نصب چند وردپرس روی یک هاست به چه صورت است؟

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

نصب چند وردپرس در یک هاست

نصب چند وردپرس در یک هاست مبحثی است که بیشتر شما وبمستران عزیز به آن نیاز دارید. به همین دلیل در این مقاله آموزشی از سایت سرور کلیک قصد داریم یک آموزش کاربردی و جدید را به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید به خوبی نصب چند وردپرس روی یک هاست را انجام دهید. تصور کنید هاستی که خریداری کردید امکان نصب چند دامین مختلف را روی خود دارد. بیشتر هاست ها این قابلیت را دارند اما برخی هم در هاست خود تنها می توانند یک دیتابیس ایجاد نمایند. حالا می خواهیم ببینیم چطور چند سایت وردپرسی را روی یک دیتابیس اجرا کنیم.

حالا لازم است بدانید که می توانید خیلی راحت فضای هاست بخرید و در آن چند دیتابیس را به صورت همزمان داشته باشید.

در همین ابتدای مقاله این مسئله را بدانید که اگر بخواهید هر وردپرس و هر وب سایت را داشته باشید، نیاز دارید تا برای آن یک هاست مجزا تهیه نمایید، این کار حتی برای سئو وب سایت شما هم بهتر و مفید تر است. اما خب شاید سایتی دارید که بازدید کمی دارد و یا بنا به هر دلیلی می خواهید نصب چند وردپرس در یک دیتابیس را انجام دهید.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

باید گفت که برای با هر وردپرسی می توانید مراحل زیر را از اول اجرا نمایید تا بتوانید هر وب سایتی را طراحی و راه اندازی کنید. حال این کار را می توانید با استفاده از ساب دامین ها و یا پوشه های خود وردپرس نیز انجام دهید که به راحتی هر وب سایت را جداگانه طراحی نمایید.

نصب دو وردپرس روی یک هاست

چطور چند سایت را در یک فضای هاست نصب کنیم؟

در این مقاله یاد گرفتیم که هاست وردپرس چیست؟ اگر به صورت حرفه ای ما را دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که در مقاله نصب وردپرس روی هاست سی پنل ما یاد گرفتیم که چگونه وردپرس را روی هاست نصب کنیم مثلا در پوشه public_html وردپرس را نصب می کردیم.

و حال برای نصب وردپرس بعدی باید در پوشه public_html یک پوشه جدید باز کنیم و وردپرس جدید خود را در آن پوشه نصب می کنیم. در این بخش متوجه شدید که وردپرس های جداگانه را چطور و در کجا باید نصب کنید. برای زمانی که قصد دارید نصب چند وردپرس در یک هاست را انجام دهید.

همچنین بخوانید: تفاوت هاست لینوکس با هاست وردپرس

نصب چند وردپرس در یک لوکال هاست

حال هنگامی که وردپرس را می خواهیم نصب کنیم با صفحه ای رو به رو می شویم که یک قسمتی به نام پیشوند جدول دارد. برای هر وردپرسی که بخواهید نصب کنید این صفحه را خواهید دید و می توانید برای هر وردپرس از پیشوندهای مختلفی استفاده کنید که اشتباه نکنید مگر این که بخواهید وردپرس را روی یک دیتابیس نصب کنید که البته اینکار کلا پیشنهاد نمی شود به خاطر اینکه پایگاه داده شما سنگین و حجیم می شود. اما خب بهتر است یاد بگیرید چراکه ممکن است برای وب سایت هایی مثل پیش نمایش محصولات و چیزهای دیگر نیاز به این کار داشته باشید.

پس پیشوند ثابت و پیشفرض وردپرسwp_  است که برای هر وردپرس می توانید این را تغییر دهید مثلا به web_  و یا هر چیزی که مد نظرتان باشد.

در این مرحله که بعد از این که این کار را انجام دادید به راحتی برای هر کدام آدرس دامین خود را وارد کنید و به اضافه نام پوشه خود تان، که وردپرس در آن نصب شده است و با آدرس  /wp-admin می توانید وارد صفحه مدیریت وردپرس خود شوید. در ادامه مقاله نصب چند وردپرس در یک هاست می خواهیم یک افزونه معرفی کنیم که به راحتی وردپرس های مختلف را در سایت اصلی خود مدیریت کنید و دیگر نیاز نیست که برای هر کدام اطلاعات جداگانه را حفظ کنید.

شاید برایتان مفید باشد: مزایا و معایب میزبان اشتراکی چیست؟

نصب چند وردپرس روی یک هاست

آموزش نصب دو یا چند سایت، روی یک هاست + مدیریت کردن چندین سایت در یک وب سایت

خب در ادامه آموزش نصب چند وردپرس در یک دیتابیس شما باید افزونهMainWP Dashboard  را نصب نمایید. این افزونه مفید عملکرد بسیار ساده ای دارد و می تواند چند وردپرس را در وردپرس و وب سایت اصلی خود مدیریت نماید.

در ابتدا باید این افزونه را دانلود نمایید و نصب و فعالسازی نمایید؛ سپس بعد از این که این افزونه را در سایت اصلی خود نصب کردید در پیشخوان وردپرس سایت تان یک نامی به نام MainWP اضافه می شود. این افزونه قسمت های مختلفی دارد که در ادامه کامل به شما آموزش می دهیم که چگونه چند سایت را در یک وب سایت مدیریت نمایید و کارتان را خیلی راحت تر از قبل انجام دهید.

همچنین مطالعه کنید: آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

نصب چند وردپرس در یک دیتابیس

مدیریت همزمان چند سایت در وردپرس

بسیار خب در ادامه جهت نصب چند وردپرس روی یک هاست ، همان طور که به شما گفتیم شما به یک افزونه احتیاج دارید تا بتوانید چندین وردپرس را در وب سایت تان مدیریت نمایید فقط نباید فراموش کنید که این افزونه ها را باید در وب سایت اصلی خود نصب کنید و افزونه دیگری هم که به شما معرفی می کنیم افزونه  MainWP Child  نام دارد که این افزونه را هم طبق افزونه بالایی باید در وب سایت خود نصب و فعالسازی نمایید.

زمانی که نصب و فعال شد در پیشخوان وردپرس خود در قسمت تنظیمات، منویی اضافه می شود به نام خود افزونه که می توانید به راحتی ببینید. تنها با این کار است که می توانید مشکل خود را حل کنید و چند ورد پرس را در یک هاست نصب کنید.

چون زمانی که چندین نرم افراز وردپرس را بر روی یک هاست و یک دیتابیس نصب می کنید، مسئله اصلی مدیریت همه این وردپرس ها می باشد که با روش بالا بسیار راحت می توانید اینکار را انجام دهید و نگران هیچ چیز خاصی نباشید چراکه کار شما تا اینجا به اتمام رسیده است.

مثلا تصور می کنیم که شما وب سایت های چند زبانه ای در ساب دامین های مختلف ایجاد کرده اید. اینکه می خواهید آن ها را در یک وب سایت مدیریت نمایید و این افزونه می تواند کار شما را راه بیندازد اما به نظر ما برای چند زبانه کردن وب سایت های وردپرسی خود اینگونه عمل نکنید؛ چراکه می توانید از روش های بهتری که وردپرس در اختیارتان گذاشته است این کار را انجام دهید.

این مقاله را از دست ندهید: چه هاستی برای وردپرس مناسب است؟

آموزش نصب چند سایت وردپرسی روی یک هاست

سخن نهایی

اما در نهایت نصب چند وردپرس در یک دیتابیس را اصلا به شما پیشنهاد نمی کنیم. ولی خب اگه می خواهید این کار را انجام دهید راه و روش مدیریت آسان آن در این مقاله به شما گفته شد. شاید واقعا نیاز به این کار داشته باشید. اما به صورت کاملا اصولی بهتر است که برای هر وردپرس خود یک هاست جداگانه خریداری نمایید. زیرا سالانه مبلغی حدود چهارصد هزار تومان بایستی پرداخت کنید. که این مبلغ چیزی نیست و تقریبا روزی هزار تومان است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست جنگو
سرور

خرید هاست جنگو

خرید هاست جنگو برای کسانی که توسعه‌دهنده نرم افزار با پایتون و در فریم جنگو هستند بسیار ضروری است. علت آن نیز ویژگی‌ها و شتخصه‌هایی است که فریم ورک جنگو

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد