روش قرار دادن سایت روی هاست

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

قرار دادن هاست روی سایت

روش قرار دادن سایت روی هاست

روش قرار دادن سایت روی هاست چگونه است؟

روش قرار دادن سایت روی هاست : پس از خرید هاست از سایت سرورکلیک برای وب سایت خود بهتر است در ابتدا فایل ها و داده های مورد نظر خود را بر روی هاست آپلود کنید. در آموزش کنترل پنل این سایت قصد داریم تا آموزش آپلود سایت در سی پنل را برای شما توضیح دهیم. یادگیری آپلود سایت به روش های بسیار متفاوتی وجود دارد که شما به کمک انها می توانید وبسایت خود را راه اندازی کنید. در این مطلب به یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها پرداخته شده است.

اگر قصد ساخت یک سایت را دارید، لازم نیست تا تمام اصول و قواعد ساخت سایت را یاد بگیرید و یا چندین هفته بر روی آن کار کنید. بلکه باید در ابتدا ساختار اصلی سایت را بسازید و بر روی اینترنت قرار دهید. زمانی که صفحات سایت شما تنها بر روی کامپیوتر شخصی شما باشد انگیزه چندانی برای بهتر کردن آن ندارید؛ اما اگر سایت شما بر روی اینترنت قرار داشته باشد چون می دانید افراد دیگری آنها را می بینند و شما انگیزه بسیار زیادی برای ارتقای سطح سایت خود خواهید داشت.

پس از خرید نیاز است تا سایت خود را بر روی هاست آپلود کنید . اگر برای اولین بار است که host و دامنه می خرید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وقتی شما آن را تهیه می کنید ، اطلاعات هاست برای شما ایمیل می شود . این اطلاعات شامل: آدرس ورود یا لاگین ، یوزنیم و پسورد و IP  و DNS  یا همان نیم سرور هاست می شود . برای اینکه دامنه شما به هاست وصل شود باید نیم سرورهای هاست را بر روی دامنه ست کنید .

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

روش قرار دادن سایت روی هاست

بعد از قرار دادن سایت روی هاست، شما می توانید سایتی که بر روی سیستم خود طراحی کرده اید را بر روی هاست آپلود و راه اندازی کنید . برای بررسی اینکه دامنه به host متصل است می توانید از آدرس دامنه Ping  بگیرید . اگر پاسخ پینگ IP  سرور هاستینگ شما باشد یعنی دامنه به آن وصل شده است .

طریقه آپلود سایت روی هاست

مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از آپلود سایت نباید منتظر باشید تا سایت شما بالا بیاید. این سوال پیش می آید که چگونه سایت خود را روی هاست قرار دهیم؟ این سوال جزء یکی از سوالاتی است که پس از راه اندازی سایت برای تمام طراحان ایجاد میشود. برای اینکه بتوانید سایت خود را روی هاست قرار دهید و اطلاعات آن را در اختیار کاربران بگذارید و در معرض نمایش قرار دهید در این مقاله از سرورکلیک با ما همراه باشید. ما در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم آموزش تصویری آپلود سایت روی هاست را به صورت مرحله به مرحله از طریق cpanel توضیح دهیم.

چگونگی روش قرار دادن سایت روی هاست

قبل از اینکه بخواهیم درمورد آپلود سایت روی هاست برای شما کاربران عزیز توضیح دهیم، بهتر است کمی درمورد این بخش و انواع آن توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار دهیم. چرا که شما باید پس از خرید host، سایت خود را روی هاست قرار دهید. برای خرید بهترین و مناسب قیمت ترین انواع هاست می توانید به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید.

معرفی انواع هاست

آپلود سایت روی هاست رایگان

برای اینکه بتوانید یک سایت راه اندازی کنید به سه چیز اصلی نیاز دارید که یکی از مهم ترین آن ها host می باشد. شما زمانی می توانید اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را ذخیره و نگه داری کنید که فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات داشته باشید. این فضایی که در اختیار شما قرار داده میشود، قسمتی از سرور است که به آن هاست می گویند.

سرور نیز به کامپیوتر های بزرگی گفته می شود که به صورت 24 ساعته و دائم به اینترنتی پرسرعت و پرقدرت متصل است. به همین دلیل است که شما می توانید بدون هیچ قطعی به سایت خود در نت دسترسی داشته باشید. هاست ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها برای مواردی خاص مورد استفاده قرار میگیرند. برای مثال به نمونه های زیر توجه کنید:

نمونه هایی که نام برده شد، از جمله انواع هاست هستند که شما باید با توجه به نیاز خود و نوع سایتی که دارید هر یکی از آنها را به صورت دلخواهد خریداری کنید. انتخاب host می تواند طبق میزان اطلاعات سایت شما باشد. اگر شما می خواهید فیلم، موسیقی و فایل های زیادی روی سایت خود آپلود کنید بهترین گزینه برای شما طبیعتا هاست دانلود می باشد.

با مراجعه به سایت خدماتی هاست سرورکلیک می توانید نیاز خود را در خرید انواع هاست برطرف کنید. به شما این اطمینان را می دهیم با خرید از این سایت مطمئن تریت خرید را انجام داده اید. پس از اینکه host خود را خریداری کردید، می خواهیم به چگونگی راه اندازی سایت روی هاست بپردازیم.

آموزش تصویری آپلود سایت روی هاست

چگونگی قرار دادن سایت روی هاست

چطور سایت خود را روی هاست آپلود کنیم؟

در این قسمت از مقاله می خواهیم روش آپلود سایت بر روی هاست یا به عبارت دیگر آموزش آپلود سایت روی هاست سی پنل را برای کاربران عزیز توضیح دهیم. برای اینکار باید وارد کنترل پنل سایت خود شوید. شاید برای برخی از شما این سوال به وجود بیاید که کنترل پنل چیست و چه کاربردی دارد. کنترل پند دارای انواع متفاوت می باشد که شما می توانید از طریق آن به تمام فایل های موجود روی سایت خود دسترسی داشته باشید و سایت خود را مدیریت کنید.

کنترل پنل ها در انواع: cpanel, Direct Admin, Plesk,Extend و … می باشند. در این مقاله می خواهیم چگونگی قرار گرفتن سایت روی هاست را از طریق کنترل پنل سیپنل برای شما توضیح دهیم.

 

آموزش آپلود سایت روی هاست سی پنل

مراحل ذکر شده در زیر بر آموزش آپلود وب سایت روی هاست و نحوه ویرایش فایل های آپلود شده تمرکز دارند. برای بارگذاری سایت روی هاست مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

مرحله 1: وارد cPanel شوید

آیا برای اولین بار با استفاده از سی پنل وب سایت خود را مدیریت می کنید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس، از شرکت میزبان خود نام کاربری و رمز عبور ورود به cPanel را بپرسید. قبل از هر کاری برای بارگذاری سایت روی هاست، شما باید وارد سیستم cPanel  سرور شوید. شما می توانید به راحتی از طریق www.domainname.com/cPanel  به صفحه ورود به سیستم دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت، می توانید از صفحه ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات میزبانی خود برای ورود استفاده کنید.

مرحله 2: روی File Manager کلیک کنید

پس از ورود به  cPanel، مستقیماً به صفحه اصلی کنترل پنل هدایت خواهید شد. در این مرحله از مراحل آموزش آپلود سایت روی هاست سی پنل، باید گزینه ای به نام File Manager را انتخاب کرده و آن را باز کنید. وقتی به این مرحله رسیدید، می توانید اطلاعات مختلف مربوط به هاست را ببینید.

آپلود سایت روی هاست مرحله 1

پس از اینکه وارد قسمت file manager شدید پنجره ای همانند شکل زیر برای شما باز خواهد شد. در این قسمت شما باید گزینه public_html را که در سمت چپ قرار دارد انتخاب کنید. تمام فایل های مربوط به سایت شما در این قسمت موجود می باشد. در این مرحله می خواهیم روش آپلود سایت روی هاست را برای شما بگوییم. اگر فقط یک دامنه را با حساب میزبانی پیوند داده اید، می توانید فایل را مستقیماً آپلود کنید.  برای این کار، وقتی وارد پوشه public_html شدید باید در قسمت بالای صفحه همانند تصویر زیر گزینه Upload را انتخاب کنید. با این کار شما تمامی فایل های مربوط به سایت خود را روی هاست آپلود کردید.

با این حال، زمانی که بیش از یک دامنه به میزبان وب خود پیوند داده شده باشد، مشکل می شود. اینجاست که باید پوشه دامنه مربوطه را انتخاب کنید و به آپلود فایل ها ادامه دهید.

مرحله 3: یک پوشه وب سایت جدید ایجاد کنید

در سومین مرحله از آپلود سایت بر روی هاست شما باید یک فولدر به نام دامنه وب سایت خود ایجاد کرده و تمامی فایل ها را درون آن پوشه آپلود کنید. با این حال، شما می توانید تمامی فایل های خود با پسوند های مختلف را آپلود کنید.

مرحله 4: فایل Zip را آپلود کنید

اکنون زمان انتخاب و آپلود فایل فشرده در سرور است. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی پوشه دوبار کلیک کرده و آن را باز کنید.
  • برای آپلود سایت بر روی هاست، روی گزینه آپلود کلیک کنید.

آپلود سایت روی هاست مرحله 2

  • پس از اینکار صفحه ای برای شما باز خواهد شد همانند تصویر زیر که باید گزینه Select File را انتخاب کنید تا تمام فایل های سایت شما روی هاست قرار بگیرید.

آپلود سایت روی هاست مرحله3

  • روی آن کلیک کنید و در مرحله بعد فایل زیپ یا همان فشرده شده را انتخاب کنید.
  • به منظور آپلود سایت بر روی هاست فایل های سایت را در سی پنل خود آپلود کنید.
  • پس از انتخاب این گزینه منتظر باشید تا آپلود کامل شود و نوار سبز رنگ پیشرفت به صورت کامل پر شود.
  • پس از انتخاب این گزینه منتظر باشید تا آپلود کامل شود و مانند تصویر زیر در نهایت دکمه Go Back to را کلیک کنید.پس از انجام این مرحله شما به صورت کامل سایت خود را روی هاست قرار داده اید.پس از این شما می توانید به تمام فایل هایی که اپلود کرده اید دسترسی داشته باشید.

آپلود سایت روی هاست مرحله4

مرحله 5: فایل های فشرده شده را اکسترکت کنید

مرحله پنجم برای آپلود وب سایت روی هاست، خارج کردن فایل از حالت فشرده است. کاربرانی که از فایل فشرده استفاده کرده اند، پس از آپلود فایل فشرده، برای اینکه فایل های خود را از این حالت خارج کنند باید از گزینه Extract استفاده کنند. پس از Extract فایل زیپ، شما قادر به مشاهده تمام فایل های درون آن خواهید بود.

آپلود سایت روی هاست رایگان

پس از اتمام بارگذاری سایت روی هاست و Extract  کردن فایل ها، می توانید سایت را مشاهده کنید. با طی کردن این مراحل کار آپلود وب سایت روی هاست سی پنل با موفقیت به پایان می رسد. استفاده از مدیر فایل می تواند به شما در مدیریت، به روز رسانی و ویرایش فایل ها کمک کند. همانطور که می بینید، روند کلی آنقدر پیچیده نیست و می توانید به راحتی آن ها را انجام دهید.

چگونه یک پایگاه داده ایجاد کنیم؟

عملا یک وب سایت بدون پایگاه داده نمی تواند وجود داشته باشد. به این دلیل که تمام داده های وب سایت در پایگاه داده ذخیره می شود. داده ها از پایگاه داده دریافت می شود و در صورت درخواست در اختیار کاربران قرار می گیرد. از طرف دیگر، کاربران می توانند داده های جدید اضافه کنند یا داده های موجود در پایگاه داده را ویرایش کنند.

شما به راحتی می توانید یک پایگاه داده در میزبان وب خود ایجاد کنید. در این قسمت مراحلی را که برای ایجاد پایگاه داده با cPanel  باید دنبال کنید، برای شما عزیزان شرح می هیم. همچنین نحوه مدیریت پایگاه داده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

مرحله 1: ایجاد پایگاه داده

برای ایجاد یک پایگاه داده، باید به بخش “Databases” در cPanel بروید. اینجاست که چندین گزینه برای ایجاد یک پایگاه داده را مشاهده خواهید کرد. سی پنل به شما امکان می دهد یک پایگاه داده MySQL ایجاد کنید.

شما باید بر روی “MySQL Database Wizard” کلیک کنید که می توانید آن را در بخش “Databases” مشاهده کنید.

بارگذاری سایت روی هاست

اکنون می توانید یک نام برای پایگاه داده خود تعیین کنید. شما می توانید هر کلمه ای با حداکثر 54 کاراکتر اضافه کنید.

آموزش آپلود سایت روی هاست سی پنل

مرحله 2: ایجاد کاربر

در این مرحله، باید کاربرانی را ایجاد کنید که به پایگاه داده دسترسی داشته باشند. برای کار بر روی پایگاه داده در مرحله بعد باید آن را داشته باشید.

آموزش آپلود سایت روی هاست

در مرحله بعدی می توانید به کاربران مختلف امتیاز های ویژه ای بدهید. برای مثال، اگر می‌خواهید به یک کاربر اختیارات کامل را بدهید، باید روی «همه امتیازات» کلیک کنید.

نحوه راه اندازی سایت

اگر تمام این مراحل را به صورت کامل دنبال کنید، می توانید پایگاه داده را به صورت کامل ایجاد کنید. اکنون می‌توانید به صفحه اصلی cPanel بروید، روی «MySQL Databases» کلیک کنید و پایگاه‌های داده‌ای که ایجاد کرده‌اید را ببینید.

همچنین، برای مدیریت تمام پایگاه‌های داده موجود می‌توانید به پایگاه‌های اطلاعاتی MySQL در سی پنل مراجعه کنید. شما می توانید نام پایگاه داده را تغییر دهید یا آن را حذف کنید. در غیر این صورت، شما همچنان می توانید کاربران و امتیازات آنها را برای پایگاه داده مدیریت کنید.

چگونه سایت خود را روی هاست قرار دهیم ؟

روش های مختلفی برای نحوه آپلود سایت روی host وجود دارد اما ما در این سایت سعی کرده ایم تا ساده ترین روش آن را برایتان شرح دهیم تا پس از بکار گیری آن دچار مشکل نشوید.

در سایت سرورکلیک ما توانستیم به سوال شما در زمینه روش قرار دادن سایت روی هاست پاسخ دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده باشیم.

برای قرار دادن سایت بر روی اینترنت باید ابتدا یک نام دامنه و یک هاست داشته باشید. ما در مقالات دیگر از سایت سرورکلیک مقالات بسیار کاملی در زمینه تعریف دامنه و هاست شده است که با مطالعه آنها می توانید پس از خرید هاست مورد نظر خود دل را به دریا بزنید و وارد دنیای واقعی مدیریت سایت و افزایش مخاطبان خود در فضای مجازی شود.

مراحل آپلود وب سایت بر روی هاست:

  • انتخاب میزبانی قابل اعتماد
  • انتخاب روش آپلود سایت روی هاست
  • آرشیو سایت و آپلود کردن سایت روی هاست
  • بررسی فعال بودن وب سایت
  • ایمپورت کردن پایگاه داده

شما کاربران گرامی می توانید هاست لینوکس، هاست ویندوزی، سرور مجازی پر سرعت، هاست دانلود، سرور مجازی اقتصادی و هاست وردپرس را از سایت سرور کلیک خریداری کرده و در صورت داشتن هر گونه سوالی با تیم پشتیبانی سرور کلیک تماس بگیرید. از این که تا پایان آموزش آپلود وب سایت روی هاست همراهمان بودید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

4 Comments

  1. مهراد 29/03/1399 در 16:32- پاسخ دادن

    سلام چه پنلی رو پیشنهاد میکنین برا مدیریت وردپرس؟

    • صبا زاهد 02/08/1401 در 16:08- پاسخ دادن

      سلام
      میشه یک سایت رو به صورت کامل دانلود و سپس اون رو بر روی یک هاست آپلود کنم و بعد از این سایت رو با یک دامین دیگه بالا بیارم؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید!

  2. سهرابی نیا 09/04/1399 در 05:00- پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید
    من در حال حاضر دوتا دامنه دارم. میخام بدونم هاستی که قرار بخرم باید ویژگی ساپورت کردن دوتا دامنه رو داشته باشه یا همون یکی باشه کافیه. سایتم وردپرسی هست.

  3. کیارش عظیمی 09/04/1399 در 05:03- پاسخ دادن

    سلام
    من یه سابت فروشگاهی داشتم که یه شرکت خدماتی هاستینگ پشتیبانی میکرد بعد از یه مدتی این شرکت کلا از هم پاشید و من الان می خام سایت رو به یک هاست دیگه انتقال بدم. میخام بدونم چه جوری باید این کارو انجام بدم و از چه هاستی استفاده کنم بهتره؟

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد