استفاده از CDN ابر آروان در هاست سرورکلیک

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

استفاده از CDN ابر آروان در هاست سرورکلیک
CDN ابر آروان، یک شبکه توزیع محتوا رایگان است که محتوای وب‌سایت شما را امن‌تر و سریع‌تر می‌کند و آن را از نزدیک‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از CDN ابر آروان در هاست، وب‌سایت شما همواره در دسترس کاربران است. شما میتوانید به راحتی با استفاده از CDN ابر آروان در هاست سرورکلیک، امنیت و سرعت سرویس خود را افزایش دهید.

CDN چیست ؟

CDN یا شبکه‌ی توزیع محتوا، نوعی شبکه‌ی توزیع‌شده‌ی جغرافیایی متشکل از سرورهای پروکسی و مراکز داده‌شان است. این سرورها در نقاطی به نام نقطه‌ی حضور (PoP Site) قرار می‌گیرند. هدف این نوع شبکه‌ها، تحویل محتوا به کاربران نهایی از نزدیک‌ترین نقطه‌ی جغرافیایی با کیفیت و سرعت بالاتر است.

CDN تحویل انواع محتوا مانند ویدیو، پخش زنده‌ی ویدیو، فایل‌های نرم‌افزاری، محتوای وب و موبایل و… را به‌عهده دارد. ارایه‌دهندگان خدمات CDN ممکن است خدمات دیگری مانند امنیت سایبری، بهینه‌سازی WAN و… را نیز عرضه کنند.

CDN ابر آروان

شرکت های زیادی خدمات CDN را در سراسر جهان ارائه میدهند، مانند CloudFlare, StackPath, Google Cloud CDN و.. که ابر آروان یکی از نمونه های ایرانی آن است. CDN ابر آروان با استفاده از پاپ‌سایت‌های متعدد خود در نقاط مهم ترافیکی ایران و جهان در بیش از ۴۰ شهر، ۳۰ کشور و ۷ قاره، موقعیت جغرافیایی بازدیدکننده‌‌ی سایت را با بالاترین دقت تشخیص می‌دهد و محتوا را از نزدیک‌ترین نقطه به دست‌ کاربر می‌رساند. به این ترتیب، سرعت بارگذاری وب‌سایت شما به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

استفاده از CDN ابر آروان در هاست سرورکلیک (cPanel)

برای استفاده از CDN ابر آروان در هاست cPanel، باید تمام رکورد های DNS هاست خود را وارد پنل CDN کنید. پس از انجام تغییرات ترافیک شما توسط CDN محافظت شده و بعد به سرورهای هاستینگ میرسد.

برای استفاده از CDN بصورت زیر عمل کنید:

مشاهده رکوردهای DNS هاست

  1. وارد این سایت شوید، آدرس دامنه خود را وارد کنید تا رکوردهای DNS شما نمایش داده شود.
    رکوردهای DNS
  2. وارد پنل CDN شده و دامنه خود را اضافه کنید. پس از ایجاد دامنه و رفتن به مرحله بعد، به صفحه رکوردهای DNS منتقل میشوید. در این قسمت تمام رکوردهای DNS خود را (بجز SOA و NS وارد کنید).
    همچنین جهت فعالسازی حالت ایمن، ابر موجود در رکوردهای A را روشن کنید.
    رکوردهای DNS در پنل CDN
    توجه داشته باشید که به هیچ عنوان رکوردهای پیشفرض موجود (مانند رکوردهای NS) را حذف نکنید.
  3. در مرحله بعد وارد پنل دامنه یا nic.ir خود شوید و همانند آموزش تغییر DNS دامنه، NS های سرویس دهنده CDN (در اینجا ابر آروان) را وارد کنید.
    این NS ها در رکوردهای DNS پنل CDN شما نمایش داده میشوند (رکورد های پیشفرض).
    رکوردهای NS
  4. منتظر بمانید تا تغییرات DNS اعمال شود. ممکن است برای دامنه های IR تا 8 ساعت و برای دامنه های بین المللی مانند com تا 2 ساعت زمانبر باشد.

برای انتقال محتوای استاتیک خود به فضای ابری نیز میتوانید فایل ها را بصورت دستی در قسمت Storage منتقل کنید یا از پلاگین های آماده استفاده کنید که در مقالات بعدی این مورد را آموزش خواهیم داد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

يك ديدگاه

  1. وحیدی 08/04/1401 در 14:40- پاسخ دادن

    میشه کاملتر توضیح بدین ؟

ثبت ديدگاه

مطالب مرتبط

خرید هاست Plesk
هاست

خرید هاست Plesk و مزیت های آن

اگر به دنبال راه‌کاری اقتصادی و موثر برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود هستید خرید هاست پلسک انتخاب مناسبی است. پلسک نوعی از هاست محسوب می‌شود که در آن از کنترل پنل

ادامه مطلب »
آموزش تغییر سیستم عامل VPS
وبلاگ

تغییر سیستم عامل VPS

سرور مجازی شخصی (Virtual Private Server) در واقع یک بخش از سرور اختصاصی است که روی آن هر نوع از سیستم عامل که نیاز داشته باشید، نصب کرده و فعالیت

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد