تنظیمات اولیه سیپنل cpanel را در 2 دقیقه انجام دهید

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

در این مقاله قصد داریم مطالبی را راجع به تنظیمات اولیه سی پنل در دو دقیقه برای شما بیان کنیم. هاست ها دارای یک کنترل پنلی هستند که صاحبان و مدیران سایت ‌ها می ‌توانند از طریق آن سایت خود را مدیریت کنند. یکی از این کنترل پنل ‌ها، سی پنل می ‌باشد که بسیار ساده است و یادگیری کار با آن مدت زمان زیادی نمی‌ طلبد. وقتی که قرار باشد از این کنترل پنل استفاده کنید، بایستی یک سری تنظیمات اولیه بر روی آن انجام دهید که موضوع بحث ما در ادامه است. در ابتدا تنظیمات اولیه هاست سی پنل فنلاند که انجام آن ها اجباری است را به شما توضیح می دهیم. در ادامه نیز تنظیمات اولیه سی پنل که اختیاری هستند را بیان می کنیم. توصیه می کنیم که تنظیمات اختیاری را نیز انجام دهید.

انجام تنظیمات اولیه سی پنل اجباری

یک سری از کارها را حتما باید انجام دهید تا بتوانید از محیط سی پنل برای مدیریت کردن سایت خود استفاده کنید. این کارها را در ادامه، به ترتیب آورده ایم:

1- در مرحله اول تنظیمات اولیه سی پنل باید با نوشتن دستور زیر به بخش مدیریت cpanel وارد شوید.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

ip:2086

2-  در مرحله دوم تنظیمات اولیه سی پنل، یک سری از قوانینی که سی پنل برای شما تعیین می کند، را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید با کلیک بر روی گزینه I Agree، این قوانین را بپذیرید و به مرحله بعد بروید.

3- در مرحله سوم تنظیمات اولیه سی پنل، بایستی ایمیل خود را وارد نمایید. همچنین در این صفحه باید هاست نیمی که آی پی هاست را پیش از این، ست کرده اید، بنویسید.

4-در مرحله چهارم تنظیمات اولیه سی پنل، یک سری از تنظیمات را مشاهده می کنید که امکان تغییر آن ها برای شما فراهم است. همان تنظیمات پیش فرض در این صفحه، مناسب هستند پس بدون دستکاری گزینه ای، به مرحله بعدی بروید.

5- در مرحله پنجم تنظیمات اولیه سی پنل، نیم سرورهایی که قصد دارید، برای هاست ست شوند را بنویسید. اگر این کار را انجام دهید، در بخش پایینی، آی پی ها به شکل اتوماتیک شناسایی خواهند شد.

6-در مرحله ششم تنظیمات اولیه سی پنل هم یک سری از تنظیمات برای شما نشان داده خواهد شد. شما باید تنظیمات پیش فرض را بپذیرید و به مرحله پایانی بروید.  در انتها نیز باید بر روی گزینه Finish کلیک کنید.

7-در مرحله هفتم و آخر از مراحل تنظیمات اولیه سی پنل، یک سری از تنظیمات به شما نشان داده می شوند که باید تنظیمات پیش فرض را بپذیرید.

با انجام همین کارهای بسیار ساده، تنظیمات اولیه سی پنل در دو دقیقه تمام خواهد شد. البته این تنظیمات، مقدماتی هستند و برای شروع کار با سی پنل بهتر است تنظیماتی که در ادامه می آوریم را نیز انجام دهید.

تنظیمات سی پنل

 

تنظیمات اولیه سی پنل اختیاری

پس از انجام تنظیمات اولیه سی پنل در دو دقیقه، شما می توانید وارد این محیط شده و از آن استفاده کنید. با این وجود، باید امنیت کار با آن را هم بالا ببرید که در ادامه، به بررسی این موضوع می پردازیم.

1.     تغییر رمز ورود سی پنل

پس از این که وارد محیط سی پنل شدید، قبل از هر کاری باید پسورد آن را تغییر دهید. این کار باعث می ‌شود که امنیت سایت شما بالا برود و هر کسی نتواند وارد سی پنل شود. برای انجام این کار بایستی مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا باید بر روی قسمت User Preferencesکلیک کنید و از منویی که باز می ‌شود، گزینه Password & Securityرا برگزینید.
  2. در مرحله بعدی، یک صفحه به شما نشان داده می ‌شود که  در آن چند جعبه متن برای وارد کردن رمز عبور قدیمی و رمز عبور جدید و همچنین تکرار رمز عبور جدید وجود دارد. بایستی با دقت این جعبه متن‌ ها را پر کنید. رمز عبوری که انتخاب می ‌کنید، بایستی تا حد ممکن پیچیده باشد. پیچیدگی پسورد باعث می ‌شود که حدس زدن آن توسط افراد مختلف، سخت‌ تر باشد. در صورتی که در پیدا کردن پسورد پیچیده و قوی مشکل داشتید، می ‌توانید بر روی گزینه Generate Passwordکلیک کنید تا خود سی پنل، یک پسورد بسیار امن را در اختیار شما قرار دهد. پسوردهایی که سی پنل پیشنهاد می‌ دهد، معمولا آن قدر سخت هستند که حفظ کردن آن ها ساده نیست. بنابراین بایستی آن را در یک جا نگهداری کنید که در صورت فراموش کردن رمز، مشکلی برای شما پیش نیاید. رمزی که در این قسمت وارد می کنید، بایستی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و همچنین از ارقام ریاضی تشکیل شده باشد و به هیچ عنوان کم تر از ۸ کاراکتر هم نباشد.
  3. در مرحله سوم و آخر مربوط به تغییر پسورد هم بایستی بر روی گزینه Change your password now کلیک کنید تا پسورد شما عوض شود.

 

عوض کردن پسورد ایمیل در Cpanel

عوض کردن پسورد ایمیل هم امنیت را بالا می برد چرا که خیلی از پیام های حساس به ایمیل شما فرستاده می شوند. به منظور تغییر دادن پسورد ایمیل خود بایستی پس از ورود به محیط سی پنل، صفحه را به پایین بیاورید یا در واقع آن را اسکرول کنید تا گزینه Email Accounts را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی این گزینه، وارد صفحه‌ ای خواهید شد که امکان تغییر رمز عبور ایمیل را برای شما فراهم خواهد کرد. در این صفحه، ایمیل ‌های خود را مشاهده می ‌کنید که با کلیک بر روی  گزینه Manage که در جلوی هر یک از آن ها قرار دارد، می ‌توانید پسورد ایمیل مربوطه را تغییر دهید. وقتی بر روی این گزینه کلیک کنید، صفحه جدیدی برای شما ظاهر خواهد شد که رمز عبور را از شما می پرسد. باید در این مرحله هم یک پسورد قوی و پیچیده برای ایمیل خود تعیین کنید. منظور از پسورد قوی، رمز عبوری است که در آن از ارقام 0 تا 9 و حروف بزرگ و کوچک استفاده شده باشد. این پسورد را باید در بخش New Password بنویسید. اگر هم نتوانستید پسورد مناسبی برای ایمیل خود انتخاب کنید می‌ توانید برروی GENERATE کلیک کنید تا یک پسورد به شما پیشنهاد کند.

در این صفحه تنظیمات دیگری هم در رابطه با ایمیل وجود دارد که ما با آن ها فعلاً کاری نداریم. بنابراین بایستی در پایین صفحه بر روی گزینه UPDATE EMAIL SETTING کلیک نمایید تا پسوردی را که تغییر داده‌ اید، ثبت شود.

تنظیمات سی پنل

 

نتیجه گیری

سی پنل یک کنترل پنل بسیار قدرتمند است که کمک بسیار زیادی به صاحبان و مدیران سایت می ‌کند تا مدیریت لازم را بر روی سایت خود انجام دهند. برای این که بتوانید از این کنترل پنل استفاده کنید، بایستی یک سری تنظیمات اولیه سی پنل را انجام دهید. این تنظیمات بسیار ساده هستند و دو دقیقه بیشتر طول نمی‌ کشند.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

دامنه چیست
دامین

دامنه چیست ؟ کاربرد های دامنه

دامنه چیست ؟ برای اینکه دیگران فروشگاه، شرکت یا حتی منزل شما را پیدا کنند، باید یک آدرس منحصر به‌فرد داشته باشید. وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی شما هم باید یک

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد