آیا می دانید VDS چیست؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

vds چیست

چند سال اخیر تعداد زیادی از سازمان ها و شرکت ‌ها کار خود را به صورت مجازی انجام می دهند و به همین علت سرور هایی با قیمتی مناسب و کارآمد احتیاج دارند. معمولا هاست اشتراکی به علت هزینه کم تر بهترین انتخاب برای کسب و کار ها می باشد. کسب و کار ها ممکن است با افزایش بازید از وب سایت متوجه شوند که میزبانی مشترک مناسب کارشان نیست و نیاز های آن ها را برآورده نمی کند و تصمیم به خرید سرور اختصاصی بگیرند.

سرور مجازی اختصاصی

سرور اختصاصی چیست؟

وقتی شما سرور مجازی اختصاصی بخرید، دقیقا مثل این است که سرور مجازی فیزیکی دارید که همه منابع سرور را فقط به یک کاربر می دهد و دیگران به منابع شما دسترسی نخواهند داشت. برای مثال، یک سرور مجازی اختصاصی را می توان به یک ویلای خصوصی شباهت داد که در آن میتوان از همه منابع و امکانات آن استفاده ی کامل را برد و مجبور نیستید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین یک کسب و کار می ‌تواند از یک سرور مجازی اختصاصی برای انجام کار هایی مثل سرور پایگاه اطلاعات، سرور ایمیل، سرور میزبانی وب، اجرای سرور دی ان اس و غیره استفاده نماید. در مواردی کاربرانی که وب سایت شان ترافیک بالا دارد، با خرید سرور مجازی اختصاصی میتوانند هزینه ‌و مشکلات خود را برطرف کنند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

در سرور اختصاصی مجازی یا vds، شرکت هاستینگ مسئول امنیت شبکه نیست؛ بلکه فقط مدیر سرور دسترسی کامل به سرور را دارد و تنظیمات لازم را انجام می دهد. بنابراین مدیریت سرور اختصاصی احتیاج به دانش و مهارت فنی دارد که استفاده از آن هزینه زیادی به همراه دارد. سرور اختصاصی مجازی یا vds دارای امکاناتی همانند سرور اختصاصی می باشد، ولی هزینه کم تری دارد. شما به تمامی منابع سرور دسترسی نخواهید داشت؛ در صورتی که در یک سرور اختصاصی تمام منابع سرور را در اختیار دارید که همین امر موجب عملکرد بهتر شما می شود. در ادامه شما را با مفهوم vds چیست؟ آشنا خواهیم کرد. پس با ما همرا باشید.

vds چیست؟

VDS مخفف عبارتVirtual dedicated server  می باشد که زیر ساخت های ابری همانند یک سرویس مدیریت شده است که برای پایداری و توسعه برنامه ‌های اساسی مد نظر کاربران استفاده می‌گردد. سرور مجازی اختصاصی مثل VPS، با تقسیم سرور فیزیکی توسط نرم ‌افزار مجازی ‌ساز هایپروایزر تشکیل می شود. هر VDS امکان دسترسی به روت را برای نصب کردن نرم‌ افزار سفارشی و امکان استفاده از سیستم عامل مد نظر کاربران را فراهم می‌ آورد.

اساسی ترین نکته در مورد  VDS، کارآمدی، قابلیت اعتماد بالا و مقیاس پذیری است، که آن را به انتخابی مناسب برای وب ‌سایت ‌هایی با ترافیک بالا مبدل می نماید. کاربرانی که سرور اختصاصی مجازی یا vds  را انتخاب می‌ نمایند یک سرور کامل مجزا را دریافت کرده و تمامی منابع سرور فقط در اختیار یک کاربر قرار می گیرد. VDS به کاربران این امکان را نمی دهد تا منابع اختصاصی خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند و منابع آن شامل فضای دیسک، سی پی یو، سیستم عامل، پهنای باند و حافظه ثابت و غیر قابل تغییر می باشند.

بنابراین، کاربران VDS می توانند منابع خود را با دیگران به اشتراک نگذارند. این یعنی اگر کاربر دیگری مشکلی داشته باشد یا ترافیک وب ‌سایتش بالا رود، هیچگونه اثری بر عملکرد سرور شما ندارد؛ بنابراین سرور شما کارآمدتر می گردد. VDS نسبت به VPS گرانتر  است و عملکرد بالاتری دارد.

دلایل انتخاب سرور اختصاصی VDS

دلایل انتخاب سرور اختصاصی VDS

کاربرد های بسیاری برای زیرساخت ابری VDS وجود دارد. به سرویس های VDS سرور های چند کاربره گفته می شود که منابع اختصاصی را توسط فناوری های مجازی‌ سازی به برترین سرویس‌ ابری تبدیل میکند. سرور مجازی اختصاصی یک سرور کاملا مدیریت شده و اختصاصی برای ایجاد و استقرار برنامه ‌های مختلف را ارائه می ‌دهد. علاوه بر این، خرید سرور اختصاصی  به کاربران امکان کنترل سرور ایزوله شده را توسط اینترنت می ‌دهد. همچنین می ‌توان از آن به روش های مختلفی استفاده نمود:

  • میزبانی از وب ‌سایت ‌اطلاعاتی و وب‌ سایت هایی ‌که در حال توسعه و آزمایش نرم ‌افزار هستند.
  • بهترین میزبانی برای خدمات ابری
  • مدیریت کردن سرور و توسعه نرم افزارها، هاستینگ و استقرار از جمله کاربرد های VDS هستند.
  • بهترین گزینه برای برنامه ‌هایی که امنیت در آن ها بسیار اهمیت دارد.

مجازی‌ سازی چیست؟

مجازی‌ سازی یک تکنولوژی است که به سرور این امکان را می دهد تا به قسمت های کوچک تر تقسیم شود. هر قسمت می تواند سیستم عامل خود را اجرا نماید و همزمان هم از منابع اصلی سرور استفاده نماید. همچنین ماشین ‌مجازی از حافظه ، سی پی یو و دیسک برای ذخیره اطلاعات کاربران استفاده می نماید. به کار گیری ماشین‌ های مجازی امکان ارائه مستقیم سرور مجازی شده با نام‌ های VDS و یا VPS را فراهم می‌ آورد که یکی از اساسی ترین و مهمترین مزیت های استفاده از ماشین‌ مجازی می باشد. ماشین مجازی در میزبانی VPS و VDS به کاربران اجازه مدیریت و دسترسی کامل به سرور را می ‌دهد. همچنین سرور مجازی اختصاصی به کاربران این امکان را می ‌دهد که سرور را هرگونه که می خواهند راه اندازی نمایند، که با میزبانی اشتراکی این امکان وجود ندارد و کاربر بایستی از همان پیکر‌بندی که ارائه دهنده میزبانی در نظر گرفته است استفاده نماید. مجازی‌ سازی را میتوان با کمک نرم ‌افزار های مختلف انجام داد. تعدادی از بهترین نرم ‌افزار ها عبارت هستند از:

  • نرم افزارVMware
  • نرم افزار OPENVZ
  • نرم افزار Microsoft HyperV
  • نرم افزار Citrix Xen

همچنین بخوانید: لوکال هاست چیست و چه کاربردی دارد؟

مزیت های سرور اختصاصی VDS

مزیت های سرور اختصاصی VDS چیست؟

مزیت های سرور اختصاصی VDS این است که هر چه قدر دیگر سرورهای مجاور از منابع مصرف نمایند، در سرور شما هیچ خلل و تاثیر منفی دیده نمی شود، چون که منابع سرور مجازی اختصاصی شما کامل فیکس شده است. از آن جایی که در این پلتفرم اجازه ی ایجاد ماشین مجازی نسبت به VPS محدود می باشد، پس در اصل برای شرکت هاستینگ هزینه بیشتری در بر خواهد داشت.

در شرکت سرور کلیک، همیشه اولویت با کیفیت و پایداری سرویس‌ های ارائه شده بوده است، که همه ی سرور های مجازی اختصاصی ارائه شده، مثل سرور مجازی کانادا و سرور های مجازی ایران بصورت Virtual Dedicated Server  مجازی سازی می شوند. بدین صورت کاربران ما هیچگونه خللی در سرور مجازی خود همچون کمبود منابع در سرور اصلی احساس نخواهند کرد، و پایداری سرویس شما تضمین شده می باشد. یکی دیگر از مزیت های سرور اختصاصی VDS قابلیت داشتن ارتقاء سریع و مقرون  بصرفه بودن و بدون هیچگونه نیاز به خرید و تغییر در سخت افزار، قابل ارتقاء می باشد.

4 دلیل اصلی خرید سرور اختصاصی VDS چیست؟

در ادامه مقاله به این مبحث اشاره می کنیم که دلایل انتخاب سرور اختصاصی VDS چه چیزهایی هستند و چه مواردی بسیار مهم هستند؟

مدیریت داشتن در هزینه

خرید سرور اختصاصی در سازمان های کوچک و بزرگ رو به رشد امکان دارد که اقتصادی نباشد و به همین علت انتخاب VDS هم اقتصادی بوده و هم به طور کامل تمامی دسترسی مورد نیاز یک شرکت رو به رشد را ارائه می دهد.

امنیت در سرور مجازی اختصاصی

وقتی که شما از  سرور اختصاصی در شرکت خود استفاده می نمایید، به علت عدم اشتراک منابع با سایر کاربران ریسک امنیتی شما پایین می باشد و البته باتوجه به نیاز های سازمان خود میتوانید Firewall سرورتان را کاملا سفارشی و بهینه شده کنید تا از نهایت امنیت بهره مند شوید. به عنوان مثال میتوانید تنها به آی پی های سازمان خود این امکان را بدهید که به ایمیل تان کامل دسترسی داشته باشند.

قدرت عملکرد بالا

یکی از کاربرد های سرور اختصاصی VDS این است که شما باتوجه به دسترسی بیشتر به منابع میتوانید کاملا سفارشی و بهینه سازی شده کارتان را انجام دهید و درضمن با ورود به بخش ادمین سرور خود، تنظیمات سرور خود را بهینه کنید.

داشتن پشتیبانی بهتر کاربران

از دیگر کاربرد های سرور اختصاصی VDS می توان اشاره نمود که باتوجه به دسترسی های بالاتر شما به راحتی نسبت به تغییر کردن و پشتیبانی کاربران خود اقدام کرده و باتوجه به نیاز کاربران خود میتوانید سرویس را برای هر یک از کاربران در شبکه ی خود سفارشی سازی کنید.

همچنین بخوانید: وی پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد های سرور اختصاصی VDS

جمع بندی

حال که با مفهوم VDS چیست آشنا شدید و می دانید که کاربرد های سرور اختصاصی VDS و مزیت های سرور اختصاصی VDS در چیست؟ تصمیم گیری بر عهده شما است. قطعا پیشنهاد سرور کلیک خرید سرویس‌ VDS می باشد، چون که هیچ وقت خرید سرور VPS ارزان ویندوز را تضمین نمی کند. ارزش زمان گذاشتن و هزینه هم ندارد. پس، هوشمندانه خرید کنید.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست ویندوز
وبلاگ

خرید هاست ویندوز

خرید هاست ویندوز؛ بهترین سرویس برای سیستم عامل Windows خرید هاست ویندوز یکی از بهترین خدمات سایت سرورکلیک می باشد؛ که با قیمت و کیفیت بالا ارائه میشود. فروش هاست

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد