نحو بکاپ گرفتن در پلسک و مزایا آن

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

بکاپ گرفتن در پلسک

برای همه ما اطلاعات و داده‌هایی وجود دارند که حائز اهمیت هستند. این اطلاعات در بخش‌های مختلفی نظیر فلش، رم یا روی سایت قرار دارند. پاک شدن داده‌ها از روی هر یک از این سخت افزارها می‌تواند ضررهای زیادی به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین انواع اطلاعات روی سایت‌ها با سرورهای اختصاصی یا مجازی قرار دارند. در این سایت‌ها از کنترل پنل‌های مختلفی نظیر پلسک برای مدیریت استفاده می‌شود. آیا شما با نحوه بکاپ گرفتن در پلسک آشنا هستید؟ برای این کار باید وارد کنترل پنل مذکور شده و مراحلی که در ادامه اشاره می‌کنیم را طی کنید. اگر شما نیاز به آموزش در این حوزه دارید با ما در ادامه این مطلب از سرور کلیک همراه باشید.

اهمیت و اهداف بکاپ گرفتن چیست؟

بسیاری از اطلاعات به ویژه در سطح وب‌سایت‌ها هستند که از درجه اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند. به ویژه امروزه که به عصر اطلاعات معروف است اهمیت داده‌ها چند برابر است. از بین رفتن اطلاعات از روی سایت‌ها موجب خسارت‌های مالی و معنوی زیادی خواهد شد. اعتماد و اطمینان کاربران سایت با از دست رفتن اطلاعات تا حد زیادی سلب می‌شود. بنابراین لازم است تا اقداماتی را برای حفظ اطلاعات نمود. داشتن یک نسخه پشتیبانی کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلات سخت‌افزاری اطلاعات از بین نروند. در سایت‌های مختلف از کنترل پنل‌های متفاوتی برای مدیریت استفاده می‌شود. نحو بکاپ گرفتن در هر کدام از این کنترل پنل‌ها نیز با هم متفاوت می‌باشد. یکی از کنترل پنل‌های مدیریت وب، پلسک نام دارد که بسیار کارآمد است.

بکاپ گرفتن در پلسک

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

چگونگی بکاپ گرفتن در پلسک

برای اینکه بتوانید در کنترل پنل پلسک از داده‌ها بکاپ و نسخه پشتیبان تهیه کنید باید مراحلی را طی نمایید. این مراحل پیچیده و سخت نیستند و با مطالعه این مطلب از سرور کلیک به خوبی آن‌ها را خواهید آموخت. برای این منظور باید وارد کنترل پنل plesk شده و وارد گزینه‌ی Domains شوید. این گزینه در منوی سمت چپ تصویر قرار دارد. بعد از کلیک روی گزینه مورد نظر دامنه‌ای که مایل به بکاپ گرفتن از آن هستید را انتخاب کنید. با انتخاب دامنه به صفحه‌ای وارد می‌شوید که دسترسی‌های مختلفی در آن وجود دارد. سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا نسخه پشتیبانی در پلسک را داشته باشید.  1- به منظور بکاپ‌گیری در سمت راست گزینه‌ی backup manager را انتخاب کرده و وارد آن شوید.

بکاپ گرفتن در پلسک

2- بکاپ‌هایی که قبلا دریافت کرده‌اید در این بخش به شما نشان داده می‌شود. در قسمت زیر این بکاپ‌ها نیز تعداد و تاریخ آن‌ها قابل مشاهده است. گزینه‌های مختلفی در این بخش از بکاپ گرفتن در پلسک وجود دارد که به شما آموزش می‌دهیم.

بکاپ گرفتن در پلسک

  • گزینه backup: این قسمت برای دریافت و تنظیم نسخه پشتیبانی کاربرد دارد. در این بخش به شما این امکان داده می‌شود که تعیین کنید از چه بخش‌هایی بکاپ تهیه شود. چنانچه مایل هستید از همه اطلاعات بکاپ تهیه شود تیک همه گزینه‌ها را بزنید. همچنین این قابلیت وجود دارد که تعیین کنید داده‌ها بعد از بکاپ‌گیری در کمجا ذخیره شوند. این امکان نیز وجود دارد که از طریق FTP داده‌ها را به سرور دیگری منتقل نمایید. قابلیت بعدی اینکه می‌توانید تعیین کنید بعد از اتمام بکاپ‌گیری از طریق ایمیل به شما اعلام شود.
  • گزینه Upload: از این بخش می‌توانید برای آپلود کردن بکاپ استفاده نمایید. این بخش بیشتر زمانی کاربرد دارد که بکاپی را از قبل تهیه کرده باشید. برای وارد کردن چنین بکاپی به کنترل پنل پلسک می‌توانید از این بخش استفاده کنید.
  • گزینه Schedule: این بخش از قسمت‌های مهم بکاپ گرفتن در پلسک محسوب می‌شود. در این بخش این امکان را دارید که تعیین کنید بکاپ در چه زمان‌هایی گرفته شود. این گزینه از نظر عملکرد دقیقا مشابه cron job در سی پنل عمل می‌کند.
  • گزینه FTP storage settings: این بخش برای انتقال بکاپ گرفته شده به سایر سرورها به کار می‌آید. در واقع می‌توانید تنظیمات لازم برای انتقال بکاپ به سایر سرورها را در این بخش انجام دهید. هنگامی که نخواهید فضای سرور فعلی شما با نسخه بکاپ پر شود می‌توانید از این قابلیت در پلسک استفاده کنید. اطلاعات اکانت خود را در FTP درج کنید و از طریق آن اکانت به سرور دیگری که مد نظر دارید وصل شوید. سپس به راحتی می‌توانید اطلاعات نسخه پشتیبانی را در سرور مورد نظر خود ذخیره نمایید.

با دانستن همین چند گزینه ساده می‌توانید پروسه بکاپ گرفتن در پلسک را به اتمام برسانید. توصیه می‌شود همیشه در فواصل زمانی مناسب نسبت به دریافت نسخه پشتیبانی از اطلاعات سایت خود اقدام کنید. با این کار اطلاعات با ارزش و مهم سایت از دست نخواهد رفت و متضرر نمی‌شوید.

مزایای بکاپ‌گیری چیست؟

دریافت نسخه پشتیبانی از اطلاعات موجود در سایت همیشه مزیت‌های زیادی داشته است. به همین خاطر مدیران سایت‌ها برای دریافت بکاپ تحت کنترل پنل خود اقدام می‌کنند. در این بخش به تعدادی از مزایای دریافت بکاپ اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالای اطلاعات: تهیه نسخه پشتیبانی از سایت در واقع مانع از بین رفتن داده‌های مهم خواهد شد.
  • مدیریت بهتر و منظم‌تر: از دیگر مزیت‌های بکاپ گرفتن از سایت مدیریت هرچه بهتر و منظم‌تر مجموعه می‌باشد. این امکان برای شما فراهم است تا داده‌ها را در تاریخ‌های مشخص در محل مناسبی ذخیره کنید. در نتیجه موقع ضرورت و نیاز به راحتی از اطلاعات نسخه پشتیبانی استفاده می‌کنید.
  • دسترسی آسان به اطلاعات: تهیه نسخه پشتیبانی و به ویژه بکاپ گرفتن در پلسک کار دسترسی به داده‌ها را آسان‌تر می‌کند.
  • کاهش خطای انسانی: یکی از مشکلات مهم در رابطه با اطلاعات حذف اشتباهی بخشی از آن‌ها است. این مشکل اغلب به دلیل خطاهای ناخواسته انسانی در کار صورت می‌گیرد. با داشتن نسخه پشتیبان دیگر نگرانی جدی از بابت حذف این اطلاعات از سایت وجود ندارد.

در نتیجه توصیه می‌شود همیشه نسبت به اخذ نسخه بکاپ از اطلاعات سایت تحت هر کنترل پنلی اقدام نمایید.

سخن پایانی

برای بکاپ گرفتن در پلسک کافی است مطابق آنچه در این مطلب از سرور کلیک شرح دادیم عمل نمایید. به این ترتیب اطلاعات مهم و ارزشمند وب‌سایت شما به خوبی محافظت و ذخیره می‌شود. آیا شما با روند بکاپ‌گیری در کنترل پنل پلسک آشنا بودید؟

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست اپلیکیشن
وبلاگ

خرید هاست اپلیکیشن

خرید هاست اپلیکیشن چه اهمیتی دارد؟ یکی از مهم ترین و اصلی ترین پایه های تهیه یک اپلیکیشن موفق برای افرادی که کارآفرین هستند یا استارت آپ جدید دارند، هاست

ادامه مطلب »
وب سرور لایت اسپید
سرور

وب سرور litespeed چیست؟

وب سرور litespeed چیست؟ شرکت LiteSpeed که در New Jersey آمریکا وجود دارد. از شرکت های پیشرفته در ارائه خدمات وب سرور  و امنیت سرورهای میزبانی وب می باشد. این

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد