آموزش سی پنل از صفر تا صد

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

آموزش سی پنل

سی پنل به کنترل پنلی که بر لینکوس مبتنی باشد، گفته می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی وب سایت هاستینگ خود را مدیریت کنید. این سیستم مانند برنامه دسکتاپ کار خود را انجام می‌دهد و می توانید با استفاده از آن یک داشبورد کاربر پسند را جایگزین اجرای دستورات پیچیده کنید. به علاوه داشبورد سی پنل ردیابی داده‌ها، فایل‌های مختلف وب، آمار، ویژگی‌های سئو و MySQL را ارائه می‌دهد.

با توجه به مزایای بسیار سی پنل، در بین شرکت‌های ارائه دهنده وب هاستینگ و در بین توسعه دهندگان وب، طرفداران بسیاری دارد. درواقع سی پنل با مدیر وب هاست یا WHM همراه می‌شود. در این مطلب سعی داریم تا به آموزش سی پنل از صفر تا صد و نکات مهم آن بپردازیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش سی پنل هاست

در ابتدا سعی داریم سوال هاستینگ سی پنل چیست؟ را پاسخ دهیم. به زبان ساده وب هاستینگی مبتنی بر لینوکس است که نصب سی پنل را شامل می‌شود. برنامه سی پنل هاستینگ، اکانت سی پنل را ارائه داده که با استفاده از آن می‌توان المان وب هاستینگ را کنترل کرد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

با توجه به این موضوع می‌توان از انواع هاستینگ مختلف مانند مدیریت ورد پرس، هاستینگ اشتراکی و اختصاصی استفاده کرد. به بیان دیگر این کنترل پنل برای افراد مبتدی که در جستجو کنترل پنلی ساده هستند، بهترین انتخاب خواهد بود. پس کنترل پنل سی پنل نیز مزایا و معایب خود را دارد.

آموزش سی پنل هاستسی پنل و بهره بردن از مزایای بسیار آن

مزایای استفاده از کنترل پنل سی پنل

از مزایای استفاده از این کنترل پنل می‌توان موارد زیر را نام برد:

رابط کاربر پسند

رابط سی پنل ویژگی‌ها و امکانات مختلف را تحت ماژول‌های قابل کنترل به دسته‌های مختلف تقسیم می‌کند و همچنین امکان راحت پیدا کردن آنها را به کاربر می‌دهد. ناگفته نماند که داشبورد سی پنل گرافیک‌های بصری و منوهایی را برای ساده‌تر کردن مسیریابی دارد.

دارای سازگاری بالا

سی پنل یکی از پرطرفدارترین کنترل پنل‌ها است که با چندین مرورگر مانند موزیلا و گوگل کروم سازگاری دارد. به علاوه سی پنل از برنامه‌های واسطه بسیاری مانند ابزارهای سئو و سازندگان سایت نیز پشتیبانی می‌کند.

دارای امکانات گسترده

سی پنل این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون هیچگونه دانش فنی تخصصی نیز بتوانند کارهای دشوار و پیچیده‌ای را مانند گرفتن نسخه پشتیبان از سایت خود، اکانت‌های FTP و ایجاد زیر دامنه و مدیریت پایگاه داده MySQL را انجام دهند.

اموزش کار با سی پنلسی پنل سازگاری بسیار بالایی دارد

کمک به نصب خودکار نرم‌افزار

سی پنل علاوه بر ارائه امکانات مختلف، با نرم‌افزار Softaculous Apps Installer دارای هماهنگی است که این موضوع امکان دسترسی به بیش از 400 برنامه مانند برنامه‌های سیستم‌های مدیریت محتوا پرطرفدار را فراهم می‌کند. همچنین این برنامه از هر برنامه دیگر از زمان نصب تا زمان بروزسانی پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی مطمئن

وبلاگ‌ها و انجمن‌های سی پنل منابع زیادی دارند و برای سی پنل کتابچه راهنمای اختصاصی و WHM موجود است. به عبارت دیگر آنها درباره نحوه حل مشکلات محصولات و چگونگی استفاده از آن را توضیح می‌دهند.

اموزش کانفیگ سی پنلکمک به نصب خودکار نرم‌افزار

آشنایی با معایب استفاده از کنترل پنل سی پنل

از معایب استفاده از کنترل پنل سی پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت آسیب‌پذیر

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که احراز هویت 2 مرحله‌ای سی پنل در مقابل حملات آسیب‌پذیر است. پس برای جلوگیری از این مشکل باید همواره نسخه آن را بروزرسانی کنید.

دارای لایسنس گران قیمت

لایسنس سی پنل هزینه بالاتری نسبت به رقبای خود دارد. بنابراین درصورت مدیریت یک وب سایت و برای ارزان‌تر شدن هزینه، بهتر است از یک پلن هاستینگ سی پنل استفاده کنید؛ زیرا لایسنس سی پنل توسط وب هاست به شما قرض داده می‌شود.

احتمال تحریف اطلاعات یا خطر از بین رفتن

در برخی از موارد به صورت ناگهانی سیستم سی پنل شما، به بازنویسی تنظیمات سرور می‌پردازد و احتمال دارد در حین بروزرسانی تمامی داده‌های اصلی حذف شوند. این موضوع به علت خرابی یا آسیب دیدگی هارد دیسک رخ می‌دهد که به یک ریکاوری اساسی برای بازیابی سرور وب خود نیاز خواهید داشت.

آموزش کار با هاست سی پنلسی پنل و احتمال تحریف اطلاعات یا خطر از بین رفتن آنها

آموزش سی پنل و نحوه استفاده از آن

پس از خرید هاست لینوکس، خرید هاست فروشگاهی و انواع دیگر آن باید برای دیتابیس و آپلود اطلاعات سایت اقدام کرده و درنهایت پیکربندی مدنظر خود را پیاده‌سازی کنید. کنترل پنل متفاوت و محبوب معمولا براساس نوع هاست ارائه می‌شوند که می‌توان به دایرکت ادمین و کنترل پنل سی پنل اشاره کرد.

آموزش سی پنل از صفر تا صدآموزش سی پنل و نحوه استفاده از آن

آموزش کار با هاست سی پنل

در ابتدا می‌خواهیم سوال هاست سی پنل چیست؟ را به شما پاسخ دهیم. هاست سی پنل یکی از محبوب‌ترین و بهترین وب هاستینگ یا کنترل پنل میزبان وب است. برای آموزش کار با هاست سی پنل باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا باید با چگونگی ورود به سی پنل آشنا شوید.
  2. با ابزارهای ارائه ‌شده و محیط کلی سی پنل آشنایی پیدا کنید.
  3. به تعریف دامین‌ها یا ساب دامین و دامنه بپردازید.
  4. با نوار ابزار سی پنل و امکانات آن به طور کامل آشنا شوید.
  5. با کمک امکانات نوار ابزار cPanel سایت خود را در هاست آپلود کنید.
  6. نسبت به ایمپورت، ساخت دیتابیس و مدیریت آنها اقدام نمایید.
  7. بهتر است از لحاظ امنیتی به ارتقا سطح وب سایت خود بپردازید. سپس می‌توانید اقدامات لازم را برای فعالسازی SSL هاست انجام دهید.
  8. در صورت نیاز می‌توانید برای سهولت دسترسی، به تعریف اکانت‌های FTP بپردازید تا به صورت سریع‌تر و ساده‌تر بتوانید به اطلاعات موجود در هاست دستیابی داشته باشید و برای آپلود یا دانلود فایل اقدام کنید.
  9. هر وب سایتی به مکاتبات سایت و اطلاع ‌رسانی به وسیله ایمیل نیاز دارد. پس یکی از اقدامات اساسی شما تعریف ایمیل اینفو است.
  10. بعد از راه‌اندازی وب سایت، برای جلوگیری و پایداری پیشامدهای احتمالی به شکل بازه‌های زمانی مرتب و منظم باید به اقدام برای بکاپ گیری از هاست خود بپردازید. این مورد با استفاده از ابزارهای ارائه ‌شده سی پنل، انجام می‌شود.
  11. باید با استفاده از ابزارهای متریک یا سنجش کیفیت، عملکرد سایت و منابع مصرفی را بررسی کرد.

چگونه از cpanel استفاده کنیم؟سی پنل امکانات گسترده‌ای دارد

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به آموزش سی پنل از صفر تا صد و همچنین بررسی مزایا و معایب سی پنل بپردازیم. به‌طورکلی به کنترل پنل مبتنی بر لینوکس، سی پنل گفته می‌شود که استفاده از آن مزایای بسیاری دارد. درواقع با استفاده از سی پنل می‌توانید وب سایت هاستینگ خود را به سادگی مدیریت کنید. از مزایای استفاده از کنترل پنل سی پنل می‌توان رابط کاربر پسند، امکان نصب خودکار برنامه‌ها، سازگاری بالا، امکانات گسترده و پشتیبانی مطمئن را نام برد.

همچنین این کنترل پنل علاوه بر مزایای بسیار، معایبی نیز دارد که شامل لایسنس گران قیمت، امنیت آسیب‌پذیر و امکان تحریف یا از بین رفتن اطلاعات می‌شود. همانگونه که ذکر شد هاست سی پنل، یکی از انواع بهترین هاست ها به شمار می‌آید. به‌طورکلی با مطالعه این مطالب می‌توانید علاوه بر آموزش سی پنل پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

اتصال دامنه به سرور مجازی با Cloudflare
وبلاگ

اتصال دامنه به سرور مجازی

برای میزبانی وبسایت یا وب اپلیکیشن خود میتوان از زیرساخت های مختلفی مانند هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و… استفاده کرد. برای دسترسی ساده تر به سرور (مجازی یا

ادامه مطلب »
خرید هاست لینوکس ایران
وبلاگ

خرید هاست لینوکس ایران

خرید هاست لینوکس ایران هاست لینوکس ایران مناسب برای اجرا کردن نرم افزارهایی می باشد که با زبان برنامه نویسی PHP ، HTML ، css و دیگر زبان های متن

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد