خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو

در این مقاله قصد داریم راجع به خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو مطالبی را عنوان کنیم. با توجه به این که احتمال دارد بعضی از مخاطبین این مقاله با لینوکس اوبونتو آشنا نباشند، ابتدا توضیحاتی راجع به این نسخه از لینوکس ارائه می ‌دهیم. سپس در مورد سرور مجازی لینوکس اوبونتو هم مطالبی را ذکر می ‌کنیم و کاربردهای آن را بیان می ‌نماییم. پس از آن به نکاتی که شما در هنگام خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو باید به آن ها توجه کنید، اشاره خواهیم کرد. در انتها نیز راه اندازی سرور مجازی لینوکس اوبونتو را بررسی می کنیم. همچنین سرور کلیک می تواند بهترین گزینه برای خرید وی پی اس پر سرعت ایران باشد.

 لینوکس اوبونتو چیست؟

همان طور که در بالا هم اشاره شد لینوکس اوبونتو یکی از نسخه ‌ها و یا توزیع ‌های سیستم عامل لینوکس است که استفاده بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. هم کاربران عادی و هم برنامه نویسان از این نوع سیستم عامل استفاده زیادی می ‌کنند.

 

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

به بیان سادتر، لینوکس اوبونتو یکی از توزیع های محبوب لینوکس است که بر اساس سیستم عامل دبیان (Debian)  ساخته شده است. این سیستم عامل را می توان در بسیاری از موارد کاربردی از جمله اجرای سرویس های وب، پایگاه داده، سرور ایمیل، سرور فایل و غیره استفاده کرد. ورژن اوبونتوی سیستم عامل لینوکس، مشتمل بر پکیج های نرم افزاری رایگان است و دارای یک جامعه فعال کاربری است. بنابراین همواره این سیستم عامل در حال آپدیت و به روز رسانی است.

 

سرور مجازی لینوکس اوبونتو چیست؟

معمولا سرورها از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. این امر دلایل مختلفی دارد از جمله این که امنیت سرور لینوکسی بالا است و سرویس های مختلفی را می توان بر روی آن اجرا کرد. با کمک یک سرور مجازی لینوکس اوبونتو، امکان اجرای همه سرویس‌ هایی که بر روی یک سرور واقعی لینوکسی اجرا می ‌شوند، وجود دارد. بنابراین خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو می تواند یک سرور لینوکسی واقعی را برای شما شبیه سازی کند.

 

سرور مجازی لینوکس اوبونتو (Ubuntu) یک راه حل پرطرفدار و قدرتمند برای اجرای سرویس ها و برنامه های وب است. سرور مجازی لینوکس به شما امکان می دهد تا یک محیط مجازی را درون یک سیستم عامل میزبان (مانند ویندوز یا مک) ایجاد کنید و به طور مستقل از دیگر سرورها و برنامه ها، برنامه های خود را اجرا کنید.

خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو

 

کاربردهای سرور مجازی اوبونتو

امروزه استفاده های فراوانی از این نوع سرور در سرتاسر دنیا از جمله در کشور ایران می‌ شود. در ادامه به نمونه ‌هایی از کاربردهای سرور مجازی اوبونتو اشاره خواهیم کرد.

  1. برپا کردن کلاس ‌های آنلاین و ویدیو کنفرانس
  2. برپا کردن اپلیکیشن‌ های مختلف موبایل و همچنین راه‌ اندازی وب سرویس ‌ها
  3. راه اندازی وب سرور هایی مثل Apache و Nginx
  4. راه اندازی برنامه های تحت وبی که با زبان های PHP و Python و …نوشته شده اند.

 

نکات لازم برای خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو

وقتی که همه جوانب کار را ارزیابی کردید و به این نتیجه رسیدید که بایستی از میان سرورهای مختلف، سرور مجازی لینوکس اوبونتو را خریداری کنید، باید نکات زیر را نیز مد نظر قرار دهید.

1.      داشتن منابع سخت‌ افزاری مناسب

وقتی که قصد خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو را دارید بایستی به منابع سخت ‌افزاری آن سرور توجه کنید. هر چقدر که یک سرور مجازی لینوکس اوبونتو، دارای هارد و حافظه رم و سی پی یو قوی ‌تری باشد، آن سرور می ‌تواند گزینه مناسب ‌تری برای خرید توسط شما باشد.

2.      داشتن منابع سخت ‌افزاری اختصاصی برای سایت شما

در گزینه قبلی اشاره کردیم که شما باید به سراغ خرید سروری بروید که منابع سخت ‌افزاری قوی ‌تری دارد. ولی باید به این نکته هم اشاره کنیم که احتمال دارد یک سرور توسط چندین مشتری خریداری شده باشد و تقسیم منابع آن سرور باعث شود که شما سهم چندانی از منابع سخت ‌افزاری قوی آن سرور به دست نیاورید. بنابراین خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو با منابع اختصاصی می ‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. در واقع وقتی که شما به خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو با منابع اختصاصی روی می ‌آورید، سروری برای شما ایجاد می ‌شود که منابع آن از منابع سرور اصلی کم شده است و نیازی نیست که نگران استفاده دیگران از منابع اختصاص داده شده به شما باشید. این کار باعث می‌شود که کیفیت کار بسیار بالاتر برود.

 

3.      آپ تایم بالا

یکی از ویژگی‌ های بسیار مهمی که بایستی در هنگام خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو در نظر بگیرید، آپ تایم بالای آن است. آپ تایم عددی بین صفر تا صد است. هر چقدر که این عدد به ۱۰۰ نزدیک ‌تر باشد، گزینه مناسب ‌تری است. منظور از آپ تایم یک سرور، زمانی است که آن سرور در حال کار است. بنابراین همیشه سعی کنید سروری را خریداری کنید که آپ تایم آن ۱۰۰ درصد است. از کار افتادن سرور باعث می‌ شود که سایت شما هم بالا نیاید و مشتریان کم کم از سایت شما روی گردان شوند و به سراغ سایت های رقیب بروند.

 

مزایای خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو

خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو می تواند مزایای زیر را به دنبال داشته باشد:

  1. بالا بودن همیشگی سایت های موجود در این نوع سرور و به بیان ساده تر، آپ‌ تایم مداوم این سرورها
  2. امنیت بالای این سرورها
  3. امکان دسترسی به ROOT برای کنترل کامل سرور با خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو
  4. قیمت مناسب خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو
  5. انعطاف‌ پذیری مناسب این نوع سرورها
  6. امکان خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو مطابق با نیاز کاربر
  7. مقیاس ‌پذیری مناسب این نوع سرورها
  8. عملکرد باکیفیت این نوع سرورها به دلیل قدرت پردازش و ظرفیت بسیار زیاد آن ها
  9. حفظ حریم خصوصی مشتریان
  10. اختصاص منابع سخت افزاری لازم برای کاربر

راه اندازی سرور مجازی لینوکس اوبونتو

به منظور راه اندازی سرور مجازی لینوکس اوبونتو، می توانید از نرم افزارهای مدیریت سرور مجازی مانند VMware، VirtualBox یا Hyper-V استفاده کنید. بعد از نصب سیستم عامل لینوکس اوبونتو، شما می توانید خدمات و برنامه های مورد نیاز خود را روی سرور مجازی اجرا کنید و با استفاده از SSH (برای مدیریت از راه دور) به آن یا دسترسی پیدا کنید.  البته به کمک محیط گرافیکی مانند GNOME  هم امکان دسترسی به این نوع سرور وجود دارد.

 

نتیجه گیری

سرور مجازی لینوکس اوبونتو یک نوع سرور است که ویژگی های مثبت زیادی دارد. در نتیجه اگر قصد دارید سرور برای سایت خود پیدا کنید، توصیه ما به شما این است که اقدام به خرید سرور مجازی لینوکس اوبونتو کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

سرور مجازی برای بایننس
سرور

سرور مجازی برای ترید

Vps که با نام سرور مجازی ترید نیز شناخته می شود و دارای آی پی ثابت است که برای ترید و تجارت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌هایی

ادامه مطلب »
هاست نامحدود
هاست

هاست نامحدود چیست؟

هاست نامحدود چیست؟ هاست نامحدود به معنای هاست بی نهایت نیست، فقط به معنای محدود نبودن است. مشتریان زیادی تا به حال به دنبال خرید هاست نامحدود بوده اند و

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد