نصب لینوکس روی فلش به چه شکل است؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب لینوکس روی فلش

نصب لینوکس روی فلش پیچیدگی خاصی نداشته و همه با یک آموزش ساده می‌توانند انجام دهند. با این کار امکان استفاده از سیستم عامل لینوکس بدون نیاز به هارد دیسک برای شما فراهم می‌باشد. این روش نصب لینوکس به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد بسیار مورد توجه است. اما چگونه لینوکس را روی فلش نصب کنیم؟ برای این کار باید طبق مراحلی که در این مطلب از سرور کلیک بیان می‌کنیم پیش بروید.

معرفی کوتاهی از سیستم عامل لینوکس

لینوکس به عنوان یک سیستم عامل متن باز و رایگان با سطح امنیت بالا شناخته می‌شود. در سرورها از این سیستم عامل به عنوان سیستم عامل اصلی استفاده می‌شود. لینوکس قابلیت‌های بی‌نظیر و کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد. همانند ویندوز از لینوکس نیز می‌توان روی هارد دیسک رایانه‌ را دارد. اما با نصب آن بر روی فلش مموری می‌توان به صورت سریع و زنده از آن بهره‌مند شد.نصب لینوکس روی فلش

مزایای نصب لینوکس روی فلش مموری چیست؟

نصب این سیستم عامل بر روی فلش مموری مزیت‌های فراوانی را با خود به همراه دارد. این مزیت‌ها موجب می‌شود تا بسیاری از کاربران لینوکس مایل به نصب آن بر روی فلش باشند. در ادامه این مطلب به تعدادی از مزیت‌های نصب نمودن لینوکی بر روی فلش اشاره خواهیم کرد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

1- اجرا شدن لینوکس بدون نیاز به نصب

این ویژگی برای تست نفوذ به ابزارها به ویژه در دیگر سیستم‌ها کاربرد زیادی دارد. با نصب این سیستم عامل بر روی فلش می‌توان بدون نیاز به نصب آن را اجرا نمود. بنابراین به راحتی قادر خواهید بود تا تست نفوذ را روی هر سیستم عاملی که مایل هستید اجرا کنید. در این پروسه دیگر به صرف زمان نسبتا طولانی برای نصب لینوکس نیز نخواهید بود. همه ابزارها و امکانات این سیستم عامل تنها در یک فلش مموری همه جا همراه شما هست.

2- از بین بردن رد عملیات‌ها

یکی دیگر از مزایای نصب لینوکس روی فلش که برای هکرها جذابیت زیادی دارد از بین بردن رد عملیات‌ها است. در بیشتر سیستم عامل‌ها کلیه عملیات‌های انجام شده به صورت لاگ فایل ذخیره می‌گردد. اما در لینوکسی که بر روی فلش نصب شده است این ویژگی صادق نیست. با جدا کردن فلش حاوی لینوکس از سیستم تمام اطلاعات و رد پای عملیات‌های انجام شده نیز از بین می‌رود.

3- قابلیت برداشت اطلاعات

در برخی از اوقات باید اطلاعاتی را از سیستم عامل بردارید اما رمز و پسورد آن را به یاد نمی‌آورید. در این حالت نیز لینوکس روی فلش دسترسی به اطلاعات مورد نظر را برای شما فراهم می‌کند.

4- سطح بالای امنیت

به دلیل آن که لینوکس در این روش بر روی سیستم نصب نمی‌شود امنیت بسیار بالایی هم دارد. زیرا اطلاعات آن دیگر بر روی سیستم ذخیره نمی‌شود و قابل دسترسی توسط سایرین نخواهد بود.

پیش نیازهای نصب لینوکس روی فلش

برای اینکه بتوانید پروسه نصب Linux را به درستی انجام دهید باید پیش نیازهایی را فراهم کنید.اولین آیتمی که باید در اختیار داشته باشید یک کامپیوتر برای شروع پروسه نصب است. همچنین به یک فلش مموری با دست کم 4 گیگا بایت فضای آزاد است. البته ترجیحا فضای خالی فلش مموری در حدود 8 گیگا بایت باشد تا بعد با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید. فایل iso که حاوی توزیع لینوکس مورد نظر باشد. با فراهم آوردن این مقدمات می‌توانید ادامه کار را بر اساس مراحلی که خواهیم گفت ادامه دهید.

آموزش نصب لینوکس روی فلش

در این بخش مراحلی که برای نصب این سیستم عامل روی فلش باید طی شود را خواهیم گفت. این مراحل برای یادگیری بهتر و درک آسان‌تر به صورت گام به گام بیان شده است.

1- مرحله اول نصب

در این مرحله باید فایل ایمیج یا  iso از لینوکس را دانلود و در اختیار داشته باشید. بهتر است نسخه 32 بیتی آن را از وب‌سایت رسمی این سیستم عامل و به صورت رایگان دانلود نمایید. سپس نرم افزار Rufus را نیز که ابزاری کاربردی در این زمینه است دانلود و نصب کنید.

2- مرحله دوم اجرای Rufus

بعد از دانلود و نصب باید برنامه Rufus را اجرا نموده و سپس روی گزینه select کلیک کنید. در این هنگام پنجره‌ای باز می‌شود که گزینه‌ای به نام Partition scheme در آن دیده می‌شود. این گزینه را روی حالتی به نام GPT قرار داده و کلید ویندوز و R را با هم فشار دهید. در این حالت برنامه RUN اجرا خواهد شد. در کادر آن عبارت CMD را درج کرده و سپس برای ادامه نصب لینوکس روی فلش کلید اینتر را بزنید. با این کار بخش به نام Command prompt با می‌شود و باید در آن دستور msinfo32 را وارد نمایید. دوباره کلید اینتر را فشار دهید و حالت مناسب bios mode را انتخاب و استارت را بزنید.نصب لینوکس روی فلش

پیامی در این بخش روی صفحه نمایش داده می‌شود که دو گزینه مختلف دارد. در این بخش باید گزینه اول و بالایی را انتخاب کرده و تایید نمایید.نصب لینوکس روی فلش

3- مرحله سوم نصب کامل لینوکس روی فلش

در این مرحله فلش برای نصب لینوکس آماده بوده و می‌توانید نصب را انجام دهید. برای آزمایش عملکرد لینوکس نصب شده روی فلش مموری هم باید سیستم را مجددا راه اندازی نمایید. در زمان راه‌اندازی مجدد از منوی مادربورد وارد منوی بوت شوید. این کار با فشار داده یکی از کلیدهای f10 و یا f12 نیز انجام می‌شود. با اینتر کردن فلش مموری مورد نظر را انتخاب کرده در منوی بعدی گزینه‌ی try or install ubuntu را انتخاب نمایید. بعد از چند ثانیه صبر رایانه شما با سیستم عامل اوبونتو و در حالت usb live بارگذاری خواهد شد.نصب لینوکس روی فلش

با اتمام این مراحل نصب لینوکس روی فلش به اتمام خواهد رسید و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

سیستم عامل لینوکس به دلیل قابلیت‌های بسیار زیاد و سطح امنیتی بالایی که دارد مورد توجه می‌باشد. نصب لینوکس روی فلش کاربردهای این سیستم عامل را دو چندان می‌کند. برای نصب آن بر روی فلش نیاز به طی مراحل چندان پیچیده‌ای نیست. در این مطلب کارشناسان ما در گروه سرور کلیک به شکل ساده و مختصر این مراحل را آموزش داده‌اند. با طی مراحل گفته شده در این مقاله می‌توانید به راحتی از این سیستم عامل بر روی فلش استفاده کنید.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست ربات تلگرامی
هاست

هاست ربات تلگرامی چیست؟

هاست ربات تلگرامی چیست؟ در دنیای مدرن امروزی، فروشندگان به منظور برخورداری از بهترین ابزارها برای ارتباط با مشتریان خود نیازمند به یک سری سرویس هایی می باشند تا علاوه

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد