راه اندازی یک سرور اختصاصی 

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

راه اندازی یک سرور اختصاصی

اگر از هاستینگ اشتراکی به علت سرعت پایین و کند بودن خسته شده اید و حجم بازدید کننده های شما زیاد شده است؛ یا اینکه سایت شما از نظر سئو افت شدیدی کرده و یکی از آیتم های مهم سئو که سرعت سایت هست با مشکل روبرو شده است. می توانید با قیمتی مناسب، یک هاست اختصاصی که پنل کامل و قابل تغییرات توسط خود شما را دارد سفارش دهید. تا در هر لحظه بتوانید منابع سی پی یو، رم و هارد خود را در دسترس داشته باشید.

فرآیند راه اندازی یک سرور اختصاصی برای یک SMB براساس سخت ‌افزار و سیستم عامل انتخابی شما متفاوت است، اما برخی از مراحل متداول وجود دارد که به آن ها اشاره می‌کنیم.

نحوه راه اندازی یک سرور اختصاصی

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

مراحل راه اندازی سرور اختصاصی

مرحله ی اول: سرور خود را آماده کنید

نام کاربران، آدرسIP، نام میزبان هرکامپیوتر، شماره سریال و مکان‌ ها را ثبت می‌کنید و موارد مورد نیاز مانند کابل اترنت و هارد اکسترنال را جمع آوری می‌کنید.

مراحل راه اندازی سرور اختصاصی به این شکل است که ابتدا سرور را نصب کرده و دستورالعمل‌ها را برای تنظیم سیستم عامل خاص خود به کار می گیرید. اگر سرور شما دارای سیستم عامل از پیش نصب شده است، آن را به شبکه متصل کرده و پیکربندی را آغاز کنید.

مرحله ی دوم: سرور خود را نصب و راه اندازی کنید

در مراحل راه اندازی سرور اختصاصی پس از نصب و راه اندازی سرور، پشتیبان سرور، دسترسی از راه دور به سرور و گزینه ‌های اشتراک گذاری را تنظیم کنید. سرور را به‌عنوان یک کنترل‌کننده دامنه تنظیم می‌کنید تا به رایانه‌ های موجود در شبکه اجازه پیوستن به محیط متمرکز جدید را بدهد و به سرور اجازه دهد اعتبار کاربر را تأیید کند.

مرحله سوم: راه اندازی سرور خود را کامل کنید

یک حساب مدیریت محلی به هر رایانه شخصی یا مک اضافه کنید و آن ها را به سرور متصل کنید. چاپگرها را راه اندازی کرده و آن ها را به سرور چاپ متصل کنید. داده‌ها و برنامه‌هایی را که می خواهید روی سرور جدید داشته‌باشید مثل نرم افزار حسابداری، سازماندهی و آپلود کنید.

آموزش راه اندازی سرور اختصاصی

آموزش راه اندازی سرور اختصاصی

برای آموزش راه اندازی سرور اختصاصی در ابتدا باید بدانید چگونه وارد سرور اختصاصی VPS شوید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

گام اول: ورود به سرور اختصاصی

برای اینکه بتوانید به یک وب سایت دسترسی داشته باشید، راه های مختلفی پیش روی شما وجود دارند و تنها به مرورگر وابسته نخواهید بود. استفاده از پروتکل انتقال فایل یا FTP نمونه ای از این موارد است. شما با کمک این پروتکل قادر خواهید بود تا فایل های مورد نیاز را بر روی سرور خود آپلود کنید. همچنین قابلیت دانلود و یا ویرایش نیز خواهید داشت.

هر چقدر پروتکل انتقال فایل برای شما مفید باشد، ولی برخی از کارها وجود دارند که نمی توانید با استفاده از آن به انجام برسانید. ارسال دستورات به سرور نمونه کوچکی از این کارها به شمار می رود. در این صورت شما نیاز خواهید داشت تا به پوسته امن یا SSH دسترسی داشته باشید. در یک نگاه کلی می توانیم اینطور بیان کنیم که SSH  نوعی از پروتکل ها بوده که می تواند به شما کمک کند تا به سرور دسترسی پیدا کنید.

زمانی که شما با کمک پوسته امن به سرور اتصال پیدا می کنید، در آن صورت می توانید نسبت به ارسال دستورات خود اقدام کنید. استفاده از SSH به دلیل مزیت هایی که دارد، به شدت پیشنهاد می شود. به عنوان مثال می تواند امنیت بالایی را فراهم کند. زمانی که شما نحوه اتصال SSH به سرور را به صورت کامل یاد بگیرید، در آن صورت می توانید نسبت به آماده سازی و آموزش راه اندازی سرور اختصاصی اقدامات لازم را به انجام برسانید.

گام دوم: برای سرور مجازی VPS ثبت نام کنید

در گام بعدی نیاز است تا نسبت به ثبت نام در سرور مجازی VPS اقدام کنید. زمانی که برای یک برنامه VPS ثبت نام خود را به اتمام رسانید، میزبان وب موظف است تا یک سری از اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهد. جزئیات مربوط به اطلاعات کاربری می شوند که گزینه های زیر را به خود اختصاص داده اند:

  • آدرس IP سرور شما
  • نام کاربری که معمولا روت است
  • یک رمز عبور که برای تامین امنیت شما ضروری است

گام سوم: ورود به سرور مجازی با توجه به سیستم عامل

برای آماده سازی سرور مجازی VPS نیاز است تا در ابتدا سیستم عامل مورد نظر شما را بررسی کنیم. به عنوان مثال اگر سیستم عامل شما مبتنی بر یونیکس است، این قابلیت را خواهید داشت تا به صورت مستقیم و از طریق  Command Line  به سرور خود دسترسی پیدا کرده و به آن متصل شوید.

اگر سیستم عامل شما مبتنی بر ویندوز باشد، قضیه کاملا متفاوت خواهد بود. در مرحله اول شما نیاز دارید تا یک  SSH Client  را نصب کنید Client.های مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن ها بهره ببرید ولی اگر می خواهید بهترین عملکرد را از آن شاهد باشید ما به شما پیشنهاد می کنیم که انتخاب Bitvise را در اولویت قرار دهید. این رابط کاربری شکلی مشابه با ویندوز داشته و از حالتی کلاسیک بهره می برد.

گزینه بعدی که می توانید به عنوان رابط کاربری SSH از آن استفاده کنید، PuTTY است. ویژگی هایی که می توانید در این مدل مشاهده کنید، فراتر از آن چیزی هستند که در یک رابط کاربری باید وجود داشته باشند. از مهم ترین و برترین ویژگی های این رابط کاربری می توانیم به گزینه های پیکربندی سرور آن اشاره کنیم.

مراحل راه اندازی سرور اختصاصی

گام چهارم:  انتخاب رابط کاربری و وارد کردن اطلاعات

همان طور که اشاره کردیم رابط های کاربری گوناگونی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره ببرید. در این بخش ما PuTTY را انتخاب کرده ایم که مزایای بیشتری نسبت به Bitvise دارد. شما در ابتدا باید این برنامه را نصب و سپس آن را به اجرا در بیاورید. با این کار یک پنجره به شما نمایش داده می شود که در آن نیاز است تا آدرس آی پی سرور خود را وارد کنید. این کار در بخش Host Name یا IP Address انجام خواهد شد. بعد از وارد کردن آدرس آی پی، باید پورت خودتان را تنظیم کنید که با توجه به این مدل از  رابط کاربری، باید عدد 22 را انتخاب کنید.

دقیقا در زیر آدرس آی پی یک بخش وجود دارد که شما باید نوع اتصال یا Connection Type را انتخاب کنید. نوع اتصال شما SSH بوده و بعد از انتخاب آن بر روی گزینه Open کلیک کنید. با این کار یک پنجره دیگر برای شما باز شده که تمامی اطلاعات مربوط به لاگین را به نمایش می گذارد. شما باید نام کاربری و رمز عبور روت را وارد کنید. با انجام تمامی مراحل ذکر شده آماده سازی سرور مجازی VPS شما به پایان رسیده است و می توانید از کاربردهایی که دارد، نهایت بهره و استفاده را ببرید.

نصب و راه اندازی سرور اختصاصی

نحوه راه اندازی و مدیریت سرور اختصاصی

یادگیری چگونگی نحوه راه اندازی و مدیریت سرور اختصاصی به ‌طور شخصی ممکن است کمی زمانبر باشد. با این وجود پس از آشنایی با سرور جدید خود، برای مدیریت وب‌ سایت یا پروژه ‌های خود آزادی مطلق خواهید داشت. سه نکته زیر به شما در این مسیر کمک می‌کند:

  1. با کنترل پنل آشنا شوید

کنترل ‌پنل اصلی ابزاری برای نحوه مدیریت سرور است. با استفاده از آن، شما قدرت، کنترل و همچنین دسترسی لازم به سیستم و داده‌های مهم مانند اطلاعات IPرا خواهید داشت. این کنترل پنل‌ها اغلب نرم‌افزارهای قوی جهت تغییر سیستم عامل و دسترسی به کنسول ارائه می‌کند.

همچنین شما را قادر می‌سازد تا سرور خود را خاموش، بوت و راه‌اندازی مجدد کنید. همچنین فضای دیسک، میزان استفاده از حافظه و پهنای باند را آنالیز می‌کنند. علاوه بر‌این، گزارش‌ها و آمارهای مختلفی را ارائه می‌کنند که ممکن است برای مدیریت سرور مجازی شما مفید باشد.

  1. مدیریت سرور مجازی

در مرحله بعد به‌دنبال این خواهید بود که دامنه (های) مورد نظر خود را برای اجرا به سیستم VPS خود متصل کنید. بدین منظور یا باید دامنه‌های خود را توسط یک شرکت هاستینگ ثبت کرده باشید، یا قبل از شروع کار آنها را به زیر‌ساخت‌های شرکت هاستینگ مد نظر خود منتقل کنید.

در این صورت شما شخصاً مسئول مراقبت و نگهداری از‌ DNS‌های خود خواهید بود، بنابراین اگر از تجربه کافی در خصوص مدیریت DNS برخوردار باشید این روش را به شما توصیه می‌کنیم. برای انجام این کار می‌توانید ابزار‌های BIND یا NSD را برای شروع کار نصب کنید.

  1. نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید

در این مرحله زمان آن است که برنامه‌های کاربردی مورد استفاده خود را نصب کنید. شرکت‌ های مختلف میزبانی وب برای این منظور پلتفرم ‌های مختلفی ارائه می‌کنند. بسیاری از این پلتفرم‌ ها امکان نصب و مدیریت مجموعه قابل توجهی از برنامه‌ ها را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این شما را قادر می‌سازد بسیاری از امور مدیریتی را نیز کنترل و اجرا کنید. برخی از این موارد شامل مدیریت تنظیمات DNS، پایگاه داده و ایمیل است.

برای خرید سرور اختصاصی و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی یک سرور اختصاصی با مراجعه به وب سایت مجموعه سرور کلیک برای خرید اقدام بفرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست پربازدید ایران
وبلاگ

خرید هاست پربازدید ایران

خرید هاست پربازدید؛ بهترین میزبان سایت های پرترافیک خرید هاست پربازدید، یک انتخاب مناسب برای وب سایت هایی می باشد که نیاز به یک هاست امن و پرسرعت بدون قطعی

ادامه مطلب »
خرید هاست نود جی اس
سرور

خرید هاست نود جی اس

در این مقاله به خرید هاست نود جی اس خواهیم پرداخت. ابتدا هاست نود جی اس را معرفی می کنیم. پس از آن به مزایای خرید هاست نود جی اس

ادامه مطلب »
دایرکت ادمین چیست؟
وبلاگ

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا سازیم و بدانیم که دایرکت ادمین (Direct Admin) چیست، اما پیش از

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد