سرور ابری یا Cloud server چیست؟ (مزایای سرورهای ابری)

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

سرور ابری چیست؟

سرور ابری یا Cloud server چیست؟

در محیط کسب و کار مدرن امروزی، هر مدیر و یا صاحب کسب و کاری به دنبال کاهش هزینه ها و به حداکثر رساندن کارایی و بهره وری شرکت خود است. با ادامه پیشرفت فناوری، سازمان ها و موسسات به دنبال راه های جدید و نوآورانه برای مدیریت نیازهای میزبانی وب خود هستند. هاست ابری، که در حال حاضر یک هاست پرطرفدار است، به روشی موثر و انقلابی جهت پیشرفت کسب و کارها تبدیل شده است. به همین دلیل همه به سمت استفاده از Cloud Server حرکت می کنند. با ما همراه باشید تا با مفهوم و کاربرد سرور ابری بیشتر آشنا شوید.

سرور ابری یا Cloud server چیست ؟

سرور ابری یا Cloud server چیست ؟ سرور ابری یک نوع  server  می باشد که در رایانش ابری ایجاد میشود و بر روی بستر اینترنت برای بسیاری از کاربران ارائه میشود. در حقیقت می توان گفت که سرورهای ابری همان سرورهای اختصاصی مجازی محسوب میشوند که بر روی زیر ساخت ابری قرار می گیرند و در محیط رایانش ابری ارائه میشوند. لازم به گفتن است که در حالت معمول سرورهای مجازی فقط بر روی یک server فیزیکی ارائه میشوند و با سخت افزار مربوط به آن راه اندازی می شود. در صورتی که درمورد هر یک از قطعات سخت افزاری این نوع سرورها با مشکلی مواجه شدید می توانید به سایت سرورکلیک مراجعه کنید. و خرید بهترین سرور ابری را در این سایت انجام دهید.

بهتر است بدانید که در محیط ابری سرورهای اختصاصی مجازی ایجاد شده اند که تمام موارد لازم نرم افزاری را برای اجرای برنامه در اختیار شما قرار می دهد و به هیچ نوع نرم افزار متمرکزی وابسته نیست؛ و شامل یک سرور اختصاصی با سخت افزار واحد نمی باشد زیرا این موضوع زمان اجرای ماشین های مربوطه را بر روی هر یک از سرورهای فیزیکی را به سادگی انجام میدهد و مهاجرت خودکار آنها در صورت نیاز به طور خودکار و آنلاین انجام میدهد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

Cloud server یا سرور کلود یک میزبانی است که در رایانش ابری ایجاد و بر روی بستر اینترنت ارائه میشود. در اصل Cloud server همان سرور اختصاصی مجازی است که بر روی زیر ساخت ابری و در محیط رایانش ابری ارائه میشود. این نکته را باید در نظر گرفت که در حالت معمولی سرورهای مجازی فقط بر روی یک سرور فیزیکی با سخت افزار مرتبط با آن پیاده سازی میشود. در مورد خرابی های هر یک از قطعات سخت افزاری، همه ی سرورهای مجازی موجود روی آن نیز دچار مشکل خواهند شد که لذا این یک نقطه شکست واحد در سناریوی مورد استفاده در سرورهای مجازی است.

سرور ابری یا به عبارتی Cloud server به عنوان یکی از قدرتمندترین سروها شناخته می شود. شاید برای شما سوال باشد که اصلا server به چه معناست؟ و راه اندازی cloud server چگونه است؟ در این مقاله از سایت سرورکلیک می خواهیم درمورد سرور و کاربرد های آن، سرور ابری چیست؟ خدمات سرور ابری، مزیت ها و معایب Cloud server و… براش شما توضیح دهیم.

مفهوم سرور ابری یا Cloud server چیست ؟

مفهوم سرور ابری یا Cloud server چیست ؟

سرور ابری خارجی به علت جداکردن آسیب های نرم افزاری و سخت افزاری از محیط دارای: ثبات، امنیت و عمکلرد بسیار بالا است. سرورهای موجود در محیط رایانش ابری امکان ضربه زدن به یکدیگر را ندارند و به دلیل خصوصی بودن کامل منابع، اگر هر یک از سرورهای ابری موجود در این فضا در حال استفاده از همه ی منابع اختصاص داده شده خود باشد یعنی اگر در حالت overload کردن باشد هیچ تاثیری روی دیگر سرورهای ابری نخواهد داشت.

در استفاده از برخی سرورها شما با مشکلات زیادی از جمله مشکلات سخت افزاری روبه رو می شوید. اگر در طول مدت کار خود از سرورهای مجازی ابری استفاده کنید، دیگر با مشکلات سخت افزاری روبه رو نخواهید شود و به دلیل اینکه سرور ابری به صورت مجازی ایجاد شده است، در صورت ایجاد مشکل سایت شما به یک سرور دیگر منتقل می شود.

کار کردن با cloud server بسیار راحت می باشد، حتی شما مکان حذف و نصب را خواهید داشت و می توانید سیستم عامل های مختلفی را روی سرور خود راه اندازی کنید. برای اینکار نیاز نیست شما تخصص خاصی در زمینه های متنوع داشته باشید.

قبل از اینکه بخواهیم مبحث اصلی خودمان را در رابطه به Cloud server شروع کنیم. بهتر است یک مفهوم کلی درمورد، Server، انواع آن و کاربردهایی که دارد مختصر توضیحی را برای شما بدهیم. پس در ادامه این مقاله از وبسایت سرورکلیک با ما همراه باشید تا با انواع سرور ها بیشتر آشنا شوید.

مزایای استفاده از سرویس cloud hosting :

مزایای استفاده از سرویس cloud hosting :

  • بروز رسانی لحظه ای
  • مقیاس پذیری راحت
  • نظارت و پایش متمرکز cloud
  • گسترش بدون وقفه
  • قابل اعتماد بودن و سادگی فرآیند بازیابی

سرور ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور چیست؟ یکی از سوالاتی است که برای تمام مدیران سایت ایجاد می شود، زمانی که شما یک سایت راه اندازی می کنید، برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به سایت خود را ذخیره و نگه داری کنید، نیاز به فضایی دارید که بتوانید این اطلاعات را درون آن نگه دارید، به فضایی که شما برای نگه داری اطلاعات استفاده می کنید، هاست گفته می شود.

طبیعتا هاست ها برای اینکه بتوانند اطلاعات و فایل های مربوط به سایت ما را نگه داری کنند. نیاز به فضایی دارند تا روی آن قرار بگیرند. که به این مقدار فضا سرور گفته می شود. سرور ها کامپیوتر های بسیار قوی و قدرتمند هستند که به قسمت های کوچک تری جهت میزبانی از سایت دسته بندی شده اند. به هر یک از این قسمت ها، Host گفته می شود.

سرور ها نیز مانند تمامی سیستم ها، دارای هارد دیسک، حافظه، RAMو… هستند که یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات آن ها می توانیم به اتصال دائمی و 24 ساعته آن ها به اینترنتی اشاره کنیم. سرورها برای اینکه بتوانند خدماتی را به کاربر ارائه دهند، باید به صورت همیشگی به یک اینترنتی قوی و پرسرعت متصل باشند.

سایر مزایای سرور ابری

یک سرور ابری به کاربر ثبات و امنیت می دهد؛ زیرا هر گونه مشکل نرم افزاری که پیش بیاید خیالتان راحت است چراکه سایر سرورهای ابری روی سرور ابری شما تأثیری نمی گذارند و بالعکس. این موضوع که یکی از مهم ترین مزایای سرور ابری می باشد، در بسیاری از مواقع به کارتان خواهد آمد؛ به خصوص اگر کسب و کاری داشته باشید که اطلاعات کاربران یکی از پارامترهای مهم آن باشد.

از دیگر کاربرد سرور ابری، می توان به سریع و ایمن بودن آن اشاره کرد. آن ها از مشکلات سخت افزاری که در سرورهای فیزیکی مشاهده می شود اجتناب می کنند یا به عبارتی بهتر مشکلات کمتری نسبت به سرورهای فیزیکی دارند و احتمالاً پایدارترین گزینه برای مشاغلی هستند که می خواهند بودجه IT خود را پایین نگه دارند.

Cloud Server خدمات بهتری را نسبت به هزینه شما ارائه می دهند. شما منابع بیشتر و خدمات سریع تری نسبت به قیمت مشابه سرور فیزیکی دریافت خواهید کرد. همچنین توجه داشته باشید که یک وب سایت میزبان ابری سریع تر اجرا می شود.

جالب است بدانید که Cloud Server دارای قابلیت مقیاس پذیری نیز می باشد. بدین معنا که با افزودن حافظه و فضای دیسک و همچنین مقرون به صرفه بودن، ارتقاء آن بسیار آسان و سریع است.

لازم به ذکر است که شما می توانید خرید هاست لینوکس، خرید هاست ویندوزی، خرید هاست دانلود، خرید هاست فروشگاهی، خرید هاست وردپرس، خرید سرور اختصاصی و به طور کلی خرید سرور مجازی پر سرعت را نیز با توجه به نیاز خود از سرور کلیک انجام دهید.

Server ها دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

در این قسمت درمورد سرور و انواع آن برای شما به صورت مختصر توضیح دادیم. توجه داشته باشید هدف ما از نوشتن این مقاله تعریف سرور ابری یا همان cloud server می باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد سرور ابری یا Cloud server چیست؟ برای شما عزیزان به صورت کامل توضیح دهیم.

راه اندازی cloud server

سرور ابری یا Cloud server به چه معناست؟

سرور ابری یا Cloud server به چه معناست؟

یکی از اختصاصی ترین و پر سرعت ترین سرورهایی که می توان از آن استفاده کرد، Cloud server می باشد. این نوع سرور به نسبت سایر سرورهایی که در ایران وجود دارد، جزء پر فروش ترین و پر طرفدارترین server ها به حساب می آیند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این سرورها دارند این است که ظرفیت آن ها در صورت نیاز به صورت خودکار افزایش پیدا می کند.

برای خرید سرور ابری به صورت سرور مجازی و یا اختصاصی، می توانید به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از این نوع cloud server ها، دارای هزینه های متفاوتی می باشد و شما براساس استفاده ای که از منابع دارید می توانید برای آن هزینه پرداخت کنید و نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نخواهد بود.

سرورهای ابری به همان میزان که شما نیاز به منابع داشته باشید، منابع در اختیار شما قرار میگیرند. سرور ابری یا Cloud server چیست در این مدل سرورهای ابری، منابع زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار می گیرند. برای نمونه زمانی که شما از اینترنتی و خدماتی که در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده می کنید و به دلایلی ترافیک افزایش پیدا می کند، شما می توانید از سایر منابع به صورت اختصاصی و مجازی استفاده کنید.

سرورهای ابری هزینه زیادی را در پی ندارند و به دلیل اینکه به صورت مجزا روی یک سرور راه اندازی می شوند، هزینه کمتری را برای استفاده از آن پرداخت خواهید کرد. به دلیل اینکه برخی از سایت ها نیاز به منابع زیادی دارند، می توانند از این نوع server ها استفاده کنند چرا که این سرورها دارای منابع بیشتری هستند و کار کردن با آن ها راحت تر است و عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.

سرور ابری یا Cloud server چه کاربردی دارد؟

خرید سرورهای ابری به صورت سرور اختصاصی و مجازی از شرکت خدمات هاستینگ، سرورکلیک امکان پذیر می باشد. برای خرید می توانید به سایت www.serverclick.com مراجعه کنید و سرور مورد نیاز خود را با مناسب ترین قیمت و یا به صورت رایگان و حرفه ای خریداری کنید. در ادامه درمورد مزایا و معایب cloud server توضیح خواهیم داد همچنین می توانید برای اطلاع از مزایا و معایب میزبانی وب ابری به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

سرورهای ابری به دلیل مشکلاتی که در جداسازی نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد؛ از فضای میزبانی دارای ثبات، امنیت و عملکرد بسیار بالایی برخوردار می باشد. سرورهای موجود در فضای رایانش ابری امکان صدمه زدن به یکدیگر را ندارد و همچنین به دلیل اختصاصی بودن کامل منابع اگر هر کدام از سرورهای ابری موجود در حال استفاده از تمامی منابع اختصاص داده شده می باشند. به نوعی در حال overload می باشند. و هیچگونه تاثیری بر روی دیگر سرورهای ابری موجود ندارد. از سوی دیگر می دانید که سرورهای ابری اقتصادی تر از سرورهای معمولی فیزیکی هستند. زیرا به دلیل قیمت مناسب امکان خرید سرور با منابع بیشتر امکان پذیر است و سرعت بیشتری برای کاربران به همراه دارد. برای نمونه وب سایت شما بر روی سرورهای ابری سریع تر از سرورهای معمولی لود میشوند؛ و هزینه پرداخت آن برابر می باشد و حتی درموارد بسیار اندکی از سرور فیزیکی خواهد بود. در کنار موارد گفته شده امکان بهره گیری از قابلیت های مفید برای شما وجود دارد.

گسترش پذیری از دیگر قابلیت های این نوع سرورها می باشد. امکان ارتقا منابع مانند:

  • RAM
  • CPU
  • HDD

مزایا و معایب سرور ابری یا Cloud server چیست؟

مزایا و معایب سرور ابری یا Cloud server چیست ؟

Cloud server یا همان سرور ابری، به دلیل اینکه امکانات و کاربرد های متنوعی که دارد برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن، دارای مزیت ها و عیب هایی می باشد.که در این قسمت می خواهیم درمورد اینکه سرور ابری یا Cloud server چیست و ویژگی ها و خصوصیات سرور ابری برای شما توضیح دهم.

ویژگی های cloud server:

  • انعطاف پذیری
  • هزینه پرداخت مناسب
  • نصب و راه اندازی راحت
  • قابل اعتماد و اطمینان
  • ارتقاء و افزایش منابع سخت افزاری و نرم افزاری

تفاوت سرور ابری و سرور مجازی

سرور های ابری بر پایه فناوری مجازی سازی xen بنا شده است. این قابلیت قدرت سرورهای ابری را بسیار بالاتر از سرورهای میزبانی می رساند. سرور ابری نیز همانند سرور های اختصاصی، انعطاف پذیری جامعی دارد به طوری که می توانید از یک سایت ساده Java  تا Ruby on Rails بر روی این میزبانی ها راه اندازی کنید.

با توجه به اینکه سرورهای ابری به صورت خودکار کار می کنند برای کارهایی مانند، بک آپ گرفتن، رایانش ابریف به روز رسانی و راه اندازی، نیاز به تیم نخواهید داشت و رائه دهنگان سرویس های هاست خودشان این کار ها را انجام خواهد داد. پس نگرانی از این بابت نداشته باشید.

خرید سرور ابری یا Cloud server

همانطور که می دانید تنظیمات هاست گاهی اوقات به شدت زمانبر می باشد؛ به خصوص اگر با تنظیمات آن آشنا نباشید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم اگر از هاست ویندوز استفاده می کنید، مقاله آموزش نحوه ویرایش تنظیمات فایل Hosts در ویندوز و کاربرد آن را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است که مجموعه سرور کلیک ارائه دهنده خدمات هاستینگ با کیفیت و البته با قیمت مناسب مانند Cloud Server می باشد. از طرفی دیگر تیم پشتیبانی سرور کلیک همواره آماده راهنمایی شما عزیزان می باشد. در چنین شرایطی حتی در صورت بروز مشکل برای هاست خود، می توانید به پشتیبانان سرور کلیک پیام داده تا در کمترین زمان ممکن، مشکلات شما را حل نمایند. بنابراین از نظر پشتیبانی نگران هیچ مشکلی نباشید. در خصوص هزینه ها نیز بهتر است به این نکته توجه کنید که هر سرور با توجه به ویژگی های خود، هزینه های متفاوتی را دارد. بنابراین اگر سروری دقیقا متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید، متوجه خواهید شد که قیمت های سرور کلیک کاملا به صرفه می باشد.

خرید سرور ابری یا Cloud server

در این مقاله از سایت سرورکلیک، درمورد سرور ابری یا همان cloud server برای شما عزیزان توضیح دادیم. شما می توانید با بررسی این مقاله و در نظر گرفتن مزیت ها و معایبی که برای آن گفته شد، به شرکت خدماتی هاست سرورکلیک مراجعه کنید و سرور ابری ارزان مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

در انها بسیار ساده و سریع می باشد. با توجه به این قابلیت می توانید در هر مرحله از کسب و کار خود با توجه به میزان دسترسی به منابع مورد نیاز می توانید هزینه کنید. به همین دلیل سرورهای ابری در جهان بسیار معروف شده اند و بسیاری از کاربران استفاده از آن را به سرورهای فیزیکی ترجیح می دهند.

مزایای خرید سرور ابری در سایت سرورکلیک

  • استفاده از سرورهای قدرتمند
  • بهره گرفتن از تکنولوژی خوشه بندی
  • استفاده از SAN Storage
  • قرار گیری همزمان اطلاعات بر روی چندین سرور
  • همانند سازی
  • پیاده سازی حرفه ای اطلاعات


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

6 Comments

  1. امیر صبوری 21/03/1399 در 12:44- پاسخ دادن

    سلام میخاستم بدونم سرور ابری معمولا برای چه نوع سایت هایی استفاده میشه؟ محدودیتم داره یا نه؟

  2. مولایاری 29/03/1399 در 16:38- پاسخ دادن

    دسترسی به سرور های ابری در خارج از کشور امکان قطعی و تحریم داره یا خیر

  3. فرشید 09/04/1399 در 06:34- پاسخ دادن

    امنیت سرورهای ابری چه جوریه و پشتیبانی سرورکلیک برای هاست ابری به چه صورت هست؟

  4. ایمان 16/04/1399 در 18:22- پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید
    ببخشید پشتیبانی سرورکلیک از سرور ابری به چه صورت هست؟ امنیت و سرعت چه جوریه ؟ من یه سایت دارم که میخام براش هاست ابری تهیه کنم الان یکم دو دل شدم چون از یه نفر واسه امنیت شنیدم گفت خیلی کمه امنیتش درسته؟

  5. الهیار 16/04/1399 در 18:25- پاسخ دادن

    ممنون از مطلب کاملی که گذاشته بودین. یه سوال برای من پیش اومده اونم اینکه میتونیم بعد از مدتی که از سرور ابری استفاده می کنیم، منابع سخت افزاری و نرم افزاری رو در صورت نیاز و کمبود ارتقاء بدیم یا نه؟
    خیلی ممنون…

  6. بهرام 28/04/1399 در 08:12- پاسخ دادن

    من یه سایت فروشگاهی داشتم و از سرور ابری استفاده کردم اما خیلی ازش راضی نبودم چون بکاپ گیری و اینا به خوبی انجام نمیشد و همین باعث شد که همه اطلاعات سایتم از بین بره. البته باید بگم که شرکتی که من هاستم رو ازش خریدم هم خیلی معتبر نبود یعنی اصن معتبر نبود. الان نمیدونم واسه سایتم چه هاستی انتخاب کنم که هم سرعت بالایی داشته باشه و هم از نظر پشتیبانی اوکی باشه
    میشه راهنمایی کنید خیلی ممنون..

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

وبلاگ

خرید سرور مجازی برای ترید

گسترش بازارهای سرمایه باعث شده افراد زیادی مایل به فعالیت در آن باشند. اما لازمه‌ی این فعالیت اتخاذ یک مسیر ایمن و مناسب برای حضور در بازارهای سرمایه‌ای جهان است.

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد