام میدهد یا نه؟

 

6) پنل مدیریت هاست لینوکس و نحوه کنترل آن

یکی دیگر از مهم ترین معیار ها در خرید یک هاست، مخصوصا در خرید هاست های لینوکسی، پنل مدیریت آن است. پنل های مدیریت هاست معروف مانند Cpanel و Plesk و غیره برخی از پنل های عالی مدیریت هاست هستند. هر پنل مدیریت باید امکانات زیر را داشته باشد:

  • امکان تعریف برنامه های منظم برای پشتیبان گیری خودکار از دیتا در وب سایت
  • نصب وردپرس، جوملا یا موارد مشابه با تنها یک کلیک
  • ابزار های متنوع برای مدیریت دیتابیس
  • نصب و راه اندازی SSL بدون نیاز به انجام تنظیمات توسط شرکت میزبان
  • مشاهده آمار بازدید کنندگان وب سایت
  • امکان تغییر دامنه اصلی سایت
  • امکان تغییر نوع وب سرور و نسخه های مختلف php برای عملکرد بهتر وب سایت
  • آپلود فایل های تنها با درگ اند دراپ فایل از کامپیوتر شما به صفحه کنترل پنل

بکاپ گیری از هاست شما

7) نسخه پشتیبان از سایت شما

نسخه پشتیبان یا Backup File نیز یکی دیگر از مهم ترین معیار ها در خرید هاست های لینوکسی است که باید به آن دقت داشته باشید. فایل بک آپی که از سایت شما گرفته می شود تا در زمان بروز یک حادثه بد، آن را بازیابی کنید. سرویس میزبان هاست لینوکس شما همچنین باید نسخه پشتیبانی مناسبی از سایت شما بگیرد و در جایی نگه دارد.

 

8) وجود سرور ایمیل در سرویس میزبانی هاست

وجود سرویس میزبانی ایمیل نیز یکی دیگر از معیار ها در خرید یک هاست لینوکس است که باعث می شود تا بتوانید تحت دامنه خود، اکانت ایمیل بسازید. این معیار، اهمیت آنچنانی ندارد اما، برای بعضی از سایت ها، خیلی لازم می باشد.

 

9) سرویس های هاست لینوکس در ایران

لوکیشن سرور هاست شما، یکی از مهم ترین معیار های انتخاب آن اس و معمولا بهتر است که سرور هاست شما در خارج از کشور باشد تا سرعت بالاتری داشته باشد، اما سرویس های هاست لینوکس در ایران، سرور های بسیار خوبی هستند و خرید یک هاست لینوکس در ایران، می تواند بهترین انتخاب شما از نظر لوکیشن باشد.

پشتیبانی سرویس میزبانی

10) سطح پشتیبانی میزبان

اینکه یک سرویس میزبانی هاست لینوکس، تا چه حد از سایت شما پشتیانی می کند و جواب سوالات شما را می دهد، آخرین معیار ها در انتخاب است. به هر حال ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید یا مشکلی رخ دهد و بخش پشتیبانی این سرویس ها وظیفه دارند به شما کمک کنند.

 

خرید هاست لینوکس از سرور کلیک

هاست های لینوکس، یکی از محبوب ترین انواع هاست در بین کاربران است و بسیاری از افراد به دنبال یک هاست لینوکس برای سایت خود می گردند و به دنبال راهنمایی خرید هاست لینوکس مناسب و درجه یک هستند. شما می توانید انواع هاست لینوکس را با مناسب ترین قیمت و امکانات بسیار زیاد، در وب سایت سرور کلیک خریداری کنید. سرور کلیک، بهترین سرور های هاست لینوکس، هاست ویندوز یا انواع دیگر هاست ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و امکانات زیادی را نیز در اختیارشان می گذارد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

يك ديدگاه

  1. ریحانه 19/09/1399 در 08:41- پاسخ دادن

    واقعا متشکرم خیلی خوب بود مطلبتون بازم از این دسته هاست های لینوکسی بزارید اگر شد آموزش فعال سازی هاست لینوکسی و هاست ویندوزی رو هم بزارید ممنونم

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

قیمت سرور برای سایت
وبلاگ

قیمت سرور مجازی ایران

قیمت سرور برای سایت قیمت سرور، یکی از مهم ترین مسائل در هنگام خرید سرور می باشد. سرور و قطعات سرور معمولا در ادارات، مراکز دولتی و خصوصی و آموزشگاه ها

ادامه مطلب »
هاست اشتراکی ایران
وبلاگ

هاست اشتراکی ایران

هاست اشتراکی چیست؟ زمانی که شما تصمیم به راه اندازی یک وبسایت دارید، انتخاب پلن هاستینگ وب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید محتوای مورد نظر خود را

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد