ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

محبوب ترین مقالات

آخرین دیدگاه ها

دسته بندی ها

مطالب مفید

اغلب کاربرانی که با مدیریت محتوای وردپرس کار می‌کنند با خطای برقراری ارتباط با پایگاه داده مواجه می‌شوند. کاربرانی که مبتدی هستند در زمان با این خطا دچار سردرگمی شده و نگران می‌شوند. در حالی که اطلاع از اقدامات لازم در زمان مشاهده این ارور جای نگرانی باقی نمی‌گذارد. آیا می‌دانید بهترین اقدام در مواجه با ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس چیست؟ برای حل این مشکل لازم است بدانید دلیل نمایش این ارور چیست. با ما در این مطلب از سرور کلیک همراه باشید تا اطلاعات مفیدی برای رفع این خطا آموزش دهیم.همچنین شما در سور کلیک میتوانید هاست وردپرس را تهیه کنید و از صفحاتش دیدن کنید.

دلایل ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

این خطا را می‌توان از شایع‌ترین ارورهای وردپرس معرفی کرد که تقریبا همه کاربران با ان مواجه شده‌اند. زمانی که اطلاعاتی نظیر:

  • نام دیتابیس
  • نام کاربری
  • رمز عبور

را اشتباه وارد کرده باشید با این خطا مواجه می‌شوید. به علاوه تغییر کردن اطلاعات دیتابیس نیز ممکن است به بروز این ارور منجر شود. پاسخگو نبودن سرور پایگاه نیز از دیگر دلایل نمایش این خطا در مدیریت محتوای وردپرس می‌باشد. نکته مهم اینکه نمایش این خطا به شدت روی تجربه کاربران سایت اثر منفی به جای می‌گذارد. از این رو می‌تواند موجب شکست تلاش‌های انجام شده روی سئو سایت نیز گردد. پس باید به ارور خطای مذکور توجه زیادی نمایید و به سرعت برای رفع آن اقدام کنید. توصیه می‌شود همیشه قبل از اعمال تغییرات در فایل‌های وردپرسی نسبت به اخذ نسخه پشتیبانی از آن‌ها اقدام نمایید. علت بروز این خطا هرچه که باشد باید سریعا برای رفع آن اقدام نمود. چرا که موجب آسیب جدی به بازدید کاربران و در نتیجه رتبه سئو سایت می‌شود. در ادامه راه‌کارهایی برای رفع این ارور خطا در وردپرس ارائه خواهیم کرد.

خدمات هاست لینوکس سرور کلیک

LP05

LP06

LP07

LP08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

راه حل رفع ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس

برای خلاصی از این ارور خطا در وردپرس چندین راه حل و راه‌کار مختلف وجود دارد. بسته به علت بروز این خطا باید از راه‌کار مناسب آن استفاده نمایید تا خطا برطرف گردد. راه‌کارهایی بیان شده را به ترتیب از شماره 1 تا 3 انجام دهید. در این بخش به تعدادی از راه حل‌های رفع ارور خطا در برقرار ارتباط با دیتابیس وردپرس اشاره می‌کنیم.

1- بررسی کردن فایل wp-admin

بررسی کردن این پوشه اولین کاری است که در زمان مشاهده این ارور خطا در وردپرس باید انجام داد. گاهی لازم است تا روی دیتابیس تغییرات و به اصطلاح تعمیراتی انجام شود. برای این منظور ابتدا وارد فایل پنل مدیریتی هاست سایت شده و پوشه wp-confjg.php را ویرایش نمایید. برای ویرایش این فایل لازم است کد زیر را قبل از عبارت That’s all stop editing! Happy blogging درج کنید. کد مورد نظر عبارت است از:

Define(“WP_ALLOW_REPAIR’TRUE)

سپس فایل را ذخیره کرده و نشانی سایت را در ی مرورگر سرچ کنید. در زمان سرچ آدرس سایت بعد از نشانی سایت عبارت زیر را نیز وارد نمایید.

Wp-admin/maint/repair.php

با این کار پنجره‌ای با عنوان تعمیر پایگاه داده روی صفحه نمایش باز می‌شود. شما با کلیک روی آن امکان تعمیر پایگاه داده خود در وردپرس را پیدا خواهید کرد.

001

اگر با این روش ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده در وردپرس رفع نشد به سراغ سایر موارد بروید.

2- بررسی کردن فایل wp-config.php

پوشه مذکور از مهم‌ترین فایل‌ها در روند نصب وردپرس محسوب می‌شود. اطلاعات اساسی پایگاه داده وردپرس در این فایل قرار دارد. این اطلاعات مهم شامل:

  • نام کاربری
  • رمز عبور
  • هاست دیتابیس

می‌شود. چنانچه در این اطلاعات تغییری ایجاد کرده‌اید بررسی کنید در این فایل نیز اعمال شده باشد. بعد از بررسی اطلاعات درج شده در این فایل گزینه‌ی DB_Host را به صورت پیش فرض تنظیم کنید. توجه داشته باشید که گاهی شرکت ارائه دهنده هاست نام دیگری برای آن تعیین می‌کند. پس در این مورد حتما با شرکت میزبان هاست سایت هماهنگ باشید. البته پیشنهاد ما به شما استفاده از Ip به جای آدرس سایت است. با درج IP دیگر مشکلی از بابت ناهماهنگی با شرکت ارائه دهنده هاست روی نام انتخابی به وجود نمی‌آید. اگر بعد از انجام دادن این دو راه حل همچنان مشکل باقی بود احتمالا ایراد از سرور سایت است.

3- مشکلات هاست سایت

گاهی ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده وردپرس به مشکلات هاست مربوط می‌شود. گاهی اوقات ترافیک سنگینی که سایت دارد موجب می‌شود تا هاستینگ پاسخگو نباشد. برای رفع این مشکل باید سریعا با پشتیبانی هاست سایت خود تماس گرفته و آن‌ها را مطلع کنید. همکاری با شرکت‌هایی که خدمات پشتیبانی کامل و تمام وقتی دارند در این شرایط کمک بزرگی محسوب می‌شود. توجه داشته باشید یکی از تبعات استفاده از هاست‌های ارزان یا رایگان مشاهده چنین خطاهایی می‌باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود همیشه از شرکت‌های معتبر نسبت به خرید هاست اقدام کنید. شرکت‌های معتبر علاوه بر ارائه هاست باکیفیت و قدرتمند خدمات پشتیبانی فنی کاملی نیز دارند. در نتیجه هنگام برخورد با چنین ارور خطاهایی همکاری خوبی را دریافت می‌کنید.

خرید هاست وردپرس از سرور کلیک

با توجه به اهمیت بالای هاست سایت در عملکرد و پاسخگویی به کاربران باید به سراغ شرکت‌های معتبر رفت. سرور کلیک یکی از معتبرترین شرکت‌ها در این حوزه در داخل کشور است. هنگام خرید هاست برای سایت باید به فضای وب‌سایت خود نیز توجه کنید. حجم هاست باید با فضای وب تناسب داشته باشد تا بعدها به مشکل بر نخورید. کارشناسان ما در سرور کلیک تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین هاست برای سایت شما را ارائه خواهند کرد. می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با مشاوران تیم سرور کلیک تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی را کسب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سرور کلیک آموزش دادیم ارور خطا برقراری ارتباط با پایگاه داده وردپرس را چطور رفع کنیم. این مطلب برای همه کسانی که سایت وردپرس دارند می‌تواند مفید باشد. به ویژه برای کاربرانی که به تازگی از مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند این مطلب کاربرد زیادی خواهد داشت. شما چه نکته تکمیلی برای رفع خطای ارتباط با دیتا‌بیس وردپرس را مطلب فوق اضافه می‌کنید؟! نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران سایت سرور کلیک به اشتراک بگذارد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط

خرید هاست با ip اختصاصی
هاست

خرید هاست با ip اختصاصی

برای آشنایی با خرید هاست با ip اختصاصی بهتر است با تعریفی از هاست اختصاصی شروع کنیم. هاست اختصاصی برای خرید هاست فروشگاهی و دیگر کاربردها مناسب هستند. در تعریف

ادامه مطلب »

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راهکار پردازش خاورمیانه می باشد